paolo_novy Přidat reklamu

Téma: jízda na Tuono 1000R a smíšený pocit
28.10.2012 v 15:01
Zdarec

Před nedávnem jsem začal zvažovat výměnu mojí kawy 636 za něco nahatýho ve dvouválu a do oka mi padlo Tuono, dost jsem si o něm přečetl. Bál jsem se prodat kawu a pak shánět tuono, proto jsem se byl před pár dny na jedno podívat a svést se a mám v tom možná ještě větší zmatek. Motorka je to fakt krásná ale jízdou mě úplně nepřesvědčila. Pár naháčů doma máme a jízda na nich mě opravdu baví, hlavně ta obratnost. Dvouválec už jsem měl a jízda s ním mi sedí a daleko víc mě baví. Tuono na které jsem se jel podívat mělo širší řídítka a jelikož jsem menší postavy, tak jsem měl dost propnuté ruce a manévrování v malý rychlosti nebylo pro mě tak jednoduchý, ale jsem přesvědčený, že s origo řídítky by to nebyl problém. Co mě zarazilo byl chod motoru. Od litrového dvouválu jsem čekal nástup výkonu už v malých otáčkách, ale zdálo se mi, že ten motor byl do 4-5 tisíc nepoužitelný a něco dít se začlo až mezi 6-7 tisíci otáčkami, pak to ale jelo opravdu dost dobře. Celkově mi ten chod motoru přišel dost neohrabanej. Od pár lidí jsem dříve slyšel názor, že tenhle pocit má ze začátku dost lidí u tohoto motoru a když se naučí ho držet takzvaně u huby tak mu přijdou teprve na chuť. Má s tím někdo z vás zkušenost?

Díky za vaše zkušenosti a připomínky k tématu Burak
Předchozí
1 2
Následující

jízda na Tuono 1000R a smíšený pocit

28.10.2012 v 15:36 | Nahoru | #1
ja na svoji mam podobny pocit...nebo spis jsem mel... dole nic moc, uragan se taky nijak nekona, ale jak to clovek zacne drzet pod krkem tak potom teprve pochopi...a hlavne kdyz se podiva na rychlost :)

jízda na Tuono 1000R a smíšený pocit

28.10.2012 v 16:08 | Nahoru | #2
tak on zadnej dvouvalec co toci 10t nefunguje do 4000. To je jen takova povidacka co kazdej hlta plnou hubou. Ale jak je pravda jak se rika, ze se musi drzet u huby a on pak jede. nejlepe jede ve strednich otackach. A obzvlaste ta V60 od Rotaxu je takova jina nez treva L90 od japoncu...

Ja sam jsem z toho byl ze zacatku vyplesklej, ale kdyz tomu clovek prijde na chut, tak je s tim kopec srandy. Po prvni jizde jsou z toho rozporuplne pocity. Ale po case se meni...

edit:

Takhle nedavno okomentoval Pepik Srsnu Tuono R

Brutale je jinde, to už všichni ví...., Speed je otrok, nechá si naložit, vyhoví, nesere se...nu a Tuňák....eRkovej je skoro fajn - prvotřídní podvozek!!!!, za roh zahne jak kulky v MATRIXU, motor je takovej...jinej, ale při troše zvyku pilota se s nim dá makat, brzdí to na píču, při práci s plynem to škube....jak když si puberťák prvně honí vocas po tom, co si půl hodiny seděl na ruce...a je to fakt hnusný! Ale až na drobnosti to funguje, koule to má a je s tim prdel. Dobrej bike.

Naposledy editováno 28.10.2012 16:10:58

jízda na Tuono 1000R a smíšený pocit

28.10.2012 v 16:38 | Nahoru | #3
Nevím co chceš slyšet... Opravdu to netrhá ruce od volnoběžnejch otáček . Efekt většího zátahu v nižších trochu zapříčiní laďáky (na fotce máš originály)... Zkus jiné mašiny... Můžeš to koupit a buď jak říkaš tomu časem přijdeš na chuť a nebo ne a hned ji budeš prodávat.

jízda na Tuono 1000R a smíšený pocit

28.10.2012 v 16:40 | Nahoru | #4
Taky zaleti , jetli je motor serie , uskrcen,nebo naopak ladak+cip (na vyber asi 5 ruznych cipu)

Jinak ja mel Mille (stejnej motor) a taky jsem cekal od spodu vetsi vitr a nic.
A pak jsem zjitil,ze to mam skrceny

