Tohle vlákno bych chtěl věnovat všem, co rádi upravují svůj stroj, abychom zde mohli sdílet co nejvíce informací, zkušeností a tak dále.
Především bych se tu chtěl věnovat technice a funkčním věcem jako jsou velké airboxy, jiné vstřiky, celkové úpravy sání, výfuky, svody, úpravy přepákování, tlumiče řízení atd...
Taky by bylo fajn shrnout rozdíly mezi jednotlivými modely. Sám toho tolik nevím, tak napíšu jen to nejhrubší a doplním to, jak napíšete.
98-00: první generace
01-02: druhá generace
-trošičku jiné vstřiky (v těle vstřikovačů je vývod pro podtlak, takže se dá lehce udělat synchro)
-hlavy mají větší sací ventily bež první generace
-sací vačka má větší zdvih
-upgrade předních brzdičů
-jiné uložení zadního tlumiče a tlumič samotný
-jiné výfukové svody
-trochu jiná kapotáž
03: tady si nejsem změnamaúplně jistej, ale někdo tvrdí, že je ještě výkonnější, rád se dozím proč...
04+: tak tady už nevím skoro nic, je to defakto všechno jinak
-co se motoru týče, tak větší průměr hrdel vstřikovačů...
_____________________________________________________________
Dostal jsem oprávnění to tu spravovat, tak si to sesumírujeme...
fizzer
LEVEL 1:
BIG BORE-HARDCORE
Zdá se, že by se nás našlo víc, kdo by se vrhli do úpravy na vyšší objem.
Předběžný seznam zájemců:
Plejba
Dakarista (chce 1127)
fizzer (pokud se motorka do podzimka neprodá, a chce 1060 nebo 1103 max) ***/fizzer vyměknul a sere na to/***
Kedar_K na to prej sere, dá tam turbo
Asi bych vycházel z pístů Kaemna / PISTAL 102 mm/ 1103 ccm, buď nakoupit jednu sadu hotových pístů a pak je oměřit a nechat "zkopírovat" v ČR, nebo je nakupovat v Německu a výbrus válců (volil bych cestu ocelové vložky z důvodu převrtáním zeslabené spodní části válců a následného odlamování, což jistě nechceme) nechat dělat u nás. Záleží, jak by to vycházelo cenově. Můžu zkusit obeslat pár vytipovaných firem, jak by se k tomu postavili, ale chtělo by to, aby nás bylo víc - větší objem zakázky by mohl mít příznivý dopad na zájem firem se do toho vůbec pouštět a taky na cenu pro každého jednotlivého soudruha.
Předpokládaný výsledek bez dalších zásadních úprav:
Falco, Mille do 2000 (RSV01-03 a Tuono budou mít o něco málo víc vlivem větších ventilů)
120 HP @ 8500
120 Nm @ 6000
RSV a Tuono 04+
148 HP @ 10000
123 Nm @ 6000
Čísla to vskutku nejsou nijak ohromující... jen bych podotknul, že s víc úpravama se z toho bude dát logicky vyrazit víc... prostoru je mnoho, záleží jen jak kdo má svalnatou peněženku Větší vstřiky, naúhlovaný/jiný vačky, větší /lehčí ventily, laborování s vejfukem, motormanagement atd atd...
Kdyžtak házejte svoje poznatky, co bude ještě potřeba...
Plejba: repas uložení kliky, kde a cena??? (na partsdepotu samotný šály vycházejí na cca 3200)
Naposledy editováno 14.11.2012 22:19:39
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
Tak si řikám jestli by nebylo levnější ten motor trošku fouknout turbem.
Stačilo by 0,8 Baru a už jsem na 160 koních. To by mohl zkousnout i vysoký seriový kompresní poměr..
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
KedaR_K píše: Na maximum co by šlo
vrta se to asi na 60mm. Ale u tebe bude problem ze mas mensi kanaly a tim padem si nepomuzes ...
