globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Divny problem pri startovani
Zdravim, mel jsem problem, ze mi motorka startovalo nejak divne, proste nesoumerne jak kdyz je spatna baterka, po vyzkouseni startovani prez kabely + koupe nove baterky, jsem problem s baterkou vyradil, dale byl na rade starter, tak starter byl u opravare a je vpohode, zkousel jsem ho a nekdy startuje normalne a nekdy to zase nejde(startuje pomalu), neco bere baterce na kostre asi napeti, kdyz jsem ho vyndal z toho mista kde ma byt a dal ho ke kostre, tak sel normalne, tak me napadlo ze jak je nasazenej vlastne na ty kostre a ma tam mit kontakt, tak ze to tam bude treba spinavy, tak sjem to tam ocistil poradne a stejnak to nekdy blbne, tedka to 3x za sebou nastartovalo, ale bojim se, ze to zacne zase blbnout, nestalo se to nekomu ? Nevite kde by mohl byt problem ? :/ Dik moc

PS: Na roztlaceni chyta normalne hned, jen prez starter to blbne, proste nekdy neco vezme baterce proud a podle me ji to skoro celou vycucne.. :/


Naposledy editováno 05.04.2012 19:52:59

(reakce na) Divny problem pri startovani

25.4.2012 v 20:10 | Nahoru | #61
J.M.K.> Tak dnes jsem udelal nejakou tu praci, rozebral jsem karbec, vyndal a profouk trysku (byla take cista) a karbec byl cisty taky, snad jsem nic rozladit nemohl, plovak tam drzi na pevno a hejbe se v jedne poloze, jen jsem pak zase zpet nasadil vycko a pritahnul, potom palivovi filtr jsem uz nasel, byl opravdu malinkaty prumer kolem 2 cm, neni nijak extra spinavej, ale zitra koupim novej, svicku uz jsem cistil nedavno, ta byla ''opalena'' tak jak ma byt, zadny olej no a ted k filtru -

Nikdy by me nenapadlo, ze by tato motorka mela ''bednu'' na vzduch. filtr tak velkou, sel jsem od karburatoru k te ''bedne'' ale puvodne jsem si myslel, ze je to nadrz, protoze me vazne nenapadlo, ze by to melo filtr schovany v tak velke ''nadobe'', ale dnes jsem tu nadobu vyndal (byl to taky porod) musel se sundat kryt zadniho kola + celej kryt co je nad zadnim kolem na kterem drzi blinkry, svetla, znacka no a pak sel konecne ven a presne tak, ten filtr co jsem posilal v minulem prispevku tam presne je a nebyl vubec ale vubec spinavi, ale projistotu jsem ho vypral, mam pro vas fotku s porovnanim s klestema, aby jste mel predstavu jak je ta ''nadoba'' velka [IMG] a dale jsem udelal ten vyfuk, jak jsem psal, byl opiskovanej, ometalizovanej + ted matna cerna barva do 690°C (z obi za 199) takze vyfuk jak novy, fotky vam sem taky davam -

[IMG] myslite ? Vypada v celku pekne..

Naposledy editováno 25.04.2012 20:14:24

Divny problem pri startovani

25.4.2012 v 21:22 | Nahoru | #62
Nasel jsem dokonce komplet manual sice v anglictine, ale je v to vazne navod uplne na vsechno a komplet navod jak co rozebret v cetne celeho motoru + prevodovky :) Ja netusim kdy menil predchozi majitel olej v prevodovce, takze bych ho radci rad vymenil...

Divny problem pri startovani

26.4.2012 v 14:27 | Nahoru | #63
Když vidím fotku toho výfuku, tak jestli jsi tím "prvním tlumičem", o kterém jsi psal, myslel tu černou "nafouklou rouru" na začátku, tak se není co divit, že motorka ztratila výkon, když jsi toto odstranil. Není to totiž žádný tlumič, ale expanzní komora, přesně přizpůsobená motoru. U moderních rychloběžných dvoutaktů je běžná. Jejím odstraněním kompletně rozhodíš přizpůsobení výfuku, na což je dvoudobý motor extrémně háklivý. A jak jsi viděl, tak i výměna samotné koncovky motor rozladila, což dokazuje, že bez odborných znalostí, přesných výpočtů a zkoušení není radno do výfuku zasahovat.

Jinak ta barevná úprava je pěkná, všechna čest. Ten airbox (komoru vzduchového filtru) také nijak neupravuj, ani tam nedávej jiný filtr, opět by to mohlo motor rozladit. Ke kompenzaci změn odporu a rezonancí sání bys pak musel při nejmenším upravit nastavení karbce. Každý motor, zvláště dvoutakt, jednoduše řečeno začíná vstupním hrdlem sání (včetně komory filtru) a končí vyústěním výfuku. Ohledně sladění je všechno nedílně závislé na ostatním.

