Zkousel sem origo servis, kolik by stala komplet vymena. Servisak blekotal neco o puleni motoru a 17000kc - coz mi prijde jako kravina.
Takze sem dosel k tomu ze si to udelam sam, nejdriv zkusim vymenit jen ten napinak a kdyz to nepomuze tak asi i rozvody (nebo to hodim ze skaly a bude pokoj ).
O co jde, nemam tuseni co to vsechno obnasi a na co si dat pozor...
Tak prosim o rady, nazory a pripadne o doporuceni nekoho kdo servisuje masiny v plzenskem kraji.
Diky moc
Naposledy editováno 12.09.2012 10:44:27
Prijedu na krizovatku a kazdej si mysli ze mam suchou spojku
Abych ten servis uvedl na pravou miru, je to cena za komplet vymenu rozvodu (retez, napinaky atd...) Akorat sem nepochopil proc vyndavat a rozebirat motor??? Mozna to jen zkousel jestli se chytnu...
1 reakcí na tento příspěvek GSX-R 600 - rozvody
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) GSX-R 600 - rozvody
shifty píše: Taky mi přijde že mi tam jedou rozvody jak o život Ale furt si říkám že ty jebky Suzácký jsou prostě o dost hlasitější v mechanický hlučnosti než ostatní motorky, tak doufám že se nemýlim
Na to driv nebo pozdeji prijdes
Tohle ale neni normalni zvuk z motoru, je to vylozene takovy cinkani - a to by delat nemelo
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) GSX-R 600 - rozvody
SpeCZialized píše: Na to driv nebo pozdeji prijdes
Tohle ale neni normalni zvuk z motoru, je to vylozene takovy cinkani - a to by delat nemelo
Vím o způsobu jak to zaručeně přestane cinkat. Kup pořádnej otevřenej laďák bez vložky a uvidíš jak bude motor najednou tichej
1 reakcí na tento příspěvek GSX-R 600 - rozvody
Topper píše: v servise chtěji tolik,jelikoš musi motor půlit,protože jim dodavaj rozvoďáky v celku,a aby zarobily,tak ho rozpulej a vymění.místo toho aby ho roznýtovaly,nasadili,a složily,jinak se dá obědnat řetěz DID nebo třeba Morse. Cena okolo 1500-2000kč,přijednom bych mrknul na ventitly. U normálního mechoše cena s materiálem okolo 3500-4000kč jinak ten řetěz org.by měl,dle mých skušeností vydržet těch 50-60tis km
Diky za info...
Ja si taky myslim ze do 6000kc bych se mel se vsim vejit.
Jen resim jestli zkusit jen vymenit napinak nebo to rovnou udelat cely...
1 reakcí na tento příspěvek GSX-R 600 - rozvody
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) GSX-R 600 - rozvody
Peter7 píše: Napinak vyndej a zmackni ho, pokud se lehce vraci, tak je ok.
Hochu napínák zmáčkneš leda tak ve svěráku.
Jinak co se týče tématu.Budeš mít napínak v háji.Sradi nato trpí.
Kup novej a máš klid.A6 ho tam budeš dávat,nezapoměň,že musí být zatočený,jinak budeš dělat i rozvoďák.Kdyby něco,napiš mi zprávu.Jinak se neboj,motor půlit nemusíš.Rozvody se dají nádherně vyndat přes víko.Jsou na pravé straně motoru.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) GSX-R 600 - rozvody
StiefTomas píše: Hochu napínák zmáčkneš leda tak ve svěráku.
V tomhle bych oponoval. Vyndal jsem ho, vycvaknul zapadku, ktera jisti pist a zmacknul jsem ho uplne v klidu. Nevim, jak u Suzuki.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) GSX-R 600 - rozvody
Peter7 píše: V tomhle bych oponoval. Vyndal jsem ho, vycvaknul zapadku, ktera jisti pist a zmacknul jsem ho uplne v klidu. Nevim, jak u Suzuki.
