máte někdo zkušenosti s instalací diod do předního světla? Je na to nějaká vyhláška co se týká barvy světla, výkonu, svítivosti nebo něco?
Na denní svícení bych používal diody a na noční bych měl klasiku (halogen). Díky za rady.
Jediným kloudným řešením je umístit homologované denní světlo pod hlavní světlo, ale těžko říct, zda je to pro motorku vůbec povolené a navíc musejí být párová. Když je namontuješ na vidle, může to zase narážet na problém s minimální roztečí.
1 reakcí na tento příspěvek CB500 - místo denního světla diody
2. Nechápu čím si tím pomůžeš.
3. Vzhlážka na to je, vrať se do autoškoly. §32 (1) Motorové vozidlo musí mít za jízdy rozsvícena obrysová světla a potkávací světla nebo světla pro denní svícení, pokud je jimi vybaveno podle zvláštního právního předpisu[2]. Tramvaj musí mít rozsvícena potkávací světla nebo světla pro denní svícení.
A stojí vzhled motorky+pár ušetřených korun na nádrži za to riziko?
2 reakcí na tento příspěvek CB500 - místo denního světla diody
2 reakcí na tento příspěvek CB500 - místo denního světla diody
Informace společnosti TÜV SÜD Czech, s.r.o., týkající se
DENNÍHO SVÍCENÍ JEDNOSTOPÝCH VOZIDEL
Provozování denního svícení u jednostopých vozidel umožňuje mezinárodní předpis EHK č. 53, který je platným i v ČR a popisuje montáž a použití denních svítilen u motocyklů kategorie L3 (Lc), tzn. motocykly o obsahu vyšším než 50cm3.
Denní svícení na mopedech a skútrech - kat. L1 (LA) do objemu 50cm3 není řešeno žádným mezinárodním EHK předpisem ani směrnicí ES.
Svítilny pro denní svícení musí být schváleny dle předpisu EHK č. 87 neboli homologovány pro denní svícení. Svítilny musí být na krytu označeny homologační značkou:
ObrázekRL 00 XXXX , kde
E homologační zkratka předpisu EHK-OSN
XX dvě číslice značí kód státu, kde byla homologace udělena (01 SRN,..08 ČR,...)
RL Running light - značka denní svítilny dle předpisu EHK 87.00
XXXX číslo, udělené homologace
VÝTAH Z PŘEDPISU EHK č. 53.01, doplněk 11 z 9.12. 2010
Jednotná ustanovení pro homologaci vozidel kategorie L3 (motocykly) z hlediska montáže jejich zarízení k osvětlení a ke světelné signalizaci
5.11.1. Pokud je namontována denní svítilna, musí se automaticky rozsvítit, pokud motor beží. (Pokud není denní svítilna namontována, musí se automaticky rozsvítit potkávací světlomet, pokud motor běží)
6.13. DENNÍ SVÍTILNA
6.13.1. Užití
Volitelné u motocyklu.
6.13.2. Počet
Jedna nebo dvě svítilny homologované podle předpisu č. 87.
6.13.3. Uspořádání
Žádné zvláštní požadavky.
6.13.4. Umístění
6.13.4.1 Na šířku:
6.13.4.1.1 Nezávislá denní svítilna může být montována nad, pod nebo po straně jiné přední
svítilny/světlometu. Pokud jsou tyto svítilny/světlomety nad sebou, musí být vztažná osa umístěna v podélné střední rovině vozidla; pokud jsou tyto svítilny po straně, nesmí být okraj svítící plochy dále než 250 mm od podélné střední roviny vozidla
6.13.4.1.2 Denní svítilna, která je sloučená s jinou přední svítilnou / světlometem (dálkový světlomet nebo přední obrysová svítilna), musí být montována tak, aby okraj její svítící plochy nebyl dále než 250 mm od podélné střední roviny vozidla.
6.13.4.1.3 Dvě denní svítilny, z nichž buď jedna nebo obě jsou sloučené s jinou přední svítilnou/ světlometem, musí být montovány tak, aby jejich vztažné středy byly umístěny symetricky vůči podélné střední rovině vozidla.
