Tohle vlákno bych chtěl věnovat všem, co rádi upravují svůj stroj, abychom zde mohli sdílet co nejvíce informací, zkušeností a tak dále.
Především bych se tu chtěl věnovat technice a funkčním věcem jako jsou velké airboxy, jiné vstřiky, celkové úpravy sání, výfuky, svody, úpravy přepákování, tlumiče řízení atd...
Taky by bylo fajn shrnout rozdíly mezi jednotlivými modely. Sám toho tolik nevím, tak napíšu jen to nejhrubší a doplním to, jak napíšete.
98-00: první generace
01-02: druhá generace
-trošičku jiné vstřiky (v těle vstřikovačů je vývod pro podtlak, takže se dá lehce udělat synchro)
-hlavy mají větší sací ventily bež první generace
-sací vačka má větší zdvih
-upgrade předních brzdičů
-jiné uložení zadního tlumiče a tlumič samotný
-jiné výfukové svody
-trochu jiná kapotáž
03: tady si nejsem změnamaúplně jistej, ale někdo tvrdí, že je ještě výkonnější, rád se dozím proč...
04+: tak tady už nevím skoro nic, je to defakto všechno jinak
-co se motoru týče, tak větší průměr hrdel vstřikovačů...
_____________________________________________________________
Dostal jsem oprávnění to tu spravovat, tak si to sesumírujeme...
fizzer
LEVEL 1:
BIG BORE-HARDCORE
Zdá se, že by se nás našlo víc, kdo by se vrhli do úpravy na vyšší objem.
Předběžný seznam zájemců:
Plejba
Dakarista (chce 1127)
fizzer (pokud se motorka do podzimka neprodá, a chce 1060 nebo 1103 max) ***/fizzer vyměknul a sere na to/***
Kedar_K na to prej sere, dá tam turbo
Asi bych vycházel z pístů Kaemna / PISTAL 102 mm/ 1103 ccm, buď nakoupit jednu sadu hotových pístů a pak je oměřit a nechat "zkopírovat" v ČR, nebo je nakupovat v Německu a výbrus válců (volil bych cestu ocelové vložky z důvodu převrtáním zeslabené spodní části válců a následného odlamování, což jistě nechceme) nechat dělat u nás. Záleží, jak by to vycházelo cenově. Můžu zkusit obeslat pár vytipovaných firem, jak by se k tomu postavili, ale chtělo by to, aby nás bylo víc - větší objem zakázky by mohl mít příznivý dopad na zájem firem se do toho vůbec pouštět a taky na cenu pro každého jednotlivého soudruha.
Předpokládaný výsledek bez dalších zásadních úprav:
Falco, Mille do 2000 (RSV01-03 a Tuono budou mít o něco málo víc vlivem větších ventilů)
120 HP @ 8500
120 Nm @ 6000
RSV a Tuono 04+
148 HP @ 10000
123 Nm @ 6000
Čísla to vskutku nejsou nijak ohromující... jen bych podotknul, že s víc úpravama se z toho bude dát logicky vyrazit víc... prostoru je mnoho, záleží jen jak kdo má svalnatou peněženku Větší vstřiky, naúhlovaný/jiný vačky, větší /lehčí ventily, laborování s vejfukem, motormanagement atd atd...
Kdyžtak házejte svoje poznatky, co bude ještě potřeba...
Plejba: repas uložení kliky, kde a cena??? (na partsdepotu samotný šály vycházejí na cca 3200)
Naposledy editováno 14.11.2012 22:19:39
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
FiZzeR píše: KedaR_K> co třeba od čidla tlaku? vyrobíš nějakej henten bazmek, co se našroubuje mezi karter a čidlo tlaku, a z něj vytáhneš šlaušek do turba...
edit: a škrtám tě tedy...
jo jo to by šlo, a co to napojit mezi spodek karteru a chladič oleje? je tam dostatečnej tlak?
1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning
2 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning
BadBoy24 píše: super vlákno přečet sem si moc novejch věcí jinak k tomu sání z uhlíku ta cena je strašná když byste někdo přihrál už ten uhlíovej dokázal bych vyrobit další za příznivější cenu(myslim že za pulku)....
