globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Kompresní poměr
22.5.2012 v 11:05
Zdarvim... Jde z kompresního poměru zjistit tlak ve válci? Jde mi o to, že vím kompresní poměr, ale na babettě změřím pouze tlak, tudíž nevím správnou hodnotu. Díky
Předchozí
1 2
Následující

1 reakcí na tento příspěvek Kompresní poměr

22.5.2012 v 11:24 | Nahoru | #1
Změr vůly v zámkách,podle toho zjístíš zda to je na výbrus nebo ne

(reakce na) Kompresní poměr

22.5.2012 v 11:28 | Nahoru | #2
kokoška> nepotřebuju zjisti zda je to na výbrus. Potřebuju zjistit kopresi.

2 reakcí na tento příspěvek Kompresní poměr

22.5.2012 v 12:13 | Nahoru | #3
komprese je 9,2:1. Spalovací prostor má tedy objem 6ccm

(reakce na) Kompresní poměr

22.5.2012 v 12:23 | Nahoru | #4
kokoška> a tlak v atmosférách nebo barech je teda kolik?

1 reakcí na tento příspěvek Kompresní poměr

22.5.2012 v 12:28 | Nahoru | #5
Z kompresniho pomeru nejde zjistit tlak ve valci

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kompresní poměr

22.5.2012 v 12:31 | Nahoru | #6
petrvtr_new> díky... to jsem potřeboval vědět... takže předpokládám, že hodnotu tlaku, která má být v babettě asi nezjistím

(reakce na) Kompresní poměr

22.5.2012 v 12:34 | Nahoru | #7

kotvista píše: petrvtr_new> díky... to jsem potřeboval vědět... takže předpokládám, že hodnotu tlaku, která má být v babettě asi nezjistím



kdybych vedel vysku vyfukoveho kanalu tak by se to dalo odhadnout...

Kompresní poměr

22.5.2012 v 12:38 | Nahoru | #8
Když potřebujež zjistit tlak,tak vem kompresmetr,zašrobouvat místo svíce a šlápnout. Jak jinak by si to chtěl zjistit?

Kompresní poměr

22.5.2012 v 12:40 | Nahoru | #9
áááá beru zpět. Už jsem si to pořádně přečetl. kolik si jí změřil?

Kompresní poměr

22.5.2012 v 12:45 | Nahoru | #10
cca 14 atmosfér u typu 207... ale právě když jsem do našrouboval do typu 210 tak mi nestačil ani budík myslim že budík je do 17 at.

1 reakcí na tento příspěvek Kompresní poměr

22.5.2012 v 13:00 | Nahoru | #11
To je divný. To je nějak moc. U 4T motoru je to cca kolem 10 atm.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kompresní poměr

22.5.2012 v 13:06 | Nahoru | #12
Durex> taky mi to přijde moc... to se blíží dieselu

Naposledy editováno 22.05.2012 13:06:24

(reakce na) Kompresní poměr

22.5.2012 v 13:09 | Nahoru | #13

kotvista píše: Durex> taky mi to přijde moc... to se blíží dieselu

no spíš dnešní nafťáky to překračuje Ty dnes začínají mít tlak kolem 14-ti atm

Kompresní poměr

22.5.2012 v 13:15 | Nahoru | #14
No to je opravdu divny

1 reakcí na tento příspěvek Kompresní poměr

22.5.2012 v 13:17 | Nahoru | #15
v jakém rozmezí by se to tak mělo pohybovat...cca?

(reakce na) Kompresní poměr

22.5.2012 v 13:21 | Nahoru | #16

kotvista píše: v jakém rozmezí by se to tak mělo pohybovat...cca?



Ja bych cekal tak do 10...

Kompresní poměr

22.5.2012 v 15:15 | Nahoru | #17
přibližně od 8 do 10 a i těch 10 je na natural 95 docela dost.

1 reakcí na tento příspěvek Kompresní poměr

22.5.2012 v 19:42 | Nahoru | #18
Přibližně (při izotermickém ději) je tlak kompresní poměr krát druhá odmocnina ze dvou (= 9,2x1,41).
K tomu je nutné vzít v úvahu, že vzduch se stlačováním (dost) zahřívá a tím nám tlak opět roste.
Takže naměřených 14 atm je reálných.
Kór když jste to určitě měli na stojanu a šlapali při plném plynu jak najatí .

