Téma: Aprilia RSV úpravy a tuning
1.8.2012 v 10:26
Čau všem nadšencům pro tenhle stroj

Tohle vlákno bych chtěl věnovat všem, co rádi upravují svůj stroj, abychom zde mohli sdílet co nejvíce informací, zkušeností a tak dále.

Především bych se tu chtěl věnovat technice a funkčním věcem jako jsou velké airboxy, jiné vstřiky, celkové úpravy sání, výfuky, svody, úpravy přepákování, tlumiče řízení atd...

Taky by bylo fajn shrnout rozdíly mezi jednotlivými modely. Sám toho tolik nevím, tak napíšu jen to nejhrubší a doplním to, jak napíšete.

98-00: první generace

01-02: druhá generace
-trošičku jiné vstřiky (v těle vstřikovačů je vývod pro podtlak, takže se dá lehce udělat synchro)
-hlavy mají větší sací ventily bež první generace
-sací vačka má větší zdvih
-upgrade předních brzdičů
-jiné uložení zadního tlumiče a tlumič samotný
-jiné výfukové svody
-trochu jiná kapotáž

03: tady si nejsem změnamaúplně jistej, ale někdo tvrdí, že je ještě výkonnější, rád se dozím proč...

04+: tak tady už nevím skoro nic, je to defakto všechno jinak
-co se motoru týče, tak větší průměr hrdel vstřikovačů...
_____________________________________________________________

Dostal jsem oprávnění to tu spravovat, tak si to sesumírujeme...
fizzer

LEVEL 1:
BIG BORE-HARDCORE

Zdá se, že by se nás našlo víc, kdo by se vrhli do úpravy na vyšší objem.
Předběžný seznam zájemců:

Plejba
Dakarista (chce 1127)
fizzer (pokud se motorka do podzimka neprodá, a chce 1060 nebo 1103 max) ***/fizzer vyměknul a sere na to/***

Kedar_K na to prej sere, dá tam turbo

Asi bych vycházel z pístů Kaemna / PISTAL 102 mm/ 1103 ccm, buď nakoupit jednu sadu hotových pístů a pak je oměřit a nechat "zkopírovat" v ČR, nebo je nakupovat v Německu a výbrus válců (volil bych cestu ocelové vložky z důvodu převrtáním zeslabené spodní části válců a následného odlamování, což jistě nechceme) nechat dělat u nás. Záleží, jak by to vycházelo cenově. Můžu zkusit obeslat pár vytipovaných firem, jak by se k tomu postavili, ale chtělo by to, aby nás bylo víc - větší objem zakázky by mohl mít příznivý dopad na zájem firem se do toho vůbec pouštět a taky na cenu pro každého jednotlivého soudruha.

Předpokládaný výsledek bez dalších zásadních úprav:
Falco, Mille do 2000 (RSV01-03 a Tuono budou mít o něco málo víc vlivem větších ventilů)
120 HP @ 8500
120 Nm @ 6000

RSV a Tuono 04+
148 HP @ 10000
123 Nm @ 6000

Čísla to vskutku nejsou nijak ohromující... jen bych podotknul, že s víc úpravama se z toho bude dát logicky vyrazit víc... prostoru je mnoho, záleží jen jak kdo má svalnatou peněženku Větší vstřiky, naúhlovaný/jiný vačky, větší /lehčí ventily, laborování s vejfukem, motormanagement atd atd...

Kdyžtak házejte svoje poznatky, co bude ještě potřeba...

Plejba: repas uložení kliky, kde a cena??? (na partsdepotu samotný šály vycházejí na cca 3200)


Naposledy editováno 14.11.2012 22:19:39

3 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning

29.8.2012 v 07:55 | Nahoru | #301
Tak mám tu špatnou zprávu pro všechny účastníky zdejšího fóra. Byl jsem dnes ráno v dílně a....nic jsem nenašel. Volal jsem klukům a kovový odpad odvezli v sobotu do sběru..takže už nejsou žádné přidřené písty a válce s oloupaným nicasilem od Ammana.....všem sorry.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

29.8.2012 v 08:32 | Nahoru | #302

YOSH_BOY píše: ..jak začínala stoupat venkovní teplota tim se to začalo hodně špatně chladit, pracovní teplota bylo okolo 92 (původní 85) a to nemluvím třeba o půlminutovém zastavení na křižovatce-skákalo to tam po dvouvteřinách nahoru, no prostě katastrofa



pohledem laika bych to viděl na hodně chudou směs + míň materiálů na válcích, dohromady špatný chlazení - respektive větší výkyvy. Možná kdybys to neměl převrtaný tak to vydrží. Normálně by ti to ochudil i ten full akrap, a když stříkačka dává množství benzínu určenej pro litr do prostoru motoru 1200, tak to bude chudý.