Jo a stim foukanim nejsi prvni. Koukni na www.spoonvalleyracing.se delaji kompresor na RSV. Asi 200HP
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
pylot píše: Ozzy_> Ma RSV nejakyho cenove dostupnyho nastpuce? 1098 zacinaj na ctvrt mici a navic ja bych radsi neco jinyho nez duchcati. Me prijde protivny jak to kazdej chce...
No z 2valu asi jen KTM a Ducna. Ale definuj "rozumne dostupny", me prijde ve finale drazsi koupit starou milku, nasrat do motoru majlant, a mit dal starou trosku lip jedouci milku, nez priplatit a koupit jetou RC8. Ono to Milka+Velkej tuning vyjde skoro stejne jako jeta RC8, a stejne bude ta RC8 dal (vsim)
Naposledy editováno 27.08.2012 21:39:50
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
2 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
pylot píše: Ozzy_> Tak KTM by byla uplne peckova co si budem povidat Ale RSV se 150 konema na kole vyjde se vsim vsudy do 150 000. Nejlevnejsi duc je o 100 vejs a stejne to je porad 1098. 1198 je o 150 vejs. Je pravda ze RC8 se da poridit uz za 170 koliku. Ja netusil ze uz jsou s cenou tak dole...
No a krome toho ze bude mit 160 oslu v serii bude lehci, uplne jinde podvozek, vydrzi, nemusis se v tom hrabat, jen jezdit. A masproste novejsi motorku, a ne nadopovanej strep co budes jenom cekat co ty kone nevydrze a posere se (spojka, rychloska, nebo neco v motorku).
Ja nevim, me proste prijde ze (krome casu tim sravenyho) se ty penize nemuzou NIKDY vyplatit, a naprosto chapu nadsence co chtej ZROVNA RSV a bavi je si ho udelat. Ale delat to jen pro vykon je proste ekonomickej nesmysl.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
pylot píše: Ozzy_> Samozrejme kdyz se da RC8 koupit za takovyhle prachy tak mas pravdu. Ja myslel ze se drzej vysoko nad 200 klackama. To vis ja na to stejne nemam tak na to nekoukam.
A i blba 999 myslim ze bude vykonnejsi a s lepsim podvozkem (a novejsi).
Je pravda za 1098 si porad jeste drzi vysokou cenu no.
E: A dost fantazirovani. Ja musim bejt ted rad za RSV. Beztak to jede az toho mam plny brejle...
Naposledy editováno 27.08.2012 22:22:33
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
Ozzy_ píše: A i blba 999 myslim ze bude vykonnejsi a s lepsim podvozkem (a novejsi).
Je pravda za 1098 si porad jeste drzi vysokou cenu no.
JO
Já to říkám taky, že nejlevnější cesta k výkonný motorce je prodat RSV a koupit výkonnější motorku. U mne je tu háček, a sice že to nikdo nechce koupit Ze skály to házet nebudu. Těch 30k +- bych obětoval, za 25% nárůst krouťáku. Pak bych byl spokojenej. Milijón koní nepotřebuju, stejně se znám jak jezdím, byl bych pomalej na rychlý motorce.
A z jiného soudku, dost si pohrávám s myšlenkou, že to prodám (opět faktor není kupec) a pořídim nějakou klasiku, vzducháč duchcáti z vosumdesátima šemíkama a postavím si kafáč... Ono jízda na motorce se dá užít i v rámci rychlostních limitů, jak jsem nedávno zjistil... jen právě RSV na tohle není moc stavěný.
Naposledy editováno 27.08.2012 22:35:28
dakarista píše: pylot> stou cenou jsi trosku mimo ... U te tvoji aby jsi se na to dostal by to stalo krapet vic veci... Musel by jsi upravovat ten posledni model 990 magnesium. Ten starej rotax ma rezervy v hlavach a podobne. Coz se nevyplati vubec. To jsi v tom tak 200 a nebude to ono... Kup posledni RSV a lad, tam se je plno veci v zakladu...
Ale vyplatí Rezervy tam jsou, ale dají se do značné míry zužitkovat... Jasný, nevydoluješ z toho tolik co z V990RR, ale furt to bude nebe a dudy...
