1 reakcí na tento příspěvek Měřeni motohodin
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Měřeni motohodin
Jezi píše: Mám doma Sendec jak bez volby 2T 4T tak ten dražší co ukazuje otáčky a tu volbu má, myslíte že když bych je zapojil oba mužu nějak ovlivnit měření některýho z nich ?
Ne. Klidně je oba zapoj. A oba budou ukazovat +- stejně...
2 reakcí na tento příspěvek Měřeni motohodin
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Měřeni motohodin
603356596 píše: Měřák snímá počet impulsů svíčky za jednotku času,pokud jich je od nastaveného počtu méně či více tak podle toho přepočítává MTH.Nikdy v životě jsem nepotkal ani neviděl na vlastní oči měřák co by ignoroval otáčky a bral by impuls jako START a konec impulsu jako STOP průběhu MTH a ten kdo to tu tvrdí nechť zkusí jet i jinak než na "volnoběh" (různé měřáky používám zpětně deset let).Taky jsem nikdy nenatrefil na měřák co jde nastavit ob jednu otáčku pro 4-T,to je taky pěkná blbost,dyť se to točí a pracuje pořád ikdyž probíhá sání či výfuk a ložiska se opotřebovávají pořád včetně dalších věcí na motorce,přece otáčka kliky je to co se tady hlavně snímá.
Já to zkoušel. Pracuje to tak,jak říkám. Mám sendec s otáčkoměrem i bez něho.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Měřeni motohodin
Jezi píše: prackarr> už sem tomkrát chtěl zkusit, ale problém č.1 je že sem dost línej to tam montovat navíc když sem jeden dal na sekačku č.2 nevydržim někde vlažit min 30 min v kuse č.3 držet to opravdu pod krkem svedu tak 5 min, pak odpadnu, takže nevim jetli má cenu to zkoušet
Dyť to zkus i těch pět minut. Je to dvanáctina hodiny a ty měřáky měří i minuty,ne?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Měřeni motohodin
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Měřeni motohodin
Jezi píše: prackarr> vzhledem k tomu, že to kouskuje hodiny po desetinách -) 0.1 hod = 6 min a nemám představu jak dalece je ta desetina na jakým měřáku načatá, tak mám vcelku obavu že by to byl údaj absolutně k ničemu, myslim si, že 0,5 hod je minimální hodnota pro nějaký porovnávání
Ty tam nemáš trip? Já mám celkový stav a pak JOB trip,který jde nulovat.
1 reakcí na tento příspěvek Měřeni motohodin
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Měřeni motohodin
603356596 píše: ...Taky jsem nikdy nenatrefil na měřák co jde nastavit ob jednu otáčku pro 4-T,to je taky pěkná blbost,dyť se to točí a pracuje pořád ikdyž probíhá sání či výfuk a ložiska se opotřebovávají pořád včetně dalších věcí na motorce,přece otáčka kliky je to co se tady hlavně snímá.
Nikdo tu nic takovýho nepsal. Jen tu bylo zmíněno, že některý měřáky mají možnost volby 2T nebo 4T, tak mě jenom zajímá v čem je ta finta a proč tam ta volba je. Zatím je vidět, že to neví ani ostřílený offrouďáci .
2 reakcí na tento příspěvek Měřeni motohodin
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Měřeni motohodin
Janek píše: Nikdo tu nic takovýho nepsal. Jen tu bylo zmíněno, že některý měřáky mají možnost volby 2T nebo 4T, tak mě jenom zajímá v čem je ta finta a proč tam ta volba je. Zatím je vidět, že to neví ani ostřílený offrouďáci .
Uz to tu bylo nekolikrat je to kvuli mereni otacek.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Měřeni motohodin
Williams píše: novej> asi tě musím zklamat, ale není to tak.... všechny měřiče co jsem měl, tak vždy začali měřit už při nakopávání... a při vypnutí motoru ještě nějaký čas běží... takže se mi jednou stalo, že jen nakopáváním jsem namotal 0,2 mth... a bylo to stejné ať už šlo o sendec nebo čínu...
Takže jsi nakopával 12 minut? tak vyměň motorku. mimochodem, nějak nechápu co mi vyvracíš, je jasný že měřič začne měřit už při nakopávání, protože svíce dostane první impuls při nakopávání.1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Měřeni motohodin
Joraell píše: Uz to tu bylo nekolikrat je to kvuli mereni otacek.
