Tohle vlákno bych chtěl věnovat všem, co rádi upravují svůj stroj, abychom zde mohli sdílet co nejvíce informací, zkušeností a tak dále.
Především bych se tu chtěl věnovat technice a funkčním věcem jako jsou velké airboxy, jiné vstřiky, celkové úpravy sání, výfuky, svody, úpravy přepákování, tlumiče řízení atd...
Taky by bylo fajn shrnout rozdíly mezi jednotlivými modely. Sám toho tolik nevím, tak napíšu jen to nejhrubší a doplním to, jak napíšete.
98-00: první generace
01-02: druhá generace
-trošičku jiné vstřiky (v těle vstřikovačů je vývod pro podtlak, takže se dá lehce udělat synchro)
-hlavy mají větší sací ventily bež první generace
-sací vačka má větší zdvih
-upgrade předních brzdičů
-jiné uložení zadního tlumiče a tlumič samotný
-jiné výfukové svody
-trochu jiná kapotáž
03: tady si nejsem změnamaúplně jistej, ale někdo tvrdí, že je ještě výkonnější, rád se dozím proč...
04+: tak tady už nevím skoro nic, je to defakto všechno jinak
-co se motoru týče, tak větší průměr hrdel vstřikovačů...
_____________________________________________________________
Dostal jsem oprávnění to tu spravovat, tak si to sesumírujeme...
fizzer
LEVEL 1:
BIG BORE-HARDCORE
Zdá se, že by se nás našlo víc, kdo by se vrhli do úpravy na vyšší objem.
Předběžný seznam zájemců:
Plejba
Dakarista (chce 1127)
fizzer (pokud se motorka do podzimka neprodá, a chce 1060 nebo 1103 max) ***/fizzer vyměknul a sere na to/***
Kedar_K na to prej sere, dá tam turbo
Asi bych vycházel z pístů Kaemna / PISTAL 102 mm/ 1103 ccm, buď nakoupit jednu sadu hotových pístů a pak je oměřit a nechat "zkopírovat" v ČR, nebo je nakupovat v Německu a výbrus válců (volil bych cestu ocelové vložky z důvodu převrtáním zeslabené spodní části válců a následného odlamování, což jistě nechceme) nechat dělat u nás. Záleží, jak by to vycházelo cenově. Můžu zkusit obeslat pár vytipovaných firem, jak by se k tomu postavili, ale chtělo by to, aby nás bylo víc - větší objem zakázky by mohl mít příznivý dopad na zájem firem se do toho vůbec pouštět a taky na cenu pro každého jednotlivého soudruha.
Předpokládaný výsledek bez dalších zásadních úprav:
Falco, Mille do 2000 (RSV01-03 a Tuono budou mít o něco málo víc vlivem větších ventilů)
120 HP @ 8500
120 Nm @ 6000
RSV a Tuono 04+
148 HP @ 10000
123 Nm @ 6000
Čísla to vskutku nejsou nijak ohromující... jen bych podotknul, že s víc úpravama se z toho bude dát logicky vyrazit víc... prostoru je mnoho, záleží jen jak kdo má svalnatou peněženku Větší vstřiky, naúhlovaný/jiný vačky, větší /lehčí ventily, laborování s vejfukem, motormanagement atd atd...
Kdyžtak házejte svoje poznatky, co bude ještě potřeba...
Plejba: repas uložení kliky, kde a cena??? (na partsdepotu samotný šály vycházejí na cca 3200)
Naposledy editováno 14.11.2012 22:19:39
3 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
YOSH_BOY píše: ..jak začínala stoupat venkovní teplota tim se to začalo hodně špatně chladit, pracovní teplota bylo okolo 92 (původní 85) a to nemluvím třeba o půlminutovém zastavení na křižovatce-skákalo to tam po dvouvteřinách nahoru, no prostě katastrofa
pohledem laika bych to viděl na hodně chudou směs + míň materiálů na válcích, dohromady špatný chlazení - respektive větší výkyvy. Možná kdybys to neměl převrtaný tak to vydrží. Normálně by ti to ochudil i ten full akrap, a když stříkačka dává množství benzínu určenej pro litr do prostoru motoru 1200, tak to bude chudý.
