Puvodni navod ktery jsem trochu prezvejkal zde .
Pomucky: multimetr nebo alespon voltmetr na stridave i ss napeti, 12V/30-50W zarovka opatrena kabliky, nabijecka.
Co nebudeme nikdy delat: Nebudeme zkouset merit zkratovy proud baterky a nebudeme za chodu odpojovat baterku !
1. Nabijeme baterku na plnou kapacitu (pripomenu ze Pb akumulator se nabiji 1/10 kapacity, pokud tedy mam 10Ah pak nabijim max 1A). Pokud mame cas muzeme zkusit test kapacity baterky. Na plne nabitou baterku pripojime zarovku. (Pokud mam zarovku 12V/35W, bude mit zarovka odber cca 3A, cvicne si zmerime napeti baterky nemelo by klesnout pod 12V, pokud baterka vydrzi bez zmeny intenzity svetla svitit min 1 hod, budeme uvazovat ze baterka by mohla byt OK. Baterku opet dobijeme.
2. Mezitim co se bude baterka dobijet , zkontrolujeme kabely co vedou do regulatoru (takova vec s chladicem a obvykle dvema konektorama). Do regulatoru prichazi kabely od alternatoru maji stejnou barvu (obvykle zlutou) jsou li kabely 2 mate jednofazovy alternator, jsou li 3 mate trifazovy alternator. Z alternatoru leze stridave napeti.
Odpojte konektor a zkontrolujte jeho stav. Pokud ma vase motka uz neco nalitano , je klidne mozny ze problem je v tomto konektoru, protoze oxidace dela sve. Konektor se da obvykle rozebrat, pokud vemete maly sroubovak nebo jehlu odpacite jazycek tak lze kabel vytahnout zadem konektoru a ocistit.
Stejnou kontrolu provedeme na konektoru na vystupu z regulatoru. Zde pozor na barevne oznaceni kabliku, pokud budete vyndavat kabely z konektoru musi prijit na sve puvodni misto (doporucuji delat pojednom) !!.
Konektor mame ocisteny, baterku snad uz nabitou a pripojenou. Pripojte vystupni konektor z regulatoru (stejnosmerne napeti), ale prozatim nepripojujte konektor od alternatoru. Pripravte si multimetr (voltmetr) , budeme merit napeti alternatoru naprazdno, napeti by melo byt cca 50 V, takze zvolte prislusnny rozsah stridaveho napeti (V~ VAC). Nahodte motorku. Pripojte voltmetr na konektor kabelu vedouciho z alternatoru a zmerte postupne napeti vsech zlutych kabelu proti sobe. Hodnota by mela byt priblizne 50V (na volnobeh), dulezite je aby vsechna napeti byla stejna !.Merime napeti na civkach alternatoru a pokud se napeti na jedne civce vyrazne lisi muzete jasat diagnostiku jste timto dokoncili, jasot utichne az zjistite kolik bude stat novej stator a jakej je vo..er ho vymenit.(Ale pokud jste majiteli vozitka Honda stejne to nakonec bude regulator) .
Pokud mame zmereno naprazdno muzeme pristoupit k mereni pri zatezi. Vemte zarovku s kabliky, a na kazdy hrot multimetru prilozte jeden kablik (predpokladam ze zatocit drat tak aby chvili drzel zvladneme vsici), mereni opakujeme uplne stejne jako v predchozim pripade. Odectene napeti bude vyrazne nizsi (podle prilozene zateze) cca 14-20V. Nezvysujte otacky , 12V zarovka by to nemusela prezit. Vsechna napeti musi byt opet stejna v rozmezi 13-24 V. Pokud se napeti namerene na civkach vyrazne lisi, opet mame problem na statoru alternatoru. Pokud jsou vsechna napeti pod zatezi stejna, muzete jasat alternator to neni.
Vypneme motor, pripojime konektor do regulatoru. Pokud jsou konektory za regulatorem, nechte si regulator odmontovany aby jste se ke konektorum dostali.