Výměnou vzduchového filtru nic nezkazíš a olej v převodovce vyměň každopádně, kor když nemáš žádný přehled o tom, kdy byl měněn naposled.

Divny problem pri startovani

26.4.2012 v 15:50 | Nahoru | #64
Jojo, presne tak, tu jsem odestranil a vubec to nejelo, ujel jsem bez ni tak 500 metru, tak snad se nic nepodelalo, to vite, neni asi dobre poslouchat rady kamaradu co tomu nerozumi, ale aspon jsem si to vyzkousel a vim ze to ma zustat tak jak to bylo original...

Jsem rad ze se vam libi, upravovat airbox opravdu v planu nemam, vsak ale dekuji za upozorneni.

Vzudch. filtr menit nebudu, byl jak novy, je. jsem ho radci vypral, neni ani moc mozne aby nekak moc nasaval necistoty, jelikoz je sani otocene smerem dozadu, koupit musim ale filtr palivovy

Olej do prevodovky uz mam objednany a zitra si pro nej jedu

Jinak co se tyce karbce, jsem zvikli vevnitr vyndat jen trysku co je u prostred a vycistit (byla cista), ale pak jeste tam byl dalsi "sroub" nebo neco stejne barvy jako ma tryska, tak s tim jsem radci nic nedelal....

Dik za zpravu !

Divny problem pri startovani

26.4.2012 v 20:50 | Nahoru | #65
Tak tedka malinko problem

Dneska jsem myl motor, vse jsem nechal tak jak je, jen jsem zacpal vyfufukovy vyvod, dale jsem menil ten palivovy filtr, koupil jsem trosku vetsi, protoze mensi nemeli, dalej sem daval zpet ten airbox atd.. No a kdyz bylo vse pripravene, chtel jsem to zkusit jen nastartovat pro jistotu a samozdrejme nic, normalne to vpohode tocilo tak jak ma, ale nechytlo, tak jsem to chvilku nechal, omrknul filtr, (ten je plnej benzinu) a zkusil znova nic, takle 4x zasebou a nechytlo to, nevim cim to muze byt, kdyz jsem rozebiral karburator, tak v nem nebyl zadny benzin, takze jsem tam ani zadny benzin nenaleval, jeste me napadlo, jestli ten benzinovy filtr nema mit nejaky urcity spad, coz mi prijde jako blbost, ale vazne nevim, proc to nechyta...

Jeste po slozeni a pusteni benzinu jak mate dole na karburatoru takovej prepad od ktereho nevede zadna hadicka, tak z nej malinko ''linal'' kapal benzin, opravdu ale malinko, jinak jsem se divil, 4x zasebou to normal tocilo, pak uz se asi vycucla baterie, na vikend jsem pryc, takze se na to vrhnu v pondeli...

Kamarad mi poradil at ten karbec naleju + at striktnu do valce, co si o tom myslite ?

Budu moc rad, kdyz napisete nejake napady co to muze byt, dekuju moc

Naposledy editováno 26.04.2012 20:55:30

1 reakcí na tento příspěvek Divny problem pri startovani

26.4.2012 v 21:35 | Nahoru | #66
Otázkou je, jestli přitom motor točil úplně naprázdno, nebo měl alespoň snahu blafnout. Příčina může být mimo jiné v tom, že jak jsi umýval motor, tak byla mokrá svíčka, vysokonapěťový kabel a možná i zapalovací cívka. Vlhkost při tak vysokém napětí může dělat velkou neplechu, jiskry mohou skákat všude okolo, jen ne ve válci. Pozor, mohou se tím také vypálit vodivé cestičky v izolaci, takže ani vysušení to pak nemusí zachránit. Vzpomínám si, jak jednou sousedovi při dešti trochu napršelo do motorového prostoru Š120 a motor pak točil úplně naprázdno, ani neblafl... jiskry jasně létaly po vlhkém povrchu víčka rozdělovače!!! Museli jsme auto dostrkat zadkem pod střechu, víčko očistit a osušit, celý rozdělovač vysušit fénem a škoďárna v pohodě chytla a bez problémů odjela.
Dej pozor i na jednu zradu... pokud bys zkoušel vyndanou svíčku, zda má jiskru, tak se může stát, že venku na vzduchu sice jiskru bude mít, ale uvnitř válce, ve stlačené směsi, už ne. Pak je nejlepší svíčku vyměnit. Pozor také na to, že některé svíčky (myslím, že NGK) jsou velmi citlivé na ulití a jakmile je jednou uleješ, jde izolátor do háje a svíčku nezachrání ani vypálení nad plynovým hořákem. Jedině dát novou. Se svíčkami Denso takové problémy nebývají. Nejsem si ale jistý, zda si ty značky svíček teď nepletu, už si to s jistotou nepamatuju.

