Aprilia Tuono 1000R
Supersportovní bike, pro který není problém atakovat rychlosti přes 250km/h. Posez je vyloženě „na motorce“ a nezasvěcenému se může zdát, že sedí na prkenné lavici. Super pevný a přesný podvozek. Uvolněná jezdecká pozice, příjemně tvarované široké řidítka dobře padnou do ruky, avšak pilot má docela sportovně zalomené nohy. Jako na superbiku. Všude dostatek prostoru a tuono navozuje pocit „velké motorky“. Dostačující, ikdyž ne příliš kousavé brzdy. Hodně atraktivní look díky válečnému lakování. Celkově kvalitně postavený bike s dobrou ochranou proti větru. Vítěz srovnávacích testů v letech 06-07-08. Výkon 138PS.
Triumph Speed Triple 1050
Více univerzální stroj ne tak atraktivního vzezření, obzvlášť když stojí vedle sebe. Vzhledově i pocitově menší (kratší) motorka. Nádrž kratší, ale stejně široká jako na Tuona. A posez? Jezdec sedí jako by v motorce, s podobnými řidítky jak na Tuonu, avšak s méně zalomenými nohami. Účinnější brzdy díky radiální pumpě a krásné, letmo uchycené zadní kolo. Zepředu více „ufo“ vzhled a celkově nepůsobí tak agresivně jako Tuono. Vítěz srovnávacího testu 2011. Výkon 135PS.
DUCATI STREETFIGHTER/S
...a jeho dvouválcových 155PS. Vrchol evoluce. Nejnašlapanější naked, který stál nový 489tisíc Kč. Motorka, která nutí jezdce jet strašnou pilu a stroj, který neodpouští chyby. V běžném provozu nebezpečná zbraň, která zesměšní vše ostatní a z aut udělá pomalu se šinoucí a zavazející figurky. Brutální posez, vzhled a jízdní parametry. 155 koní, kovaná kola MARCHESINI, brzdy Brembo monoblok a kompletní šasi od Ohlinsu. Nic lepšího v roce 2011 po zemi nejezdilo. Vrchol pyramidy, luxusu a sportovních vlastností, které ovšem průměrně zdatný pilot ani z poloviny nemá šanci využít. Nevhodný pro jízdu ve dvou a pro delší trasy a klidnější jízdu „na kochačku“ naprosto nepoužitelný. Buď jedeš na hraně a nebo se trápíš. Přes všechny malé nedostatky radikální bike se kterým leze kdykoliv a kdekoliv udělat hodně parády.
Naposledy editováno 18.05.2015 21:14:43
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Srovnávačka Tuono/streetfighter/Speed Triple
drippera píše: Buteo> Moje řeč, podbnost se starším Tuonem je neodiskutovatelná. A je fakt, že talijáni tohle předvedli o několik let dříve (aprilia 2006/07) i TnT. Tuono byl už tehdy stejně vypilovaný superbike s rovnýma řidítkama. Triumph tohle ukázal "až" nyní.
blbost
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/cool.png)
2011 je jen ,,trochu´´ vylepšená , ale zas ty světla : )
Naposledy editováno 10.04.2012 17:57:05
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Srovnávačka Tuono/streetfighter/Speed Triple
MartinXXX píše: blbost speed triple 1050 se dělá od 2005
2011 je jen ,,trochu´´ vylepšená , ale zas ty světla : )
Hoši neblázněte... Ano, Speed se dělá už 18 let, ale ty předchozí modely mají s tímhle novým společný jenom název a počet válců. A to vám potvrdí nejenom Pepa Sršňů, ale i spousta testovacích novinářů. Nic proti starším verzím, ale teprve tenhle Speed "dohnal" Tuono 07 a předběhl Z1000, CB1000R a FZ1 co se jízdních vlastností, ovladatelnosti a všeho ostatního týče. Svezte se na tom starším a potom se sklouzněte na tom novém. Je to úplně jiná motorka. (posez, ovladatelnost, ochota zatáčet,...) Kdo měl možnost bezprostředně porovnat tyto dva modely 2009/2011 např. ten mi dá za pravdu.
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/wink.png)
A teď nechci vypadat jako blb, co si chválí svůj strojek, pokrok nezastavíš a tohle tak prostě je. Model 2011/12 je nejpovedenější Triumph co kdy sjel z výrobního pásu v Hinckley.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Srovnávačka Tuono/streetfighter/Speed Triple
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/wink.png)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/lol.png)
Je zajímavý že speed s obsahem 1050 vyhrával většinu srovnávaček, ale ti chlapi co ty motorky testujou tomu asi nerozuměj, že?
