PS: Na roztlaceni chyta normalne hned, jen prez starter to blbne, proste nekdy neco vezme baterce proud a podle me ji to skoro celou vycucne.. :/
Naposledy editováno 05.04.2012 19:52:59
1 reakcí na tento příspěvek Divny problem pri startovani
1 reakcí na tento příspěvek Divny problem pri startovani
Tohle Ti potvrdí každý veteránista renovátor, v jak těžké situaci se ocitne, když u auta s dvoutaktním motorem (např. vozy zn. Aero, nebo Z (Zbrojovka Brno) chybí původní výfuk. U čtyřtaktu to tolik nevadí, ale pokud při výrobě nového výfuku pro dvoutakt nedodržíš délky, průměry, tvary, dokonce i rádiusy ohybů u svodů přesně tak, jak je odzkoušeli původní kontruktéři, nemusíš v nejhorším případě motor vůbec natočit. V lepším případě chytne, ale bude se jen tak převalovat, bez potřebného výkonu, nebo se budou svody žhavit, jak bude směs unikající vlivem chybějícího protitlaku dohořívat ve výfuku. Za tlumičem už můžeš ohledně tvaru výfukového vedení trochu popustit uzdu fantazii, tam už to tak kritické není. Základem je dodržet tvar svodů a vedení před tlumiči.
Proto, pokud nehodláš motor citlivě a pečlivě vyladit (což se u této motorky po finanční stránce beztak těžko vyplatí), vrať zpět původní svody i ten spodní "hrnec", jenž je nejspíš rezonátorem majícím podobnou funkci jako ona typická expanzní komora u dvoudobých výkonných motorek, zejména endur. Vyměň jen koncovku. Jak se to projeví na zvuku, těžko předvídat, to by bylo věštěním z křišťálové koule, nicméně koncovka sama o sobě by motor významně "rozhodit" neměla.
Naposledy editováno 21.04.2012 17:49:34
1 reakcí na tento příspěvek Divny problem pri startovani
Rozhodně také po definitivní úpravě výfuku zkontroluj a případně zkoriguj nastavení směsi. Úpravou výfuku se může změnit sladění motoru, což se může projevit mj. ochuzením směsi, což pro dvoudobý motor bývá smrtelné.
Co se tyka starteru, zjistil jsem jeste dalsi vec, ze nejspis tam nekdo daval starter, ktery byl trosicku jiny, protoze tam kde je starter umisten, je posazen do jine dily, u ktere je videt ze je vrtana + je tam kousek ''odrizlej'' od stejny, aby se tam vesel ten imbusovy sroub, a dnes se mi bohuzel zase stalo, ze to jednou nechtelo chytit, ale pak uz to zase chytalo normalne, prijde mi, ze pritom jak to nechce chytit, se zuby starteru nejak zaseknou v zubech od motoru, protoze se ten ''pastorek'' nevratil zpatky a kdyz jsem otacel motorem, slo to v celku ztuha nez pastorek zalezl zpet... starter jsem se tam pokusil nasadit a pritahnout co nejlepe a uz to zase slo, ted uz vazne nevim... :) snad uz to pujde stale...
Ale vazne nevim, tady je psany Derbi gpr 50, ja mam Derbi gpr 50 R tak nevim jestli tam je nejaky rozdil...
1 reakcí na tento příspěvek Divny problem pri startovani
Jinak mam v celku smulu, koupil jsem zase neco, s tim, ze na tom budu jen jezdit (samozdrejme se pocita s tim, ze se na tom neco bude muset udelat, ale tohle je problem, ktere muze zpusobovat vic veci, ale ted jsme snad vazne dospeli k zaveru) ale zatim se v tom spis hrabu, nez jezdim - BLBEJ STARTER ......
Naposledy editováno 21.04.2012 23:36:39
Druhý odkaz v Tvém posledním příspěvku nefunguje, ale na tom z ebay, cos uváděl v příspěvku č. 42, je obyčejný starter, bez vysouvání, určený pro stálý záběr s věncem, ve kterém pak musí být volnoběžka.
Pokud budeš starter nakonec měnit za jiný a kor opět připasovávat jiný než originál, nezapomeň zkontrolovat směr otáčení. Dvoutaktu totiž nedělá problém rozběhnout se v obou směrech, tak abys pak necouval stovkou (takto byla řešena zpátečka u Velorexu). Ale nejen dvoutakt... i čtyřtaktní diesel se někdy dokáže rozběhnout obráceně. Kdysi mi to v práci párkrát udělala Desta 3522 - motor při ubrání plynu ztratil otáčky natolik, že se až zastavil, kompresí "houpl" zpátky a už se sálo výfukem a kouřilo z filtru. Je ale pravdou, že už ten motor měl hodně za sebou. Večer při rychlém přidání plynu létaly z výfuku jiskry jak z lokomotivy.
Když tak nadáváš na problémy se starterem, možná bychom si rozuměli v tom, že chybějící startpáka u moderních motorek je asi docela chyba, alespoň mně to chybí víc než dost (a to vím, co znamená nakopávat V-twin 1400ccm). Ale stejně tak bych u auta uvítal kliku, nehledě na to, že vůbec neumím řadit bez meziplynu a dvojího šlápnutí spojky. Ty můžeš být nicméně rád, že jde o motorku 50ccm, kterou při poruše starteru roztlačíš silou vůle... A na těch opravách se leccos naučíš. Chápu sice, že bys radši jezdil, než opravoval, ale když vidím, jak ses vyřádil na tom "čtyřkolovém skútru", tak soudím, že vzít do rukou vercajk Ti rozhodně není cizí.