Dále se po neúspěšném startu zaměř na to, zda je po něm svíčka suchá nebo mokrá. Pokud bude suchá, nejde do motoru směs a musíš hledat v přívodu paliva a v karbci. Pokud bude mokrá, pak buď nemá jiskru a potom viz předchozí odstavec, nebo může být rozhozená směs, ať už chudá, nebo bohatá. Můžeš zkusit cáknout pod svíčku cca 1ml benzínu a zkusit protočit, pak teprve napustit karbec, případně můžeš také zkusit stříknout do sání éterový (startovací) sprej. Pokud alespoň s ním motor blafne, pak víš, že zapalování funguje.

(reakce na) Divny problem pri startovani

26.4.2012 v 21:41 | Nahoru | #67
J.M.K.> Tak ted jste me trochu vystrasil...

Motor vubec neblafne a toci uplne naprazdno, doufam ze se nestal presne ten problem jak pisete, ale to doufam ze ne, protoze jsem to nechal trochu oschnout a startoval tak po 35 min co jsem to myl...

Dekuji moc za rady, v pondeli na to mrknu, pokavad svicka bude ''uchcana'', tak je problem nekde v karbci ? Treba seknuty plovak ?

Jojo, svicku tam mam NGK a nedavno jsem ji cistil a byla tak jak ma byt - opalena...

Pry mam i ten benzin co tam budu cakat naredit s olejem.. ? Co myslite ?

Dekuji moc za zpravu

1 reakcí na tento příspěvek Divny problem pri startovani

26.4.2012 v 21:52 | Nahoru | #68
Zkus vyndat svíčku, položit ji závitem na válec a zastartovat, zda vůbec hodí jiskru. To "přirozené oschnutí" nemuselo stačit na vyschutí všech škvír ve VN kabelu a "fajfce". Já vždycky radši po umytí vezmu kompresor a motor i celou motorku ofoukám, sundám fajfky ze svíček a i ty pořádně vyfoukám.

Pak rozhodně zkoukni, zda je svíčka suchá nebo mokrá. Ulití každopádně může dělat seknutý plovák, ale také se třeba mohla dostat do karbce voda. Ten "kraprtel" benzínu, co cákneš do válce dírou po svíčce, snad míchat s olejem nemusíš, je to nepatrné množství a když potom motor jen blafne, rozhodně neudělá tolik otáček, aby se přidřel. A pokud se po tomto prvotním impulsu už rovnou rozeběhne, tak už si saje směs z karbce a tím se i maže.
Ale to je můj názor, nemusím to vědět jistě. Jiná situace by byla, kdybys tam ten benzín cákal víckrát a směs z karbce by nešla. Pak už by bylo jistřejší do stříkačky natahovat už namíchanou směs z kanystru nebo nádrže. Pokud teda jezdíš na směs - nevím, zda tato motorka má či nemá oilmaster.

(reakce na) Divny problem pri startovani

26.4.2012 v 22:11 | Nahoru | #69
J.M.K.>

Dobre, zitra po skole jedu koupit ten prevodovy olej (ma tam byt 10w40) tedy olej do motoru, ale neprijedu domu, jelikoz na vikend jedu autem pryc, takze v pondeli se na to vrhnu a ozvu se, jinak jak jsem psal, uplne jsem se divil, ze to krasne tocilo snad 4x zasebou, pak se nejspis vycucla baterie a uz to neslo....

To s tim kompresorem jsem mel v planu udelat taky, ale bohuzel zadny nemam... Kazdopadne dekuju za rady, vse to okouknu a dam vedet.

Motorka si olej micha sama, ma zvlast nadobu na 1l oleje..

Jen nevim jestli bylo spravne, ze jak jsem psal, po otevreni kohoutku benzinu zacal z takoveho prepadu dole na krytu karbce/plovaku kapat lehce benzin... Ten ''prepad'' byl bezne od benzinu co jsem koukal uz driv, tak to tak ma nejspis byt...

Jinak kdyz budu zkouset startovat bez toho ''airboxu'', tak to nevadi ? Ja jen ze kdyz budu muset znova vyndat a rozebrat karbec, tak musim vyndat cely ten Airbox, a neni to zrovna hned, tak abych ho tam nemusel hned davat zase zpet a pak to stejne nepujde (kdyby byl ten problem v karbci)

Doufam ze to bude jen nejaka prkotina a ne nejaky vetsi problem...