Tak tím pádem bych koukal po novém napínáku.Pokud máš mechanický pružinový (ne ručně dopínatelný)tak ho ručně nezmáčkneš.Pokud máš hydronapínák,tak ano.Ten tlačí až když má tlak oleje z motoru.Kdyby jsi mechanický napínák zmáčknul v ruce,tak tam nemá žádný smysl.Při akceleraci se řetěz u napínáku hodně dopne,tlačí na lištu a pokud by neměl dostatečný tlak,tak by ti to skočilo.Nemluvě o tom,že napínáky mají už většinou rohatky proti zpětným rázům.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) GSX-R 600 - rozvody
StiefTomas píše: Tak tím pádem bych koukal po novém napínáku.Pokud máš mechanický pružinový (ne ručně dopínatelný)tak ho ručně nezmáčkneš.Pokud máš hydronapínák,tak ano.Ten tlačí až když má tlak oleje z motoru.Kdyby jsi mechanický napínák zmáčknul v ruce,tak tam nemá žádný smysl.Při akceleraci se řetěz u napínáku hodně dopne,tlačí na lištu a pokud by neměl dostatečný tlak,tak by ti to skočilo.Nemluvě o tom,že napínáky mají už většinou rohatky proti zpětným rázům.
Mam tenhle http://img.motorkar...x1000__type_jpg_.jpg a podle servisniho manualu by mel jit zmacknout po odjisteni zapadky. Pokud zmacknout nejde, tak vymenit.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) GSX-R 600 - rozvody
Peter7 píše: Mam tenhle http://img.motorkar...x1000__type_jpg_.jpg a podle servisniho manualu by mel jit zmacknout po odjisteni zapadky. Pokud zmacknout nejde, tak vymenit.
Tak to nevím hele,ale tu pružinu si myslím,že by jsi neměl rukou přetlačit.Ale řikám,možné to je
StiefTomas píše: Tak to nevím hele,ale tu pružinu si myslím,že by jsi neměl rukou přetlačit.Ale řikám,možné to je
Podle trimph manualu ma pist napinaku zajet dovnitr bez drhnuti pri odjisteni zapadky. Pokud nejde, vymenit a pri instalaci noveho nic nepisou o pootoceni. U me ani pootocit napinak nejde. Asi je kazda masina jina.
StiefTomas píše: Tak to nevím hele,ale tu pružinu si myslím,že by jsi neměl rukou přetlačit.Ale řikám,možné to je
...před demontáží samotnýho napínáku vyšroubuješ šroub, kterej zajišťuje pružinu, tudíž po odjištění západky se samotnou rohatkou volně pohybuješ...a ani ta pružina nemá žádnou velkou sílu, v podstatě všechnu sílu drží ta západka, pružina jen dopíná povolenej řetěz přetlačením rohatky o další zoubek...
1 reakcí na tento příspěvek GSX-R 600 - rozvody
1 reakcí na tento příspěvek GSX-R 600 - rozvody
Řekl ti nejspíš maximální cenu, někdy může stačit měnit jen řetěz, někdy i napínák, někdy všechno.
Měnit napínák u 4 válce se neobejde bez kontroly časování, takže to stejně není úplně pro začátečníka. Můžeš zkusit (pokud jde o automatický napínák s pružinou) vymontovat pružinu, něčím jemně dotlačit ten napínák, současně točit rukou motorem a pakliže cvakne západka, asi je fakt špatnej napínák.
Ne, že jak jeden patmat vymontuješ napínák a nastartuješ.
Nevim jak presne je to u tebe ja mam napinak kterej ma vevnitr pruzinu ktera toci se sroubem a podle toho vyjizdi napinak a tam to zajistis sroubovakem (nebo mam v manualu nakreslenej stopper tool - kousek plechu :) ) a retez u strany. Ja ho menil v celku - proste sem sundal vacky, vyvliknul dole u cidla kliky z kolecka co je na klice a zpetnym zpusobem dal novej
mvmoto píše: Než uděláte z toho servisáka úplného debila, tak se zkuste mrknout do manuálu, dost často se ta vodící lišta obzvlášťě přední nedá vydělat bez půlení motoru, sundání válce, apod. (záleží na druhu motoru) Stačí mrknout do manuálu.
Řekl ti nejspíš maximální cenu, někdy může stačit měnit jen řetěz, někdy i napínák, někdy všechno.
Měnit napínák u 4 válce se neobejde bez kontroly časování, takže to stejně není úplně pro začátečníka. Můžeš zkusit (pokud jde o automatický napínák s pružinou) vymontovat pružinu, něčím jemně dotlačit ten napínák, současně točit rukou motorem a pakliže cvakne západka, asi je fakt špatnej napínák.
Ne, že jak jeden patmat vymontuješ napínák a nastartuješ.
Proc se neobejde vymena kus za kus bez kontroly casovani? Kdyz s nicim nebudu hybat, jen vyndam napinak, zkontroluju (pripadne dam novej) a zase zandam tak by se nemelo nic zmenit ne?