6.13.4.1.4 V případě dvou denních svítilen nesmí být vzdálenost mezi jejich svítícími plochami větší než 420 mm.
6.13.4.1.5 Maximální vzdálenost oddělení se nepoužije, pokud denní svítilny:
a) jsou ve skupině, sdružené nebo sloučené s jiným světlometem, nebo
b) leží na průmětu předního obrysu motocyklu na ortogonální rovině kolmé
k podélné střední rovině vozidla.
6.13.4.2 Na výšku:
Nad zemí nejméne 250 mm a ne výše než 1500 mm.
6.13.4.3 Na délku:
Na předku vozidla.
6.13.5 Geometrická viditelnost
Horizontálně: směrem ven 20° a směrem dovnitř 10°.
Vertikálně: směrem vzhůru 10° a směrem dolů 10°.
6.13.6. Orientace
Směrem dopředu. Svítilna (svítilny) se může pohybovat současně s úhlem řízení.
6.13.7 Elektrické zapojení.
6.13.7.1 Pokud je denní svítilna namontována, musí se rozsvítit automaticky, pokud je zařízení, které startuje a/nebo zhasíná motor, v poloze, která umožňuje, aby motor byl v provozu.
Denní svítilna se automaticky zhasíná, pokud se rozsvítí světlomety s tou výjimkou, kdy se světlomety užívají k varovnému rozsvícení krátkodobých intervalech.
Dále se svítilny/světlomety o nichž se hovoří v odstavci 5.10 nerozsvěcují (přední, zadní obrysová sv.,
osvětlení SPZ (zatím)), pokud je denní svítilna (svítilny) rozsvícena.
6.13.7.2 Pokud je vzdálenost mezi přední směrovou svítilnou a denní svítilnou rovna nebo menší než 40 mm, může být elektrické zapojení denní svítilny na příslušné straně vozidla takové, aby buď:
(a) denní svítilna zhasla, nebo
(b) její svítivost se snížila
po dobu celé periody (jak při sepnutém, tak i při rozepnutém cyklu) při aktivaci příslušné přední směrové svítilny.
6.13.7.3 Pokud je směrová svítilna sloučená s denní svítilnou, musí být elektrické zapojení denní svítilny na příslušné straně vozidla takové, aby denní svítilna zhasla po dobu celé periody (jak při sepnutém, tak i při rozepnutém cyklu) při aktivaci příslušné přední směrové svítilny.
6.13.8. Sdělovač (kontrolka)
Sdělovač zapnutého obvodu je volitelný.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CB500 - místo denního světla diody
DavidMaco píše: mirek42> OK a co jsi tím chtěl říci? :)
Ptal jsi se na na předpis (snad)
www.motorent.cz/denni-sviceni-led-pro-motocykly-oem-uni/detail-110-37276.html
Naposledy editováno 19.08.2012 17:14:16
DavidMaco píše: Já myslel, že diody se právě na denní svícení hodí. Více světla a méně to žere..
čeho to míň žere.... ,
jinak si kup žárovku s vyšším světelným tokem, možná bych ti mohl najít i odkaz ale to by ses pak nic nenaučil....
až zničíš parabolu tak dej vědět...
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CB500 - místo denního světla diody
Ale s tou viditelností fakt nevím - často potkávám toto na cestě a ten rozdíl je fakt markantní Zkus to někdy na cestě sledovat. Já bych do toho na motorce kvůli pudu sebezáchovy nešel Vezmi si kolik je nehod, kdy potom řidič plechovky říká "Já ho neviděl." A podle mě se tímhle prostě toto riziko zvyšuje
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CB500 - místo denního světla diody
CassidyCZ píše: DavidMaco> Tak žere to na 100% méně a tím klesá samozřejmě i spotřeba - navíc diody mají v tomhle delší životnost - to jsou na 100% výhody a na autě ti je jistým způsobem i jedno jestli jdeš vidět - protože auto samo o sobě jde hůř přehlídnout a podle diod se v podstatě alespoň pozná, jestli jedeš a nebo ne
Ale s tou viditelností fakt nevím - často potkávám toto na cestě a ten rozdíl je fakt markantní Zkus to někdy na cestě sledovat. Já bych do toho na motorce kvůli pudu sebezáchovy nešel Vezmi si kolik je nehod, kdy potom řidič plechovky říká "Já ho neviděl." A podle mě se tímhle prostě toto riziko zvyšuje
Tak tě vyvedu s omylu, motocykly mají skoro všechny altíky se stálým buzením, tzn že vyrábí konstatní množství proudu něco se spotřebuje a co zbyde tak mění regulátor na teplo, pro blbé i když na to přiděláš petrolejku neušetříš ani kapku paliva.
