globalmoto_kveten





Téma: Suzuki Vitara vs. Daihatsu Feroza
 
12.11.2007 v 15:45
Přemýšlím na příští zimu nad jedním z těchto dvou aut. Zhruba stejná cena za stejný rok výroby, oba mají motor 1.6 a redukce. Feroza má myslím oproti Vitaře tuhé nápravy, ale jistý si nejsem. Co se týče spolehlivosti nebo žravosti nevím vůbec....
Předchozí
1 2 3
Následující

1 reakcí na tento příspěvek Suzuki Vitara vs. Daihatsu Feroza

12.11.2007 v 15:55 | Nahoru | #1
Cau, mel ji kolega z prace....Ferozu. Spotreba kolem 9 litru, za pet let co ji mel (koupil ji jetou z D ) s ni zadny motorovy zavady nemel. Zadni naprava mu praskla... jinak si tam pridaval jeste nejaky listovy pera, protoze to bylo dost mekky... pry. Parkrat jsem se s tim vezl - tak do osmdesati je to dobry, pak uz to moc na silnici nesedi. Redukce - chtelo to nejaky figl aby ji tam dal - Popojed dopredu - zkusit ji tam dat - couvnout - a uz tam sla ;) .
Celkem pekny auto, ale jako rodinny bych to nekoupil. Kolega ma chatu na Sumave, takze tam se mu hodila.

Suzuki Vitara vs. Daihatsu Feroza

12.11.2007 v 16:12 | Nahoru | #2
ja bych sel do suzuki..... asi hlavne proto ze v hostivicich maj vrakac se vsim moznym na subarka a asi i na tyhle sroty.....

1 reakcí na tento příspěvek Suzuki Vitara vs. Daihatsu Feroza

12.11.2007 v 16:54 | Nahoru | #3
Shollochov>vitara - nejmenší spotřeba 8, zima myslím normál 11, všechno na silnici, kromě sněhu sme ještě nezapadli, hnije to jak prase, motor minimálně 250tis tachometrových, pravidelně servis simcar fryšták asi od 90tis a pohoda. mě se to vůbec nelíbí, fotr je dá se říct i za těch 10 roků nadšený. občas přestane jít ventilátor nebo nějaká blbost. zásadnější problém si nepamatuju. je to sluha.

(reakce na) Suzuki Vitara vs. Daihatsu Feroza

12.11.2007 v 16:55 | Nahoru | #4
Smart H9>Díky moc za info, přesně takový druh informací mě zajímá. Jako rodinné auto to samozřejmě nebude. Ale budu ho potřebovat jako druhé, zimní, protože tam, kam se příští rok budu stěhovat bude v zimě čtyřkolka dost aktuální. A otravovat se na osobáku furt s řetězama, to bych se taky mohl zbláznit....

(reakce na) Suzuki Vitara vs. Daihatsu Feroza

12.11.2007 v 16:59 | Nahoru | #5
Dolík ....>Díky... Simcar mám kousek a pokud to bude Vitara, asi ji budu i tam shánět. Už jsme od nich před třema rokama kupovali Jimnyho a letos SX4, tak by mě jako stálého zákazníka nemuseli podvést *yes* Jinak Vitara má rám, takže nějaká ta koroze mi zase tak strašně nevadí.

Suzuki Vitara vs. Daihatsu Feroza

12.11.2007 v 17:12 | Nahoru | #6
šel bych do suzuki

Suzuki Vitara vs. Daihatsu Feroza

12.11.2007 v 20:12 | Nahoru | #7
:)

(reakce na) Suzuki Vitara vs. Daihatsu Feroza

12.11.2007 v 20:18 | Nahoru | #8
Shollochov>o jakém ročníku uvažuješ?

Suzuki Vitara vs. Daihatsu Feroza

12.11.2007 v 21:23 | Nahoru | #9
Vitara *yes*

1 reakcí na tento příspěvek Suzuki Vitara vs. Daihatsu Feroza

12.11.2007 v 21:48 | Nahoru | #10
jsem taky pro Vitaru - do terénu ideální, uvnitř jsou ty starší modely trochu strohé, ale jinak tě v zimě nezklame, ND jsou dostupné a nic se nekazí, měníš jen opotřebované díly, spotřeba okolo 9-10 litrů u 1.6, já ji měl dovezenou z Kanady a mohl jsem vypnout v létě pohon předních kol, tím šla spotřeba o cca 1,5 litru dolů

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Suzuki Vitara vs. Daihatsu Feroza

12.11.2007 v 23:20 | Nahoru | #11
3X>Myslím, že možnost odpojit pohon předních kol je standartní u všech Vitar. Jinak dal jsem si strop tak 80tisíc korun, takže se bavíme zhruba o letech 1991-1995...

