Téma: Úprava motorky do stylu bobber
 
9.1.2011 v 22:33
Zdravím Vás
Máte někdo zkušenosti s úpravou motorky do stylu bobber? Jaký na tyto úpravy máte názor? Co jsem koukal, tak v ČR se jich na silnicích moc nevidí.
Největší obavy mám z případné dopravní kontroly. Co budou páni policisté říkat na krátký zadní blatník, na hranatá řidítka...
Foto je ilustrační


Úprava motorky do stylu bobber

1.8.2012 v 13:45 | Nahoru | #361

Úprava motorky do stylu bobber

2.9.2012 v 15:33 | Nahoru | #362
A co říkáte na tohle, asi by s tim nebyly tak velký potíže, když se nezasahuje do rámu a tak...

http://bluecollarbob...cchk=1&Itemid=24

1 reakcí na tento příspěvek Úprava motorky do stylu bobber

10.9.2012 v 16:09 | Nahoru | #363
Moje zatím legální kráska .

Úprava motorky do stylu bobber

10.9.2012 v 17:50 | Nahoru | #364
Ty řidítka z babety taky doma mám...

(reakce na) Úprava motorky do stylu bobber

12.9.2012 v 14:11 | Nahoru | #365

cheops píše: Moje zatím legální kráska .



boží. Ještě sundej přední blatník resp fikni ho napůl a dej místo zadního a je to:)

1 reakcí na tento příspěvek Úprava motorky do stylu bobber

18.9.2012 v 09:47 | Nahoru | #366
Zdravím, v budoucnu bych chtěl upravit svou Kawasaki EL 250 na bobber, ale ty zadní tlumiče se mi nelíbí takže jsem projížděl internet a našel jsem tuhle šílenost, což bych zvládl ale rozhodně nevím jestli to projde technickou...



Cheops: Mě se zdá dokonalá (jen kamaráda napadlo že by vetší přední kolo bylo opravdu finále)

Naposledy editováno 18.09.2012 09:48:50

(reakce na) Úprava motorky do stylu bobber

19.9.2012 v 21:00 | Nahoru | #367
IgniHellfire> Díky. Mám krásné kolo 18", ale nechci ty pacholky policajtský moc provokovat už takhle je to na ně dost . A mam koupene bile lemy na 16" K tomu blatníku -líbí se mi, že jak se na ni člověk podívá - hned ví, že je to jawa. Přes zimu plánuji vyleštění motoru. Výmenu výfukových kolen a koncovek výfuku. Budou tam prodloužená kolena a klasické kývačkové rybiny.A taková chuťovčička Výměnou řadící páky a zároveň nakopávačky za dvou páku z péráka dostanu příležitost udělat ruční řaZení

Naposledy editováno 19.09.2012 21:40:05

1 reakcí na tento příspěvek Úprava motorky do stylu bobber

20.9.2012 v 07:28 | Nahoru | #368
No škoda kdybys tam dal to větší přední kolo, vyměnil přední světlo, mohl by z toho vzejít dost slušnej Jawa Bagger. Jako popřípadě tady indian http://www.sinister...m/Baggers/Indian.asp Ale je to o tobě a zatím to vypadá dobře....

Naposledy editováno 20.09.2012 07:30:03

Úprava motorky do stylu bobber

20.9.2012 v 14:01 | Nahoru | #369
V techničáku je délka motorky, ne typ odpružení:) pokud zůstane kyvka stejná jak je a nebudeš to zkracovat/prodlužovat tak to bude ok. Btw než tudle šaškárnu tak radši poctivej hardtail.

1 reakcí na tento příspěvek Úprava motorky do stylu bobber

20.9.2012 v 18:35 | Nahoru | #370
Tento styl motorek se mě taky líbí , asi mi to připomíná mládí ,když mi bylo 14 let a učil jsem se jezdit na Čz 150 C
Můžte mi říct proč se tomuto stylu ůpravy říká bobber ?
To je samý bobber,hardtile, softile, jaký jsou v tom vlastně rozdíly ? Dík za odpověď abych v tom měl jasno

(reakce na) Úprava motorky do stylu bobber

20.9.2012 v 21:40 | Nahoru | #371
IgniHellfire> Jojo to je krása. Co si soudruhu představuješ pod takovým pojmem jawa bagger? (černí baroni). . Bohužel nejsem klempíř, ale tenhle koncept se mi moooooc líbí. Jak to myslíš s tím světlem?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Úprava motorky do stylu bobber

20.9.2012 v 21:53 | Nahoru | #372
papen> Bobber- Ořezaná seriová motorka čím míň věcí tím líp
Hardtail - neodpružený rám


Softail- odpružený?