Pokud mame vse pripojeno, baterku nabitou, prepneme voltmetr/multimetr na mereni ss napeti rozsah do 20V (V= VDC).
Nahodime motorku a zmerime napeti na baterce, pokud je napeti v rozmezi 13,5-14.9 V jasejte chyba je odstranena a byla pravdepodobne v zaoxidovanych konektorech, vyzkousejte merit napeti v ruznych rezimech vsechna svetla/blinkry a pri vyssich otackach (4-5tis). Pokud pri vsech rezimech mate napeti v pozadovanem rozmezi je vse OK.
Projistotu doporucuji zmerit jeste po radnem zahrati regulatoru, treba po delsi jizde. (Nacate regulatory to obvykle vzdaj po zahrati).
Pokud jste na baterce namerili MENE nez je pozadovane rozmezi typicky 12,6 a mene nedobijite a spotreba se hradi z baterky. Zmerte napeti na vystupnim konektoru z regulatoru (zelena/cervena | modra cervena a podobne kombinace) KONEKTOR NEROZPOJUJEME. Pokud na tomto knektoru namerite pozadovane napeti 13.5-14.9, problem je na vedeni mezi konektorem a beterkou (pravdepodobna oxidace konektory,pojistky, apod) Odstrante oxidaci a zacnete znovu na zacatku odstavce.
Pokud i zde je napeti pod pozadovany rozsah, je regulator v haji. (Pokud mate hondu ja vam to rikal). Bezte na na partsdepot.cz koukenete kolik stoji origo regulator a pak jdete treba sem a objednejte regulator dle vasi motorky.
Pak se vam jeste muze stat, ze budete mit napeti napr jako ja. Bez svetel (pokud je muzete vypnout) 12,8 V s parkovackama 12,7 V a jamile tam soupnete potkavacky jste pod 12,6. JEstli se ptate zdali-se stim da jezdit, tak jo. Ale kazdy tyden to musite dobit a jezdit bez svetel.
Mozna nekoho bude zajimat kdy prestane fungovat zapalovani a motorka se proste zastavi. Tak presne to nevim , ale empricicky zjisteno ze pri 10,4 V to jeste jakztakz jede. (Motorka s karburatorem a elektronicky zapalovanim - testovano na TA600). Kdyz si v tomto momente pustite velky svetla, tak to chcipne, takze bych typoval ze pod 10 V uz ani ranu.
Treba to nekomu pomuze.. a hlavne to nebudu muset porad tukat znovu z novu a poslu link
Pokud jste to docetli az sem, merite a porad nevite, chci vas poprosit o jedno jedine. NEVOLEJTE , pokud se nechcete objednat na opravu. Nechci se nikoho dotknout, ale IMHO prijde me trochu divne volat ze severni Moravy do servisu a ptat se nato jak si neco samo domo opravit.
Naposledy editováno 13.03.2017 10:01:47
1 reakcí na tento příspěvek Diagnostika dobijeni pro lamy (elektrotechnicke)
jinak ja na volnobeh i v 5tis ot. na ZX9R nameril z alternatoru kolem 20V stridavych, a vse fungovalo spravne, takze tech 50 nemusi byt zavaznych (ani tech 60 na motoride.sk)
Naposledy editováno 28.03.2012 23:49:09
Mozna nekoho bude zajimat kdy prestane fungovat zapalovani a motorka se proste zastavi. Tak presne to nevim , ale empricicky zjisteno ze pri 10,4 V to jeste jakztakz jede. (Motorka s karburatorem a elektronickyzapalovanim- testovanonaTA600).Kdyzsiv tomto momente pustite velky svetla, tak to chcipne, takze bych typoval ze pod 10 V uz ani ranu
Provozni napeti pro elektronicke komponenty 12V palubni site je 9V-16V. V tom rozsahu stale musi plnit sve hlavni fce (nektere jejich parametry ale muzou byt mimo tolerance).
