Téma: Aprilia RSV úpravy a tuning
1.8.2012 v 10:26
Čau všem nadšencům pro tenhle stroj

Tohle vlákno bych chtěl věnovat všem, co rádi upravují svůj stroj, abychom zde mohli sdílet co nejvíce informací, zkušeností a tak dále.

Především bych se tu chtěl věnovat technice a funkčním věcem jako jsou velké airboxy, jiné vstřiky, celkové úpravy sání, výfuky, svody, úpravy přepákování, tlumiče řízení atd...

Taky by bylo fajn shrnout rozdíly mezi jednotlivými modely. Sám toho tolik nevím, tak napíšu jen to nejhrubší a doplním to, jak napíšete.

98-00: první generace

01-02: druhá generace
-trošičku jiné vstřiky (v těle vstřikovačů je vývod pro podtlak, takže se dá lehce udělat synchro)
-hlavy mají větší sací ventily bež první generace
-sací vačka má větší zdvih
-upgrade předních brzdičů
-jiné uložení zadního tlumiče a tlumič samotný
-jiné výfukové svody
-trochu jiná kapotáž

03: tady si nejsem změnamaúplně jistej, ale někdo tvrdí, že je ještě výkonnější, rád se dozím proč...

04+: tak tady už nevím skoro nic, je to defakto všechno jinak
-co se motoru týče, tak větší průměr hrdel vstřikovačů...
_____________________________________________________________

Dostal jsem oprávnění to tu spravovat, tak si to sesumírujeme...
fizzer

LEVEL 1:
BIG BORE-HARDCORE

Zdá se, že by se nás našlo víc, kdo by se vrhli do úpravy na vyšší objem.
Předběžný seznam zájemců:

Plejba
Dakarista (chce 1127)
fizzer (pokud se motorka do podzimka neprodá, a chce 1060 nebo 1103 max) ***/fizzer vyměknul a sere na to/***

Kedar_K na to prej sere, dá tam turbo

Asi bych vycházel z pístů Kaemna / PISTAL 102 mm/ 1103 ccm, buď nakoupit jednu sadu hotových pístů a pak je oměřit a nechat "zkopírovat" v ČR, nebo je nakupovat v Německu a výbrus válců (volil bych cestu ocelové vložky z důvodu převrtáním zeslabené spodní části válců a následného odlamování, což jistě nechceme) nechat dělat u nás. Záleží, jak by to vycházelo cenově. Můžu zkusit obeslat pár vytipovaných firem, jak by se k tomu postavili, ale chtělo by to, aby nás bylo víc - větší objem zakázky by mohl mít příznivý dopad na zájem firem se do toho vůbec pouštět a taky na cenu pro každého jednotlivého soudruha.

Předpokládaný výsledek bez dalších zásadních úprav:
Falco, Mille do 2000 (RSV01-03 a Tuono budou mít o něco málo víc vlivem větších ventilů)
120 HP @ 8500
120 Nm @ 6000

RSV a Tuono 04+
148 HP @ 10000
123 Nm @ 6000

Čísla to vskutku nejsou nijak ohromující... jen bych podotknul, že s víc úpravama se z toho bude dát logicky vyrazit víc... prostoru je mnoho, záleží jen jak kdo má svalnatou peněženku Větší vstřiky, naúhlovaný/jiný vačky, větší /lehčí ventily, laborování s vejfukem, motormanagement atd atd...

Kdyžtak házejte svoje poznatky, co bude ještě potřeba...

Plejba: repas uložení kliky, kde a cena??? (na partsdepotu samotný šály vycházejí na cca 3200)


Naposledy editováno 14.11.2012 22:19:39

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

29.8.2012 v 19:36 | Nahoru | #331
ManiaC> jo, to je tím, že regulátory tlaku jsou u týhle motorky velice benevolentní takže někde máš 39 psi, někde 41 atd... každopádně regulátor se dá koupit nebo plejba posílal kontakt na někoho kdo je vyrábí...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

29.8.2012 v 19:53 | Nahoru | #332

FiZzeR píše: KedaR_K> co třeba od čidla tlaku? vyrobíš nějakej henten bazmek, co se našroubuje mezi karter a čidlo tlaku, a z něj vytáhneš šlaušek do turba...

edit: a škrtám tě tedy...


jo jo to by šlo, a co to napojit mezi spodek karteru a chladič oleje? je tam dostatečnej tlak?

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

29.8.2012 v 19:57 | Nahoru | #333
KedaR_K> to je olej z vany co se vrací do nádržky. jak je to s tlakem nevím, ale určitě je nefiltrovanej.