Urcite tam nebudu davat jiny starter nez original a uz vubec nechci do motorky cpat zbytecne moc penez, to budu radci motorku ten rok a neco roztlacovat, opravdu to jde lehce... A jak jsem psal, mam v celku smulu, v tom ''ctyrkolovem skutru'' jsem uz za cca 30 tisic, z toho sice tak - 5 tisic hudba (je v cene 15 tisic, ale jelikoz kamaradovy to lezelo doma a chtel se toho zbavit, tak mi to nechal za dobrou cenu), ale opravdu furt byly nejake opravy a ne vse jsem si mohl udelat sam, takze auto bylo i u automechanika kde jsme platili v celku tucne castky, pokavad vas to trochu zajima, muzete shlednout toto video z oprav atd.. Nevyhoda je, ze na toto auto stoji vse opravdu hrozne moc penez, napriklad jen tak pro obraz, cidlo teploty vody 2000, tlumice na cele auto komplet kolem 14 tisic, chladic original dokonce 15 tisic atd.. no proste hruza, ale tak musime brat ohled na to, ze je to vyjmecny ''auto'', ktere se da ridit od 15ti, takze taky ceny jsou nekde jinde, jinak motory Aixam pouziva zrovna Kubota, to jsou traktory atd, mozna znate, takze jelikoz je to 2 valec, ma to podobny zvuk jako traktor
To jak pisete o te deste slysim snad poprve, ze by se neco takoveho stalo, motor musel byt uz opravdu v spatnem stavu uz i podle toho, ze z vyfuku letaly jiskry...
Jinak presne tak, klasicka nakopavacka mi tam chybi, nechapu, proc ji tam nedali, mozna by to na silnici bylo nejak blbe to tam vyresit, ale treba klasicka Derbi Senda 50 ma nakopavacku, ale je to enduro, netusim, jestli vubec nejaka silnice ma klasickou nakopavacku.. ?
Jinak jak pisete o meziplinu, tak to tatovi dela problem taky, byl zviklej jezdit s autama, kde se to takhle muselo delat ( v cetne nejakych nakladaku ) a ted ma 2.0TDI, a dela to porad... :) uz je to hold takovy zvik...
Jinak presne jak pisete, motorka jde opravdu roztlacit jako prd az jsem se divil, staci ji dostat do klasicky rychlosti chuze pustit spojku trosku ''hupsnout'' na sedadlo a uz to jede..
Kazdopadne presne jak pisete, jsem rad ze se neco priucim atd, ale vzdy mam radci, kdyz opravuju neco, kam jdu na jistotu a vim presne kde je zavada, treba problem s tim starterem mohlo zpusobovat x veci, ale ted uz vazne nejspis vime, ze to nebylo ani utrzenym kabelem od uhliku, ale nejspis tim, ze proste tento starter tam nesedi a nekdy se tam zasekava...
A samozdrejmne vzit do ruky vercajk mi vubec problem nedela, spis me to bavi kdyz se dari... :) Pak ma clovek radost, kdyz si neco opravi sam a ono to funguje tak jak ma....
No a pak jsem nasel fotku, kde je nejspis ten starter co by tam mel byt img.motorkari.cz/upload/images/bazar/2012-02-0/1366029.jpg
Takze to vazne vypada tak, ze derbi gpr 50 r starsi mela mit ten starter s pastorkem napevno a treba ty novejsi uz s pastorkem vysuvnym, ale tezko rict...... Doufam, ze vam odkazy pujdou otevrit..
1 reakcí na tento příspěvek Divny problem pri startovani
Nemůžeš to odzkoušet tím, že zařadíš rychlost a budeš otáčet motorem přes zadní kolo. Tím nic nezjistíš. Musíš při vyndaném starteru zabrat prstem přímo za zuby toho kola, do kterého starter zabírá, kdy ve směru otáčení motoru se musí volnoběžka "zaseknout" a otáčel bys celým motorem, zatímco v opačném směru se to ozubené kolo musí volně protáčet, aniž by pohybovalo motorem. Podívej se na ten odkaz, snad z něj pochopíš, jak ta volnoběžka funguje a zím i proč to musíš ověřit zrovna takto.
Z obrázku na tom prvním odkazu, co jsi sem naposled dal, se to nedá přesně poznat, není vidět, zda starter má vysouvací pastorek, nebo je ve stálém záběru a to pouzdro na tom velkém kole naznačuje, že by v něm volnoběžka mohla být. Jako spojka to nevypadá a spojka je stejně na druhé straně motoru, ne? Na tom druhém odkazu také moc vidět není, nejlepší každopádně bude probrat to s někým, kdo tuto motorku dobře zná.