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/sjuk.gif)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/lol.png)
Naopak, když jsem četl srovnávačku novej Speed versus novej Zed, speed to na akceleraci prohrál.
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/sad.png)
Naposledy editováno 11.04.2012 20:30:19
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Srovnávačka Tuono/streetfighter/Speed Triple
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/cool.png)
A myslim, že mi moje slova potvrdí i již zmiňovaný Sršeň a ten na těchto dvou modelech už něco najezdil.
A ti novináři si vždycky něco najdou. Já netvrdím, že tenhle Speed je nejlepší motorka na světě, každý preferuje něco jiného, ale co se jízdních vlastností a použitelnosti týče, je to fakt těžce povedenej kousek.
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/tummenupp.gif)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Srovnávačka Tuono/streetfighter/Speed Triple
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/lol.png)
jinak můj názor na motor je, že by to chtělo už tu 1200 stovkůůů
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/lol.png)
Sršeň je fajn kolík, ale taky ty názory beru s rezervou, to víš je to jezdící reklama, kdo mu platí, tomu dělá reklamu
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/wink.png)
Naposledy editováno 11.04.2012 20:58:38
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Srovnávačka Tuono/streetfighter/Speed Triple
Naposledy editováno 13.04.2012 08:13:41
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Srovnávačka Tuono/streetfighter/Speed Triple
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Srovnávačka Tuono/streetfighter/Speed Triple
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Srovnávačka Tuono/streetfighter/Speed Triple
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/tummenupp.gif)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/lol.png)
drippera> s tím zvedáním předního kola to asi bude pravda, Triumph totiž u novýho speeda posunul váhu víc dopředu
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/wink.png)
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Srovnávačka Tuono/streetfighter/Speed Triple
konzultovat??
http://www.angelraci...sraz-triumph-olomouc
Naposledy editováno 15.04.2012 12:57:15
1 reakcí na tento příspěvek Srovnávačka Tuono/streetfighter/Speed Triple
Např. SV1000 byla klasická japonská vyměklina, Tuona, MULTISTRADA i Speed Triple fungujou špičkově a streetfighter byl správný supebikový hardcore. Například střelec Pepa Sršeň chválí tovární nastvaení Speeda tak, že ani ON! na něj nemusel šáhnout a to už je co říct.
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/wink.png)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Srovnávačka Tuono/streetfighter/Speed Triple
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/wink.png)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/tummenupp.gif)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/lol.png)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/lol.png)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/lol.png)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/smile.png)
4 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Srovnávačka Tuono/streetfighter/Speed Triple
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/cool.png)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/roll.png)
Navíc takhle mluvilo více týpků, Carlos Táborský z MH či Ondra Lelek na motoškole...
Naposledy editováno 15.04.2012 14:11:59
1 reakcí na tento příspěvek Srovnávačka Tuono/streetfighter/Speed Triple
A co sa tyka fabrickeho nastavenia, kamosove Tuono 2011 tancuje z fabriky ako struna z gauca.
Toto mozno trochu vyjasni:
http://www.okruhari....i-motocyklu-sag.html
Naposledy editováno 16.04.2012 00:41:23
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/wink.png)
Díky za ten odkaz,je to zajímavý.Jen jestli seženu ten bazmek na štelování.
já včera drandil Panigale, ale 1198 je 1198!
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/tummenupp.gif)
viz kuk zde
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/smile.png)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/rodna.gif)
Ono je to jednoduchý. Ano, po plnotučném SF je tohle "nuda". Neřeknu na Speeda jediné křivé slovo. Je to bezesporu výborná motorka. O tom žádná. Je dost silná na to, aby na ní byla zábava, podvozek pobere všechno, brzdy fungujou, ikdyž v porovnání s SF je tohle všechno tak cca o 38% volume do leva.
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/hmm.png)
Věci, které mi na streetfighteru vadily mi tady naopak schází a jak jinak to zjistit, než se na tom povozit. Že jo.
Zkrátka a dobře TST nemá ty koule a něco mu chybí. Co mě nejvíce štve je ten projev motoru. S nukleárním turbo agregátem testastretta to nemá ale vůbec nic společnýho a fakt mi to připomíná hodný ukňouraný čtyřválec. Bzučí, vrčí a jede tak nějak furt stejně, nikde žádné překvápko. Litrový v-twin nebo L-twin, jak chcete, je prostě daleko zábavnější a emocionálně vypilovanější pohon! Kua kde se ve mě tyhle jazykolamy berou...