Naposledy editováno 26.04.2012 22:14:48

Divny problem pri startovani

27.4.2012 v 12:55 | Nahoru | #70
Tak v tom případě platí, co jsem psal předtím, ohledně toho, zda do válce cáknout čistý benál, nebo směs s olejem. Záleží na množství, které budeš nastřikovat. Důležité je ale zjistit, zda svíčka má jiskru a pokud jiskru má a bude po startu suchá, nejde do motoru benzín, pokud bude mokrá, je rozhozená směs.

Jak říkáš, že po otevření kohoutku začne vytékat benzín přepadem, tak to logicky není dobře a ukazuje to na netěsnící ventil plováku. Karbec se potom přeplavuje, směs je bohatá a motor se ulívá. Neměl jsem tento karbec v rukou, takže si tím nemohu být zcela jistý, nicméně pokud je to skutečně přepad vyvedený ven, tak by tudy logicky benzín utíkat neměl, pokud je vše v pořádku.

Bez airboxu startovat na chvilku můžeš, chybějící airbox by neměl rozhodit sladění motoru takmoc , aby nenaskočil, ale pochopitelně to nedělej v prašném prostředí a motor nech běžet jen na nezbytně dlouhou chvilku. Pozor ovšem na to, že pokud budeš seřizovat karbec, musíš to dělat s nazazeným airboxem a filtrem. Filtr a celý airbox totiž vytváří určitý odpor sání vzduchu, který je třeba při seřizování karbce vzít v potaz. Kdybys jej seřídil bez filtru, tak po namontování filtru by byla směs opět rozhozena.

Divny problem pri startovani

27.4.2012 v 18:01 | Nahoru | #71
Dobre diky moc, jak jsem psal, v pondeli se na to vrhnu...

Jinak z toho prepadu vytekla mozna tak 1/2 kapky a pak uz vpohode, ale asi to neni uplne dobre..

Jinak muzete mi prosim trochu vysvetlit co myslite sladenim smesi ?

Mam v planu prvne mrknout na tu svicku jestli hazi, dale striknout trosicku benzinu do valce a kdyz to aspon blafne, ale pak zase chcipne, tak zkusim rozebrat ten karbec znova, mrknu na plovak atd, ale jak jsme psal, nic jsem snim nedelal, tak mi je divne, ze by s tim neco bylo.

Jeste jednou dik

1 reakcí na tento příspěvek Divny problem pri startovani

27.4.2012 v 22:37 | Nahoru | #72
Pokud jde o to "sladění směsi", mám na mysli jednak závislost sladění sání, karbce a výfuku, na což je zvláště dvoudobý motor velmi citlivý (řešil jsem to o několik příspěvků výše), druhak mám tímto na mysli seřízení samotného karburátoru. Jde tam o seřízení bohatosti směsi pro volnoběh, což se obvykle dělá šroubkem, dále doraz volnoběžných otáček (což je vlastně doraz šoupátka nad minimální polohou), směs pro hlavní chod a kor plný plyn se seřizuje jednak velikostí hlavní trysky a druhak polohou jehly, která do trysky zasahuje a reguluje tak průtok benzínu, v šoupátku (to jest ten údaj říkající např: "jehlu dát na třetí zářez").

Ovšem pokud motorka předtím běžela bezproblémově a po umytí hapruje, pak pokud to není elektrikou (potažmo zapalováním), viděl bych to na vodu v karbci. Ani ostřikování WAPkou by nemělo karbec rozladit. Ale to už by bylo lepší, kdyby do tohoto vlákna zavítal někdo zkušenější ohledně seřizování karburátoru, já jako elektrikář do toho zase tak moc nevidím. Krom toho nevím, jaký karbec na této motorce je. Zda s přímo ovládaným šoupátkem, nebo rovnotlaký. Pokud už jsi se v karbci vrtal, seřiď jej dle údajů v manuálu.

(reakce na) Divny problem pri startovani

29.4.2012 v 20:32 | Nahoru | #73
J.M.K.> Jojo, serizeni smesi na volnobeh mam resene tak, ze se to dela stejne jako s sroubovakem, akorat tady s tim tocite rucne...

Je mi divne, ze bych neco musel stelovat, kdyz jsem vlastne nic nerozstelovaval a ze by se to rozladilo samo, tak to snad ne ?

Kazdopadne zitra na to vlitnu, orknu svicku a kdyz bude ok, zkusim jeste jednou nastartovat a budu treba doufat, ze to chytne... Pak omrknu to co jste psal dale...

Kazdopadne vim, ze jste elektrikar, ale o ostatnich vecech vite opravdu hodne a myslim, ze jste mi poradil vazne dost, DEKUJU

Manual na serizeni karburatoru mam, tak kdyby byl problem, mrknu do nej, zitra se ozvu, hezky vecer !!

1 reakcí na tento příspěvek Divny problem pri startovani

29.4.2012 v 20:57 | Nahoru | #74
Taky bych neřekl, že by se karbec sám rozšteloval. Kor když jsi ani neměnil filtr... pokud by tam byl zanesený, měl tím pádem větší odpor a někdo neznalý by tomu přizpůsobil seřízení karbce, tak po výměně filtru by směs byla chudá v důsledku nižšího odporu sání. Pokud si ale dobře pamatuju, tak jsi nakonec filtr neměnil, ne?

Pokud Ti po tom umytí neodešlo něco na elektrice, tak se mohla do airboxu nebo přímo do karbce dostat voda. Zaráží mne ale i ten únik přepadem, což logicky ukazuje na to, co jsem psal v příspěvku č.70. Pokud plovák netěsní, je směs moc bohatá.

Každý karbec má nějaké základní seřízení, to znamená velikost trysek, polohu jehly a štelovacích šroubků, se kterým by měl motor spolehlivě naskočit a běžet. Další seřizování se pak už jen pohybuje kolem těchto základních hodnot jako jemné doladění.

(reakce na) Divny problem pri startovani

29.4.2012 v 21:32 | Nahoru | #75
J.M.K.> Jojo jak jsem psal, karbec jsem vyndal (dole kryt) vyndal trisku, vratil zpatky, dale jsem jen vypral ten vzduch. filtr a dal novej palivovej.. Je tak 2x vetsi nez ten co tam byl, ale to snad nema vliv, nic vic jsem nedelal, pak jsem motor postrikal odmastovacem a omil vodou aby se dostala voda do karbce je temer nerealna, protoze je to nasazene v gume a stazene paskama, tak tam tudy si myslim ze voda neprojde, ale tezko rict...

V elektrice to doufam nebude, ale je pravda, ze tam jeste vsude trosku voda byla, doufam, ze se nic vazneho nestalo...

Pokud by ten plovak netesnil, tak da se to nejak opravit ? Nejsem si ted 100% jisty, ale ten ''prepad'' je snad skoro az dole na karbci, takze je uz pod plovakem, ale jestli to chapu dobre a pamatuju si to dobre z pokusu ze skoly, tak vlastne ten plovak by to mel tesnit a tim padem i benzin ktery je pod plovakem + ten prepad je jeste pod tim ''benzinem'' by nemel unikat, ale jak jsem psal, ukapla tam kapicka a pak uz nic nekapalo, takze mozna jen prvni jak se karburator napustil, tak se tam nejak kapicka dostala a vytekla... Mozna jsem to napsal nesrozumitelne, za to se omlouvam...

Jak jsem psal, zitra to vse omrknu, budu menit ten olej v prevodovce a pak se ozvu, snad to bude jen prkotina...

1 reakcí na tento příspěvek Divny problem pri startovani

29.4.2012 v 21:48 | Nahoru | #76
S tím plovákem to opravdu trochu nepobírám... pokud by měl být přepad "pod benzínem", tedy pod hladinou benzínu drženou plovákem, pak by musel benzín unikat stále a nemohla by se vůbec vytvořit tak vysoká hladina, aby plovák zavřel. Ale kdoví, zda to je vůbec přepad z plovákové komory, tak jak to mám na mysli.

Že je palivový filtr teď větší, vliv nemá, hlavně aby byl dostatečně průchodný. Pokud vzduchový filtr nebyl před vypráním extrémně zanesený, neměla by se jeho průchodnost vypráním zvýšit tak, aby to ovlivnilo nastavení směsi. Ještě mne napadá, když jsi sundával karbec, zda po jeho opětovné montáži ještě dostatečně těsní jeho napojení na sání motoru. Někdy je těsnění tak vymačkané, že je lepší jej vyměnit, aby Ti to pak netáhlo falešný vzduch.

Pokud byl motor ještě mokrý, je možné, že vlivem vlhkosti probíjel VN kabel, možná i svíčka. Doufej, že se tam nevypálily vodivé cestičky, což by pak mohlo probíjet i po vyschnutí a je nutná výměna.

Ale jak už jsme se o tom bavili dříve, v první řadě zkus, zda svíčka má jiskru alespoň venku (musí se přitom kovovou částí se šestihranem a závitem dotýkat pláště motoru, to snad víš), potom ji namontuj, několikrát zastartuj a koukni, zda svíčka bude suchá či mokrá. Dle toho pak vycházej dále.