I to je dost
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
BadBoy24 píše: super vlákno přečet sem si moc novejch věcí jinak k tomu sání z uhlíku ta cena je strašná když byste někdo přihrál už ten uhlíovej dokázal bych vyrobit další za příznivější cenu(myslim že za pulku)....
tak cena je vyšší,ale jelikož to vyrábí člověk v Čechách a znám ho osobně,tak bych to na zkopírování ani dát nemohl,už jen vymyslet formu muselo dát desítky hodin práce a peněz.
jinak u něj je karbonový za 10800kč.dělá i ty sprchy pro smaltmoto.
ManiaC píše: tak cena je vyšší,ale jelikož to vyrábí člověk v Čechách a znám ho osobně,tak bych to na zkopírování ani dát nemohl,už jen vymyslet formu muselo dát desítky hodin práce a peněz.
jinak u něj je karbonový za 10800kč.dělá i ty sprchy pro smaltmoto.
kdyz to tu zacinam poslouchat, tak cele Smaltmoto je ceske... Jen ho prodavaji nemci za raketu
1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning
už kdysi plejba mi radil, ať rovnou koupím tuono a já ho neposlech, teď lituju
takže radím ti to samé, ledaže jsis schoval ještě ty díly cos modeloval.
teď byly na bazaru díly od altan moto nebo jak se to jemnuje a měl tam i brýle, řidítka, hadice. já protože jsem nesehnal origo brýle, tak jsem upravil staré a dal nižší nástavce a řidítka a má to lepší posez než origo tuono
2 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
pylot píše: Hele kdyz je vas tady s RSV tolik tak se vas zeptam, dovoli na RSV 180/55 vetsi naklon nez 190/50? Ja jak mam ty gumy pak jety az uplne do kraje tak mam pocit ze tam neni rezerva a nemam klidny spani. Ta 190 je strasna placka, ale zase kdyz se 180 roztahne na sestipalcovej rafek tak aby pak taky nebyla placata...
nevim jaka byla 190/50 na RSV, mel jsem tam jen 180/55 a 190/55. 190/50 byla na R1 a chodila do kraje normalne, ale to jsem se s ni seznamoval, takze spis opatrnejsi jezdeni.. pak kdyz jsem nazul poprve 190/50 mi dlouho trvalo nez zacala ta vysoka guma chodit do kraje, to jsem mel na silnici dycky super pocit ze tam je rezerva.
Ale 180/55 na RSV jezdi normalne refulerne po hrance, proste ji vezmes az do kraje, pak jeste kousek a jedes fakt jen po kousicku gumy, podle me 180/55 pro RSV stoji za pyču. I kdyz se rika ze se z ni stane kolo, tedy snaze se preklapi.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
E: fotku zezadu, at je videt jak moc je rozbalena.
Naposledy editováno 30.08.2012 13:16:01
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
pylot píše: dewwil> RSV ma prave 6" a ta 190 je hrozna placka. Ja se na ty motorce porad ucim, ale uz mi tam moc nezbejva. Porad si rikam jak bude 180/55 krasne kulata, ale jak tak na to koukam, mel bych poridit spis 190/55. Nemate nekdo fotku jak vypada ta 180/55 na rafku?
E: fotku zezadu, at je videt jak moc je rozbalena.
k tem vasim plackam...Pylot jakou znacku? Ono jde o to ze kazda znacka a model maji jinej radius, pritom stejny rozmery...
Mel jsem Pirelli Diablo Rosso Corsa na 6"rafku a kamik Qualifier2 taky na 6" a obe gumy stejny rozmer 190/50... DRC byla spicata a Q2 placata a obe gumy nove ... Takze ono rict ze 190/50 je na pikacu je dost neobjektivni
Pylot> mam takovej dojem ze ta 190/55 se do stare Mille nevejde bez demontaze blatniku
Naposledy editováno 30.08.2012 13:25:44
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
brabenecz píše: Vidím, že někteří mají morální problém, tak se to pokusím trochu vysvětlit: hotové mapy jsou ke stažení přímo na stránkách výrobce Powercommanderu, čili žádné podloudné stahování. Původní firmware zkopíruju z EPROM, vložím do SW TunerPro spolu s xdf souborem z apriliafóra, palivovou mapu vytaženou z TunerPro vložím do xls sešitu do prvního listu, do druhého listu mapu pro Powercommander a do třetího listu se automaticky přepočítává kombinace obou map. Postup se opakuje pro všechny mapy. Výsledný zombinovaný bin naflashuju na EPROM.
