globalmoto_kveten





Téma: Styl cestování
 
6.5.2012 v 23:12
zdar, co preferujete při cestování? Sám na cestě, nebo ve dvou, nebo ve skupině? sám + někdo cizí, nebo jen jet se známým.. jaké máte zkušenosti atd

Jaké vidíte + kdybyste jeli delší cestu sám, myslím tím třeba měsíc..a jaké - naopak.

atd atd, zajímají mě takové věci a zkušenosti.

Styl cestování

6.5.2012 v 23:31 | Nahoru | #1
sameho to nebavi a jak seneco vysere jeto na pikacu spis slidma co aspon trochu znam a vim co aspon trochu od nich cekat nekdo cizi neco reknes a tyden stebou nepromluví
jinak sem toho nacestoval dost i sam.....

2 reakcí na tento příspěvek Styl cestování

6.5.2012 v 23:33 | Nahoru | #2
Myslim, že když člověk vyrazí na delší štreku sám, tak si srovnává spoustu věcí v hlavě a cestu a čas prožívá intenzivněji. Když už jste dva, tak je to o tom, že ti někdo kryje záda, máš se s kým podělit o zážitky a je to přece jenom volnější. Je na každým proč chce vůbec na cestu vyrazit. Jestli za odpočinkem, za poznáváním něčeho nového nebo něco hledá - třeba dobrodružství apod.

Styl cestování

6.5.2012 v 23:36 | Nahoru | #3
Když jede víc lidí, už se musíš víc držet předem dohodnutých věcí jako je trasa, musíš brát ohledy na slabší články a možnosti a nároky ostatních - třeba noclehy improvizace při bloudění atd

(reakce na) Styl cestování

6.5.2012 v 23:53 | Nahoru | #4

ZdeninoTE píše: Myslim, že když člověk vyrazí na delší štreku sám, tak si srovnává spoustu věcí v hlavě a cestu a čas prožívá intenzivněji. Když už jste dva, tak je to o tom, že ti někdo kryje záda, máš se s kým podělit o zážitky a je to přece jenom volnější. Je na každým proč chce vůbec na cestu vyrazit. Jestli za odpočinkem, za poznáváním něčeho nového nebo něco hledá - třeba dobrodružství apod.



vidím to stejně... čeká mě měsíční cesta a prvně jsem uvažoval, že pojedu sám, právě pro tyto důvody..

2 reakcí na tento příspěvek Styl cestování

7.5.2012 v 00:13 | Nahoru | #5
Radši sám....jak už se psalo vejš,člověk si toho dost srovná v palici a nemusí se nikomu přizpůsobovat a ani on se nemusí přizpůsobit zbytku. Ale pokud už s někým jet, tak aby taky rozumněl tomu na čem sedí a nemusel sem fungovat jako servisák...jasně že pomůžu,ale všechno má svý meze.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Styl cestování

7.5.2012 v 00:17 | Nahoru | #6

privateer píše: Radši sám....jak už se psalo vejš,člověk si toho dost srovná v palici a nemusí se nikomu přizpůsobovat a ani on se nemusí přizpůsobit zbytku. Ale pokud už s někým jet, tak aby taky rozumněl tomu na čem sedí a nemusel sem fungovat jako servisák...jasně že pomůžu,ale všechno má svý meze.



a co kdybys potřeboval ty servisáka? já zas nějaké eskamotér nejsem základní věci si udělám, ale aby tam někde zasahoval do motoru atd, to asi ne.. normální věci zvládnu, ale tím to hasne..

(reakce na) Styl cestování

7.5.2012 v 00:43 | Nahoru | #7

naprcccs píše: a co kdybys potřeboval ty servisáka? já zas nějaké eskamotér nejsem základní věci si udělám, ale aby tam někde zasahoval do motoru atd, to asi ne.. normální věci zvládnu, ale tím to hasne..