Ohledně toho Tvého auta... viděl jsem už všechna videa, co k němu máš, takže už leccos vím. Chápu, že díly budou drahé, je to Francouz a navíc ne velké série. Ten zvuk by mně nevadil, mám rád zvuky pořádných kladiv a ne uječené vysokootáčkové čtyřválce, jako třeba R1, nebo GSX-R 600. Ale třeba motor Fiat 128 (jehož su hrdým majitelem), navržený konstruktérem Aureliem Lampredim, navrhujícím závodní motory pro Ferrari, je o něčem zcela jiném... Ač je to také čtyřválec 1116ccm 55k/6000ot./min, 40Nm/3000ot./min., jeho projev a zvuk je syrový a charakterní, má zkrátka "něco do sebe". Však je to také motor (a auto jako celek taktéž), který předběhl ostatní značky o 20 let a české dokonce o 40 let. Líbí se mi na tomto voze hlavně to, že se všechno ovládá manuálně, žádná elektronika, zkrátka kdo je odkojen filckou, ochcávkou, nebo fabií, ten "stoosmadvacítku" ani nenatočí, natož aby s ní dokázal odjet. Ale zpět k Aixamu... zvuk motoru se mně osobně líbí, i když větší objem by neuškodil a variátor také kazí hodně z jízdního dojmu. Ovšem chápu, že je to auto určené pro patnáctileté, kteří nemusejí technice rozumět a mít pochopení principu a smyslu převodovky a dokázat správně řadit. Mj. já osobně nehodnotím řidiče dle toho, jak kroutí volantem, ale dle citu, s jakým řadí!!!
Jen, jak píšeš, není to laciná záležitost a spousta lidí, co znám, si raději počká, až bude mít věk na neomezenou skupinu "B". Navíc tento vůz je pro sou omezenou rychlost někdy až brzdou provozu. Někdy to může být i dosti nebezpečné, viz tento případ, který mne docela zarazil.
Samozřejmě nic proti Tobě, buď rád, že máš čím jezdit, aniž bys byl vystaven povětrnosti, chápu i Tvé nadšení pro úpravy, akorát, jak jsem již zmiňoval, doplňky cenu nezvýší, takže při prodeji moc nezískáš. Krom toho, když máš odstraněné restrikce, tak dosti riskuješ. Nejen tím, že by Tě mohli načapat, že jedeš vyšší než povolenou rychostí, ale horší by bylo, kdyby ses připletl k nehodě, kterou ani nemusíš zavinit. Pojišťovna pak může poslat vůz na expertízu a pokud zjistí, že vozidlo neodpovídá údajům v TP, potom protistraně sice zaplatí veškeré škody, ale následně je bude v plné výši vymáhat na Tobě! A uvažuj, že pokud Ti třeba babka na kole nedá přednost, Ty jí srazíš a přizabiješ, tak náklady na léčbu, bolestné a všechno kolem toho můžou hravě přeskočit 50000000Kč. To bys v tu chvíli hned dlužil, splácelo by se nejspíše exekucí ze mzdy a stálo by Ti za to být nadosmrti na životním, ne-li existenčním minimu? Tento problém se týká rovněž těch, kdož mají motorku seškrcenou jen papírově.
[url=
Jinak jak pisete, spojka je na druhe strane, tady podtim je tusim alternator...
Lide tady ktere tuto motorku maj / mely byli vetsinou online pred cca 3 mesici, ale psal jsem mail jednomu, co stejnou motorku prodava, tak jestli nevi, jaky ten starter tam ma byt / jakej tam ma...
Jsem rad, ze se vam zvuk meho auta libi, presne jak pisete, tluce to ostosest, jinak samozdrejme starsi auta, treba jako vas Fiat maji neco do sebe a me osobne se take libej..
Presne jak pisete, taky jsem tak puvodne mel mit, ze si pockam na skupinu B, ale odstehovali jsme se z Prahy do Dobrichovic a do skoly dojizdim kdyz jedu pomoci Vlaku/Metra/Autobusu nejak prez 1hodinu a 20 min + z toho pesky na nadrazi 25 minut, jelikoz stejne dojizdi i mamka, a vecne tahne z Prahy nakupy, tak ji vetsinou vozim domu ja (rano jezdi s tatou, jelikoz jezdej driv nez ja), hlavne v zime je to naprd, kdyz jsou chumelenice, tak jit pesky rano kolem pul 6 hod na nadrazi neni zrovna nejlepsi... Jak jsem psal, kdyz jedu tim Vlakem atd.. vyjde me to na cca 1hod 20 min, a tak 2x tejdne jedu autem az do skoly, a jsem tam za 25 minut :D jinak kazdej den jezdim autem na nadrazi a to jsem tam cca za max 5 min, takze se i o neco prospim, nez kdyz bych musel jit pesky Aixam kdyz je otevrenej, tak je brzda spis jen v kopcich, jinak jezdim vsude kde je 50 / 80, a jedu vetsinou porad 70 nekdy prez 70 az 75, takze se drzim provozu, v kopcich je to horsi, tam rychlost opravdu spadne, tak se snazim co nejlepe uhnout aby me mohli ostatni ridici predjed...