Dal bych radši bohatší směs než optimum než bych začal jezdit znova.
Plejba jr. píše: Tak mám tu špatnou zprávu pro všechny účastníky zdejšího fóra. Byl jsem dnes ráno v dílně a....nic jsem nenašel. Volal jsem klukům a kovový odpad odvezli v sobotu do sběru..takže už nejsou žádné přidřené písty a válce s oloupaným nicasilem od Ammana.....všem sorry.
To je nemilé
dakarista píše: tak jsem to cele precetl a tak nejak tusim. Ja osobne bych v tom nevidel problem, po mensi uprave to slo spasovat...
Jsou dve moznosti, ktere tam take psal
prvni> nechat udelat kratsi pisty. Puvodne maji 52mm a navrhoval zkratit na 50..
druha> nechat udelat vybrani na pistu. Zda se mi to jako lepsi varianta z duvodu ponechani delky pistu.
Beru to na vedomi a budu to zahrnovat do dulezitych fakt pri konzultaci Albrechtem.
Neni to zase takovej pruser si to nedodelat
Kratší písty bych nedělal, lepší je udělat to vybrání. Každopádně tohle jsou 102 mm písty, u 103 by to muselo být o dost víc vykousnutý... Jak už jsem mnohokrát říkal, nehnal bych to do extrému.
KedaR_K píše: Dawe02> No a jaký je praktický rozdíl mezi wg ovládaným tlakem nebo otáčkama..?
to dawe asi nemyslel typ aktuatoru, jestli s tim "cajkem" hejbe krokovej motor nebo podtlak.. ale spis typ rizeni, ze hejbejs WG v zavislosti na otackach motoru jako zaklad, pripadne se tam jako vstup muze dostat nejaka dalsi regulacni hodnota..
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
Plejba jr. píše: Tak mám tu špatnou zprávu pro všechny účastníky zdejšího fóra. Byl jsem dnes ráno v dílně a....nic jsem nenašel. Volal jsem klukům a kovový odpad odvezli v sobotu do sběru..takže už nejsou žádné přidřené písty a válce s oloupaným nicasilem od Ammana.....všem sorry.
trosku cara prez rozpocet... Tak sup do sberu a privez je zpet
Naposledy editováno 29.08.2012 11:47:06
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
carlos38 píše: dakarista> Dakare, co chceš tunit, když jsi ještě před měsícem chtěl prodávat tuňáka a kupovat kawasaki?
je nutno videt, ze jsi neposlouchal poradne ... Tunaka jsem nechtel prodavat, Tunak je na to domaci zvykani. A Kawasaki ZZR1400 jsem chtel na takove to, ze se jedu projet a skoncim u more
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning
dakarista píše: je nutno videt, ze jsi neposlouchal poradne ... Tunaka jsem nechtel prodavat, Tunak je na to domaci zvykani. A Kawasaki ZZR1400 jsem chtel na takove to, ze se jedu projet a skoncim u more
Co kecáš. Vžyť jsi říkal, že půjde pryč a pořídíš motorku se správným počtem válců, ty brepto...
1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning
Psal jsem Oulehlům, odpověděli velice rychle, bohužel mne nepotěšili
Dobrý den,
Tyto písty nejsou v katalogu a byly vyráběné na zakázku pro určitou firmu. Vy je můžete koupit pouze u této firmy, Wiseco je nikomu jinému nedodá.
S pozdravem
Dana Oulehlová
... čili asi stejná situace jako s CP/1060
Zkuste o tom někdo najít něco víc...
2 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning
Dále,není pak potřeba pořešit plnění motoru?co jsem se informoval,tak stávající vstřiky bývají při ladění na hraně už teď.Co výplach motoru?origo svody jsou dost malý?
nepůjde to ruku v ruce se zvětšením objemu?jsem na toto laik tak sorry jestli je to trochu mimo
ManiaC píše: Budu se ptát,co to udělá s teplotou motoru?uchladí se to?