Nejlip by se k tomu vyjadril JohnyRSV - zkus vygooglovat , ma (mel) stranky o Aprilce - ale to je tak 4 roky zpatky,ted nevim.nesleduju, Mille uz nemam

jízda na Tuono 1000R a smíšený pocit

28.10.2012 v 17:00 | Nahoru | #5
Taky jsem měl Tuono, rok '04 a je fakt, že ten motor je do 6ti tisíc otáček takový nemastný, neslaný, zato pak v něm bouchnou saze a jede jak píchlá svině. Už jsem pár motorek vystřídal, ale žádná mě tak nepoňoukala k prasárnám všeho druhu jako právě Tuono Skoro jako dvoutakt - nejdřív nic a pak to na tebe vybalí všechno najednou

Naposledy editováno 28.10.2012 17:02:24

jízda na Tuono 1000R a smíšený pocit

28.10.2012 v 17:59 | Nahoru | #6
jestli na nem byl origo lauf tak je to uplne normalni ,to same 04ka výš -odzkoušeno na sobě

jízda na Tuono 1000R a smíšený pocit

28.10.2012 v 18:22 | Nahoru | #7
tak za prvé - aprilie RSV nebo tuono jsou docela velké motorky, navíc je docela vysoká a i těžiště je vysoko, takže ta manévrovatelnost je horší. třeba bandit 6 je jak kolo. ale myslím, že je to o zvyku a chce to trošku používat tělo při zatáčení

za druhé - chování toho motoru je dané úhlem válců 60°, což znamená, že to není traktor jako V90 a musí se prostě točit. na druhou stránku, když se vytočí, je to paráda a nejlepší je udržovat to nad 6tis. otáček. od hodně lidí jsem slyšel, že origo motorky jsou takové jak to říct, líné. já mám výfuk, filtr a čip a není to jako na moderním litru, ale že by to byla nějaká zdechlina se říct taky nedá. taky jsem dal dopředu o zub menší kolečko a zmizelo cukání kolem 3 tis. otáček při pomalé jízdě

určitě to není taková motorka, na kterou bys sedl a cítil ses jako doma. aspoň tak jsem to měl já, že jsem si musel zvyknout a trochu se přizpůsobit. ale to právě se mi na tom líbí a přidává to motorce takové to charisma

jízda na Tuono 1000R a smíšený pocit

28.10.2012 v 18:26 | Nahoru | #8
Ono taky záleží na jakej kvalt to z těch nízkejch otáček taháš... Tohle prostě neni řadovej čtyřválec, se kterym se dá jezdit na jeden kvalt 50/150, stačí nebejt línej a naučit se řadit podle toho jak to vyhovuje průběhu výkonu a ne tobě. Taky to neni zrovna překoňovaná bestie, jestli jsi na to při pročítání informací nenarazil. A hlavně nemůžeš věřit všemu co kdo napíše, protože žádnej dvouvál z vonoběhu ruce netrhá a ty báje o výkonu "vodspod, pičo, vole" jsou k popukání.

jízda na Tuono 1000R a smíšený pocit

28.10.2012 v 18:47 | Nahoru | #9
Tuono a RSV jsou takové trochu jiné V2. Prubni TLr.

jízda na Tuono 1000R a smíšený pocit

28.10.2012 v 18:58 | Nahoru | #10
jj, RSV a Tuono musíš víc točit, pak to jede, V90° jede tak nějak klidnějš od nižších otáček ale třeba TLR/S má podvozek ze staré školy, kdy se s tím musíš trochu poprat a dát mu najevo kam vlastně chceš jet, to ty Italové neznaj, ty jedou jak po kolejích

1 reakcí na tento příspěvek jízda na Tuono 1000R a smíšený pocit

28.10.2012 v 19:36 | Nahoru | #11
Konkretne u techhle starejch verzich tuona a RSV se to da strasne moc poresit zmenou mapy. Neni to tezka vec. Jsou lidi ktery uej prehrat mapu na chipu a ten ti pak dat do motorky. Ozkousis nekolik map a nechas tam tu se kterou to pojede nejlip.

Pokud ti ta motorka nesedi tak je to loterie. Budto se na ni budes mesic dva trapit nez to pochopis a nebo to nepochopis a prodas. Ja ji koupil prave kvuli tomu jak syrovej a tvrdej motor ma, nekomu to zase nesedi.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jízda na Tuono 1000R a smíšený pocit

28.10.2012 v 19:45 | Nahoru | #12
pylot> A přesně toho se bojím, že mi nesedne a budu si vyčítat, že jsem prodal kawu, která je v super technickém stavu .