Presne jak pisete, doplnkama cenu nezvisim, ale jsem rad, ze Aixamy si drzu uz par let stejnou cenu, takze koupite za 50 a za 3 roky temer bez problemu za 50 prodate.. :)
O tom odskrceni mate pravdu, kolikrat kdyz me stavej policajti, tak se ptaj kolik to jede, ze urcite vic jak 45 km/h, neverej tomu, tak ze me nakonec dostanou, ze to stejnak jede vic, ono by to melo jed 45 km/h v plne nalozenym stavu, coz skoro odpovida, v nalozenem stavu se rychlost tak o 10 km/h snizi, ale furt nejsme na 45 km/h, opravdu nevim jak by se to resilo, ale stejnak radci pred policajtama spolamim aspon na 50, jednou jsem to valil po strakonicky zrovna 75, a vedle me predjizdeli policajti, neuveritelne mi stoupnul tlak a hrozne se mi roztlouklo srdce... ale nastesti vpohode
To same motorka, ta by mela jed taky 45 km/h a jede 100 + muze jed treba az 130 kdyz se da jeste zadni mensi rozeta, to uz je prekroceni konstrukcni rychlosti o opvradu velky kus, nevim jak se to vubec dela, kdyz jsem motorku takhle koupil a neco bych provedl, tak za to predci ''nemuzu'', ze to nekdo odskrtil predemnou a beztak tyto motorky uz od vyroby jsou snad odskrcene, ma to 6 prevodu a tech 45 km jede tak na 3 rychlostni stupen, takze by to bylo naprd..
Ale jak pisete, je to asi dost ohubu, ale treba neznam auto od 15ti, co by bylo skrcene...
Kdyz se pak neco stane, a musel bych nekomu platit dokonce zivota, to bych si asi hodil masli
Jinak mate opravdu pravdu, delat neco s vyfukem na 2t je naprd, budu tam muset dat zpet tu starou koncovku, protoze ted se to nechce dostat ani prez 80, predtim to jelo v celku jako prd 90 a slo to az ke 100, ted tech 80 a to je strop, takze zitra navarit zpet original a uz se dotoho nebudu delat, nekde jsem dokonce videl, ze jak mate koncovku a za ni vede jeste kus treba stocenej nekam pryc od motorky, tak to mel uriznute az k te koncovce a mel okolo vyvrtane snad 3 diry, netusim jestli to udela nejak lepsi zvuk, co myslite ? Ten specialista na vyfuky tu zatim jeste nebyl, takze cekam na odpoved..
Naposledy editováno 22.04.2012 21:40:22
1 reakcí na tento příspěvek Divny problem pri startovani
Pořízení toho miniauta v Tvém případě chápu, v takové situaci se skutečně vyplatí. Je dobře, že uhýbáš a jsi ohleduplný, sám se totiž setkávám spíše s opakem - za volantem tohoto prdítka sedí namachrovaný patnáctiletý fracek, který si myslí "já mám auto, kdo je víc? Tak mi uhněte z cesty a nezkoušejte mě přejíždět!" Táhne se pak za ním neskutečná kolona nervozních řidičů, zkrátka typická situace dokazující to, že zbytečně pomalu jednoucí řidič je mnohem nebezpečnější než řidič překračující povolenou či spíše "přirozenou" rychlost pro daný úsek cesty. Ty máš výhodu v odstraněných restrikcích, že můžeš jet rychleji. Viděl jsem už ale i ženskou kolem 50ti let za volantem tohoto vozu.
S tím sporným řešením v případě nehody bych ostatně sám měl co říkat... měl jsem jeden čas skútr 50ccm od kolegy z práce, který na něm také restrikce odstranil (slepé koleno na výfuku a podložky ve varci), takže jel 70 - 80km/h. Sice jsem se teoreticky nemusel bát policajtů, jelikož jsem stejně už měl neomezené papíry na motocykl, nicméně v případě nehody bych stejně asi problémy měl, pokud by se v tom začala pojišťovna šťourat, jelikož v TP bylo stále coby povolená rychlost uvedeno 45km/h. Nejsem si jist, jak by řešili Tebe při kontrole, když sice z důvodu vlastnictví pouze skupiny AM nepřekročíš 45km/h, v TP máš také 45km/h max., ale motorka je přitom odškrcená a schopná jet stovkou i více.
K tomu výfuku... Odstranění trubky vedoucí od koncovky dále by nemělo mít znatelný vliv, ale to provrtání děr už by sladění ovlivnit mohlo, záleží na tom, jak koncovka vypadá zevnitř - pokud by se provrtáním otevřely a narušily některé z tlumicích a rezonančních komor, mohlo by to výkony a charakteristiku motoru negativně ovlivnit.
Jojo podle snimku to tak vypada, ale na jinem snimku motoru co jsem sem daval, je videt, ze tam je ten starter s tim pevnym ''pastorkem'', ale kazdopadne jsem si 100% jisty, ze nekdo neco s tim starterem delal/menil a ze tento starter tam nema byt, protoze jak jsem psal, je tam jedna dira vrtana vedle te druhe, a kus te hrany je uriznute, aby se tam vesel ten sroub, ten majitel stejne motorky mi zatim neodepsal, takze tezko rict, co tam ma byt, ani nevim, jestli je nejakej autorizovanej dealer v CR na Derbi, ze bych napsal, jaky ma mit starter tato motorka, zkusim ale mrknout poradne na internet, treba na neco narazim...
Jojo, presne jak pisete, ja nerad delam na silnicich neco, co nemam rad kdyz nekdo dela me, tak jako v jinych situacich, napriklad nechapu logicky mysleni nekterych ridicu, ze kdyz odbocuje auto naproti z nejake silnice a za nim se tvori kolona, tak logicku zpomalim, zablikam aby mohl projed, tohle plno ridicu nedela a kdyz nekdo nepusti je, nebo snad stojej za odbocujicim autem, tak akorat nadavaj proc ho nekdo nepusti a presne jak pisete, kdyz nekdo zdrzuje, pak jsou ridici nervozni, pospichaj, zacnou treba predjizdet a akorat udelaj nejakou chybu a stane se nehoda, ja radci uhybam co to jde, opravdu nemam potrebu nekoho schvalne zdrozvat... :) Jinak jojo, v CR se blizi pocet Mopedaut k 1000 a vetsinou majitele techto aut jsou duchodci, nez mladistve...