(reakce na) Divny problem pri startovani

29.4.2012 v 22:00 | Nahoru | #77
J.M.K.> Taky si nejsem presne jisty jak to tam je, ale pokud zitra ten karbec budu rozebirat, tak se na to mrknu, ale myslel jsem to tak, ze to funguje jako napriklad pipeta, naberete vodu, nahore ucpete palcem a voda nevytece, tak jsem myslel, ze plovak drzi ten benzin tim padem dole z prepadu nic netece, ale pokud tesny spatne, tak neco malo ukapne... :) Ale tak to asi nefunguje...

Vzduch. filtr nebyl snad vubec spinavy, ale tak pro jistotu jsem ho vypral kdyz uz jsem ho mel venku, guma co sedi na karbci je vpohode a jeste je to poradne stazene kovovou stahovaci paskou, tak to snad tesni dobre...

To tedy doufam, ze se nic takoveho v elektrice nestalo, to je pak na komplet vymenu el. kabelu ze ?

Jojo, presna tak, vim jak se zkousi svicka, ale u el. starteru jsem to jeste nikdy nezkousel, ale to vlastne neni ani snad zadny rozdil...

1 reakcí na tento příspěvek Divny problem pri startovani

29.4.2012 v 22:11 | Nahoru | #78
To přirovnání k pipetě by platilo, pokud by byl přepad pod hladinou a zároveň by stačil benzín natékat rychleji, než může unikat přepadem. Jen za té podmínky by se mohla komora naplnit tak, aby plovák zavřel, zastavením přítoku se udělá podtlak a benzín by z přepadu nevytékal. I když to je jen princip, v plovákové komoře se podtlaky dělat nemohou, to by z ní pak nešel benzín k tryskám. Plovák ovládá jehlový ventil, kterým zavírá přívod benzínu při dosažení nastavené hladiny. Ventil musí těsnit, jinak karbec přetéká a motor se hltí.

Na výměnu by byl vysokonapěťový kabel z cívky ke svíčce, možná i svíčka, v nejhorším případě by mohl být probitý i plášť cívky, kterou bys pak musel také vyměnit. Nicméně cívku by Ti měli proměřit a odzkoušet v každé slušné opravně.

Jasně, že u motorky s elektrickým starterem se svíčka zkouší stejně, jako u nakopávačky (pokud jsi to myslel tak). Podmínkou je, že se motor musí točit, aby mohla jiskra skákat.

(reakce na) Divny problem pri startovani

29.4.2012 v 22:21 | Nahoru | #79
J.M.K.> Jojo, tak jako pipeta to asi urcite nefunguje, ale jak jsem psal, zitra to omrknu pokavad budu muset zase rozebirat karburator, napadlo me, ze bych tam blbe nasadil ''kryt'' plovaku, ale to si myslim, ze je temer nemozne...

No doufejme ze nic z toho co jste psal se nestalo a problem byl treba nekde jinde, ale uvidim zitra, snad nic vazneho

Jojo, presne tak, to jsem myslel, podminka je, aby se motor tocil

1 reakcí na tento příspěvek Divny problem pri startovani

29.4.2012 v 22:39 | Nahoru | #80
Tak já Tě nemíním strašit, ale snad taky nechceš mazat med kolem huby? Každopádně napřed zkontroluj jiskru, když bude, zkoukni, zda po pár starterch bude svíčka suchá nebo mokrá, podle toho poznáš, zda tam jde benzín.

Tak to jsem samozřejmě předpokládal, že budeš vědět, že se motor při zkoušení jiskry musí točit, i když někdy by ses divil... Zažil jsem před léty souseda, tehdy ještě se STAROU ochcávkou, který po neúspěšném startu chtěl zkoušet jiskru tím, že jen zapnul zapalování, vytáhl z rozdělovače VN kabel od cívky a jen jej přidržoval u hlavy motoru, bez toho, aby zapnul starter... logika k pobavení, to by se mohl divit do aleluja, proč jiskra neskáče. Nicméně v tomto případě by jiskra skutečně nebyla ani při točení motorem - závadou byl utržený drát vedoucí z cívky na přerušovač.

(reakce na) Divny problem pri startovani

29.4.2012 v 22:50 | Nahoru | #81
J.M.K.> Vzdit vpohode, jsem rad a dekuju za kazdy typ a zavadu co by to mohla zpusobovat...