Naposledy editováno 22.05.2012 19:45:25

1 reakcí na tento příspěvek Kompresní poměr

22.5.2012 v 21:23 | Nahoru | #19
Zrovna dnes jsem měřil kompres na dvou simsonech. Jeden má najeto 2500km od novoty a našlapal jsem max 12 bar. Druhý po Go ale už zajetý a max 10 bar. Tvoje tlaky téměř z dieslu přisuzuji karbonovým úsadám na hlavě a pístu, které zmenší kompresní prostor.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kompresní poměr

23.5.2012 v 08:21 | Nahoru | #20
kolos>...a nebo to může být i podmínkami měření, u Babetty se nepochybně dosáhne vyšších spouštěcích otáček než u Simsona. A taky jestli je motor při měření teplý a nebo studený.
Babetta má také výrazně níž horní hranu výfuku.
Zkreslení je na jedné straně způsobeno, že děj není izotermický (při kompresi vzrůstá teplota a tím i tlak), na druhé straně tlak klesá nedokonalostmi těsnění.
Jen tak mimochodem - kompresní poměr také, mimo jiné, závisí na vrtání válce. Pro totéž palivo je u větších průměrů poměr nižší. Naproti tomu u trochu výkonnějších padesátek není vyjímka komprese kolem 17ti (počítáme-li ji z celého objemu válce).
Kompresní tlaky dieselu jsem nikdy neměřil, ale měly by být kolem třiceti atm. Já jsem ho taky nikdy neměřil ani u dvoutaktu...tam je rozhodující poměr, stanovený výrobcem a dodržení antidetonační štěrbiny...
Ještě jedna poznámka - protože už nebývá k dostání benzín cca 90 oktanů, na který jsou Jawy a Zetky konstruovány, ale spíš jen 95, dá se pro zvýšení ekonomie provozu zvednout u těchto motorů komprese.
Takovým "pravidlem" je o polovinu rozdílu v oktanech, čili klidně o dvě - dvěapůl jednotky (z 8,6 klidně na 11 až 11,5...). A upravit (zpravidla ubrat) předstih.

1 reakcí na tento příspěvek Kompresní poměr

23.5.2012 v 11:42 | Nahoru | #21
No nevím jestli je babetta zrovna výkonější padesátka, aby musela tlačit 17 barů. Možná to bude chybou měřidla, nebo to má opravdu zakarbonované. Pokud opravdu kompresmetr měřil správně, tak je vidět, že ten píst a kroužky ve válci rozhodně nelítají jak nudle v bandasce, ale velmi slušně těsní.

1 reakcí na tento příspěvek Kompresní poměr

23.5.2012 v 12:08 | Nahoru | #22
9,2x1,41=skoro 13 atm, 17x1,41=skoro 24 atm.

(reakce na) Kompresní poměr

23.5.2012 v 12:22 | Nahoru | #23

Zdenalbenal píše: kolos>...a nebo to může být i podmínkami měření, u Babetty se nepochybně dosáhne vyšších spouštěcích otáček než u Simsona. A taky jestli je motor při měření teplý a nebo studený.
Babetta má také výrazně níž horní hranu výfuku.
Zkreslení je na jedné straně způsobeno, že děj není izotermický (při kompresi vzrůstá teplota a tím i tlak), na druhé straně tlak klesá nedokonalostmi těsnění.
Jen tak mimochodem - kompresní poměr také, mimo jiné, závisí na vrtání válce. Pro totéž palivo je u větších průměrů poměr nižší. Naproti tomu u trochu výkonnějších padesátek není vyjímka komprese kolem 17ti (počítáme-li ji z celého objemu válce).
Kompresní tlaky dieselu jsem nikdy neměřil, ale měly by být kolem třiceti atm. Já jsem ho taky nikdy neměřil ani u dvoutaktu...tam je rozhodující poměr, stanovený výrobcem a dodržení antidetonační štěrbiny...
Ještě jedna poznámka - protože už nebývá k dostání benzín cca 90 oktanů, na který jsou Jawy a Zetky konstruovány, ale spíš jen 95, dá se pro zvýšení ekonomie provozu zvednout u těchto motorů komprese.
Takovým "pravidlem" je o polovinu rozdílu v oktanech, čili klidně o dvě - dvěapůl jednotky (z 8,6 klidně na 11 až 11,5...). A upravit (zpravidla ubrat) předstih.


a todle by me zajimalo jak na to konkretne u te babetty

1 reakcí na tento příspěvek Kompresní poměr

23.5.2012 v 13:53 | Nahoru | #24
Nemel by spis byt predstih vetsi u benzinu ktery ma vice oktanu?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kompresní poměr

24.5.2012 v 07:37 | Nahoru | #25
kolos> něco k věci: jak lítají nudle v bandasce?