(reakce na) Úprava motorky do stylu bobber

21.9.2012 v 08:44 | Nahoru | #373
cheops> Dík za info, vidíš a já jsem si myslel že u bobbra má být taky neodpružená zadní kyvka

1 reakcí na tento příspěvek Úprava motorky do stylu bobber

21.9.2012 v 14:53 | Nahoru | #374
bobber je od amerického to bob- osekat či odlehčit- aby byla s původními americkými křižníky z II světové války, na které si Americká pěchota za války tak zvykla, trošku zábava, tak po válce tyhle mašiny vetoši odlehčili- osekali vše, co bylo na motorce zbytečné- blatníky, kastlíky, et, které se v té době dělali z poctivé oceli.Bobber se jim říká proto, že zadní blatníky se většinou jen zkracovali-což je anglicky "to bob".

Jestli je bobber hard nebo softail záleží na výchozí moto, která se odlehčuje.

Ještě potřeba vysvětlit, jaký je rozdíl mezi chopperem a bobberem, resp. co je vlastně chopper, protože to u nás moc lidí taky nepobralo (časový aspekt mezi tím,kdy se každý z trendů objevil ponechávám stranou). Takže:

Chopper je už zásah do konstrukce rámu-zatímco bobber je odlehčený cruiser tak aby jel bez zásahu do rámu, chopper je vlastně bobber se zásahem do rámu-většinou zvětšený rake (sklon) přední vidlice, krácení zadní části rámu, prodloužení či zkrácení různých částí rámu nebo zcela nový rám či plechym, nádrž etc. V každém případě na českých silnicích moc chopperů ve skutečnosti nejezdí, i když každý játro s 535kou a třásněma na řídítkách vlastně sedla "čopra".

Hardtail- absence zadních tlumičů a logicky i kyvky:

Hardtail může být navařený nebo bolt on- tj na šrouby- buď tak, že se místo tlumičů dají pevné struts, tj tyče a tím se z toho udělá hardtail, a nebo se místo tlumičů a kyvky prostě přišroubuje takové Ačko:

Anebo e to áčko rovnou navaří, pokud se nedělá už celý nový rám.


Softail- opak hardatailu, tj. motocykl s instalovaným systémem zadních tlumičů.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Úprava motorky do stylu bobber

21.9.2012 v 15:21 | Nahoru | #375
Fíla_Černých> Dík za opravdu vyčerpávající odpověď Jsem rád že mi někdo fundovaný na tomto foru odpoví a nenapíše ,jak se tady stává... tak si to vygůůgli. Asi bych to tam našel ale angličtina není můj koníček ,a já jsem se ještě ve škole učil pa růůsky
Přemýšlím že bych nějakýho boobra po chvilkách zrealizoval. Nejspíš z nějaké hondy shadow 600 , ikdyž jsem se díval i po savage ,ale ta honda bude asi i výkonově přijatelnější.

Něco takovýho s rovnýma řídítkama

(reakce na) Úprava motorky do stylu bobber

21.9.2012 v 17:09 | Nahoru | #376
papen> A hlavně ta honda má motor do V. A o to jde Ikdyž tem majestátní jednobuch savage je taky bomba.

Úprava motorky do stylu bobber

21.9.2012 v 17:15 | Nahoru | #377
Yamaha virago 125






Úprava motorky do stylu bobber

21.9.2012 v 17:20 | Nahoru | #378
ČZ 175/477

Úprava motorky do stylu bobber

21.9.2012 v 19:28 | Nahoru | #379
Jo jo ten jednobuch má krásný zvuk

1 reakcí na tento příspěvek Úprava motorky do stylu bobber

24.9.2012 v 16:18 | Nahoru | #380
Papen- rádo se stalo. Co se týče šedivky, na bobra nebrat. Sice je to véčko, ale vodník, takže moc krámů navíc, který enschováš a zahodit nemůžeš takže zcela proti smyslu takové úpravy. Navíc má hnusnej rám, když se odstrojí. Šel bych do vzducháče-cbčka jsou ideál, ale už jsou dost zprofanovaný, každej to chce, vybral bych si něco míň exponovanýho- xs 400 nebo ta savage vypadá jako optimálka:

Cheops-ta viráž je odporná. Za ten jockey shifter byl autorovi urval pracky . Kua když už se to dělá, tak se to musí dělat pořádně, né že se rozebere kancelářská židle a navaří na motorku a tradá, tady je bobr. No prostě ekl.

(reakce na) Úprava motorky do stylu bobber

24.9.2012 v 23:24 | Nahoru | #381
Fíla_Černých> Klíííííííd. Kritizovat sedá vše . Každá motorka je originál, ale žádná není odporná!!! To Tě nasrala stará nebo co? . To tady na motorkářích přece nemůžeš psát. .