Dále,není pak potřeba pořešit plnění motoru?co jsem se informoval,tak stávající vstřiky bývají při ladění na hraně už teď.Co výplach motoru?origo svody jsou dost malý?
nepůjde to ruku v ruce se zvětšením objemu?jsem na toto laik tak sorry jestli je to trochu mimo
nebude to mimo misu. Je plno moznosti. Ale treba vstriky neni problem vymenit a doladit, ale lze to doladit i na puvodni.
Je to jen a jen o penezich co budes chtit nainstalovat a popripade jak to jelo...
Svody si myslim, ze nejsou male. Ale muzes je klidne vymenit za Fullsystem od RP tuning...
Pokud zvednes objem a doladis palivove mapy, tak to bude fungovat taky. Ale treba nebudou zase takove zisky.
A s chlazenim, nemel by to byt problem... Ja se na okruhu nedostal prez 80C
Naposledy editováno 29.08.2012 18:56:28
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
ManiaC píše: Budu se ptát,co to udělá s teplotou motoru?uchladí se to?
Dále,není pak potřeba pořešit plnění motoru?co jsem se informoval,tak stávající vstřiky bývají při ladění na hraně už teď.Co výplach motoru?origo svody jsou dost malý?
nepůjde to ruku v ruce se zvětšením objemu?jsem na toto laik tak sorry jestli je to trochu mimo
Uchladit by se to mělo, je prej dobrý zrušit termostat. Plnění je třeba upravit jen u rsv do 03, a sice výměnou vstřikovačů za větší nebo jejich úpravou, a úpravou hlav, a časování ventilů. Orig svody upravit propojkama, pak jsou ok, samozřejmě aftarmarket svody s koncovkama jsou lepší. K těm vstřikům, lepší je prej malej vstřik co jede ve špičce na 98%, než velkej co jede na 80% - kvůli spodnímu a střednímu pásmu, kde se na silnici budeme zpravidla pohybovat, vellký vstřiky se prej hůř ladí. Jinak Plejba říkal, že amann nemá ani stavitelnej regulátor tlaku, takže tady se dá leccos nahnat.
1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning
Pokud by to někoho zajímalo, nebo by mě k tomu měl co poradit.
Turbo asi z koncernovýho 1.8T. WG bude ovládanej modelářským servem obdelníkem z 555. Regulace bude z MAP senzoru (nebo dle otáček motoru, ještě furt nevim), na kterej bude napojenej kondik kvuli pulzacím.
Přeplnění zkusím 0,6Baru, pokud by to dělalo problémy půjdu na 0,5Baru.
Je mi jasný že ta část okolo WG nebude prdel, ale snad to nějak dám.
Ještě jsem se tak uplně nezamýšlel nad přívodem oleje do turba. Má někdo nápad?
1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
carlos38 píše: Tohle je zajímavé.
to už je doma
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
edit: a škrtám tě tedy...
Naposledy editováno 29.08.2012 19:32:13
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Zkušenosti Dunlop Roadsmart IV Aprilia RSV 1000 | Supermotojunkie | 14 | 16.9.2024 v 14:29 Smog_Phantom |
Zkušenosti s Wemoto [1, 2] Aprilia RSV 1000 | Bu_back | 53 | 19.6.2024 v 14:11 alpiniště |
nestartujicí RSV 1000 s Rotaxem Aprilia RSV 1000, Aprilia RSV 1000 R, Aprilia RSV 10... | kokoška. | 19 | 1.1.2024 v 16:56 kokoška. |
Zapojení power commander 3 Aprilia RSV 1000 | lukasst | 9 | 22.10.2023 v 00:53 zdenyrr |
Metzeler Sportec M9RR zkusenosti Aprilia RSV 1000 | Supermotojunkie | 15 | 29.12.2022 v 17:29 assassin |