(reakce na) Kompresní poměr

24.5.2012 v 09:21 | Nahoru | #26

Zdenalbenal píše: 9,2x1,41=skoro 13 atm, 17x1,41=skoro 24 atm.



No ale to bys mel myslim pocitat s kompresnim pomerem korigovanym prave o ten vyfukovy kanal, takze cca 7.5, . Kazdopadne takto pocitas adiabatickou kompresi, nikoliv izotermickou a vysledny tlak by se teda mel o neco snizit protoze cast tepla se odvede z kompresniho prostoru chlazenim pryc. Potom bychom byli zase nekde u tech 10.
Ale take jsem to nemeril

(reakce na) Kompresní poměr

24.5.2012 v 14:21 | Nahoru | #27
Benda1> Si to s nějakou nudlí vyzkoušej a uvidíš

Kompresní poměr

25.5.2012 v 06:25 | Nahoru | #28
Funguje TO ? Tak na TO proboha nesahej !

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kompresní poměr

25.5.2012 v 06:59 | Nahoru | #29

Zdenalbenal píše: Přibližně (při izotermickém ději) je tlak kompresní poměr krát druhá odmocnina ze dvou (= 9,2x1,41).
K tomu je nutné vzít v úvahu, že vzduch se stlačováním (dost) zahřívá a tím nám tlak opět roste.
Takže naměřených 14 atm je reálných.
Kór když jste to určitě měli na stojanu a šlapali při plném plynu jak najatí .



tenhle kluk chodil do školy a dával pozor ...!!! Je to tak jak píšeš.
Nedávno tu byla diskuse jak je možný, že když má RSV komp. poměr kolem 11:1 (tedy nasátá jedna atm a stlačená do 11x menšího objemu) jsou tlaky i přes 17atm.
11:1 neříká nic o tepelný roztažnosti vzduchu...
Ta babeta klidně může dát přes 14atm...(17-20už je docela hustý) ... jo a taky nezapomínejte, že v běhu se nikdy nenaplní motor plným atmosferickým tlakem, ale vždy nižším(dle otáček a kontrukce sání) ... leda by se to fouklo(což je u babety docela zajímavá myšlenka)

(reakce na) Kompresní poměr

25.5.2012 v 14:38 | Nahoru | #30

t_freedom píše: tenhle kluk chodil do školy a dával pozor ...!!! Je to tak jak píšeš.
Nedávno tu byla diskuse jak je možný, že když má RSV komp. poměr kolem 11:1 (tedy nasátá jedna atm a stlačená do 11x menšího objemu) jsou tlaky i přes 17atm.
11:1 neříká nic o tepelný roztažnosti vzduchu...
Ta babeta klidně může dát přes 14atm...(17-20už je docela hustý) ... jo a taky nezapomínejte, že v běhu se nikdy nenaplní motor plným atmosferickým tlakem, ale vždy nižším(dle otáček a kontrukce sání) ... leda by se to fouklo(což je u babety docela zajímavá myšlenka)



Tak jeste trochu jinak : Tlak =(korigovany komp. pomer)^1.4 - Poissonuv zakon.
takze u te babety 7.5^1.4=16.79 bar.
Zalezi teda vyrazne na vysce vyfukoveho kanalu (u 4T samozrejme na casovani rozvodu) a tim padem hodnote korigovaneho kompresniho pomeru. Cim rychlobeznejsi motor a tim padem delsi otevreni ventilu povedou k nizsimu kompresnimu tlaku.

Z toho vychazi treba pro moje VTR, kde vyrobce udava kompresni tlak 12.2 bar, ze korigovany kompresni pomer bude jen asi 6 : 1, prestoze nekorigovany standardne udavany je asi 9.5 : 1
Proto vyrobce predepisuje benzin OC 91 jako postacujiici...

Naposledy editováno 25.05.2012 14:46:38
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Babetta 207 - Po čase se začne dusit Babetta 207 Kaledrion 14 24.5.2024 v 13:13 MichalGS
Bordel na hřídeli Babetta 207 DanielHendrych 8 2.5.2024 v 10:51 laďa-prášil
Postih za jizdu na babette bez rp Babetta 210, Babetta 207, Babetta 225 Babetta-Sam 12 27.4.2024 v 23:07 Drakl
babetta 207 barva a kartička [1, 2] Babetta 207 máťa_moto_blázen 33 9.4.2024 v 19:09 Milos1
Lanko plynu Babetta 207 DanielHendrych 3 26.3.2024 v 20:31 ja1


TOPlist