no a je nějakej problém se vloupat do motoru a aspoň zjistit co s tím verglem je? Jo pokud se něco vysype,tak s tím na místě nenadělám nic.Ale těsnění a takový chujoviny se dají řešit. Ale pokud musím fungovat výpravě jako pneuservis,kontrola elektriky a po večerech tahat z brašen šroubky,protože se jim něco uklepalo,tak to teda ne. Naštěstí mám strojky nekomplikovaný a jednoduchý sice né moc rychlý ale o to mám větší klid. Jo a komlet vercajk sebou tahám i do města....ono se to šikne,když mám dobrou náladu a vidím u krajinice řidiče auta, kterej řeší něco co se dá spravit na místě.
Ale beru to tak že každej z výpravy a to bez vyjímky musí a to zcela vážně umět ty základní věci: zkontrolovat elektriku,umět s montpákama pokud má dušáka/umět s knotama a mít nějaký univerzální díly. To už taky bylo že sem vydal všechno co sem měl a potom sem na kraji silnice přemosťoval nějakej vyjebanej okruh a hledal po škarpách cokoliv co by se dalo použít.
Samozřejmě je ideální když jedou identický motorky-to je potom pohodička

uznávám že hrabat se v BMW je asi větší problém než v Enfieldu nebo Uralu

Naposledy editováno 07.05.2012 00:44:23

(reakce na) Styl cestování

7.5.2012 v 00:48 | Nahoru | #8

ZdeninoTE píše: Myslim, že když člověk vyrazí na delší štreku sám, tak si srovnává spoustu věcí v hlavě a cestu a čas prožívá intenzivněji. Když už jste dva, tak je to o tom, že ti někdo kryje záda, máš se s kým podělit o zážitky a je to přece jenom volnější. Je na každým proč chce vůbec na cestu vyrazit. Jestli za odpočinkem, za poznáváním něčeho nového nebo něco hledá - třeba dobrodružství apod.



naprostej souhlas

(reakce na) Styl cestování

7.5.2012 v 00:52 | Nahoru | #9

privateer píše: Radši sám....jak už se psalo vejš,člověk si toho dost srovná v palici a nemusí se nikomu přizpůsobovat a ani on se nemusí přizpůsobit zbytku. Ale pokud už s někým jet, tak aby taky rozumněl tomu na čem sedí a nemusel sem fungovat jako servisák...jasně že pomůžu,ale všechno má svý meze.



anebo nepomůže .....měl sem problém v Itálii a kámoš si šel vařit polífku a já řešil stejně sám a vloni sem byl sám a rozsypalo se mi za jízdy ložisko zadního kola a s pomocí místních superlidí /stalo se ve Slovinsku/,sme to dokázali přefutrovat a já druhej den odjížděl po svejch

1 reakcí na tento příspěvek Styl cestování

7.5.2012 v 00:54 | Nahoru | #10
Jak jsem zacinal tak jsem jezdil sam a zavidel jsem tem co jezdi ve dvou a nebo ve vetsich skupinach.Pak koupil vetsi moto a zucastnil se par vyjizdek kde jelo velke mnozstvi motorek a dosel k zaveru ze jezdit ve dvou je lepsi.Takze preferuji na jizdu dve max. tri motky.Kdyz zavru oci tak pet motek ale to beru treba cestu do zahranici.Take je rozdil jezdit ve skupinach kde je kazda motka jina a jeden se prizposubuje druhemu nebo nikdo nikomu.Treba ted nedavno jsem byl na srazu cenduristu v beskydech kde sme z bodu A vyrazili tri a vraceli se zpet v sedmiclenne skupine. Proste podel trasy jsme se nabalili navzajem ,ale co bylo zajimave ze jsme byli z ruznych mist republiky a neznali se, tak se autamaticky respektovali vsichni navzajem aniz by jsme se na necem domlouvali dopredu nebo na kur-zastavkach.Musim podotknout ze jsme meli vsichni stejny motorky do terenu. Ale tohle je o o lidech a zamereni jejich motorek ,jak se sejde smeska motek tak je vetsinou problem,protoze vudce musi zohlednit zamereni motorek za sebou. Ale jak bylo uz receno vyse,hodne motorek hodne prizpusobovani ostatnim ,mene motorek vic volnosti a pohodovosti.Jezdim i hodne sam ale to kdyz se chci jen projet na motce,ve dvou se lip cestuje ohledne poznavani,mas skym prohodit slovo a je pravdou ze ti kreje zada,kdyby neco.

Taky jsem slysel toto:....je jedno kam jedes,je jedno na cem tam jedes,...dulezite je skym tam jedes.

Naposledy editováno 07.05.2012 00:58:47

(reakce na) Styl cestování

7.5.2012 v 00:59 | Nahoru | #11
Hetfild> ano,tak mi to taky funguje

Styl cestování

7.5.2012 v 02:09 | Nahoru | #12
Ale jel bych sám. Pokud znáš aspoň okrajově ruštinu nebo angličtinu tak bys neměl mít problém.

