globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: GSX-R 600 - rozvody
12.9.2012 v 10:42
Zacalo mi rachtat neco v motoru, kdyz se moto zahreje a jede na volnobeh tak to zni jako rozvodak. Moto ma najeto (prej) 36000km, tak pocitam ze to bude jenom spatnej napinak - podle fora asi castej problem.
Zkousel sem origo servis, kolik by stala komplet vymena. Servisak blekotal neco o puleni motoru a 17000kc - coz mi prijde jako kravina.
Takze sem dosel k tomu ze si to udelam sam, nejdriv zkusim vymenit jen ten napinak a kdyz to nepomuze tak asi i rozvody (nebo to hodim ze skaly a bude pokoj ).

O co jde, nemam tuseni co to vsechno obnasi a na co si dat pozor...

Tak prosim o rady, nazory a pripadne o doporuceni nekoho kdo servisuje masiny v plzenskem kraji.

Diky moc


Naposledy editováno 12.09.2012 10:44:27
Předchozí
1 2
Následující

1 reakcí na tento příspěvek GSX-R 600 - rozvody

13.9.2012 v 19:10 | Nahoru | #31
Vačkový hřídel /abych byl přesný/ by se měl točit volně, proto se ty domečky utahují momentovým klíčem, to proč se netočí je dáno odporem ventilových pružin. Klikový hřídel v šálkách by se měl taky volně točit, netočí se kvůli kompresi. Srad samozřejmě zdvihátka má, nebo co myslíš, že je to, v čem drží podložka? Už jsem viděl motor kde nebyly podložky a měnilo se celé zdvihátko, ale každopádně mezi vačkou a dříkem ventilu je u dohc motoru zdvihátko a většinou podložka, buď pod, nebo nad zdvihátkem. Vačkový hřídel se má tendenci točit pokud ji žene řetěz, nebo pokud uhýbá tlaku pružin. Čím si nejsem jistý, jestli jde 4 válec natočit tak, aby se ten vačkový hřídel neprotočil. A když tak nad tím přemýšlím, asi jde.
Prostě a naposledy, já bych si to časování zkontroloval.

(reakce na) GSX-R 600 - rozvody

13.9.2012 v 19:29 | Nahoru | #32

mvmoto píše: Vačkový hřídel /abych byl přesný/ by se měl točit volně, proto se ty domečky utahují momentovým klíčem, to proč se netočí je dáno odporem ventilových pružin. Klikový hřídel v šálkách by se měl taky volně točit, netočí se kvůli kompresi. Srad samozřejmě zdvihátka má, nebo co myslíš, že je to, v čem drží podložka? Už jsem viděl motor kde nebyly podložky a měnilo se celé zdvihátko, ale každopádně mezi vačkou a dříkem ventilu je u dohc motoru zdvihátko a většinou podložka, buď pod, nebo nad zdvihátkem. Vačkový hřídel se má tendenci točit pokud ji žene řetěz, nebo pokud uhýbá tlaku pružin. Čím si nejsem jistý, jestli jde 4 válec natočit tak, aby se ten vačkový hřídel neprotočil. A když tak nad tím přemýšlím, asi jde.
Prostě a naposledy, já bych si to časování zkontroloval.



Dobře,abych byl tedy přesný,pokud na tom tak bazíruješ,jmenuje se to hrníčkové zdvihátko.
Jinak co se týče otočení při výměně napínáku,stojím si za svým.O momentech samozřejmě vím.Ale jak řikáš,pro klid duše si po výměně klidně můžu protočit klíčem motor.

1 reakcí na tento příspěvek GSX-R 600 - rozvody

13.9.2012 v 19:32 | Nahoru | #33

Peace bro

(reakce na) GSX-R 600 - rozvody

13.9.2012 v 20:59 | Nahoru | #34
mvmoto> S tím protočením vaček máš pravdu, ale řekl bych, že pokud nastavíš kliku/vačky podle značek nebo na HU prvního válce (dle motoru atd.), tak by se protočit neměly. To riziko protočení tu je, ale nevím snad o nikom, kdo by to rozdělával mimo značky. Ona ta kontrola nikoho nezabije

GSX-R 600 - rozvody

13.9.2012 v 22:47 | Nahoru | #35
Kamarád se SRADem taky musel měnit napínák, asi něco častějšího.