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/big_smile.png)
A já se v tom "suchém" modrobílém anglickém světě necítím, jako ryba ve vodě. Ta zuřívá červenobílá itálie mi imponuje víc, nehledě na můj "ducati" šatník, který jsem ještě naštěstí nestihnul předělat...
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/tongue.png)
Tož asi tak kolegové.
Naposledy editováno 30.04.2012 21:12:38
Srovnávačka Tuono/streetfighter/Speed Triple
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/smile.png)
Ale kdybych jezdil SF delší dobu, asi bych se k TST už nevrátil, čili já tomu rozumím.
1 reakcí na tento příspěvek Srovnávačka Tuono/streetfighter/Speed Triple
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/tummenupp.gif)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/big_smile.png)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/lol.png)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/big_smile.png)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/tummenupp.gif)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/kiss.png)
1 reakcí na tento příspěvek Srovnávačka Tuono/streetfighter/Speed Triple
Dnes jsem najel prvních cca 200km v sedle nového STREETFIGTERA a v zápětí na to se svezl na Speed Triplovi 2010. Ale pěkně popořádku. Usedám za řidítka, které jsou neskutečně blízko a kolenama obepínám nádrž. Je tak úzká, že mám pocit, že si jimi dotýkám. Motorka pod mými 75kg ani o milimetr neklesne. Sedátko je jen imitace, ve skutečnosti se totiž jedná o strouhanou desku z dubového dřeva. Nastavuju páčky a zpětné zrcátka, ve kterých je výborný výhled. Líný startér párkrát protočí motor a ten v zápětí chytá. Flust, flust, buch…ducuducduc. Na tváři se mi objeví líbezný úsměv a po zádech přejede husí koža! Tohle dunění od někud znám. Všechno podmalovává chrastění suché spojky a při prohrábnutí plynu se ozve z airboxu naléhavé hrčení.
...na budíku je cca 180km a já zajíždím do 5500-6000ot./min maximálně. I tak šestka atakuje hranici 150km/h a já neustále řadím, na horu a dolů a nechávám motor běhat ve všech režimech. Lehce zkouším brzdy, aby si desky sedly tak jak mají a po dojetí domů je to ten známý tyranosaurův zkus! Kam se hrabe Speed. Opravdu. Motorka se mi zdá snad o 50 kilo lehčí než předchozí stroj a vodit ji po silnici je hračka. K tomu ten nukleární dvouválec mezi nohama a já (ačkoliv celý den využívám jen asi první dva centimetry plynu) stále a všude atakuju nelegální rychlosti. Neuvěřitelné. Podvozek ať na hrbolaté silnici a nebo na „žehličce“ sedí jako přilepený k zemi a motorka neprojevuje žádné známky nervozity. Jestli něco jezdí po kolejích, pak je to právě tento STREETFIGHTER! Zavření plynu rovná se normálnímu brzdění na Triumphu, takže super drahé desky v monoblocích opotřebovávám zatím minimálně.
Pocit z jízdy je nepopsatelný a ačkoliv ho vlastně dobře znám, užívám si to jako by to bylo po prvé! K tomu všemu ten fantastický design, zlaté vidlice a modré zátky předních vidlic a já zažívám nirvánu.
Nebudu Triumpha Speed tripla 1050 hanit nebo na něj plivat. Je to výborná motorka, akorát trochu jinak zaměřená a nabídne pilotovi jiné zážitky. Pro někoho lepší, pro někoho horší. Když tyhle dva bajky bezprostředně srovnám, DUCATI je lehčí, účinnější, tvrdší, méně pohodlná a více agresivní a tisíckrát lépe brzdí, víc jede a lépe sedí na cestě. Stabilněji a jistěji.
Triumph je proti tomu kvalitněji zpracovaný, těžší, levnější, hodnější a taky o cosi nudnější. Hůře brzdí a nebudí kolem sebe takový rozruch.
Jestli to ten Pepek Sršňů s tím chválením trošku nepřehání…
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/wink.png)
A teď pozor! Na DUCATI se mi nic nepovolilo, nic nevyteklo a ani jsem nic neztratil! 3 x ťuk
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/big_smile.png)
Myslím si, že na zemi jezdí jediný stroj, který se může ze streetfighterem srovnávat. MV Agusta Brutale 1078RR.
Howg.
Naposledy editováno 08.05.2012 20:32:38