Aprilia RSV úpravy a tuning

29.8.2012 v 20:03 | Nahoru | #334
K tem pistum, Ma nekdo pisty z RSV 06+ nebo Tuono 07+??

Ja budu mit pisty az tak nekdy pred pulkou zari. Takze zalezi jak na to kdo chvata. Pokud ne, tak to zacnu poradne resit s vyrobou az v zari.

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

29.8.2012 v 20:48 | Nahoru | #335
KedaR_K> tak nemění se ten tlak oleje podle otáček?v oil čerpadle je takový regulační ventilek,když se zasekne je po motoru,můj případ z loňska

1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning

29.8.2012 v 20:53 | Nahoru | #336
Trochu OT,ale musím.Zkoušel jste někdo jezdit starýho tuňáka?popřípadě jak se vám na něm jezdilo,posaz,ovládání oproti mille?Přemýšlím na jaře o motárdu,ale levněji by mě vyšlo předělat RSV na Tuono a hlavně se mi líbí

Aprilia RSV úpravy a tuning

29.8.2012 v 21:50 | Nahoru | #337
Tak trochu o tom něco vím, klidně cinkni

2 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning

29.8.2012 v 22:32 | Nahoru | #338
super vlákno přečet sem si moc novejch věcí jinak k tomu sání z uhlíku ta cena je strašná když byste někdo přihrál už ten uhlíovej dokázal bych vyrobit další za příznivější cenu(myslim že za pulku)....

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

29.8.2012 v 22:46 | Nahoru | #339

BadBoy24 píše: super vlákno přečet sem si moc novejch věcí jinak k tomu sání z uhlíku ta cena je strašná když byste někdo přihrál už ten uhlíovej dokázal bych vyrobit další za příznivější cenu(myslim že za pulku)....



I to je dost

Aprilia RSV úpravy a tuning

29.8.2012 v 22:58 | Nahoru | #340
Ja si myslim ze by to slo udelat i z laminatu ne? Pokud jo tak by se ten original dal jednoduse skopcit. Vim o nekom kdo to umi.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

29.8.2012 v 23:24 | Nahoru | #341

BadBoy24 píše: super vlákno přečet sem si moc novejch věcí jinak k tomu sání z uhlíku ta cena je strašná když byste někdo přihrál už ten uhlíovej dokázal bych vyrobit další za příznivější cenu(myslim že za pulku)....



tak cena je vyšší,ale jelikož to vyrábí člověk v Čechách a znám ho osobně,tak bych to na zkopírování ani dát nemohl,už jen vymyslet formu muselo dát desítky hodin práce a peněz.
jinak u něj je karbonový za 10800kč.dělá i ty sprchy pro smaltmoto.

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

29.8.2012 v 23:27 | Nahoru | #342

ManiaC píše: tak cena je vyšší,ale jelikož to vyrábí člověk v Čechách a znám ho osobně,tak bych to na zkopírování ani dát nemohl,už jen vymyslet formu muselo dát desítky hodin práce a peněz.
jinak u něj je karbonový za 10800kč.dělá i ty sprchy pro smaltmoto.



kdyz to tu zacinam poslouchat, tak cele Smaltmoto je ceske... Jen ho prodavaji nemci za raketu

1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning

29.8.2012 v 23:54 | Nahoru | #343
Nóóóó klucí, teorii už máte zmáknutou, tak teď už jen od slov k činům

Aprilia RSV úpravy a tuning

30.8.2012 v 00:39 | Nahoru | #344
Když tak koukám, jak se to rozjíždí... tak snad jen, že bych mohl nabídnout případně nějakou pomoc a drobné zázemí mojí skromné dílny... A ve finále možná i díly z motoru RSV 02...

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

30.8.2012 v 07:04 | Nahoru | #345
ManiaC> tak o předělání rsv na tuono něco vím
už kdysi plejba mi radil, ať rovnou koupím tuono a já ho neposlech, teď lituju
takže radím ti to samé, ledaže jsis schoval ještě ty díly cos modeloval.
teď byly na bazaru díly od altan moto nebo jak se to jemnuje a měl tam i brýle, řidítka, hadice. já protože jsem nesehnal origo brýle, tak jsem upravil staré a dal nižší nástavce a řidítka a má to lepší posez než origo tuono

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

30.8.2012 v 07:23 | Nahoru | #346

strakon píše: Nóóóó klucí, teorii už máte zmáknutou, tak teď už jen od slov k činům



