Potřeboval bych zkušenosti majitelů výše uvedených strojů. Zajímá mě především životnost motoru - servisní intervaly a intervaly pro výměnu oleje (zejména u WRka).
Lze DR400 občas prohnat na motokrosové trati aniž bych musel mít strach, že se rozlomí při větším skoku?? Dá se něm vůbec nějaký ten skok absolvovat? Lze na WRku vyrazit polema, loukama, lesama cca 100km tam a zase 100km zpět?
Je reálné na WRku vyrazit třeba na Ukrajinu, pohodovou rychlostí do 100km/h a tam zařádit po karpatských kopcích?
Pokud bych se rozhodl pro DR, je lepší koupit SM a dokoupit enduro kola nebo naopak? Dočetl jsem se, že SM verze by měla mít kyvku a vidle z RM.
Nevím, neznám, ....proto se ptám
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/wink.png)
Zasvěceným a zkušenějším díky za rady a pomoc s výběrem.
roula
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co vybrat? DR400 x WR450
Akcelerační pumpičku mám a je fakt že po kroucení plynem naprázdno to jde nakopnout hůř, naštěstí tam soudruzi namontovali i to skvělé červené táhlo které to jistí :)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co vybrat? DR400 x WR450
Vespa píše: Když už se bavíme o těch blbých majitelích, nevíte jak často se u XR600 má měnit olej a seřizovat ventily? Když já jsem to v servisním manuálu nenašel a uživatelskej nemám .(
Zatím jsem obojí udělal po cca 6ti nádržích, ale předpokádám že to vydrží víc..?
Koukám se do návodu na XR400R a výměnný interval motorového oleje je 10.000 km :) . Pokud s tím někdo intenzivně krosí, tak 1 až 2 tis. km. Motorový olej výkonnostní specifikace API SE, SF nebo SG. A při té příležitosti se kuknout na ventily.
Olej je společný pro převodovku i motor, při větším zatížení se olej rychleji znehodnotí obrusem ze spojky a kovovýma částečkama z koleček. Filtr něco chytí, ale tohle jsou zkušenosti mnohých spokojených majitelů.
Kosmický rozdíl v servisních intervalech a cenách mezi XRky a ostatními motocykly sem věděl, proto sem si koupil XR. A vím, že můžu jet kolem zeměkoule a ne jen jeden motokros a hned servis.
Jo, a když sem mazal přepákování, tak na uložení zadního tlumiče na jehlách sem čuměl jak puk. Žádné kulové kloubky, ale festovní jehlové ložisko, řádně utěsněné.
1 reakcí na tento příspěvek Co vybrat? DR400 x WR450
dvoutakt MUSÍ jít okamžitě za plynem a na zadní, protože karter je plný benzínové směsi a nedočkavě čeká, až někdo otevře šoupě. Pokud to tak není, je blbě seřízený karbec!
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co vybrat? DR400 x WR450
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co vybrat? DR400 x WR450
No oni totiž soudruzi z Hondy.cz asi udělali malej překlep při překladu origo manuálu. Patrně omylem připsali jednu nulu k údaji v km (=1000km) nebo v mílích (=1600km). V každým případě je podle mně interval 2000km maximum, pokud se jezdí volně. XR400 není (naštěstí) žádnej cesťák s olejovou vanou :thmubup: .
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co vybrat? DR400 x WR450
U 2T záleží na kvalitě vyplachování a plnění, pak se "točit" nemusí. Velikost kroutícího momentu u 2T je vyšší, než u 4T stejného objemu, akorát bývá k dispozici v otáčkách blízkých max. výkonu. Dobrou úpravou se dá docílit i potřebné dávky krouťáku v nižších otáčkách, že s rezervou předčí čtyřtakt srovnatelného objemu. Vyzkoušeno v praxi na závodní dráze.
Karbec na XR400R je v principu stejný, jako na 2T, šoupátko, jehla, emulzní trubice, bez akcelerační pumpy. Ta tam někdy chybí.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co vybrat? DR400 x WR450
No oni totiž soudruzi z Hondy.cz asi udělali malej překlep při překladu origo manuálu. Patrně omylem připsali jednu nulu k údaji v km (=1000km) nebo v mílích (=1600km). V každým případě je podle mně interval 2000km maximum, pokud se jezdí volně. XR400 není (naštěstí) žádnej cesťák s olejovou vanou :thmubup: . [/quote]
Žeby se sekli? No, optám se. Já měním po 2tis. 6D na strojích XR zvládnou jezdci bez výměny mot. oleje, jen ho kontrolují. To bývá dohromady tak 1.600km a volně se nejezdí.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co vybrat? DR400 x WR450
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co vybrat? DR400 x WR450
Český manuál s výměnným intervalem 10.000 km je pro verzi XR400R, seškrcenou na 17,3 kW. Pro otevřenou bych to v poho šacoval na 5-6.000 km při normálním používání. Ten interval kolem 1.000 km je pro závodní nasazení. Rozhodující je tepelné namáhání oleje, obrus spojky v něm a případné kovové částečky z převodovky.