Dal bych radši bohatší směs než optimum než bych začal jezdit znova.

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

29.8.2012 v 09:31 | Nahoru | #303

Plejba jr. píše: Tak mám tu špatnou zprávu pro všechny účastníky zdejšího fóra. Byl jsem dnes ráno v dílně a....nic jsem nenašel. Volal jsem klukům a kovový odpad odvezli v sobotu do sběru..takže už nejsou žádné přidřené písty a válce s oloupaným nicasilem od Ammana.....všem sorry.



To je nemilé

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

29.8.2012 v 09:34 | Nahoru | #304

dakarista píše: tak jsem to cele precetl a tak nejak tusim. Ja osobne bych v tom nevidel problem, po mensi uprave to slo spasovat...

Jsou dve moznosti, ktere tam take psal

prvni> nechat udelat kratsi pisty. Puvodne maji 52mm a navrhoval zkratit na 50..

druha> nechat udelat vybrani na pistu. Zda se mi to jako lepsi varianta z duvodu ponechani delky pistu.

Beru to na vedomi a budu to zahrnovat do dulezitych fakt pri konzultaci Albrechtem.

Neni to zase takovej pruser si to nedodelat



Kratší písty bych nedělal, lepší je udělat to vybrání. Každopádně tohle jsou 102 mm písty, u 103 by to muselo být o dost víc vykousnutý... Jak už jsem mnohokrát říkal, nehnal bych to do extrému.

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

29.8.2012 v 10:43 | Nahoru | #305
Stev> tak určitě to tím bylo taky, ted řeším větší superbajkový chladič a hlavně až to budu mít vše nainstalované tak prvně zajedu k murkinovi na naladění a pak se bude jezdit dál..

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

29.8.2012 v 11:12 | Nahoru | #306

KedaR_K píše: Dawe02> No a jaký je praktický rozdíl mezi wg ovládaným tlakem nebo otáčkama..?



to dawe asi nemyslel typ aktuatoru, jestli s tim "cajkem" hejbe krokovej motor nebo podtlak.. ale spis typ rizeni, ze hejbejs WG v zavislosti na otackach motoru jako zaklad, pripadne se tam jako vstup muze dostat nejaka dalsi regulacni hodnota..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

29.8.2012 v 11:18 | Nahoru | #307

Plejba jr. píše: Tak mám tu špatnou zprávu pro všechny účastníky zdejšího fóra. Byl jsem dnes ráno v dílně a....nic jsem nenašel. Volal jsem klukům a kovový odpad odvezli v sobotu do sběru..takže už nejsou žádné přidřené písty a válce s oloupaným nicasilem od Ammana.....všem sorry.



trosku cara prez rozpocet... Tak sup do sberu a privez je zpet

Naposledy editováno 29.08.2012 11:47:06

Aprilia RSV úpravy a tuning

29.8.2012 v 11:24 | Nahoru | #308
Tak jsem to tady rychle ptorolítnul a je to na mně už asi moc vysokej level, ale třeba se tohle vlákno bude někdy hodit

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

29.8.2012 v 12:19 | Nahoru | #309
dakarista> Dakare, co chceš tunit, když jsi ještě před měsícem chtěl prodávat tuňáka a kupovat kawasaki?

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

29.8.2012 v 12:20 | Nahoru | #310

carlos38 píše: dakarista> Dakare, co chceš tunit, když jsi ještě před měsícem chtěl prodávat tuňáka a kupovat kawasaki?