1 reakcí na tento příspěvek Diagnostika dobijeni pro lamy (elektrotechnicke)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Diagnostika dobijeni pro lamy (elektrotechnicke)
Bubrak ZX10R píše: od roku 2004 zde http://motoride.sk/c/418/testovaci-diagram-kontroly-dobijania-motocyklovych-baterii.html
Přesně tak a hlavně mě to příjde takový víc blbovzdorný než ten návod co tady gugo uveřejnil
privateer píše: Přesně tak a hlavně mě to příjde takový víc blbovzdorný než ten návod co tady gugo uveřejnil
Ten slovenskej navod je v nekterych krocich s chybama : napr "Spoj červený vodič multimetra s výstupným vodičom z multimetra (ten čo ide do baterky, červenej farby) ."
Ten ceskej navod co tam uvadim jako zdroj, je podle me uplne stejnej jako ten slovenskej. Oni totiz oba pochazej (podle me)z originalu co je zde .
Ja jsem to pouze empriricky poskladal, protoze mereni diod na regulatoru je uplne zbytecny to ze je regulator v riti , se da zjistit tim ze je OK alternator a baterka. Nehlede na to, ze zminovany mereni diod nefunguje na vsechny typy regleru, protoze v dnesni dobe to lze pomerne snadno resit treba pulsnim menicem ev. jeste jinak. A kdyz nekdo kdo nevi co je to dioda bude najednou dostavat uplne neco jineho nez pise manual bude z toho akorat zmaten.
Ale at si kazdy kontroluje "nedobijeni" jak uzna za vhodny.
Ještě bych uvítal, jak třeba proměřit stator a cívky, kdybych ho kupoval jako náhradní díl z jetýho rozebranýho motoru.
Holmis píše: .... dle toho to musí zvládnout každej ňouma
Zas tak jistý bych si nebyl . Většina bude mít problém s tím, co je to proud, napětí, stejnosměrný, střídavý, symboly na multimetru, ...
1 reakcí na tento příspěvek Diagnostika dobijeni pro lamy (elektrotechnicke)
1 reakcí na tento příspěvek Diagnostika dobijeni pro lamy (elektrotechnicke)
No a dělal jsem to pak podle tohoto .
Jinak alternátor proměřen, ohmy dává stejný, napětí všechny fáze kolem 60 V (při 5000 ot./min.) a se žárovkou na volnoběh kolem 13 V.
No a regulátor? To se kromě testování diod taky prověřil. A taky vyměnil z jiné motorky jen na zkoušku a stejný parametry takže tím by to snad taky nemuselo být.
Poznatky:
- s kykslou baterkou a mým regulátorem volnoběh 15 V a vyšší otáčky 14,9 V
- s kykslou baterkou a cizím regulátorem volnoběh 15 V a vyšší otáčky 14,9 V
- s cizí baterkou a mým regulátorem volnoběh 13,5 V a vyšší otáčky 14,42 V
- s cizí baterkou a cizím regulátorem volnoběh 13,45 V a vyšší otáčky 14,5 V
No a na závěr zajímavé zjištění že v té cizí motorce odkud jsou ty zapůjčené komponenty (stejný typ taky Honda TA650) oba regulátory ať můj či "cizí" a cizí baterií volnoběh 12,7 V a vyšší otáčky 13,8 V (přitom u mě to je 13,45 a pak 14,5 - tedy rozdíl o 0,7 V)- to by mě zajímalo co dělá ten rozdíl(?) - před regulátorem a baterií je jedině alternátor a leda konektory (ty byli taky prohlídnuty). Jo a v té cizí motorce na tu mojí vyblitou baterku taky ukázalo kolem 15 V oba režimy.
Otázečka - je jedno který žlutý tedy výstup z alternátoru se napojí na vstup do regulátoru nebo musí být zachován určitý sled? Proč? No zda ten nárust o 0,7 V nemůže třeba toto prohození vyvozovat.