1 reakcí na tento příspěvek Styl cestování

7.5.2012 v 03:32 | Nahoru | #13
jezdim 2-3 motky, jezdim sam s mladou , jezdim i v bande nad 10 motorek - kdyz pisu jezdim, tak mam na mysli zahranicni cestu cca 3-5tis km. Vsecno ma neco do sebe, mam rad vecer s prateli posedet, mam rad i volnost se nemuset na nekoho moc ohlizet ale asi mame partu kde se navzajem respektujeme natolik, ze k nejakemu omezovani nedochazi. mozna to vidim vic z pozice diktatora - takze ve vetsi skupine si to vyrikaji vyraznejsi 2-3 osobnosti co pak vedou stado. Stejne tak servis - jsme kamosi a je normalni se postarat o druheho .

K tomu co tu psal privateer - u vetsi skupiny vyžaduji zdravotni pripravu v duchu jeho myslenek na servis. Tj nemusi mit kazdej v maliku svou motku, ale kazdej by mel umet druhymu zachranit kejhak a mit na to prostředky - pred vyjezdem vetsi skupiny se porada skolenicko na sraze budoucich ucastniku. Jinak vybava se proste deli, nekdo tahne naradi, nekdo tahne vic zdravotniho matrose, ja taham techniku a fotaky, proste kazdej ma neco za ukol.

Kazda konfigurace ma sve kouzlo, sva pro a proti. Uplne sam jsem jeste nebyl - parkrat jsem uz malem vyrazil, ale vzdy se nekdo pridal. Sam litam jen obcas kolem komina - leda ze by se "sam" pocitalo ze nalozis mladou a frcis - ale rekl bych ze to je pak takove divne SAM- -na prusery jsi sam jeste se castecne musis starat o kočku,ale muzes sdilet zážitky což má taky svůj význam

Naposledy editováno 07.05.2012 03:35:33

Styl cestování

7.5.2012 v 03:41 | Nahoru | #14
jeste k dotazu - jake +? asi nejvyraznejsi je posunuti mety - když jsem začínal, plánoval jsem si dopředu ubytování, rezervoval pokoje, tahal stan jako pojistku a nejel bych sám do cizí země. Teď sednu na mašinu, za sebe posadim holku a frčím na blint do itálie, nebo do rumunska. Kdybych chtěl, nebál bych se vyrazit i uplně solo a už to nepovažuji za další metu protože jsem za ní. Sam bych dnes asi jel opravdu proto že by mi odpadl kamarad, nebo proto že si chci vymazat palici - každopádně je to osvobozující.

PS: jazykem nevládnu, ale pokud člověk neni idiot, "nějak" se domluví kdekoli ...

1 reakcí na tento příspěvek Styl cestování

7.5.2012 v 03:48 | Nahoru | #15
,,,,a servis? po loňský zkušenosti bych bez asistenční služby nejel - v ramci ceny vypravy je to za pakatel a moct v nouzi sehnat odtah, nocleh, servis když je 22h, začíná být kosa, nemáš stan a máš vedle sebe holku je najednou strašne fajn. ...samo je to odvislý od toho kam jedeš, ale třeba rumununi u mne byli cca za 3h a to jsem byl v prdelákově v kopcích

Styl cestování

7.5.2012 v 06:23 | Nahoru | #16
...zajímavé téma . Jezdím nějakej pátek a před revolucí motorkářů moc nebylo, takže jsem jezdil zcela sám (především Maďarsko, Rumunsko a Slovač to ještě bylo ČSSR , člověk si zvykne a nevidí v ničem problém, dnes jezdím s batůžkem taky sám a to je právě ten relax, na pauzách, nebo večer vždy člověk někoho potká seznámí se, zdokonaluje své končetiny při rozpravách v cizině. Samozřejmně se nebráním ani výjezdu max. 3 motorek což taky mám zkušenosti, ale byli to letití známí.
Pokud bych se s někým vydal tak ne zcela naslepo (nutná aspon seznamovací vyjížďka)a podmínkou, že pokud to nebude pohodovka tak pokračuju solo... Toto platí pro cestování delším než víkendovka, víkendovky jsou v pohodě vždy .