1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

29.8.2012 v 13:00 | Nahoru | #311

carlos38 píše: dakarista> Dakare, co chceš tunit, když jsi ještě před měsícem chtěl prodávat tuňáka a kupovat kawasaki?



je nutno videt, ze jsi neposlouchal poradne ... Tunaka jsem nechtel prodavat, Tunak je na to domaci zvykani. A Kawasaki ZZR1400 jsem chtel na takove to, ze se jedu projet a skoncim u more

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

29.8.2012 v 13:08 | Nahoru | #312
Plejba jr.> No tak jestli na příští dvouválden přijede nějakej umaštěnej správce sběrny se slepencem ze šrotu a všechny nás pojezdí, tak Raptora dávam pryč

1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning

29.8.2012 v 13:09 | Nahoru | #313
Dakar - a co asi tak ty budeš dělat u moře, voe...

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

29.8.2012 v 13:24 | Nahoru | #314

dakarista píše: je nutno videt, ze jsi neposlouchal poradne ... Tunaka jsem nechtel prodavat, Tunak je na to domaci zvykani. A Kawasaki ZZR1400 jsem chtel na takove to, ze se jedu projet a skoncim u more



Co kecáš. Vžyť jsi říkal, že půjde pryč a pořídíš motorku se správným počtem válců, ty brepto...

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

29.8.2012 v 13:25 | Nahoru | #315

Smart-H9 píše: Dakar - a co asi tak ty budeš dělat u moře, voe...



Sní Willyho a pojede domu.

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

29.8.2012 v 13:26 | Nahoru | #316

karf píše: Plejba jr.> No tak jestli na příští dvouválden přijede nějakej umaštěnej správce sběrny se slepencem ze šrotu a všechny nás pojezdí, tak Raptora dávam pryč



(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

29.8.2012 v 13:40 | Nahoru | #317

karf píše: Plejba jr.> No tak jestli na příští dvouválden přijede nějakej umaštěnej správce sběrny se slepencem ze šrotu a všechny nás pojezdí, tak Raptora dávam pryč



1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning

29.8.2012 v 14:31 | Nahoru | #318
Hahaha, to je výborný

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

29.8.2012 v 14:32 | Nahoru | #319

Plejba jr. píše: Hahaha, to je výborný



Ani moc ne, právě jsem si to představil

Aprilia RSV úpravy a tuning

29.8.2012 v 16:35 | Nahoru | #320
Tak jsem ještě narazil na nějaký tajemný set 102,40 mm / 1112 ccm od Wiseco, ale google taktně mlčí...



Psal jsem Oulehlům, odpověděli velice rychle, bohužel mne nepotěšili

Dobrý den,

Tyto písty nejsou v katalogu a byly vyráběné na zakázku pro určitou firmu. Vy je můžete koupit pouze u této firmy, Wiseco je nikomu jinému nedodá.

S pozdravem
Dana Oulehlová



... čili asi stejná situace jako s CP/1060

Zkuste o tom někdo najít něco víc...

Aprilia RSV úpravy a tuning

29.8.2012 v 17:24 | Nahoru | #321
Fizzer> je to tajemne no... Tak jich vezmem sto a oni nam je udelaj

Jinak napsal jsem tomu amikovi jestli prozradi z ceho ma ty vlozky. Tak snad bude vstricnej

2 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning

29.8.2012 v 18:33 | Nahoru | #322
Budu se ptát,co to udělá s teplotou motoru?uchladí se to?
Dále,není pak potřeba pořešit plnění motoru?co jsem se informoval,tak stávající vstřiky bývají při ladění na hraně už teď.Co výplach motoru?origo svody jsou dost malý?
nepůjde to ruku v ruce se zvětšením objemu?jsem na toto laik tak sorry jestli je to trochu mimo

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

29.8.2012 v 18:55 | Nahoru | #323

ManiaC píše: Budu se ptát,co to udělá s teplotou motoru?uchladí se to?
Dále,není pak potřeba pořešit plnění motoru?co jsem se informoval,tak stávající vstřiky bývají při ladění na hraně už teď.Co výplach motoru?origo svody jsou dost malý?
nepůjde to ruku v ruce se zvětšením objemu?jsem na toto laik tak sorry jestli je to trochu mimo



nebude to mimo misu. Je plno moznosti. Ale treba vstriky neni problem vymenit a doladit, ale lze to doladit i na puvodni.

Je to jen a jen o penezich co budes chtit nainstalovat a popripade jak to jelo...

Svody si myslim, ze nejsou male. Ale muzes je klidne vymenit za Fullsystem od RP tuning...