Samozřejmě bude lepší, když místo "konfekční" mapy, která asi vždycky úplně nesedne, použijeme při ladění Powercommander, který si mezi sebou výhodně prodáme, jak pěkně napsal FiZzeR. Moje vybavení i skromné znalosti jsou všem k dispozici zcela zdarma. To nadšení pro ladění tady se mi totiž moc líbí. Hltám každou informaci, tak když budu nějak prospěšnej i já, budu jenom rád.
Pokud opravdu rád pracuješ zadarmo tak se všem včetně Pylota upřímě omlouvám.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
brabenecz píše: Vidím, že někteří mají morální problém, tak se to pokusím trochu vysvětlit: hotové mapy jsou ke stažení přímo na stránkách výrobce Powercommanderu, čili žádné podloudné stahování. Původní firmware zkopíruju z EPROM, vložím do SW TunerPro spolu s xdf souborem z apriliafóra, palivovou mapu vytaženou z TunerPro vložím do xls sešitu do prvního listu, do druhého listu mapu pro Powercommander a do třetího listu se automaticky přepočítává kombinace obou map. Postup se opakuje pro všechny mapy. Výsledný zombinovaný bin naflashuju na EPROM.
Samozřejmě bude lepší, když místo "konfekční" mapy, která asi vždycky úplně nesedne, použijeme při ladění Powercommander, který si mezi sebou výhodně prodáme, jak pěkně napsal FiZzeR. Moje vybavení i skromné znalosti jsou všem k dispozici zcela zdarma. To nadšení pro ladění tady se mi totiž moc líbí. Hltám každou informaci, tak když budu nějak prospěšnej i já, budu jenom rád.
Tohle jsem nepochopil. Asi mám špatnej totalcommander....
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
Carlos> mas krapet jinou motorku nez zde o ni psali. Oni maji vymenitelne cipi v ridici jednotce... Ty uz mas ECU Siemens
Naposledy editováno 30.08.2012 13:58:33
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
dakarista píše: Kubát> to jsem chtel presne nastinit
Carlos> mas krapet jinou motorku nez zde o ni psali. Oni maji vymenitelne cipi v ridici jednotce... Ty uz mas ECU Siemens
už i ta je hacknutá... dá se tam normálně nahrávat mapa přes kabel
dakarista píše: Kubát> to jsem chtel presne nastinit
Carlos> mas krapet jinou motorku nez zde o ni psali. Oni maji vymenitelne cipi v ridici jednotce... Ty uz mas ECU Siemens
casto jdou programovat i ty cipy co jsou uvnitr jednotky - nejsou vymenne, bud jsou piny pro programovani vytazeny primo do ecu konektoru (novejsi suzuki) nebo se da dostat na servisni body na tistaku.. kdyz se vyrizne okynko na spravnym miste :)
ale uz je to trosku na vyssim levelu no....
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Zkušenosti Dunlop Roadsmart IV Aprilia RSV 1000 | Supermotojunkie | 14 | 16.9.2024 v 14:29 Smog_Phantom |
Zkušenosti s Wemoto [1, 2] Aprilia RSV 1000 | Bu_back | 53 | 19.6.2024 v 14:11 alpiniště |
nestartujicí RSV 1000 s Rotaxem Aprilia RSV 1000, Aprilia RSV 1000 R, Aprilia RSV 10... | kokoška. | 19 | 1.1.2024 v 16:56 kokoška. |
Zapojení power commander 3 Aprilia RSV 1000 | lukasst | 9 | 22.10.2023 v 00:53 zdenyrr |
Metzeler Sportec M9RR zkusenosti Aprilia RSV 1000 | Supermotojunkie | 15 | 29.12.2022 v 17:29 assassin |