Jojo, presne tak bylo reseny omezeni na mopedaut taky, podlozky + doraz plynu + v nasavani vzduchu to bylo trosku zuzene, ale to uz asi tak moc vliv nemelo, kazdopadne taky nevim, jak by to pojistovna resila, ale nejspis by se to snazila udelat co nejlepe tak, aby jste to nakonec zaplatil vy... Jojo, jeste jsem snad od nikoho neslysel, ze by se to nejak resilo, nebo ze by snad policajti to resily, spis az kdyz se stane nejaka vazna nehoda a auto jde na expertizu, pak je to asi problem..
Jojo, vyfuk necham tak jak je, zitra tuto koncovku z 125 ccm dam pryc, a vratim zpet original, opravdu nevim, jestli ta koncovka mohla takhle ovlivnit vykon, ale jak pisete, na 2T je vyfuk v celku dulezity a staci malo a uz je to rozladeny, takze bych se ani nedivil, ze ta koncovka nejak ubrala vykon a neslo to prez 80, uplne mi to prislo, jako kdyz tam nejde dat 6 rychlostni stupen a jedu stale na 5ku, ale to jsem potom po pocitani razeni pri rozjezdu vyradil, takze je to urcite jen v te koncovce, aspon jsem si vyzkousel, ze je to vazne zbytecnost kvuly zvuku kazit ''chod motoru''
Bavit se o situaci na českých silnicích je zbytečné, morálka spousty lidí za volanty má daleko do úrovně, na jaké by měla být. I proto je dobré jezdit defenzivně (počítat s možnými chybami ostatních účastníků provozu a být připraven na ně reagovat), sám jezdím klidně a plynule, zpomaluju podřazováním a motorem, na cestě, kterou znám, nebo je předvídatelná, prakticky nepoužívám brzdy. Samozřejmě "vocamcaď pocamcaď", ne na úkor plynulosti provozu, aby třeba pozvolné zpomalování před odbočkou zbytečně nezdržovalo ostatní řidiče. Tímto způsobem mám také i o 2 litry menší spotřebu.
Ohledně těch pojišťoven škoda slov, kor v dnešní době se každý snaží vykroutit se z placení.
A ten výfuk rozhodně vrať do originálu a smiř se s tím, že "padina" bude vždy znít jako padina, objem v otázce zvuku a pružnosti motoru ničím nenahradíš. Jde i o to, aby se nerozhodila směs, při ochuzení se může motor přidřít, nebo se může propálit píst. Také dávej pozor na rychlé zavření plynu za jízdy při vysokých otáčkách, to také bývá pro dvoudobý motor občas smrtelné.
Jojo, o te situaci na ceskych silnicich mate pravdu, ja osobne mam rad treba sviznejsi jizdu v ramci bezpecnosti a ''predpisu'', coz se tak ale s Aixamem jezdit neda, kazdopadne za rok kupuju Golf MK4 1.8T, bud GTI, nebo bez klasickou 1.8T, hrozne se mi to auto libi, a hlavne motor, pry jeden z nejpovedenejsich co VW udelal, 110 KW je az az na tak lehke auto, da se s tim jed svizne a zaroven i na spotrebu, jelikoz mam kamarada, ktery mi premeni palivo z Benzinu na Ethanol za nakupni cenu potrebnych soucastek, tak budu jezdit za nejakejch 26kc/1 litr, benzinek je v CR hafo, kde prodavaj Ethanol a kdyz nahodou nebude, tak to pojede i na Benzin, ale hold si to trosicku vic vezme, takze jen takova nouzovka dojed k nejake Benzince, kde maj Ethanol, mozna si ted reknete ze jsem ''prdlej'', ale vazne mam rad auta, co jsou svizna a da se snima jed i v celku za dobrou cenu, kdyz to nezenete, Naftu nechci, jelikoz nebudu jezdit dalky a nafta mi moc ''nevoni'', jsem spise pro vuni benzinu VW Golf 4 jsem si vybral proto, ze se mi opravdu libi, mohl bych si koupit treba Octavku, ale to ma vazne ''kazdej'' jeslti me chapete, samozdrejmne Golficek bude jen 3dverovej...
Jojo, vyfuk tam je zpatky original, zitra prijde opiskovat, ometalizovat a nejaka ta barva, doufam, ze jak pisete ze se mohla rozhodit smes, tak ze se nic nestalo, s tim novym svodem, jak to vubec ale vubec nejelo jsem najel jen tak 500 metru a jel jsem opravdu pomalu, tak 30, chvilku jsem to prdrzel, ale jen to prdelo, no a s tou koncovkou jinou jsme vcera najezdil tak prez 100 km, tak snad se nic nerozhodilo... Jinak o tom ubrani plynu tedy nevim, protoze tento motor se ''musi vytacet'' jinak vazne nejede, ma to max 14 tis otacek na budikach, ale radim tak vetisnou pri 8-10 tis otacek, kdyz tomu potrebuju ''dat'' tak radim az kolem tech 11tis a ubrani plynu rychlje je v celku samozdrejmost kord pri razeni, ted jste me v celku vystrasil...