GSX-R 600 - rozvody

14.9.2012 v 03:29 | Nahoru | #36
asi tak kdyz je to na znackach tak na to na nekolika mistech opre o hrnicky - ze je to sotva namacknuty a jakoby do V - jeden tesne pred otevrenim a druhej tesne po zavreni. takze samo by se to protocit nemelo pokud je to v ty kontrolni pozici. mluvim o svym cbru ale verim ze na tomhle neni co vymejslet a 4V je proste 4V a lisi se v drobnostech. Ja pri tom zakladnim postaveni mam 1 a 4valec v HU a znacky na vackach zaroven s hranou kam doseda viko ventilu (na prvnim valci ukazujou slzy na vacce - saci vacka na stranu kde je sani a mirne nahoru a vyfukovej na stranu kde je vyfuk a taky mirne nahoru. neni moznost aby se to potkalo kdyz to das o zub a NEPROTOCIS to (protoze ti nebudou sedet znacky). KDyz se mi to nezdalo cuknul sem s motorem dopredu pak dozadu a pak dopredu presne na znacku.napinak tam byl ale zaaretovanej. Retizek sem daval novej tak to stejne pak uz moc vic nevyjelo

GSX-R 600 - rozvody

14.9.2012 v 11:15 | Nahoru | #37
Takze pro jistotu sundat dekl a zaaretovat? Kdyz nad tim tak premyslim, asi by stalo za to vsechno delat najednou co?
Pres zimu sem chtel vycistit karburatory, dat novy svicky a asi i vyfuk + vse sestelovat.

Myslim ze ten napinak by mel podzim jeste v pohode vydrzet...

1 reakcí na tento příspěvek GSX-R 600 - rozvody

14.9.2012 v 11:26 | Nahoru | #38
zacal bych tim ze si koupis momentak - malej a velkej. To pak utahnes na motorce vsechno - muj velkej je do 210nm (kupoval sem ho na srouby na aute) - dobrej na hlavu a vsechny vetsi srouby jako napr drzaky motoru, osa v kyvce, v prednim kole atd. malej mam 5-dvacet neco nm a to je prakticky na vsechny maly sroubky, ja ho kupoval hlavne kvuli domeckum na vacky, vsechny vika motoru, vanu,... urcite oba uzijes i na aute hlavne uz se neztrati. velkej mam tusim nejakej ceskej ATX a ten malej proteco

(reakce na) GSX-R 600 - rozvody

14.9.2012 v 11:58 | Nahoru | #39

milion píše: zacal bych tim ze si koupis momentak - malej a velkej. To pak utahnes na motorce vsechno - muj velkej je do 210nm (kupoval sem ho na srouby na aute) - dobrej na hlavu a vsechny vetsi srouby jako napr drzaky motoru, osa v kyvce, v prednim kole atd. malej mam 5-dvacet neco nm a to je prakticky na vsechny maly sroubky, ja ho kupoval hlavne kvuli domeckum na vacky, vsechny vika motoru, vanu,... urcite oba uzijes i na aute hlavne uz se neztrati. velkej mam tusim nejakej ceskej ATX a ten malej proteco



Vcera sem na ne koukal a premyslim nad rozpetim...
Diky za radu

(reakce na) GSX-R 600 - rozvody

15.9.2012 v 10:12 | Nahoru | #40
StiefTomas> Domeček by určitě neměl držet vačku tak že s ní nejde snadno otočit.S vačkou i klikou musí jít točit lehce rukou, samozřejmě pouze v případě že není zatěžovaná ostatními sílami jako je komprese nebo odpor ventilů.
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Poděkování Suzuki GSX-R 600, Suzuki GSX-R 750 RTSbike 25 2.5.2024 v 19:18 Krovak
Gipro z Hayabusa Suzuki GSX-R 600, Suzuki GSX-R 750 RTSbike 5 5.1.2024 v 23:47 RTSbike
kde shánět ND Suzuki GSX-R 600 Zajda2004 5 7.11.2023 v 13:42 Kubák
suzuki gsxr 600 sytic Suzuki GSX-R 600 malbbs 8 15.9.2023 v 19:32 yurcko
kontrolka rezervy Suzuki GSX-R 600 Motomaniak 16 24.5.2023 v 05:56 Maly1


TOPlist