Měl jsem dvě sezony SV a tam mi ten 2V seděl a hrozně mě bavil, ale výkon a podvozek tomu bohužel chyběl. Mít možnost si to na týden půjčit .

Jinak to tvoje RSV moc pěkný

1 reakcí na tento příspěvek jízda na Tuono 1000R a smíšený pocit

28.10.2012 v 20:04 | Nahoru | #13
Pokud je ta kawa tak dobra ze je ti lito ji dat pryc, tak na ni jezdi dal. Proc menit neco co ti sedi. A pokud uz chces zmenu tak prinejhorsim to tuono pak zase prodas a koupis neco jinyho. Ja uz prodavat musel. Moje SV by slo nejspis brzo pryc i kdybych nevedel co dal koupit. Ke konci uz to na tom bylo docela trapeni. Dokud jsem jezdil tak nejak na chuligana tak dobry, ale jak jsem chtel jet vazne rychle tak tragedie. Brzdy uvareny, podvozek necitlivej a motor slabej... proste uz jsem z nej vyrostl. Ale na zacatek bych ho bral znova.

(reakce na) jízda na Tuono 1000R a smíšený pocit

28.10.2012 v 20:12 | Nahoru | #14
pylot> Noo sedí jak v čem. Je to super motorka na okruh a na rychlou jízdu v provozu na kvalitním povrchu. Ale jet s tím pomalu a ještě na špatný silnici je utrpení. Hlavně ty čísla na tacháči jdou dost čast hodně nad 200km/h protože si o to furt říká .
Hlavně mi na tom čtyřválu pořád něco chybí, sice to jede jako píchlá kráva, ale prostě to jenom jede a proto jsem chtěl zpátky 2V.

(reakce na) jízda na Tuono 1000R a smíšený pocit

28.10.2012 v 20:14 | Nahoru | #15

burak píše: pylot> Měl jsem dvě sezony SV a tam mi ten 2V seděl a hrozně mě bavil, ale výkon a podvozek tomu bohužel chyběl. Mít možnost si to na týden půjčit



tak to je ten rozdil, prekonovany V2 je vzdy horsi v kultivovanosti. SV to nejde srovnat, to jsou uplne jine dve kategorie.

2 reakcí na tento příspěvek jízda na Tuono 1000R a smíšený pocit

28.10.2012 v 20:38 | Nahoru | #16
Tak si kup 2V v litru od Suzuki, když ti SV sedlo, třeba to TLS/R na tom budeš spokojenej, vizáž chuligána co řídí Widow Maker devadesátých let, ale RSV či Tuono je podvozkově fakt lepší... a třeba Factory

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jízda na Tuono 1000R a smíšený pocit

28.10.2012 v 20:42 | Nahoru | #17
dewwil> Už jsem po TLr pokukoval, ale neumím si sám sebe na něm představit bohužel jsem papal málo polívčičky

(reakce na) jízda na Tuono 1000R a smíšený pocit

28.10.2012 v 20:43 | Nahoru | #18

burak píše: dewwil> Už jsem po TLr pokukoval, ale neumím si sám sebe na něm představit bohužel jsem papal málo polívčičky



tak aprilka je vetsi nez TeLe

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jízda na Tuono 1000R a smíšený pocit

28.10.2012 v 20:46 | Nahoru | #19
dewwil> tyo já ti nevím. nezdá se mu tuono a ty mu radíš TL to je jak kdyby si měl vybrat mezi uříznutím prstu a vypíchnutím obou očí

(reakce na) jízda na Tuono 1000R a smíšený pocit

28.10.2012 v 20:53 | Nahoru | #20

burak píše: dewwil> Už jsem po TLr pokukoval, ale neumím si sám sebe na něm představit bohužel jsem papal málo polívčičky



já jsem taky jak dvakrát přeloženej vítr

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jízda na Tuono 1000R a smíšený pocit

28.10.2012 v 20:55 | Nahoru | #21

Kubát píše: dewwil> tyo já ti nevím. nezdá se mu tuono a ty mu radíš TL to je jak kdyby si měl vybrat mezi uříznutím prstu a vypíchnutím obou očí



njn, charakter motoru TL by mu asi sedl víc, ale ten podvozek...nevim,no

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jízda na Tuono 1000R a smíšený pocit

