Uzavřeno 24.04.2012 v 19:08 uživatelem bokto
Nejlepší bude vzít voltmětr, v nouzi žárovkovou zkoušečku a postupně proměřovat cestu napětí od baterky dále. Jedině tak se dá dobrat kloudného výsledku. Napětí ale musíš měřit proti kostře motorky (třeba plášť motoru), poněvadž kdybys měřil s kostrou zkoušečky na - pólu baterky, nepoznal bys, zda není přerušen kostřicí kabel. I tam může chyba býti.
1 reakcí na tento příspěvek nejde elektrika
1 reakcí na tento příspěvek nejde elektrika
1 reakcí na tento příspěvek nejde elektrika
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) nejde elektrika
1 reakcí na tento příspěvek nejde elektrika
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) nejde elektrika
1 reakcí na tento příspěvek nejde elektrika
Krejca> Leda, že by se v baterce náhle udělal silný svod, ne-li úplný zkrat, který by "odsál" i výkon altecu. Spíše jsem se setkával s tím, že se baterka uvnitř přerušila. Pak by ale běžící motorka neměla hned zhasnout, pokud by tedy závada na baterce (s chybějící kapacitou vyrovnávající napěťové špičky) neodpálila i regler.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) nejde elektrika
bokto píše: Krejca> vždyť to šlo uplně normálně...měl sem nastartováno a fuu a najednou konec! jak kdybych vzal kabeli od baterky a při nastartovanym motoru je ustřihnul
V tom případě by ale motorka neměla zhasnout, pokud by tedy odpojením baterky (která zároveň působí jako filtrační kondenzátor pohlcující napěťové špičky) nedošlo ke zničení regulátoru. Ten přežít může, osobně jsem kdysi uváděl u nás, pár ulic od domu, do chodu auto s mrtvou baterkou (pokud dobře vzpomínám, byla to nějaká Honda nebo Mitsubishi, hatchback, cca 90tá léta), nešlo už ani roztlačit (baterka měla cca 7.5V) a kabely jsem neměl. Takže jsem vzal baterku, co mi ležela doma, hodil ji do oné "mrtvoly", jelikož nebyla moc nabitá, tak jsme radši tlačili, nicméně auto hned chytlo a potom jsem při běžícím motoru baterky přehodil zpět, načež řidič odjel poučen, že mu to nesmí nikde zhasnout. V té chvíli mi nedošlo, že se odpojením baterky můžou odpálit diody v altecu, natož ostatní elektronika ve voze, ovšem tentokrát se nestalo nic. Takže i odpojení baterky může elektrika přežít, nicméně pokud by se baterka skutečně vyzkratovala, tak potom svede na kostru i výkon dodávaný altecem a motorka musí doslova "zdechnout".
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) nejde elektrika
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
zapalovací cívky Honda CBR 600F | gogo25 | 3 | 24.5.2024 v 22:53 Milda69 |
Honda cbr600f cukání ve vyšších otá... Honda CBR 600F | Novasek21 | 3 | 10.5.2024 v 20:36 Pawkahb750 |
Suchot pri nevypnutej spojke Honda CBR 600F | juri23 | 23 | 8.5.2024 v 21:14 juri23 |
Nestartuje Točí ale nechytne Honda CBR 600F | Mxbike | 6 | 8.3.2024 v 17:48 Mxbike |
Zvýšení CBR600 Honda CBR 600F | GaučMaster | 7 | 6.3.2024 v 03:41 kokoška. |