1 reakcí na tento příspěvek Kompresní poměr
2 reakcí na tento příspěvek Kompresní poměr
1 reakcí na tento příspěvek Kompresní poměr
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kompresní poměr
1 reakcí na tento příspěvek Kompresní poměr
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kompresní poměr
Naposledy editováno 22.05.2012 13:06:24
1 reakcí na tento příspěvek Kompresní poměr
1 reakcí na tento příspěvek Kompresní poměr
K tomu je nutné vzít v úvahu, že vzduch se stlačováním (dost) zahřívá a tím nám tlak opět roste.
Takže naměřených 14 atm je reálných.
Kór když jste to určitě měli na stojanu a šlapali při plném plynu jak najatí .
Naposledy editováno 22.05.2012 19:45:25
1 reakcí na tento příspěvek Kompresní poměr
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kompresní poměr
Babetta má také výrazně níž horní hranu výfuku.
Zkreslení je na jedné straně způsobeno, že děj není izotermický (při kompresi vzrůstá teplota a tím i tlak), na druhé straně tlak klesá nedokonalostmi těsnění.
Jen tak mimochodem - kompresní poměr také, mimo jiné, závisí na vrtání válce. Pro totéž palivo je u větších průměrů poměr nižší. Naproti tomu u trochu výkonnějších padesátek není vyjímka komprese kolem 17ti (počítáme-li ji z celého objemu válce).
Kompresní tlaky dieselu jsem nikdy neměřil, ale měly by být kolem třiceti atm. Já jsem ho taky nikdy neměřil ani u dvoutaktu...tam je rozhodující poměr, stanovený výrobcem a dodržení antidetonační štěrbiny...
Ještě jedna poznámka - protože už nebývá k dostání benzín cca 90 oktanů, na který jsou Jawy a Zetky konstruovány, ale spíš jen 95, dá se pro zvýšení ekonomie provozu zvednout u těchto motorů komprese.
Takovým "pravidlem" je o polovinu rozdílu v oktanech, čili klidně o dvě - dvěapůl jednotky (z 8,6 klidně na 11 až 11,5...). A upravit (zpravidla ubrat) předstih.
1 reakcí na tento příspěvek Kompresní poměr
1 reakcí na tento příspěvek Kompresní poměr
Zdenalbenal píše: kolos>...a nebo to může být i podmínkami měření, u Babetty se nepochybně dosáhne vyšších spouštěcích otáček než u Simsona. A taky jestli je motor při měření teplý a nebo studený.
Babetta má také výrazně níž horní hranu výfuku.
Zkreslení je na jedné straně způsobeno, že děj není izotermický (při kompresi vzrůstá teplota a tím i tlak), na druhé straně tlak klesá nedokonalostmi těsnění.
Jen tak mimochodem - kompresní poměr také, mimo jiné, závisí na vrtání válce. Pro totéž palivo je u větších průměrů poměr nižší. Naproti tomu u trochu výkonnějších padesátek není vyjímka komprese kolem 17ti (počítáme-li ji z celého objemu válce).
Kompresní tlaky dieselu jsem nikdy neměřil, ale měly by být kolem třiceti atm. Já jsem ho taky nikdy neměřil ani u dvoutaktu...tam je rozhodující poměr, stanovený výrobcem a dodržení antidetonační štěrbiny...
Ještě jedna poznámka - protože už nebývá k dostání benzín cca 90 oktanů, na který jsou Jawy a Zetky konstruovány, ale spíš jen 95, dá se pro zvýšení ekonomie provozu zvednout u těchto motorů komprese.
Takovým "pravidlem" je o polovinu rozdílu v oktanech, čili klidně o dvě - dvěapůl jednotky (z 8,6 klidně na 11 až 11,5...). A upravit (zpravidla ubrat) předstih.
a todle by me zajimalo jak na to konkretne u te babetty
1 reakcí na tento příspěvek Kompresní poměr
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kompresní poměr
Zdenalbenal píše: 9,2x1,41=skoro 13 atm, 17x1,41=skoro 24 atm.