Jojo presne tak, zitra to udelam a napisu, pujdu uz pomalu vstat at rano vstanu brzo a muzu na to vlitnout, uz to chci mit opraveny, kazdopadne jeste budu muset asi do utery nebo stredy vdrzet, nez mi prijde to predni retezove kolecko, protoze se mi nechce motorku skladat a hned zase dalsi den rozebirat.. Venku je tak krasne, hrozne to laka na nejakou vyjizdku..

Jojo, to je jasne, jen ze jsem proste vazne nikdy nezkousel svicku s el. starterem, ale bude to vlastne snad jeste jednodussi/praktictejsi, takhle nekdy kdyz musite startovat nohou + jeste koukat na svicku jestli hazi, tak to vetsinou moc nejde a kdyz jsem to kontroloval u sekacky, tak tam to tuplem musej delat dva lidi....

Vas soused byl tedy pekny koumak, ale tak je par lidi, co opravdu plno zakladnich veci nevi, ale tohle je v celku zaklad, to byl urcite nejaky kravatak

Divny problem pri startovani

30.4.2012 v 10:29 | Nahoru | #82
Tak super zprava !!!!! Uz to startuje...

Vyndal jsem svicku, byla trosku uchcana, ocistil jsem ji, dal zpatky, vyzkousel 2x start a nic, tak jem ji vyndal, znova vycisstil, vyndal jsem airbox a zkusil start bez airboxu, chytlo to ale po chvilce se to zahltilo a chciplo...

Tak jsem rozebral airbox, znova jsem ho poradne slozil a dal zpatky, chytlo ale zachvilku se to zase zahltilo, tak jsem znova vyndal svicku, vycistil a pak jsem si vysimnul, ze jsem mel vyplej kohout benzinu Kazdopadne predtim jak jsem to zkousel pred par dni byl kohout otevrenej a stejnak to nechytlo, jen dneska jsem si to nejak neuvedomil a vypnul ho... Stane se

Tak jsem ho otocil tak jak ma byt a uz to chytlo hned

Ted jeste pujdu vymenit ten olej v prevodovce a zitra snad privezou to uzubene kolecko a konecne ji pojedu projed...

Jinak tady mate fotku karburatoru -

[IMG] prepad je uplne dole na karburatoru a je tam na nem malinka kapka, tak ho snad najdete co myslim

Diky moc a hezky den !

1 reakcí na tento příspěvek Divny problem pri startovani

30.4.2012 v 10:29 | Nahoru | #83
Jasnačka, já si to moc neumím představit, jak bych držel svíčku na válci a ještě našlapával... Kor když se u starších Jaw vůbec nedoporučovalo startovat motorku na stojanu. Hlavně, pokud držíš ten VN kabel se svíčkou v ruce, tak se druhou rukou ani jinou čáatí těla nedotýkej kostry motorky, jinak dost pravděpodobně dostaneš pecku (neboj, nezabije, ale zrovna příjemná není).

S tím "kravaťákem" máš docela recht, byl to tehdy učitel na základce a dneska už řediteluje. Naštěstí učil na jiné, ale já chodil s jeho dcerou do třídy a teda když se rozdával rozum a inteligence, tak holka asi chyběla.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Divny problem pri startovani

30.4.2012 v 10:48 | Nahoru | #84
J.M.K.> Jojo, presne tak, driv kdyz jsem jeste zpravoval fichtla u kamarada, tak jsem pecku dostal a mate pravdu, je pekne neprijemna.. :)

Jinak videl jste fotku toho karburatoru co jsem ted daval v posledni zprave ? Ja jen aby jste videl jaky prepad na karburatoru myslim :)

Divny problem pri startovani

30.4.2012 v 10:50 | Nahoru | #85
Koukám na tu fotku, ten "přepad" vidím, ale teda nenapadé mě, co a k čemu to tam může být, kor když je tak dole...

Tak hlavně, že jedeš a ze zapomenutého kohoutu si nic nedělej, v tom jistě nebudeš sám. Nedávno jsem tu viděl vlákno o tom, kdo jak daleko tlačil nestartující motorku, aby si nakonec všiml, že má vypnutý nouzák!

E: Za blbost se platí.