Obecně se vyplatí používat při "závodní" jízdě ne příliš kvalitní olej, který splňuje výkonové porametry, stanovené výrobcem a častěji měnit.
Je to z těhle stránek: http://www.motorcyc...leID=612&Page=1#
:D
1 reakcí na tento příspěvek Co vybrat? DR400 x WR450
Díky :)
2 reakcí na tento příspěvek Co vybrat? DR400 x WR450
Moje zatím zjištěné skutečnosti a cizí zkušenosti s těmito stroji:
DRZ-400S:
+ papírový servisní interval 6000km majitelé doporučují zkrátit na cca 3000km
+ cestovnější sedlo
+ na cestování spousta držáků, pevnější podsedlovka, origo nosiče, nádrže
+ cena
- vyšší hmotnost (plná 150kg)
- chodný dovybavit laděným výfukem
- údajdě při drsném zacházení možnost vzniku problému s převodokou
WR450F:
+ lehčí (plná 125kg)
+ ostrý závodní stroj bez nutnosti "dokupovacích" úprav
+ spolehlivost
+ větší světlá výška, vyšší zdvihy
- papírový servisní interval 1000km - uživatelé doporučují moc nepřetahovat.
- málo "cestovatelských" doplňků, od r.v. 07 nejsou velké nádrže - kromě austrálie :)
- cena
Já se rozhodl pro WR protože se bojím aby mě DR-Z nepřestalo po roce "bavit"
nevím nakolik je to oprávněná obava, ale ...
podle mě je DR-Z jako lehčí náhrada LC4, F650GSD - prostě pro terénní cestovatele
a WR je mazlík na hraní... :thmubup:
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co vybrat? DR400 x WR450
HonzaM píše: Sem se teď rozhodoval mezi těmito stroji a vyhrálo WR.
Moje zatím zjištěné skutečnosti a cizí zkušenosti s těmito stroji:
DRZ-400S:
+ papírový servisní interval 6000km majitelé doporučují zkrátit na cca 3000km
+ cestovnější sedlo
+ na cestování spousta držáků, pevnější podsedlovka, origo nosiče, nádrže
+ cena
- vyšší hmotnost (plná 150kg)
- chodný dovybavit laděným výfukem
- údajdě při drsném zacházení možnost vzniku problému s převodokou
WR450F:
+ lehčí (plná 125kg)
+ ostrý závodní stroj bez nutnosti "dokupovacích" úprav
+ spolehlivost
+ větší světlá výška, vyšší zdvihy
- papírový servisní interval 1000km - uživatelé doporučují moc nepřetahovat.
- málo "cestovatelských" doplňků, od r.v. 07 nejsou velké nádrže - kromě austrálie :)
- cena
Já se rozhodl pro WR protože se bojím aby mě DR-Z nepřestalo po roce "bavit"
nevím nakolik je to oprávněná obava, ale ...
podle mě je DR-Z jako lehčí náhrada LC4, F650GSD - prostě pro terénní cestovatele
a WR je mazlík na hraní... :thmubup:
Vše co jsi napsal je pravda,zvlášť to,že WR je kotě na hraní,žádný cestovatel, a DRZ S není žádný hardcorový kousek. Akorát tě opravím- WR450 má plná 133kg.. ;)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co vybrat? DR400 x WR450
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co vybrat? DR400 x WR450
1 reakcí na tento příspěvek Co vybrat? DR400 x WR450
takze kdyz drz tak ostry starterovy s notama,a tech je mooooc malo
ja sem to chtel koupit taky ale nakonec sem vzal tc 450 a mam klid,
akorat ty naklady jednou do roka to je brrrrrr
konas píše: wr je sportovni stroj s evsim c ok tomu patri,dr je takovy vic civilni
takze kdyz drz tak ostry starterovy s notama,a tech je mooooc malo
ja sem to chtel koupit taky ale nakonec sem vzal tc 450 a mam klid,
akorat ty naklady jednou do roka to je brrrrrr
Co tam děláš jednou do roka?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co vybrat? DR400 x WR450
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co vybrat? DR400 x WR450
Pane čekateli :D můžete tu zdělit kolik to prso výjde a jakej to má objem. Na tom obrázku to je přímo na t oWRko.
Co se na tý motorce musí ještě překopat...hadičky,...??
Každopádně do takovýho tuningu bych šel taky..aby se dalo někam dojet!
Díky.
1 reakcí na tento příspěvek Co vybrat? DR400 x WR450
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/smile.png)