V tom druhým bodě s tebou naprosto souhlasím, zakázal bych to i na autech (myslím ty přídavný) lidi to koupěj kdesi na burze, má to 3 diody namontujou to místo mlhovek a myslej že je to ok. Výsledek všichni známe, na silnici nejsou vůbec vidět. Je to na každýho svědomí ale já bych to nedal ani na auto a na motorku už vůbec ne.
No jinak k tomu druhému bodu bych přidal taky ještě to, že nenávidím, když mají auta na každé straně jak píšeš třeba i jen 3 diody - nejde to vůbec vidět A někdy to mají právě až u země, u mlhovek - pak stačí kruháč z takových těch betonových bloků jak je dnes moderní a nevidíš už světlo žádné...
O tom, že s tím jezdí hodně lidí i za mlhy a nebo po městě brzo ráno, když je ještě tma ani nemluvím...
Majklos píše:
V tom druhým bodě s tebou naprosto souhlasím, zakázal bych to i na autech (myslím ty přídavný) lidi to koupěj kdesi na burze, má to 3 diody namontujou to místo mlhovek a myslej že je to ok. Výsledek všichni známe, na silnici nejsou vůbec vidět. Je to na každýho svědomí ale já bych to nedal ani na auto a na motorku už vůbec ne.
Naposledy editováno 19.08.2012 18:10:36
tzn že vyrábí konstatní množství proudu něco se spotřebuje a co zbyde tak mění regulátor na teplo, pro blbé i když na to přiděláš petrolejku neušetříš ani kapku paliva.
Souhlas, v podstatě svítím i v offu abych ulevil regleru, který přebytek spaluje.
Diody možná jen jako nějakou fajnovku na hranu nádrže nebo vidlí, ale asi bych to nepoužil jako denní svícení s ohlem na to, aby jsi byl viděn.
1 reakcí na tento příspěvek CB500 - místo denního světla diody
1 reakcí na tento příspěvek CB500 - místo denního světla diody
1 reakcí na tento příspěvek CB500 - místo denního světla diody
1 reakcí na tento příspěvek CB500 - místo denního světla diody
Navíc mám po dlouhé době moto s origo výfukem a asi půjde dolů.
Motorka musí být vidět a slyšet. Do zrcátek nikdo nekouká. A když už se tam náhodou podívá, tak co uvidí? Led píč.... nebo pořádné světlo?
http://gestler.rajce...z/11222#IMAG0596.jpg
Naposledy editováno 21.08.2012 12:52:06
mirek42 píše: Překopírováno (ani už nevím odkud)
Informace společnosti TÜV SÜD Czech, s.r.o., týkající se
DENNÍHO SVÍCENÍ JEDNOSTOPÝCH VOZIDEL
Provozování denního svícení u jednostopých vozidel umožňuje mezinárodní předpis EHK č. 53, který je platným i v ČR a popisuje montáž a použití denních svítilen u motocyklů kategorie L3 (Lc), tzn. motocykly o obsahu vyšším než 50cm3.
Denní svícení na mopedech a skútrech - kat. L1 (LA) do objemu 50cm3 není řešeno žádným mezinárodním EHK předpisem ani směrnicí ES.
Svítilny pro denní svícení musí být schváleny dle předpisu EHK č. 87 neboli homologovány pro denní svícení. Svítilny musí být na krytu označeny homologační značkou:
ObrázekRL 00 XXXX , kde
E homologační zkratka předpisu EHK-OSN
XX dvě číslice značí kód státu, kde byla homologace udělena (01 SRN,..08 ČR,...)
RL Running light - značka denní svítilny dle předpisu EHK 87.00
XXXX číslo, udělené homologace
VÝTAH Z PŘEDPISU EHK č. 53.01, doplněk 11 z 9.12. 2010
Jednotná ustanovení pro homologaci vozidel kategorie L3 (motocykly) z hlediska montáže jejich zarízení k osvětlení a ke světelné signalizaci
5.11.1. Pokud je namontována denní svítilna, musí se automaticky rozsvítit, pokud motor beží. (Pokud není denní svítilna namontována, musí se automaticky rozsvítit potkávací světlomet, pokud motor běží)
6.13. DENNÍ SVÍTILNA
6.13.1. Užití
Volitelné u motocyklu.