1 reakcí na tento příspěvek Suzuki Vitara vs. Daihatsu Feroza

13.11.2007 v 12:50 | Nahoru | #12
Měla jsem Vitaru 3dveřák, 95 rok, v terénu sice projela vše a byl to fakt sluha, ale po třetí opravě elektroniky, kdy mě pokaždé dotáhli na laně šla z domu. I v Suzuki mi říkali, že elektrika se sere dost často, jinak super autíčko, spotřeba kolem 9 když jsi jezdil slušně. Zatáčky se moc řezat nedají jinak to jde na střechu, ale jinak v poho jak zimní výjezdy až pod sjezdovku, tak letní štreky k moři s lodí na vleku.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Suzuki Vitara vs. Daihatsu Feroza

13.11.2007 v 15:52 | Nahoru | #13
Agnes>A jestli se můžu zeptat, co konkrétního se na té elektronice kazilo????

1 reakcí na tento příspěvek Suzuki Vitara vs. Daihatsu Feroza

13.11.2007 v 16:04 | Nahoru | #14
Zdar, máme Ferozu 93rok, všechno je v elektrice-zrcátka,okna,posilovač řízení,plno dlaších cypovin,samo je to stříkačka (což mi k terenimu autu moc nesedi) uzávěru diferáku to sice nemá,ale při 2. stupni redukce to naložené po střechu vyšplhá prudký kopec i po blátě (používame jako vozidlo k dostání se k chalupě-nevede tam asfaltka). Žere kolem těch 8mi, jede líp než felicia 1,3, průser jsou zatáčky a nerovnosti-prostě žebřiňák,který není na závodění. Kastle je i po letech jako nová,jediné co se muselo koupit byl výfuk, díly sehat jdou. Pokud jezdíš sám/ve dvou a nemáš na prostornější off-road, tak Daihatsu to zmákne levou zadní-jako "baby offroad" (tj bez uzávěry diferáku). Nejvíc mě baví náklonoměr a snžit s epřekonat svoje maxima,krom toho z Ferozy jde většinou udělat kabriolet.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Suzuki Vitara vs. Daihatsu Feroza

13.11.2007 v 16:07 | Nahoru | #15
fockewulf>A co se týče poruchovosti? Docela v izerátech lidi píšou, že je tam nová převodovka, diferenciál a podobně.....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Suzuki Vitara vs. Daihatsu Feroza

13.11.2007 v 16:11 | Nahoru | #16
Shollochov>tak my ji zatím máme jenom rok a půl a neposralo se nic. Víc bohužel nepovím-nevím,teda krom toho,že máme stočený tacháč a žere asi litr oleje na 10 000km (klasika).

(reakce na) Suzuki Vitara vs. Daihatsu Feroza

13.11.2007 v 16:13 | Nahoru | #17
fockewulf>I tak díky za info...

(reakce na) Suzuki Vitara vs. Daihatsu Feroza

13.11.2007 v 19:09 | Nahoru | #18
Shollochov>>
no nejsem si tím jistý, měl jsem r.v. 1991, byla z Kanady a přední náhon se zapínal/vypínal přímo v náboji předních kol. Nevěděli to ani ve značkovém servisu :D

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Suzuki Vitara vs. Daihatsu Feroza

14.11.2007 v 12:11 | Nahoru | #19
Shollochov> No nejsem elektrikář, ale od baterie až po startér, alternátor, hlava rozdělovače. Prostě jsi třeba zapl stěrače a někde se to tam vyskratovalo, začlo to škubat, ale jelo to a jak jsi zastavil a vypnul motor, tak už to nešlo nastartovat, prostě to ani netočilo motorem nic.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Suzuki Vitara vs. Daihatsu Feroza

14.11.2007 v 13:07 | Nahoru | #20
3x: jj po prirazeni predsku "na skrini" si musel jeste zmknout zamky na kolech.... je to kvuli tomu aby se netocil diff s kolama kdyz je odpojenej predek.... nekdy bejvaj automaticky-nemusis vylejzat z auta.... ale vitaru moc detailne neznam....
schollo: proc ne samuraie?