No ale to bys mel myslim pocitat s kompresnim pomerem korigovanym prave o ten vyfukovy kanal, takze cca 7.5, . Kazdopadne takto pocitas adiabatickou kompresi, nikoliv izotermickou a vysledny tlak by se teda mel o neco snizit protoze cast tepla se odvede z kompresniho prostoru chlazenim pryc. Potom bychom byli zase nekde u tech 10.
Ale take jsem to nemeril
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kompresní poměr
Zdenalbenal píše: Přibližně (při izotermickém ději) je tlak kompresní poměr krát druhá odmocnina ze dvou (= 9,2x1,41).
K tomu je nutné vzít v úvahu, že vzduch se stlačováním (dost) zahřívá a tím nám tlak opět roste.
Takže naměřených 14 atm je reálných.
Kór když jste to určitě měli na stojanu a šlapali při plném plynu jak najatí .
tenhle kluk chodil do školy a dával pozor ...!!! Je to tak jak píšeš.
Nedávno tu byla diskuse jak je možný, že když má RSV komp. poměr kolem 11:1 (tedy nasátá jedna atm a stlačená do 11x menšího objemu) jsou tlaky i přes 17atm.
11:1 neříká nic o tepelný roztažnosti vzduchu...
Ta babeta klidně může dát přes 14atm...(17-20už je docela hustý) ... jo a taky nezapomínejte, že v běhu se nikdy nenaplní motor plným atmosferickým tlakem, ale vždy nižším(dle otáček a kontrukce sání) ... leda by se to fouklo(což je u babety docela zajímavá myšlenka)
t_freedom píše: tenhle kluk chodil do školy a dával pozor ...!!! Je to tak jak píšeš.
Nedávno tu byla diskuse jak je možný, že když má RSV komp. poměr kolem 11:1 (tedy nasátá jedna atm a stlačená do 11x menšího objemu) jsou tlaky i přes 17atm.
11:1 neříká nic o tepelný roztažnosti vzduchu...
Ta babeta klidně může dát přes 14atm...(17-20už je docela hustý) ... jo a taky nezapomínejte, že v běhu se nikdy nenaplní motor plným atmosferickým tlakem, ale vždy nižším(dle otáček a kontrukce sání) ... leda by se to fouklo(což je u babety docela zajímavá myšlenka)
Tak jeste trochu jinak : Tlak =(korigovany komp. pomer)^1.4 - Poissonuv zakon.
takze u te babety 7.5^1.4=16.79 bar.
Zalezi teda vyrazne na vysce vyfukoveho kanalu (u 4T samozrejme na casovani rozvodu) a tim padem hodnote korigovaneho kompresniho pomeru. Cim rychlobeznejsi motor a tim padem delsi otevreni ventilu povedou k nizsimu kompresnimu tlaku.
Z toho vychazi treba pro moje VTR, kde vyrobce udava kompresni tlak 12.2 bar, ze korigovany kompresni pomer bude jen asi 6 : 1, prestoze nekorigovany standardne udavany je asi 9.5 : 1
Proto vyrobce predepisuje benzin OC 91 jako postacujiici...
Naposledy editováno 25.05.2012 14:46:38
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Babetta 207 - Po čase se začne dusit Babetta 207 | Kaledrion | 14 | 24.5.2024 v 13:13 MichalGS |
Bordel na hřídeli Babetta 207 | DanielHendrych | 8 | 2.5.2024 v 10:51 laďa-prášil |
Postih za jizdu na babette bez rp Babetta 210, Babetta 207, Babetta 225 | Babetta-Sam | 12 | 27.4.2024 v 23:07 Drakl |
babetta 207 barva a kartička [1, 2] Babetta 207 | máťa_moto_blázen | 33 | 9.4.2024 v 19:09 Milos1 |
Lanko plynu Babetta 207 | DanielHendrych | 3 | 26.3.2024 v 20:31 ja1 |