Ale asi si založím nové téma jelikož tady je to hluchý =D - zduř =)
Naposledy editováno 01.05.2012 16:56:12
JInak muj regulator "HONDA" celou dobu nedobijel, a kdyz jsem objednal vape, zacal se tvarit jako ze dobiji. (ale predpokladam ze tam byla i nejaka teplotni zavistlost) Proste obcas asi sel a obcas nesel. U Hondy celkem bezny. Od doby co jsem ho vymenil mam klid.
Jinak jestli se chces zbavit posledni moznosti , coz jsou konektory, tak treba samice se dost blbe cistej, takze je nejlepsi je vymenit a mas jasno alespon v teto otazce.
No a co se týče toho rozdílu mezi dvěma TA 0,7 V, i když dle ale manuálu jsem v tom spektru dobře já (viz. obrázek), jak jsi zmínil taky může být náladovej a občas mi hodit třeba 18 V což netuším.
Ten silnější altík (368 W)by nemusel bejt špatnej, co jsem koukal na Vape tak regulátory dělají do 350 W to by mě zajímalo na kolik je ten v motorce navrženej . A schématko navíc když už...
Jinak nový konektor proč nedát... Jen kde sehnat ten stejnej asi v Hondě pokud to teda neprodávají jedině i se statorem . Na netu se mi to blbě hledá, samý USBčka a nebo bajonetový. Něco pro plochý kontakty by to chtělo ať to trošku vypadá. Spíš bych ale vycvaknul kontakty z konektoru a koupil nový s jistícími jazýčky.
obrázek z inzerce , je za 2500,- ... na partsdepot asi chyba po klinutí na cena (díl 02) je za 267,-
gugo> Jo a díky za info. Jsem si právě říkal zda se nemají ty sinusovky co z toho polezou nějakým způsobem rovnoměrně překrývat, třeba právě různě zapojenými žlutými "drátky".
Naposledy editováno 01.05.2012 18:07:23
A problém by mohl být případně tento, takže možná natáhnu nové kablíky a uvidíme =).
Naposledy editováno 11.05.2012 20:39:13
2 reakcí na tento příspěvek Diagnostika dobijeni pro lamy (elektrotechnicke)
promeril jsem masinu a z altiku leze na volnobeh misto 50V neco kolem 10V.
Je to stejny na vsech trech fazich.
Je alternator v prdeli, nebo je chyba jinde?
Dik,
Martin
1 reakcí na tento příspěvek Diagnostika dobijeni pro lamy (elektrotechnicke)
MartinS108 píše: Cau,
promeril jsem masinu a z altiku leze na volnobeh misto 50V neco kolem 10V.
Je to stejny na vsech trech fazich.
Je alternator v prdeli, nebo je chyba jinde?
Dik,
Martin
Muze to byt v pohode, me davala ZX9R 20 V a dobijela v klidu. Zalezi jaky mas napeti prece na baterce.
zalezi kolik tece proudu, jestli 10V x 12A na fazi tak mas normalnich 360W vykon altiku.
díky za rady
1 reakcí na tento příspěvek Diagnostika dobijeni pro lamy (elektrotechnicke)
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Gipro Honda XL 600V Honda XL 600V Transalp | Robek91 | 2 | 5.6.2024 v 22:05 Cortes1079 |
Rodíl mezi typy TA600 Honda XL 600V Transalp | sekáčmagor | 11 | 22.3.2024 v 19:52 Destroyer |
Ľahké enduro na ryby [1, 2] Honda XL 600V Transalp | Miro1769 | 49 | 18.3.2024 v 18:09 callowsick |
Transalp - limit rozvodů Honda XL 600V Transalp | Kongošt | 2 | 20.2.2024 v 09:08 Kongošt |
Transalp - limit rozvodů Honda XL 600V Transalp | Kongošt | 1 | 17.2.2024 v 00:35 vilemx |