tak znovu, 2t točí 9000, 4t 6000, normální měřič je univerzální tak má nastaveno cca 400 000 impulsů (otáček motoru) na 1 mth. Ty lepší co se dají přepínat (2t/4t) jsou přesnější, protože na 2t je nastaveno 500 000 impulsů a na 4t 300 000 na mth. měřič počítá otáčky. když dosáhneš 400000 otáček naskočí 1mth a je jedno jestli za jak dlouho je natočíš. Když to pálíš máš je tam dřív, když hnojíš tak je tam natočíš za hodinu a půl.603356596 píše: Ale ono není co zkoušet je to tak že když jdu zajíždět motorku tak jezdím bez vytáčení tři hodiny po okolí a na měřáku je sotva něco přez 1 mth a ve dvouhodinovce na CC je tam různě dle povahy tratě ,ale měl jsem i přez dvě mth v Borském Mikuláši kdy to točí v tom písku strašně a navíc to je rychlá trať(pokud máš po zimě natrénováno),ale vždy to jde k těm dvěma motohodinám.Takže jsem si jist že počet impulsu za časovou jednotku vypočítává MTH.Jediné co nevím je na kolik jsou běžně nastavené ty měřáky impulsů(což můžem považovat vlastně za otáčky kliky).
No konečně někdo komu to myslí.novej píše: tak znovu, 2t točí 9000, 4t 6000, normální měřič je univerzální tak má nastaveno cca 400 000 impulsů (otáček motoru) na 1 mth. Ty lepší co se dají přepínat (2t/4t) jsou přesnější, protože na 2t je nastaveno 500 000 impulsů a na 4t 300 000 na mth. měřič počítá otáčky. když dosáhneš 400000 otáček naskočí 1mth a je jedno jestli za jak dlouho je natočíš. Když to pálíš máš je tam dřív, když hnojíš tak je tam natočíš za hodinu a půl.
Nastaveni 2t/4t je tam kvuli mereni otacek co je na tom k vysvetlovani ? proste maji to meraky co ukazuji krome mth i otacky a proto je tma nastaveni 2t/4t.
1 reakcí na tento příspěvek Měřeni motohodin
Je jasný že to nemůže být nikdy přesně ale v průměru za delší dobu to vychází podobně jako při snímání jmenovitých otáček. Nikdy jsem tohle proto moc neřešil.
Taky si říkam že když jsou měřiče kde se přepíná 2T/4T tak se ale stejně nezhledňuje, že třeba malej 4T (250) se musí točit daleko víc než velkej 4T a každej motor má plné vytížení při jíných otáčkách (nebo 300 2T a 125 2T). A taky když jsou jiný servisní intervaly pro závodníky a jiný (delší)pro hobíky, tak by to teoreticky měla stejná hodnota "MTH" - hodina provozu, protože hobík na tu hodinu najede míň než závodník.
Jinak nic o tom, jak funguje správná MTH, jen jsem měl zato že u většiny měřáků na motorkách to funguje vyloženě jako stopky provozu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Měřeni motohodin
novej píše: no to mám dost a co by jsi na otáčkách chtěl přepínat?
boze ? jsi tydýt nebo co ? Kdyz tam nechas nastaveni pro 4t tak ti ten merak ukazuje na 2t motorce polovicni otacky. Si takovej merak kup a potom tu hudruj.
To nastaveni je tam ciste pro zobrazovani spravnych aktualnich a maximalnich otacek na displayi, pokud ti takove vysvetleni nestaci tak si precti encyklopedii nejlepe nejakou obrazkovou.
Ja si teen merak snad znova koupim abych ti ukazal jak moje 2t 144 toci misto 14 000 ot 28 000.
Naposledy editováno 09.10.2012 12:32:37
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Měřeni motohodin
Joraell píše: boze ? jsi tydýt nebo co ? Kdyz tam nechas nastaveni pro 4t tak ti ten merak ukazuje na 2t motorce polovicni otacky. Si takovej merak kup a potom tu hudruj.
To nastaveni je tam ciste pro zobrazovani spravnych aktualnich a maximalnich otacek na displayi, pokud ti takove vysvetleni nestaci tak si precti encyklopedii nejlepe nejakou obrazkovou.
Ja si teen merak snad znova koupim abych ti ukazal jak moje 2t 144 toci misto 14 000 ot 28 000.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Měřeni motohodin
predstav si ze to nastaveni na to ma vliv. Me je jedno jak to funguje ale je potreba to tam nsatvit. Kdyz nastavis opacne nez mas motor tak ukazuje polovicni a nebo naopak dvojnasobne otacky. Je mi uplne jedno jake mas dojmy , ale tohle je realita toho jak to měří.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Měřeni motohodin
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Měřeni motohodin
fallen píše: novej> a proc ze to vlastne hazi 4T jiskru pri vyfuku?
Ma totiz zapalovani ktere udava moment na klikovem hrideli. Todis je to stejne pri kazde otacce. Drive mely nektere motory snimace na vačkovém hřidely a proto házely jiskru jenom 1 za 2 otáčky.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Měřeni motohodin
Joraell píše: Ma totiz zapalovani ktere udava moment na klikovem hrideli. Todis je to stejne pri kazde otacce. Drive mely nektere motory snimace na vačkovém hřidely a proto házely jiskru jenom 1 za 2 otáčky.
Ne že "já mám" mají to úplně všechny motokrosový a enduro motorky starý i dvacet let.