Naposledy editováno 30.04.2012 13:33:56

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Divny problem pri startovani

30.4.2012 v 11:00 | Nahoru | #86

MartyGPR píše: J.M.K.> Jojo, presne tak, driv kdyz jsem jeste zpravoval fichtla u kamarada, tak jsem pecku dostal a mate pravdu, je pekne neprijemna.. :)



Takže to znáš... teď jsi mi připomněl případ z praxe, kde se mi dostalo do rukou trafo z nějakého lampového zesilovače, které mělo 220V primár, 6V žhavicí vinutí a 3000V anodové vinutí. Vzal jsem destičkovou baterku 9V a škrtl s ní o to šestivoltové vinutí... Něchtěj to vidět, jaké na tom anodovém sekundáru létaly několikacentimetrové jiskry. dokonce jsem to využil k pomstě - připájel jsem k tomu anoďáku dvoulinku, vyvedl ji na jeden ponk, s trafem se schoval pod něj a řekl klukovi, co mě štval, ať mi nahoře ty dráty podrží, že potřebuju naměřit délku. Dole jsem škrtl baterkou o žhavicí vinutí a kluk odletěl asi 6 metrů!!! Tenkrát jsme se tomu nasmáli, ale popravdě to bylo docela riziko, bo kdyby měl něco s srdcem, mohlo ho to zabít.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Divny problem pri startovani

30.4.2012 v 14:12 | Nahoru | #87
J.M.K.> Presne tak, taky netusim, k cemu tam ten prepad je, kazdopadne po nastartovani z nej neukapne ani kapka, jak mile to chcpne, malinko se tam utvori kapka, a dale taky po zapnuti kohoutu se tam vytvori kapka, kterou kdyz sklepnete, tak dale se tam dalsi neutvori, netusim proc to tak je, ale tak treba (spis ne) tak ma byt..

Tak ten kdo to tlacil a pak zjistil, ze ho ma zavrenej byl asi pekne zmatenej a ve stresu, protoze prvni co bych zkontroloval je prave poradne ten kohout, ale tak stanese.... :) Ja jsem se pak taky poradne podival a uz to bylo..

S tim pripadem z praxe jste me opravdu pobavil Ale mate pravdu, byla to v celku nebezpecna sranda, ale tak kazdy udelal nejakou tu ''lumparnu''

Kazdopadne jsem ted rad ze uz mam vse hotove, olej vymeneny, startuje, vejfuk jako novy, par kontaktu od elektriky opravenych / vse prostrikane kontaktorem a ted jen cekat na retezove kolecko, prijde az ve stredu, takze jeste 2 dny bez jezdeni

(reakce na) Divny problem pri startovani

30.4.2012 v 14:23 | Nahoru | #88
Jinak videl jsem na teto stejne motorce, ze rovnou vlastne na karburator kde to saje vzduch nasadil sportovni filtr fotka zde - img3.hyperinzerce.cz/x-cz/inz/4797/4797990-derbi-gpr-50r-2.jpg

Co si o tom myslite ? Podle me to urcite saje lepe, protoze ten airbox ma sani otocene smerem dozadu + jeste k tomu v celku schovane pod takovym krytem, takze to tam nema sanci zrovna nejlepe sat vzduch a hlavne filtr dela dost i na zvuku, bez toho airboxu kdyz jsem to startoval, tak zvuk byl opravdu o hodne hodne lepsi...

Co si myslite vy ? Podle me by to nemusel byt spatny napad...

1 reakcí na tento příspěvek Divny problem pri startovani

30.4.2012 v 14:41 | Nahoru | #89
Ten filtr tam teoreticky dát můžeš, zvuk se může zlepšit leda tak tím, že tento filtr nebude tolik tlumit hluk sání. Počítej ovšem s tím, že budeš muset nejspíš poladit karbec, jak už jsme řešili někde výše. Tento filtr totiž jistě bude mít menší odpor, v důsledku čehož se nasaje více vzduchu a ochudí se směs.

(reakce na) Divny problem pri startovani

30.4.2012 v 14:51 | Nahoru | #90
J.M.K.> Jojo, presne tak, ale nejsem si jisty, jestli bych ho dokazal poladit, jestli myslite poladit to na volnobeh, tak to neni zadny problem, ale pak asi na pridanim smesy jsou tam dalsi ''sroubky'', mozna to najdu v tom navodu od tohoto motoru...

Spis nevim jak bych poznal, jestli to je spravne vyladene, motor by se napr. hltil pokud by smes byla ochuzena ?
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Nehází jiskru při startování přes s... Derbi GPR 50 Racing Infiernox 8 22.4.2021 v 20:50 krokoš
derbi gpr Derbi GPR 50, Derbi GPR 50 Racing petruhlir2 6 11.8.2020 v 21:12 Kohlstein
Derbi gpr 50 bez sytiče nejede Derbi GPR 50, Derbi GPR 50 Racing Lamakaja 2 10.4.2020 v 22:31 Edrig
náhon otáčkoměru derbi RGP 50 R Derbi GPR 50, Derbi GPR 50 Racing vasek2000 0 13.5.2018 v 12:15 vasek2000
Derbi GPR 50 R uchycení plastů ve s... Derbi GPR 50 Racing fejk72 0 11.2.2018 v 18:50 fejk72


TOPlist