28.10.2012 v 21:01 | Nahoru | #22
dewwil> ale jo, já chtěl TLS, ale naštěstí jsem ho nevzal, protože kluk co koupil to co jsem měl vyhlédlé to za 2 měsíce zadřel

(reakce na) jízda na Tuono 1000R a smíšený pocit

28.10.2012 v 21:08 | Nahoru | #23
Kubát> jj, u TLS to chce dobře vybírat, taky kámoš koupil eSko a po 60km klika v zadeli, prodávající o tom nejspíš věděl tak bez remcání zaplatil opravu a pak po dalších 60km kámošovi spadl ventil do zadního válce Na druhou stranu další kamarád má TLS nadupaný motorově strašným způsobem, že mu jede líp jak TLR a je bez problémů a to se s ním nemazlí, okruhy atd...TLS bych si vybíral od roku 99 vejš nebo po někom o kom vím jak se k němu choval

Naposledy editováno 28.10.2012 21:09:08

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jízda na Tuono 1000R a smíšený pocit

28.10.2012 v 21:14 | Nahoru | #24
burak> presne Ty a valna vecina zde jsou ti pravi TESTOVACI co presne nam podaj takove super testy ze 2V nejde od volnobehu a divime se a mame najeto

Kup si SV650 a budes mit nej stroj pro tebe

Naposledy editováno 28.10.2012 21:14:47

(reakce na) jízda na Tuono 1000R a smíšený pocit

28.10.2012 v 21:25 | Nahoru | #25

z-x-r píše: burak> presne Ty a valna vecina zde jsou ti pravi TESTOVACI co presne nam podaj takove super testy ze 2V nejde od volnobehu a divime se a mame najeto

Kup si SV650 a budes mit nej stroj pro tebe



Už když jsem viděl, že píšeš ty tak jsem věděl, že to bude příspěvek, který mi vše vysvětlí a toto téma nebude mít dále smysl pročítat

Naposledy editováno 28.10.2012 21:26:20

jízda na Tuono 1000R a smíšený pocit

29.10.2012 v 09:42 | Nahoru | #26
Co zkusit Cagivu Raptor 1000? Motor V90 z TL ale zbytek Italie...

jízda na Tuono 1000R a smíšený pocit

29.10.2012 v 11:01 | Nahoru | #27
To chce chip a otevřenej lauf, pak to pojede i dole líp....

1 reakcí na tento příspěvek jízda na Tuono 1000R a smíšený pocit

29.10.2012 v 23:15 | Nahoru | #28
na to je jediná odpověď, Triumph speed triple, jezdil jsem ho po RSVčku a zábavy 2x větší kopec....

(reakce na) jízda na Tuono 1000R a smíšený pocit

30.10.2012 v 10:06 | Nahoru | #29
neznamyScooterD> to je motorka, kterou bych chtěl zkusit. před rsv jsem uvažoval o jednom růžovém
ale od několika lidí jsem slyšel zase, že je to nuda

jízda na Tuono 1000R a smíšený pocit

30.10.2012 v 12:14 | Nahoru | #30
měl jsem starej model a kdyby neodešla volnoběžka, tak bych byl nadšenej. Speed má snad od 2tis otáček úplně plochou křivku krouťáku, ve 2 za to vemeš a do 10ti se modlíš aby ses udržel, ale motor mě dostal, takže zbytek ve mně nezanechal větší zážitek. Z křivky krouťáku plyne i krásně lineární nárůst výkonu, RSV mělo už nevim kde, ca kolem 7-8tis díru jak do státní kasy měl jsem oba na laďáku, Speed měl origo carbon laďáček a zvouček dole byl jak nějakej luxusní sporťák, nahoře jak GPčko
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Úprava svodů - Aprilia Tuono 1000 '04 Aprilia Tuono 1000R JeyJey80 4 20.1.2023 v 19:20 JeyJey80
Nejde vykalibrovat Gi-Pro Aprilia Tuono 1000R honzaVTR 9 21.6.2022 v 10:11 Danis
Tuono dusí se Aprilia Tuono 1000R Paul-ch 5 23.4.2022 v 22:49 Paul-ch
Tuono 2009 nedobíjí Aprilia Tuono 1000R, Aprilia RSV 1000 R, Aprilia Tuo... Michal.R6 19 27.3.2022 v 00:38 nazram
Proč je nikdo nechce Aprilia Tuono 1000R Modra_Vafle 13 3.3.2022 v 18:19 pies

TOPlist