2 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning

30.8.2012 v 11:54 | Nahoru | #347
Hele kdyz je vas tady s RSV tolik tak se vas zeptam, dovoli na RSV 180/55 vetsi naklon nez 190/50? Ja jak mam ty gumy pak jety az uplne do kraje tak mam pocit ze tam neni rezerva a nemam klidny spani. Ta 190 je strasna placka, ale zase kdyz se 180 roztahne na sestipalcovej rafek tak aby pak taky nebyla placata...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

30.8.2012 v 12:23 | Nahoru | #348
pylot> hm, 190/50 do kraje nedám, 190/55 s prstem v nose... asi psychickej blok, ta /50 je fakt strašný zvěrstvo se 180/55 zkušenost nemám, galusky nejezdím

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

30.8.2012 v 12:57 | Nahoru | #349
FiZzeR> Včera jsem nazul ten tvůj drapák a vzal na Železnou, srandy kopec jak si to sem tam klouzne Ale doleva už je na hraně Napravo si nechávám rezervu cca 0,5mm. Jinak se mi taky nejlíp jezdilo na 190/55R17, příště už seru na rozměr v TP...180tka byla na 6" ráfku na prd, skoro stejný jak ta 190/50...RSV má 5,5"???

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

30.8.2012 v 13:08 | Nahoru | #350

pylot píše: Hele kdyz je vas tady s RSV tolik tak se vas zeptam, dovoli na RSV 180/55 vetsi naklon nez 190/50? Ja jak mam ty gumy pak jety az uplne do kraje tak mam pocit ze tam neni rezerva a nemam klidny spani. Ta 190 je strasna placka, ale zase kdyz se 180 roztahne na sestipalcovej rafek tak aby pak taky nebyla placata...



nevim jaka byla 190/50 na RSV, mel jsem tam jen 180/55 a 190/55. 190/50 byla na R1 a chodila do kraje normalne, ale to jsem se s ni seznamoval, takze spis opatrnejsi jezdeni.. pak kdyz jsem nazul poprve 190/50 mi dlouho trvalo nez zacala ta vysoka guma chodit do kraje, to jsem mel na silnici dycky super pocit ze tam je rezerva.

Ale 180/55 na RSV jezdi normalne refulerne po hrance, proste ji vezmes az do kraje, pak jeste kousek a jedes fakt jen po kousicku gumy, podle me 180/55 pro RSV stoji za pyču. I kdyz se rika ze se z ni stane kolo, tedy snaze se preklapi.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

30.8.2012 v 13:15 | Nahoru | #351
dewwil> RSV ma prave 6" a ta 190 je hrozna placka. Ja se na ty motorce porad ucim, ale uz mi tam moc nezbejva. Porad si rikam jak bude 180/55 krasne kulata, ale jak tak na to koukam, mel bych poridit spis 190/55. Nemate nekdo fotku jak vypada ta 180/55 na rafku?

E: fotku zezadu, at je videt jak moc je rozbalena.

Naposledy editováno 30.08.2012 13:16:01

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

30.8.2012 v 13:23 | Nahoru | #352

pylot píše: dewwil> RSV ma prave 6" a ta 190 je hrozna placka. Ja se na ty motorce porad ucim, ale uz mi tam moc nezbejva. Porad si rikam jak bude 180/55 krasne kulata, ale jak tak na to koukam, mel bych poridit spis 190/55. Nemate nekdo fotku jak vypada ta 180/55 na rafku?

E: fotku zezadu, at je videt jak moc je rozbalena.



k tem vasim plackam...Pylot jakou znacku? Ono jde o to ze kazda znacka a model maji jinej radius, pritom stejny rozmery...

Mel jsem Pirelli Diablo Rosso Corsa na 6"rafku a kamik Qualifier2 taky na 6" a obe gumy stejny rozmer 190/50... DRC byla spicata a Q2 placata a obe gumy nove ... Takze ono rict ze 190/50 je na pikacu je dost neobjektivni

Pylot> mam takovej dojem ze ta 190/55 se do stare Mille nevejde bez demontaze blatniku

Naposledy editováno 30.08.2012 13:25:44

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

30.8.2012 v 13:30 | Nahoru | #353
dakarista> No jo ja vim ze to je dalsi vec, nicmene ted tam je pirelli diablo a ta je vazne dost placata. Dalsi guma bude nejspis misulinka power pure, ale nemam tuseni jak bude vypadat. Nicmene nasel jsem zajimavej obrazek pro 6 palcovej rafek.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

30.8.2012 v 13:40 | Nahoru | #354
pylot> nj, ale diablo je turistická guma. taková supercorsa vypadá trošilinku jinak