Filous píše: ...samozřejmě se dá vyměnit rozvoďák i jinak než použitím origo snýtovanýho řetězu a tím pádem bez půlení motoru...uděláš to s motorem v rámu a snýtováním řetězu na rozvodovym kole, jen vždycky zrazuju od týhle práce lidi, který to nikdy nedělali, ale každýho volba, nechci tě podceňovat...každopádně si dej pozor na ohebnost nejtovanýho článku a při nastavení pozor na rozvody a napínák před montáží zresetuj, tj. zamačkni ho do nulový polohy bez vložený pružiny, tu vlož a zašroubuj její šroub až naposledy...
Nejdriv bych zkusil zkontrolovat a vymenit jen ten napinak, StiefTomas mi napsal kratkej navod na vymenu (- timto diky ) .
Do rozvodu bych se pustil asi az v zime az bude klid a vic casu. Urcite to nebude jednoduchy a na poprve to mozna nevyjde Ale kdo nic nedela nic nezkazi
1 reakcí na tento příspěvek GSX-R 600 - rozvody
Já bych si to bez kontroly časování nelajznul.
Nejlepší by bylo sundat venilové víko, najet si na značky, podle horní úvrati prvního válce, podívat se jestli ti sedí značky na klice a na kolech vačkových hřídelí a potom vymontovat napínák, sám uvidíš, co to udělá.
Vačkové hřídele se dají zafixovat proti protočení plochým klíčem. Na hřídeli bývá šestihran, za který se to dá chytnout a pak by to bylo jistější.
mvmoto píše: Proč? Protože na vačky tlačí ventilové pružiny a v okamžiku, kdy vymontuješ napínák, je velmi pravděpodobné, že se vačkové hřídele protočí a přeskočí řetěz.
Já bych si to bez kontroly časování nelajznul.
Nejlepší by bylo sundat venilové víko, najet si na značky, podle horní úvrati prvního válce, podívat se jestli ti sedí značky na klice a na kolech vačkových hřídelí a potom vymontovat napínák, sám uvidíš, co to udělá.
Vačkové hřídele se dají zafixovat proti protočení plochým klíčem. Na hřídeli bývá šestihran, za který se to dá chytnout a pak by to bylo jistější.
Tak nejlepší jak zajistit vačky a řetěz je stáhnout zdrhovačkou.Ale nikdy se mi nestalo,aby při vyndání napínáku se pohnula vačka.Pokud nepovolíš domečky,ta vačka nemá důvod se pohnout.
1 reakcí na tento příspěvek GSX-R 600 - rozvody
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) GSX-R 600 - rozvody
mvmoto píše: No dobře, zafixuješ si řetěz ke kolům na vačce, a na klice? U 3 válce je skoro pravidlem, že povolíš napínák, řetěz se mezi kolem sací vačkové hřídele a kolem na klice prověsí a protože vačky jsou tlačeny přes zdvihátka do polohy, kdy budou ventily nejméně stlačeny, vačkový hřídel se protočí a přeskočí řetěz buď dole, nebo i nahoře. Teď bych kecal, jestli u 4 válce je to to samo? Nemůžu tvrdit, že se to stane, jen bych si to po výměně překontroloval.
No tak asi takhle.Vačka se ti sama od sebe nepootočí.Tu vačku drží domeček tak pevně,že jediný jak s ní pohneš je když otočíš klíčem přes šestihran.Klika ti v šálkách drží taky celkem obstojně.Pokud s ní nepootočíš klíčem,nehne se.Co se týče zdvihátek,ty srad samozřejmě nemá a má ventily přes podložky.Jinak napínák je u 4válce,ale to nemá žádný vliv.Dělal jsem to na motorkách které mají napínák i ve středu motoru.Jinak když povolíš napínák,je rozvoďák na hlavě volnej.Tudíž vačka ani nemůže mít tendenci se otočit.Tendenci by měla,když by jsi ho dával nazpět nezataženej.
Naposledy editováno 13.09.2012 18:39:29
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Poděkování Suzuki GSX-R 600, Suzuki GSX-R 750 | RTSbike | 25 | 2.5.2024 v 19:18 Krovak |
Gipro z Hayabusa Suzuki GSX-R 600, Suzuki GSX-R 750 | RTSbike | 5 | 5.1.2024 v 23:47 RTSbike |
kde shánět ND Suzuki GSX-R 600 | Zajda2004 | 5 | 7.11.2023 v 13:42 Kubák |
suzuki gsxr 600 sytic Suzuki GSX-R 600 | malbbs | 8 | 15.9.2023 v 19:32 yurcko |
kontrolka rezervy Suzuki GSX-R 600 | Motomaniak | 16 | 24.5.2023 v 05:56 Maly1 |