Tady v celku pekne video z jizdy na teto motorce, sice novejsi, ale motor zustal tusim stejny
1 reakcí na tento příspěvek Divny problem pri startovani
No s tím Golfem bych byl opatrnější, Aixam Tě totiž ohledně ovládání vozidla tolik nenaučí a přesednout hned do relativně výkonného auta by nemuselo dobře dopadnout. Doporučil bych Ti pro začátek benzíňák s výkonem kolem 60k, nejlépe starší, který nemá moc "přetechnizované" řízení a nehlídá si volnoběh tak, že si při snížení otáček sám přidává a to klidně skoro do plného, takže se rozjedeš v pohodě bez plynu a nechcípne ani ve stoupání. Tak se chová třeba nafťák 1.5 CRDi, použitý třeba v Hyundai Accent. Dobré jsou třeba motory s jdnobodovkou Bosch Motronic. Např. Fiat 176 Punto 1.1 55k. S takovým motorem se totiž perfektně naučíš využívat jeho charakteristiku, předvídat dynamiku pro akceleraci, hlavně při předjíždění a hlavně se naučíš správně a citlivě řadit. Což se o silném motoru, který se spokojí s přidáním až ve stoupání a popere se i s pozdním podřazením, říct nedá. Nemluvě o tom, že silné auto Tě bude lákat ke svižné, razantní jízdě a nevěř tomu, že se uhlídáš... zláká to téměř každého. Potom zbytečně riskuješ a křížků u silnic je privela.
S tou ochcávkou Tě chápu, já bych ju taky nechtěl, se škodovkami nemám vůbec dobré zkušenosti. A dnes je to stejně všechno jeden koncern... Vždyť ochcávka vypadá z boku jako Passat a postavena je na podvozku Golfu, co si budeme povídat. A co chystají teď tu novou verzi, snad to má být Rapid či co, tak nejnovější Seat Toledo bude NEMLICH to samé auto, akorát s trochu jinou maskou. Dnes už se to tvarově dost sjednocuje, dávno je pryč doba, kdy se dle tvaru kastle už na dálku dala bezpečně identifikovat značka, někdy i typ.
Být Tebou bych začal na něčem slabším a se silnějším autem bych počkal alespoň rok.
Ohledně toho E85... nevím, nevím, jesou na to dost rozdílné názory, většinou se shodnou na tom, že se to vyplatí jen, když je tomu motor od začátku přizpůsoben. Viděl jsem loni ve Světě motorů test nějakého Fordu a tam došli k závěru, že se zahrnutím nákladů na údržbu, ceny úrav a podobně se takové auto oproti benzínu vyplatí až po ujetí více než 650000km. Takže zas tak úžasné palivo to asi nebude. U některých motorů se prý mohou poškodit ventily, podobně, jako u motoru bez tvrzených sedel, když do benzínu nepřidáš náhražku olova, i když to nevím jistě.
Ne aby ale Tě napadlo pohánět lihem Derbinu. Líh se s olejem nesmísí, takže bys brzo zadřel.
Ale tím ubráním plynu a zadřením jsi mne nepochopil. Při řazení to samozřejmě nevadí, tam ubereš jen na okamžik a navíc přitom motor není zatížen. Měl jsem na mysli tu situaci, kdy jedeš velkou rychlostí, ve vysokých otáčkách a náhle na delší dobu ubereš plyn bez vypnutí spojky, jak když brzdíš motorem. Motor má potom stále vysoké otáčky, ale jde do něj málo směsí, tím i oleje a rychle se zadře. Proto se také někdy nedoporučuje u dvoutaktních motorek brzdit motorem a při zpomalování vymáčknout spojku. Z podobných důvodů má Trabant volnoběžku vě 4. rychlostním stupni, při zařazení čtyřky funguje trvale, a u Wartburgu je na konci převodovky a je voliteně vypínatelná řidičem. Při zařazení zpátečky se vypne automaticky, jinak by pochopitelně znemožnila couvání.
Při řazení se nemusíš bát ubrat plyn, to motoru neuškodí.
Jinak jak pisete o tom Golfu, tak tim nechci rict, ze mam nejak moc zkusenosti, ale tak v 6 letech jsem ridil poprve auto na kline tatovy na parkovisti a jen pridaval plyn, tak v 10 uz jsem sednul s podsedakem sam za volant, a tak 2-3 roky bezne kdyz tata prijede z prace, tak mu couvam do garaze, kde z kazde strany od auta je tak max pul metru, takze i tata je radci, ze mu tam zajedu ja, neni zrovna nejmladsi, takze uz se mu pry necouva dobre, a je radci kdyz mu tam zacouvam ja, coz jsem rad, ze aspon takhle kazdej den couvam a neco se priucim, ma jeste k tomu kombika a jinak prace se spojkou a razeni mi vubec nedela problem, dalsi zkusenost je, ze mozna znate volant Logitech G27 www.everythingusb.com/images/list/logitech_g27_gaming_wheel_news.jpg + simulator (snad jeden z nejverohodnejsich) Live for Speed, treba napriklad driftovani, vazne trva rok, nez muzete rict, ze to umite, nejak tak dlouho to trvalo take me, jinak prave v teto ''hre'' mam najeto kolem 100 000 kilometru a vlastne razeni a vesekou praci se spojkou jsem se naucil diky teto hre + tomuto volantu, sednul jsem pak do auta, kde mi to tata pujcil nekde na parkovisti a vpohode jsem se rozjel a radil jen s zkusenostma z teto hry sam muzu rict, ze je to opravdu verohodne a auta, spojka a vsechno se tam chova temer realne...