1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
pylot píše: Hele jeste jedna vecna. Kdyz jsem chodil na SVforum, tak tam litrari resili ze pomoci sestelovani jakyhosi TPS senzoru jde ten motor sklidnit v nizkejch otackach. Je nejaka podobna ficurka i u RSV aby to pri 3000 tak necukalo?
Jo. Koupit SV
Nastavení TPS si můžeš zkontrolovat. Vyšroubuješ krouťátko volnoběhu, a spustíš diag. Na displeji musí být DIAG 0, pak je všecko v oukeji. Pokud bude -1 nebo 1, tak potřebuje seřídit. ALE POZOR, když máš krouťátkem nastavenej volnoběh, bude tam téměř vždy DIAG 1.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
2 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning
pylot> srovnavas jabka s hruskama. Elko je neco jineho nez Vecko ... To se trepe porad
Naposledy editováno 27.08.2012 22:59:33
dakarista píše: no ma i nema . Ja jen chtel nastinit to, ze co funguje do toho nehrab
pylot> srovnavas jabka s hruskama. Elko je neco jineho nez Vecko ... To se trepe porad
No hele já měl TPS rozhozený když jsem to koupil, po srovnání byla patrná změna k lepšímu...
1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
dakarista píše: vrta se to asi na 60mm. Ale u tebe bude problem ze mas mensi kanaly a tim padem si nepomuzes ...
Jo a stim foukanim nejsi prvni. Koukni na www.spoonvalleyracing.se delaji kompresor na RSV. Asi 200HP
Tak oni tam dali kompresor, což má určitě čitelnější výkon než turbo, ale když seženu turbo např. z octavky 1.8T tak to mám cca 5000, pak bych potřeboval ignitech, protože tohle už powercommanderem neodreguluju. Dál už je to finanční pohodička, airbox si udělám sám, svody si udělám sám, čidlo tlaku v airboxu stojí pár korun a odladění si taky udělám sám.
Oni tam snad dokonce ani nepíšou nic, že by snižovali kompresní poměr.
Naposledy editováno 27.08.2012 23:20:50
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
FiZzeR píše: dakarista> Ok, a trefí se na požadovanou hmotnost?
pry budou i lehci ... Zatim mi to poradil jeden zdejsi Guru... zitra tam zavolam a uvidime co zjistim
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
dakarista píše: pylot> srovnavas jabka s hruskama. Elko je neco jineho nez Vecko ... To se trepe porad
No trepe se to obcas az moc. Prijde mi ze okolo 5000 tam zacne neco rezonovat, nebo nevim jestli tak chrochta sani, pak jak se to sebere za dirou na 6000 tak uz to zase nedela. A kdyz brzdim motorem a nebo je motor v tahu tak to strasne vibruje. Obcas mi to ruku vyklepe tak ze pak nemam cit v prstu na brzde. To je taky normalni? Jel jsem na ledascem ale nic nebylo takovejhle vibrator. Do tech riditek je to vazne humus.E: asi si zase budu muset pujcit neci RSV abych vedel co je OK a co neni...
Naposledy editováno 27.08.2012 23:27:50
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
nestartujicí RSV 1000 s Rotaxem Aprilia RSV 1000, Aprilia RSV 1000 R, Aprilia RSV 10... | kokoška. | 19 | 1.1.2024 v 16:56 kokoška. |
Zapojení power commander 3 Aprilia RSV 1000 | lukasst | 9 | 22.10.2023 v 00:53 zdenyrr |
Metzeler Sportec M9RR zkusenosti Aprilia RSV 1000 | Supermotojunkie | 15 | 29.12.2022 v 17:29 assassin |
Conti road attack 4 vs pirelli ange... Aprilia RSV 1000 | Supermotojunkie | 13 | 15.7.2022 v 16:52 Supermotojunkie |
Opravna sada spojkove pumpy Rsv 100... Aprilia RSV 1000 | Supermotojunkie | 0 | 16.4.2022 v 19:05 Supermotojunkie |