6.13.2. Počet
Jedna nebo dvě svítilny homologované podle předpisu č. 87.
6.13.3. Uspořádání
Žádné zvláštní požadavky.
6.13.4. Umístění
6.13.4.1 Na šířku:
6.13.4.1.1 Nezávislá denní svítilna může být montována nad, pod nebo po straně jiné přední
svítilny/světlometu. Pokud jsou tyto svítilny/světlomety nad sebou, musí být vztažná osa umístěna v podélné střední rovině vozidla; pokud jsou tyto svítilny po straně, nesmí být okraj svítící plochy dále než 250 mm od podélné střední roviny vozidla
6.13.4.1.2 Denní svítilna, která je sloučená s jinou přední svítilnou / světlometem (dálkový světlomet nebo přední obrysová svítilna), musí být montována tak, aby okraj její svítící plochy nebyl dále než 250 mm od podélné střední roviny vozidla.
6.13.4.1.3 Dvě denní svítilny, z nichž buď jedna nebo obě jsou sloučené s jinou přední svítilnou/ světlometem, musí být montovány tak, aby jejich vztažné středy byly umístěny symetricky vůči podélné střední rovině vozidla.
6.13.4.1.4 V případě dvou denních svítilen nesmí být vzdálenost mezi jejich svítícími plochami větší než 420 mm.
6.13.4.1.5 Maximální vzdálenost oddělení se nepoužije, pokud denní svítilny:
a) jsou ve skupině, sdružené nebo sloučené s jiným světlometem, nebo
b) leží na průmětu předního obrysu motocyklu na ortogonální rovině kolmé
k podélné střední rovině vozidla.
6.13.4.2 Na výšku:
Nad zemí nejméne 250 mm a ne výše než 1500 mm.
6.13.4.3 Na délku:
Na předku vozidla.
6.13.5 Geometrická viditelnost
Horizontálně: směrem ven 20° a směrem dovnitř 10°.
Vertikálně: směrem vzhůru 10° a směrem dolů 10°.
6.13.6. Orientace
Směrem dopředu. Svítilna (svítilny) se může pohybovat současně s úhlem řízení.
6.13.7 Elektrické zapojení.
6.13.7.1 Pokud je denní svítilna namontována, musí se rozsvítit automaticky, pokud je zařízení, které startuje a/nebo zhasíná motor, v poloze, která umožňuje, aby motor byl v provozu.
Denní svítilna se automaticky zhasíná, pokud se rozsvítí světlomety s tou výjimkou, kdy se světlomety užívají k varovnému rozsvícení krátkodobých intervalech.
Dále se svítilny/světlomety o nichž se hovoří v odstavci 5.10 nerozsvěcují (přední, zadní obrysová sv.,
osvětlení SPZ (zatím)), pokud je denní svítilna (svítilny) rozsvícena.
6.13.7.2 Pokud je vzdálenost mezi přední směrovou svítilnou a denní svítilnou rovna nebo menší než 40 mm, může být elektrické zapojení denní svítilny na příslušné straně vozidla takové, aby buď:
(a) denní svítilna zhasla, nebo
(b) její svítivost se snížila
po dobu celé periody (jak při sepnutém, tak i při rozepnutém cyklu) při aktivaci příslušné přední směrové svítilny.
6.13.7.3 Pokud je směrová svítilna sloučená s denní svítilnou, musí být elektrické zapojení denní svítilny na příslušné straně vozidla takové, aby denní svítilna zhasla po dobu celé periody (jak při sepnutém, tak i při rozepnutém cyklu) při aktivaci příslušné přední směrové svítilny.
6.13.8. Sdělovač (kontrolka)
Sdělovač zapnutého obvodu je volitelný.
Vycerpavajici odpoved
Maty_Kolin píše: Dalkovy ne.
Dalkove ano. Od te doby co sviti na silnici vse co jede motorka neni videt. Takze jezdim s dalkovejma. Podle situace kdy to neni vylozene nutne abych na sebe upozornoval prepinam na tlumene. Ve dne nikoho d. svetlama neoslnis. Motorky zas tolik nesviti v porovnanim s xenonama.