Jinak urcite mate pravdu, ze prejit z tak slabeho auta na tak ''silne'' auto, neni asi zrovna nejlepsi napad, ale mam moznost od tatoveho kamarada sehnat auta typu skoda, vw, seat v celku za dobrou cenu a hlavne TOP stav a uz bych u tohoto auta zustal nejakej ten rok, nejsem ten typ, ze bych jezdil nejak extremne rychle a blbnul, spis mi jde o dobrou akceleraci a kdyz je potreba, tak aby to dobre jelo (napriklad predjizdeni), rekl bych, ze treba pri predjizdeni je nebezpecnejsi slabsi auto, nez silnejsi auto... Ani nejsem ten typ, ze bych to nejak pretunil, mam rad DECENT Tuning, a mam v planu mit jen pekny lak a pekne kola, a hlavne mit motor stale v TOP stavu... Ale kazdopadne to co jste napsal beru a chapu to, ale jsem temer 99% rozhodnutej, ze v 18ti ho porodim.
Jinak presne tak, jak pisete, tyhle auta z tohoto kocernu jsou ''vsechny'' temer stejna.
o tom E85 je to pravda, kazdy ma jiny nazory a ja tedy zatim slysel jen samou spokojenost, spotreba se zvysi tak o 1 L, coz ale furt usetrite, protoze litr E85 opravdu o dost mene, nez treba Benzin/Nafta, hlavne je to pry nejcistejsi/kvalitni palivo, tezko rict, kazdy asi rekne neco jine podle toho, jake ma zkusenosti...
Jinak ten motor 1.8T 110KW pry dokaze kdyz jedete na spotrebu jed tak za 6-7 litru, coz se jeste da, kdyz to bude na ten ethanol, tak to bude zrat klidnou jizdou treba tech 8-9 max, ale porad to je super, kdyz budu jezdit za 26 kc/litr ethanolu
Kazdopadne do Derbiny nic takoveho davat nebudu, ani N98 se tam pry nema davat....
Jojo, s tim plynem uz to ted chapu, to dava logiku, prave predtim jsme vubec nevedel, jak to myslite a bylo mi divny, ze by se nesmelo ubrat rychle plyn treba pri razeni..
Jinak tedy dekuji moc za vysvetleni ! Jsem moc rad, ze tu je na foru nekdo jako vy a je ochotnej vse tak dobre vysvetlit.
Jinak jeste jak jsem psal ja, ze jsem objednal predni retezove kolecko mensi o 1 zub s tim, ze to bude vic do rychlosti, nez do sily, tak jsem si to spletl s zadni rozetou, tam se dava mensi kdyz to chcete do rychlosti, ale do predu se dava vetsi, takze uz jsem mluvil z dodavatelem, tohle jim poslu zpatky a oni mi pak poslou o jeden zub vetsi, mam to hlavne kvuly tomu, ze mi v celku vadi, ze 1 jede jen do cca 20-23 km/h, chtel bych na ten rozjed jed trochu dele, tech dvacet tam je opravdu behem sekundy a jak jsem psal, jeste hlavne se snizej otacky pri urcitych rychlostech, takze kdyz pojedu 90, nebude to tak vytocene...
Naposledy editováno 24.04.2012 18:13:33
Tak je dobře, že máš takovou praxi hlavně s parkováním a couváním, ale měl jsem na mysli to, že když potom pojedeš s tím silným Golfem, tak tolik "necítíš rychlost", lehko to láká vzít za plyn a pak častou chybou je špatný odhad rychlosti před zatáčkou, ze které pak lehko vyletíš. Nebo třeba se v zatáčce prukým přidáním plynu můžeš dostat do smyku (i "předohrab" může dostat nedotáčivý smyk při hrabajících kolech stočených do plného rejdu), což by se se slabším vozem hned tak nestalo. A všeobecně u výkonného, tiššího a lépe odpruženého auta máš nižší "pocitovou rychlost". Prakticky to znamená to, že např. Když s Ochcávkou jedu 130km/h, tak mám stejný pocit, jako kdybych se "stopětkou" jel 80km/h.
Ohledně toho volantu a té hry... věřím, že je to obojí propracované, včetně zpětné vazby a fyziky, ale stejně si od toho takové naděje nadělej - naučit se na tom sice něco dá, ale každý zkušený jezdec Ti řekne, že žádný simulátor se skutečnému vozidlu nevyrovná. Už jen proto, že třeba odpor pedálů a charakteristika zdvihu není přesně stejná jako ve skutečném autě a také necítíš přetížení apod.
S tou řetězkou a rozetou jsi to skutečně předtím vzal obráceně, všiml jsem si toho, když jsi to psal, ale pak jsem už zapomněl Tě na to upozornit, to se omlouvám. S větší řetězkou se teoreticky dostaneš na vyšší rychlosti, ale otázkou je, zda motor bude mít sílu to na takovou rychlost vytáhnout. Při stejné cestovní rychlosti budeš mít nižší otáčky, čímž můžeš snížit spotřebu. Pozor ale na to, pokud je tachec poháněn od převodovky. Potom změnou sekundárního převodu bude ukazovat chybně (při větší řetězce bude ukazovat méně. Pokud je poháněn klasicky od předního kola, změna převodu nebude mít na jeho přesnost vliv.