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

30.8.2012 v 13:46 | Nahoru | #355

brabenecz píše: Vidím, že někteří mají morální problém, tak se to pokusím trochu vysvětlit: hotové mapy jsou ke stažení přímo na stránkách výrobce Powercommanderu, čili žádné podloudné stahování. Původní firmware zkopíruju z EPROM, vložím do SW TunerPro spolu s xdf souborem z apriliafóra, palivovou mapu vytaženou z TunerPro vložím do xls sešitu do prvního listu, do druhého listu mapu pro Powercommander a do třetího listu se automaticky přepočítává kombinace obou map. Postup se opakuje pro všechny mapy. Výsledný zombinovaný bin naflashuju na EPROM.
Samozřejmě bude lepší, když místo "konfekční" mapy, která asi vždycky úplně nesedne, použijeme při ladění Powercommander, který si mezi sebou výhodně prodáme, jak pěkně napsal FiZzeR. Moje vybavení i skromné znalosti jsou všem k dispozici zcela zdarma. To nadšení pro ladění tady se mi totiž moc líbí. Hltám každou informaci, tak když budu nějak prospěšnej i já, budu jenom rád.


Pokud opravdu rád pracuješ zadarmo tak se všem včetně Pylota upřímě omlouvám.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

30.8.2012 v 13:56 | Nahoru | #356

brabenecz píše: Vidím, že někteří mají morální problém, tak se to pokusím trochu vysvětlit: hotové mapy jsou ke stažení přímo na stránkách výrobce Powercommanderu, čili žádné podloudné stahování. Původní firmware zkopíruju z EPROM, vložím do SW TunerPro spolu s xdf souborem z apriliafóra, palivovou mapu vytaženou z TunerPro vložím do xls sešitu do prvního listu, do druhého listu mapu pro Powercommander a do třetího listu se automaticky přepočítává kombinace obou map. Postup se opakuje pro všechny mapy. Výsledný zombinovaný bin naflashuju na EPROM.
Samozřejmě bude lepší, když místo "konfekční" mapy, která asi vždycky úplně nesedne, použijeme při ladění Powercommander, který si mezi sebou výhodně prodáme, jak pěkně napsal FiZzeR. Moje vybavení i skromné znalosti jsou všem k dispozici zcela zdarma. To nadšení pro ladění tady se mi totiž moc líbí. Hltám každou informaci, tak když budu nějak prospěšnej i já, budu jenom rád.



Tohle jsem nepochopil. Asi mám špatnej totalcommander....

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

30.8.2012 v 13:57 | Nahoru | #357
Kubát> to jsem chtel presne nastinit

Carlos> mas krapet jinou motorku nez zde o ni psali. Oni maji vymenitelne cipi v ridici jednotce... Ty uz mas ECU Siemens

Naposledy editováno 30.08.2012 13:58:33

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

30.8.2012 v 14:04 | Nahoru | #358

carlos38 píše: Tohle jsem nepochopil. Asi mám špatnej totalcommander....



cece me to prijde pomerne srozumitelny....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

30.8.2012 v 14:05 | Nahoru | #359

dakarista píše: Kubát> to jsem chtel presne nastinit

Carlos> mas krapet jinou motorku nez zde o ni psali. Oni maji vymenitelne cipi v ridici jednotce... Ty uz mas ECU Siemens



už i ta je hacknutá... dá se tam normálně nahrávat mapa přes kabel

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

30.8.2012 v 14:07 | Nahoru | #360

dakarista píše: Kubát> to jsem chtel presne nastinit

Carlos> mas krapet jinou motorku nez zde o ni psali. Oni maji vymenitelne cipi v ridici jednotce... Ty uz mas ECU Siemens



casto jdou programovat i ty cipy co jsou uvnitr jednotky - nejsou vymenne, bud jsou piny pro programovani vytazeny primo do ecu konektoru (novejsi suzuki) nebo se da dostat na servisni body na tistaku.. kdyz se vyrizne okynko na spravnym miste :)

ale uz je to trosku na vyssim levelu no....
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Zkušenosti Dunlop Roadsmart IV Aprilia RSV 1000 Supermotojunkie 14 16.9.2024 v 14:29 Smog_Phantom
Zkušenosti s Wemoto [1, 2] Aprilia RSV 1000 Bu_back 53 19.6.2024 v 14:11 alpiniště
nestartujicí RSV 1000 s Rotaxem Aprilia RSV 1000, Aprilia RSV 1000 R, Aprilia RSV 10... kokoška. 19 1.1.2024 v 16:56 kokoška.
Zapojení power commander 3 Aprilia RSV 1000 lukasst 9 22.10.2023 v 00:53 zdenyrr
Metzeler Sportec M9RR zkusenosti Aprilia RSV 1000 Supermotojunkie 15 29.12.2022 v 17:29 assassin

TOPlist