Naposledy editováno 24.09.2012 23:32:13

Úprava motorky do stylu bobber

26.9.2012 v 14:40 | Nahoru | #382
Já su klidný! Jasně, že žádná motorka není hnusná, ale zku*vit se dá vše, a ta vyráž je právě typickým případem tohodle destruktivního kutilství! Dyť to nemá žádnej styl- je to udělaný napůl-když už si dá někdo tu práci s tím, že to rozřeže, tak by aspoň mohl pořídit trubky a nedělat to z pásoviny- jak ty hardtailový struty tak ta řadička jsou prostě strašný! Stejně ta guma pod sedačkou! Pokud by to byl účel, čekal bych že takhle hroznej bude zbytek stroje a pak bych řekl že to má styl, ale tohle je prostě zprasený. Motorka za to nemůže- ale ten kutil co ji takhle zprznil by zasloužil na holou....

1 reakcí na tento příspěvek Úprava motorky do stylu bobber

27.9.2012 v 00:23 | Nahoru | #383
taky jsem se nakazil, už jsem pořídil materiál Virago 750 1982 - ma pěkny liťáky a oproti novýmu modelu má centrální tlumič pod sedačkou!!! ideál na bobber
tady je předělaná XV 750

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Úprava motorky do stylu bobber

27.9.2012 v 11:51 | Nahoru | #384
JirkaB> Tenhle "základ" seženeš v pohodě za pár (stovek) €uráčů! Teda pokud ti stačí XV500, která je ale jak koukám asi až na ten motor jinak úplně stejná... Sám jsem jí kupoval za 400 €uro, ale tolik už bych za to dneska nedal, akorát to pak překáží v garáži! Každopádně i ta malorážka pětikule je oproti Viragu nebo DragStaru 650 opravdu drak a má ještě koule , což už je z dnešního pohledu u Japončíka co říct...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Úprava motorky do stylu bobber

27.9.2012 v 12:48 | Nahoru | #385
DMC.motobiker> Na co potřebuješ koule při rychlostech 50/90/110/130?

(reakce na) Úprava motorky do stylu bobber

27.9.2012 v 13:01 | Nahoru | #386

mm-art-airbrush píše: seikos> Měl jsem v ruce zatím 3 takto upravené motorky s motory 250ccm 550ccm 883ccm a jízdu jsem si užil na každé z nich, i když na mě byly malé rozměrově... to mi ani nevadilo. Jinému to přijde jako strašná, nepohodlná, vyklepaná pomalá jízda... a někomu jako to pravé

Já teď stavim zase Café-racera, což je zase moje krevní skupina. Ale k tomu jsem se dostal až časem, po začátcích v terénu, pak cestování na silnici, lítání po letišti v nesmyslných polohách, závodění na silnici jak magor bez mozku.... až jsem se dostal sem a zatím mě to drží a doufám, že u toho zůstanu
Jezdit na motorce, která je starší než já,které dám nový elán,která má nějakej historickej nádech,kterou si každej prohlédne a bude hádat,co to vůbec má za motor a jak je starej, která má ten správnej zvuk starých závoďáků, i když na dnešní motorky zdaleka nemá, jízda na ní dá minimálně stejný požitek, i když rychlost bude poloviční

a bobber je tak trochu podobná nákaza



Taky jsem se dal na Cafe Racer... postavil jsem už street tak ted zase neco nového... a věřím, že bobber bude taky :)

(reakce na) Úprava motorky do stylu bobber

27.9.2012 v 21:37 | Nahoru | #387

rancher píše: DMC.motobiker> Na co potřebuješ koule při rychlostech 50/90/110/130?


No ale vono "koule" a "výkon" jsou podle mě dvě totálně různý věci... Máš třeba mašinu s koulema a bez koulí a obě přitom můžou jet stejně rychle, jen ta první tě mnohem víc baví... To takhle např. na Nortonu ES2 si každej kilometr užívám asi tak 1000x víc než bych si ho užíval třebas na hustokrutopile "CeBRu f Repsolu" , který má sice o cca. 100 - 150 poníků víc, ale je nudný, ošklivý a rozpočtový! A to na tom Nortonu většinou ani nepřekročím stovku!

1 reakcí na tento příspěvek Úprava motorky do stylu bobber

19.10.2012 v 09:44 | Nahoru | #388
Fífa: No hardtail je na Šumavský kraj hodně bolestivá záležitost a to už jen na vjezd domů mám přes celou vozovku díru no nebylo by to dobrý.

Jo nevíte někdo jaký průřez plechu se používá na nádrže a blatníky?

Naposledy editováno 19.10.2012 10:44:30

(reakce na) Úprava motorky do stylu bobber

19.10.2012 v 09:50 | Nahoru | #389
IgniHellfire> Někde to psal, tuším 1,2 mm a tlakoval to na nevím kolik...

Úprava motorky do stylu bobber

19.10.2012 v 10:47 | Nahoru | #390
Dík, na netu jsem nejčastěji viděl něco málo přes ten milimetr, ale asi bych vsadil na tu 1,2 mm.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.

TOPlist