Jojo o te rychlosti mate pravdu a sam to mam vyzkousene, ze napriklad v novem superbu jedete 130 a neni to vubec znat a v tech ''starisch''autech je uz i 80 v celku rychlost. Kazdopadne beru to co jste napsal a je to pravda, ale vazne si myslim, ze mam nejake ty zabrany a rozhodne nemam v planu sekat zatacky v takove rychlosti abych dostal s predokolakem smik, sice ted tezko rict, stat se muze vse, ale jak jsem psal, jsem plne rozhodnutej s touto volbou
Jojo, to je jasne, ze se zadny simulator realu nevyrovna, ale aspon nejaky ten zaklad vam to da..
O te retezovce to vubec nevadi, je to moje chyba, ze jsem si to nejak nezjistil drive, nez jsem to objednal. Jinak o tom, ze to motor neunese nemam strach, jelikoz jsem videl tuto motorku, jak jezdi 130 a kamos ma na podobne, skoro stejne vykonne motorce o 1 zub vetsi predni kolecko a znat je to hlavne na rychlosti (maximalni) a bohuzel trosku rychlost v kopci se snizila, ale to mi tak nejak nevadi, hlavne ze jak pisete se trosicku snizi spotreba a nebude to tak vytocene kdyz pojedu kolem te 90 km/h...
Jinak tachometr je pohanen od predniho kola, takze by nemel byt problem.
Dnes jeste dostrikat vyfuk a uz jen cekat az prijde to predni retez. kolecko, pak se ozvu, jak to jezdi ;)
Dekuju a hezky den !
Jeste jen mala otazka, mozna vas napadne co to mohlo byt, jeste nez jsem opravil + kabel od baterky, tak se mi stalo, ze jsem jel, pustil jsem plyn a chtel jsem zase pridat a nic se nestalo, jako by spadly uplne otacky a nereagovalo to na plyn az treba za 3-4 sec to zacalo reagovat, resil jsem to tak, ze kdyz tento problem nastal, vymacknul jsem spojku a pridal pak uz to vetsinou slo, tezko rict, jestli to bylo tim kabelem, ale uz jsem se stim ''dlouho'' nesetkal... Jinak 2T motor chlazeny vodou ma take vzduchovi filtr ? Tusim ze ne a ani jsem ho nemohl najit, co myslite ?
Pokud jde o ten filtr, musí tam být každopádně. Neřekl bych, že u tak moderní motorky by bylo jen ocelové sítko jako na starých Jawách. Bývá ukrytý v nějakém kastlíku za motorem, podívej se, kam vede vstupní hrdlo karbce a tam musíš nějaký filtr najít. Pokud tedy nějaké prase před Tebou filtr nevymontovalo. Také by tam mohl být pratelný molitanový filtr, jaký se používá na endurech, ale nezdá se mi to moc pravděpodobné.
Pri tom problemu jsem vymackl spojku a otacky drzeli, pridal jsem plyn a vpohode, pustil jsem spojku a uz to zase jelo ( nekdy se mi stalo, ze i po vymacknuti a znova pusteni spojky to stejnak nejelo) Do vyfuku nestrilela.
Jak jsem psal, dlouho uz mi to neudelalo, ale asi nejspis vyndam karbec, kde ma benzinovi filtr, to vubec nevim, koukal jsem po nem a nemohl jsem ho najit, kazdopadne po nem mrknu.
Mate pravdu, ze motor jede i bez baterie, protoze jsem uz jednou bez baterie jel.
O tom benzinovem kohoutu me to take napadlo, mohl byt nejak blbe pootocen, nebo tak neco, ale jak pisete, jede to, jede to, tak to zatim asi nebudu resit :)
Po filtr se tedy podivam, bylo mi divne, ze by tam zadny nebyl, myslim, ze je tam presne tenhle podle internetu, ale tezko rici www.skutry-levne.cz/7251-20931-large/vzduchovy-filtr-nahrada-originalu-derbi-gpr.jpg
Kazdopadne diky moc za info ;)
1 reakcí na tento příspěvek Divny problem pri startovani
Ten vzduchový filtr z Tvého odkazu by tam být mohl, motor je ostatně svou velikostí a výkonem podobný skútrovým motorům. Ten bych zkontroloval a popř. vyměnil každopádně, kor když nevíš, kdy byl měněn naposled.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Nehází jiskru při startování přes s... Derbi GPR 50 Racing | Infiernox | 8 | 22.4.2021 v 20:50 krokoš |
derbi gpr Derbi GPR 50, Derbi GPR 50 Racing | petruhlir2 | 6 | 11.8.2020 v 21:12 Kohlstein |
Derbi gpr 50 bez sytiče nejede Derbi GPR 50, Derbi GPR 50 Racing | Lamakaja | 2 | 10.4.2020 v 22:31 Edrig |
náhon otáčkoměru derbi RGP 50 R Derbi GPR 50, Derbi GPR 50 Racing | vasek2000 | 0 | 13.5.2018 v 12:15 vasek2000 |
Derbi GPR 50 R uchycení plastů ve s... Derbi GPR 50 Racing | fejk72 | 0 | 11.2.2018 v 18:50 fejk72 |