Pokud zvednes objem a doladis palivove mapy, tak to bude fungovat taky. Ale treba nebudou zase takove zisky.

A s chlazenim, nemel by to byt problem... Ja se na okruhu nedostal prez 80C

Naposledy editováno 29.08.2012 18:56:28

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

29.8.2012 v 19:08 | Nahoru | #324

ManiaC píše: Budu se ptát,co to udělá s teplotou motoru?uchladí se to?
Dále,není pak potřeba pořešit plnění motoru?co jsem se informoval,tak stávající vstřiky bývají při ladění na hraně už teď.Co výplach motoru?origo svody jsou dost malý?
nepůjde to ruku v ruce se zvětšením objemu?jsem na toto laik tak sorry jestli je to trochu mimo



Uchladit by se to mělo, je prej dobrý zrušit termostat. Plnění je třeba upravit jen u rsv do 03, a sice výměnou vstřikovačů za větší nebo jejich úpravou, a úpravou hlav, a časování ventilů. Orig svody upravit propojkama, pak jsou ok, samozřejmě aftarmarket svody s koncovkama jsou lepší. K těm vstřikům, lepší je prej malej vstřik co jede ve špičce na 98%, než velkej co jede na 80% - kvůli spodnímu a střednímu pásmu, kde se na silnici budeme zpravidla pohybovat, vellký vstřiky se prej hůř ladí. Jinak Plejba říkal, že amann nemá ani stavitelnej regulátor tlaku, takže tady se dá leccos nahnat.

1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning

29.8.2012 v 19:25 | Nahoru | #325
Tak já se omlouvám, ale od BB se straním. Jdu ještě po konzultaci s assassinem turbo cestou.
Pokud by to někoho zajímalo, nebo by mě k tomu měl co poradit.
Turbo asi z koncernovýho 1.8T. WG bude ovládanej modelářským servem obdelníkem z 555. Regulace bude z MAP senzoru (nebo dle otáček motoru, ještě furt nevim), na kterej bude napojenej kondik kvuli pulzacím.
Přeplnění zkusím 0,6Baru, pokud by to dělalo problémy půjdu na 0,5Baru.
Je mi jasný že ta část okolo WG nebude prdel, ale snad to nějak dám.

Ještě jsem se tak uplně nezamýšlel nad přívodem oleje do turba. Má někdo nápad?

1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning

29.8.2012 v 19:26 | Nahoru | #326

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

29.8.2012 v 19:29 | Nahoru | #327

carlos38 píše: Tohle je zajímavé.


to už je doma

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

29.8.2012 v 19:29 | Nahoru | #328

ManiaC píše: to už je doma



Vypadá to vážně úchvatně.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

29.8.2012 v 19:31 | Nahoru | #329
KedaR_K> co třeba od čidla tlaku? vyrobíš nějakej henten bazmek, co se našroubuje mezi karter a čidlo tlaku, a z něj vytáhneš šlaušek do turba...

edit: a škrtám tě tedy...

Naposledy editováno 29.08.2012 19:32:13

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

29.8.2012 v 19:32 | Nahoru | #330
FiZzeR> Mě bylo řečeno,že při ladění origo vstřiků,kdy se nastavuje délka doby vstřiku,se můžeš u originálu dostat do mezních hodnot a údajně pak odcházejí.jelikož tlak nenastavíš,tak se hýbe jen s dobou vstřiku.proto mi byly doporučeny ty sprchy,jako doplněk
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Zkušenosti Dunlop Roadsmart IV Aprilia RSV 1000 Supermotojunkie 14 16.9.2024 v 14:29 Smog_Phantom
Zkušenosti s Wemoto [1, 2] Aprilia RSV 1000 Bu_back 53 19.6.2024 v 14:11 alpiniště
nestartujicí RSV 1000 s Rotaxem Aprilia RSV 1000, Aprilia RSV 1000 R, Aprilia RSV 10... kokoška. 19 1.1.2024 v 16:56 kokoška.
Zapojení power commander 3 Aprilia RSV 1000 lukasst 9 22.10.2023 v 00:53 zdenyrr
Metzeler Sportec M9RR zkusenosti Aprilia RSV 1000 Supermotojunkie 15 29.12.2022 v 17:29 assassin


TOPlist