Styl cestování

7.5.2012 v 07:52 | Nahoru | #17
Preferuji cestovat s krásnou, mladou, inteligentní, tolerantní blondýnkou, takže jezdím zásadně sám.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Styl cestování

7.5.2012 v 08:17 | Nahoru | #18

FishX3 píše: K tomu co tu psal privateer - u vetsi skupiny vyžaduji zdravotni pripravu v duchu jeho myslenek na servis. Tj nemusi mit kazdej v maliku svou motku, ale kazdej by mel umet druhymu zachranit kejhak a mit na to prostředky - pred vyjezdem vetsi skupiny se porada skolenicko na sraze budoucich ucastniku. Jinak vybava se proste deli, nekdo tahne naradi, nekdo tahne vic zdravotniho matrose, ja taham techniku a fotaky, proste kazdej ma neco za ukol.



jo na to sem zapomněl....nějakou dobu sem se motal kolem špitálů a nepočítámli normální školení,tak se člověk naučil i dost praxí...takže jak si psal, tak i to školeníčko ohledně záchrany. Jednou se to už hodilo.....sice to bylo kurva jiný než ve vybaveným špitále ale když už jsou nějaký vědomosti a zkušenosti, tak se dá zaimprovizovat.

(reakce na) Styl cestování

7.5.2012 v 09:01 | Nahoru | #19

privateer píše: jo na to sem zapomněl....nějakou dobu sem se motal kolem špitálů a nepočítámli normální školení,tak se člověk naučil i dost praxí...takže jak si psal, tak i to školeníčko ohledně záchrany. Jednou se to už hodilo.....sice to bylo kurva jiný než ve vybaveným špitále ale když už jsou nějaký vědomosti a zkušenosti, tak se dá zaimprovizovat.



Ono to bylo spíš vyvolané předpokladem absence pomoci, ale člověku dojde že se může stát hromada věcí - stačí potkat nasranou vosu do ksichtu a pokud ostatní nevědí co a jak, můžu zařvat - takže informovanost druhejch je v mým zájmu....my to naštěstí nepotřebovali.... jak se říká raději vědět a nepotřebovat než nevědět a potřebovat ( znám to od kvérů , ale tady to platí taky , možná dvojnásob)

Naposledy editováno 07.05.2012 13:25:54

(reakce na) Styl cestování

7.5.2012 v 09:48 | Nahoru | #20

FishX3 píše: ,,,,a servis? po loňský zkušenosti bych bez asistenční služby nejel....



taky o nějaký asistenčce uvažuju. jakou máš? a máš celoroční pojištění, nebo si to sjednáváš jen např. na zahraniční cesty?

1 reakcí na tento příspěvek Styl cestování

7.5.2012 v 10:15 | Nahoru | #21
S naši partou je domluva nemožná, takže jsem jezdil jen s kámošem nebo když mě jednou vydrbali tak jsem jel sám - 2700 km za 5 dnů, za jeden den cca 1100 km.

E: a letos asi do istanbulu s mladou plechovkou..

Naposledy editováno 07.05.2012 10:34:39

(reakce na) Styl cestování

7.5.2012 v 10:31 | Nahoru | #22
Cau. Ja bych sam jet nemohl. Asi bych mel strach, ze kdyz se neco stane budu na to uplne sam. A navic mam rad po celem dni v sedle vecerni posezeni u pivka:). Na moto jezdim nejradeji s partakem, se kterym sem cca v 96roce dal sve prvni Alpy . Zname se moc dobr, vime co od sebe cekat. Umime si vyhovet. Byl jsem i ve trech-ctyrech moto, ale uz tam bylo moc ale.
Posledni dobou vic cestuji autem. Je nas zdrave jadro sest lidi a tady me pro zmenu vyhovuje tenhle pocet. Cca 3-4auta.
TL

Styl cestování

7.5.2012 v 11:50 | Nahoru | #23
já mám rád spíše cestování a poznávání když jedu sám ... člověk si všechno připraví, naplánuje a nemusí se na někoho spolehát
Když jedu sám, tak vím že když něco zapomenu nebo něco udělám špatně tak si můžu sypat popel na hlavu jen sám sobě.
A taky mě vyhovuje když si můžu jet jak chci a kde chci a nebrat na nikoho ohled
Ve větší skupince je ale spousta srandy, více zážitků ale musí to být lidi, kterým člověk důvěřuje a zná je dobře
Toď můj názor
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist