paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Ideální otáčky
zdavíčko... mám takový menší problém... Koupila jsem si svou první motorku..., yamahu MT-03 a chtěla bych se zeptat, jaké jsou ideální otáčky pro tento jednoválec... Zkrátka, jak jezdit tak, aby ten motor netrpěl... Předem dík za odpovědi...

Naposledy editováno 11.05.2012 22:34:40

1 reakcí na tento příspěvek Ideální otáčky

11.5.2012 v 22:35 | Nahoru | #1
zalez k plotně nebo ukaž kozu, potom radu získáš o svém povozu

(reakce na) Ideální otáčky

11.5.2012 v 22:46 | Nahoru | #2
Capt.Spaulding> není nad inteligentní odpověď... Máš v zásobě ještě nějaké podobné moudro, nebo už jsou tím tvé možnosti vyčerpány?!

1 reakcí na tento příspěvek Ideální otáčky

11.5.2012 v 22:48 | Nahoru | #3
časem získáš cit a poznáš,jak je to nejlepší jak pro stroj,tak pro tebe .Musíš si to vyzkoušet a ne se hned od začátku upnout na nějaký rozsah otáček.

(reakce na) Ideální otáčky

11.5.2012 v 22:57 | Nahoru | #4
p.a.t.r.i.k.7> přesně jak píše patrik!
navíc otáčky nejsou všechno, záleží na momentálním zatížení motoru. když budeš akcelerovat stejně dynamicky ve dvou a do stoupání, je to úplně něco jiného jak sama z kopce.
otáčkoměr je jen doplňující údaj, hlavně se to snaž cítit a vnímat a bude ti hej

Ideální otáčky

Skvělá odpověď, děkuji! 11.5.2012 v 23:06 | Nahoru | #5
Některá technická data. . Nemohu nikde najít grafy charakteristik motoru, ale obecně řečeno je motor nejhospodárnější při otáčkách nejvyššího krouťáku. Bohužel moderní motory často mají jeho vrchol dosti vysoko (MT-03 má nejvyšší krouťák kolem 5200ot/min. a nejvyšší výkon kolem 6000ot/min). Záleží ale i na křivce jeho průběhu, krouťák se kolem maximální hodnoty může pohybovat v určitém rozsahu otáček. Nemám s touto motorkou praktické zkušenosti, ale ideální otáčky mně přijdou kolem 4000ot/min, je to však jen velmi hrubý odhad. Musíš to ostatně vycítit... Příliš nízké otáčky poznáš dle toho, že motor se kor při přidání plynu třese, "vrčí" a slušně nezrychluje (jen roste spotřeba). Zbytečně vysoké otáčky zase poznáš podle zvuku, ale jak říkám, musíš umět motor "číst a cítit", potom sama poznáš, co je mu vlastní. Držet se striktně tabulkových hodnot, nebo radit takto od stolu, je k ničemu. Ideální by pochopitelně bylo, kdyby sem napsal někdo, kdo tuto motorku zná a má s ní zkušenosti.

1 reakcí na tento příspěvek Ideální otáčky

11.5.2012 v 23:08 | Nahoru | #6
na to nekoukej, motor nepodtáčej ani nepřetáčej a hlavně jezdi. Za pár tisíc km v sedle se budeš takovým dotazům jen smát

1 reakcí na tento příspěvek Ideální otáčky

11.5.2012 v 23:19 | Nahoru | #7
No já začínám taky jedzit na jednoválci a pod 3000 mě to nemá moc rádo, takže tak 3-5000 při pohodový jízdě

Ideální otáčky

11.5.2012 v 23:24 | Nahoru | #8
děkuju za odpovědi... zatím mám mašinu doma jen dva dny, takže si na sebe teprve zvykáme... Tkže se ptám hlavně proto, abych ji zbytečně netrápila...

(reakce na) Ideální otáčky

11.5.2012 v 23:24 | Nahoru | #9

vonZahn píše: No já začínám taky jedzit na jednoválci a pod 3000 mě to nemá moc rádo, takže tak 3-5000 při pohodový jízdě


pod 3 tě nebude mít rád jednovál žádný níž už tě čeká akorát kuckání,klepání řetězu a pak to rovnou chcípne

1 reakcí na tento příspěvek Ideální otáčky

12.5.2012 v 09:05 | Nahoru | #10
Rekl bych ze idealne tak od poloviny otackovyho rozsahu az do trech ctvrtin. Takze jestli tomu cerveny pole zacina na 8000 (strilim od boku) tak od 4 do 6 tomu urcite neublizis.

J.M.K>Motor je sice nejefektivnejsi v oblasti nejvyssiho tocivyho momentu, ale hospodarnost musis brat u motorky jako celku protoze ti to dost komplikuje prevodovka a odpor vzduchu. Typickej priklad je ze kdyz pojedes na dvojku v 5200 otackach tak to bude nejspis zrat vic nez kdyz si to budes bublat na ctyrku.

(reakce na) Ideální otáčky

12.5.2012 v 10:40 | Nahoru | #11
pylot> Máš recht, záleží také na tom, jaký výkon je právě od motoru vyžadován. Jasně, že když pojedu na dvojku v 5200ot/min, tak bude hodně žrát už jen proto, že se točí zbytečně rychle. Tohle znám z XV535, která má mohutný záběr odspodu, motor snáží silné podtočení a bez problémů jede na pětku 50km/h. Ale trvale by to asi nevydržel. Mám také dost zkušeností s motorem 1.5CRDi, který má maximum 240Nm/1900ot/min a při plachtění také nechávám padnout otáčky i pod 1500, ale tento motor si zvukově po přidání výrazně řekne, že je otáček málo. Navíc pod 2000ot/min ŘJ vůbec nedá plný plyn, i kdybys prošlápl pedál podlahou. Ve stoupání naopak je dobré někdy jet kolem 2500ot/min, ale většinou je to zbytečné, motor je tak pružný, že mu nevadí přidání ani ve stoupání a i na pětku slušně zrychluje a pokud v 90km/h podřadím (třeba při předjíždění), během pár vteřin vystřelí přes 140km/h. A když třeba zpomaluju před obcí, nechám otáčky padnout až k 1200 a pak dám z pětky rovnou trojku. Pochopitelně s meziplynem, jinak to ani neumím. Akorát je škoda, že nemám šestikvalt, při 130km/h mám skoro 3000ot/min a přitom motor by to při 2000 hravě zvládl.

Ideální otáčky

12.5.2012 v 11:15 | Nahoru | #12
Koukni do manuálu to asi bude nejlepší rada bejvá to tam popsáno jak ideálně řadit a v kolika Km/h.Když se ještě seznamujete koukej se hlavně udržet v sedle ona to lehký trápení vydrží

Naposledy editováno 12.05.2012 11:17:26

(reakce na) Ideální otáčky

12.5.2012 v 11:25 | Nahoru | #13

VlastíkPlamínek píše: na to nekoukej, motor nepodtáčej ani nepřetáčej a hlavně jezdi.



Mam pocit, že přesně tohle chce dělat, a proto se ptá

Ideální otáčky

12.5.2012 v 14:59 | Nahoru | #14
tak ještě jednou dík za odpovědi... takže zkoušet, zkoušet, zkoušet a nejít pod 3000 :)

1 reakcí na tento příspěvek Ideální otáčky

15.5.2012 v 13:33 | Nahoru | #15
Řešil jsem podobný "problém" se stejným strojem. Zkušenost po 4000km je:
- pod 3000 ot/min zbytečně nechodit a když už, tak opatrně a pomaloučku přidávat plyn, případně si pomoc spojkou, jinak se vyskytují rázy.
- mezi 3000 - 5000 ot/min, OK, spotřeba okolo 4l/100km
- mezi 5000 - max ot/min, OK, celý stroj tak přijemně vrní (zvlášť na 5°), ale spotřeba 6,5l/100km
Moje snaha je jezdit v rozsahu 3200-5500 ot/min, v manuálu se bohužel žádná informace o tom, v jakých otáčkách řadit nenachází.
P.S.: neber to jako radu, ale jen jako zkušenost.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ideální otáčky

15.5.2012 v 21:05 | Nahoru | #16
MT03MS> právě že pro mě je to rada, a velice cenná. děkuju :)

Naposledy editováno 15.05.2012 21:06:50

Ideální otáčky

16.5.2012 v 14:48 | Nahoru | #17
Dej se mi svest a ja ti řeknu.Na mojem streecu je nějde v 11tis. začne to tak vynechávat a nutí tě to přeřadit

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ideální otáčky

19.5.2012 v 21:25 | Nahoru | #18
katcha3> Příště jak spolu pojedeme tak koukej přes rameno na otáčkoměr!

(reakce na) Ideální otáčky

19.5.2012 v 21:28 | Nahoru | #19
gisxiker> náhodou dneska už jsem tak trochu pokukovala... :) taky na rychlost, při jaké vjíždíš do zatáček... Všechno já se naučím - časem. :)

Ideální otáčky

20.5.2012 v 01:06 | Nahoru | #20
chce to zkoušet a jezdit a jezdit a jezdit ... budeš se divit jak na to brzy přijdeš sama ... kdy si podřadit a kdy to zase roztáhnout a kopnout tam vyšší kvalt ...za pár dní ... možná týdnů ten otáčkoměr pustíš z hlavy ... zvládneš to parádně neboj ... ostatně jako všechna naše děvčata ... tak hurá na to ten ... jednoválec si nechá hodně líbit a když mu to nebude recht dá ti hned vědět ... hlavně nechávej při řazení dolů ty otáčky klesnout a nepodřazuj zbytečně brzy, aby se ti zbytečně nebloklo zadní kolo a nedostalas smyk ... tak brzy na srázku někdfe ahoj ...

Ideální otáčky

27.7.2012 v 15:50 | Nahoru | #21
Ideální otáčky poznáš časem. Když jsou moc nízké, tak to mlátí řetězem a hrká. Když to vytočíš moc, tak to přestává jet (dostaneš se přes vrchol výkonu a než zasáhne omezovač, tak to pozvolna vadne a je slyšet, že se už jenom trápí). S originální koncovkou to budeš mít v nízkých otáčkách kultivovanější, takže 3-6t otáček je dle mě optimum. Když se budeš šourat z kopce tak to může jít klidně i lehce pod 3 a motor vůbec protestovat nebude.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Výfuk Yamaha mt-03 Yamaha MT-03 Matyáš1234 2 19.5.2024 v 12:42 kokoška.
Jak vyměnit rozdvojený výfuk, Umí t... Yamaha MT-03 Svipe 12 1.5.2024 v 09:11 Medved
Yamaha MT-03 vysoké otáčky při star... Yamaha MT-03 Radik55 10 18.4.2024 v 10:24 Radik55
budíky Yamaha MT-03 peldik1 1 31.3.2024 v 11:52 Fili68
startování Yamaha MT-03 captur 3 6.10.2023 v 00:20 assassin


TOPlist