Suzuki Vitara vs. Daihatsu Feroza

14.11.2007 v 14:25 | Nahoru | #21
jezdim s vitarou... akorat kdyz tam byli 255gumy tak brala tak 14-15 po meste :) ted kolem 10-12 asi no... Jinak má rám... na snehu s redukci sme tahli i auto ze skarpy a dobry... Rezne to no... jinak celkem pohoda. http://molex.webz.cz/vitara.html

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Suzuki Vitara vs. Daihatsu Feroza

14.11.2007 v 16:59 | Nahoru | #22
assassin>Samurai byl taky původně ve výběru, ale už je to zbytečně málo pohodlí a prostoru za zbytečně moc dovedností v terénu... Já teď dokonce přemýšlím nad pětidvéřovou Vitarou, aby se v tom dala vozit celá rodina třeba na hory a tak....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Suzuki Vitara vs. Daihatsu Feroza

14.11.2007 v 17:15 | Nahoru | #23
Shollochov>o klasickým osobáku, ale se 4x4 jsi neuvažoval? mám zkušenost s golfem 1,9 D a vyjelo to všude, pohodlí, prostě pohoda a super spotřeba

1 reakcí na tento příspěvek Suzuki Vitara vs. Daihatsu Feroza

14.11.2007 v 17:39 | Nahoru | #24
a co terrano II ??ikdyz by asi nebylo novy

(reakce na) Suzuki Vitara vs. Daihatsu Feroza

14.11.2007 v 19:28 | Nahoru | #25
zdenik>>
Uvažoval jsem i o osobáku, ale potřebuju, aby to mělo taky trošku světlou výšku, takže osobáky jsem zavrhl.

(reakce na) Suzuki Vitara vs. Daihatsu Feroza

14.11.2007 v 19:29 | Nahoru | #26
bender>>
Velká spotřeba...

(reakce na) Suzuki Vitara vs. Daihatsu Feroza

14.11.2007 v 19:45 | Nahoru | #27
Shollochov> chces pro rodinku nebo jen pro sebe ;)
oba dva jsou +- stejne zalezi jen na tobe
ja bych tera brala Ferozu

Suzuki Vitara vs. Daihatsu Feroza

14.11.2007 v 20:17 | Nahoru | #28
No, abych se v zimě dostal od baráku a k baráku a když už, tak aby se do toho něco vlezlo a aby to mělo airbagy a klimu a nebylo to moc staré atd..... Takže momentálně jsem v inzerátech u pětidvéřové Vitary 1,6 r.v. 96 ve slušné výbavě za 129tisíc :lol:

1 reakcí na tento příspěvek Suzuki Vitara vs. Daihatsu Feroza

15.11.2007 v 11:08 | Nahoru | #29
schollochov: ja myslim ze vitara je ok, ale co ja mam zkusenosti tak fakt asi staci osobak s 4x4 ... do vetsiho terenu se mi nechce aby me nekdo neprudil a nakou rozblacenou cestu a snih zvladne i osobak... vyjety koleje taky nejsou moc problem vetsinou maj i ty 4x4 auta trochu vetsi svetlou vysku.... okta combi 4x4 bude asi jeste draha... ale se slabim TDi bys jezdil celkem levne, pripadne forester/legacy/impreza s atmosferickyma motorama se taky da jezdit do tech 10ti......
bracha ma libero, vozime tim sjezdovy kola na kopec a 4x4 je tam malokdy.....
BTW tam se toho taky vejde hodne, malo zere, male povine..... ale nulove bezpeci, mala rychlost...da se jezdit kolem kila.... pri 140ti a bocnim vetru je to adrenalin:)))

(reakce na) Suzuki Vitara vs. Daihatsu Feroza

15.11.2007 v 16:45 | Nahoru | #30

assassin píše: schollochov: ja myslim ze vitara je ok, ale co ja mam zkusenosti tak fakt asi staci osobak s 4x4 ... do vetsiho terenu se mi nechce aby me nekdo neprudil a nakou rozblacenou cestu a snih zvladne i osobak... vyjety koleje taky nejsou moc problem vetsinou maj i ty 4x4 auta trochu vetsi svetlou vysku.... okta combi 4x4 bude asi jeste draha... ale se slabim TDi bys jezdil celkem levne, pripadne forester/legacy/impreza s atmosferickyma motorama se taky da jezdit do tech 10ti......
bracha ma libero, vozime tim sjezdovy kola na kopec a 4x4 je tam malokdy.....
BTW tam se toho taky vejde hodne, malo zere, male povine..... ale nulove bezpeci, mala rychlost...da se jezdit kolem kila.... pri 140ti a bocnim vetru je to adrenalin:)))


S těma osobákama máš pravdu, ale říkám si, že jednoho osobáka už máme, tak druhé auto by mohlo být terénní. Celkově se mi ta koncepce líbí. Je to vyšší, takže rozhled a nastupování je lepší, rozmlácené cesty (a že jich tady máme) taky lepší, pasivní bezpečnost a co já vím co všechno. Prostě jako když jsem poprvé seděl na GéeSu :lol:
Předchozí
1 2 3
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist