PS: Na roztlaceni chyta normalne hned, jen prez starter to blbne, proste nekdy neco vezme baterce proud a podle me ji to skoro celou vycucne.. :/
Naposledy editováno 05.04.2012 19:52:59
1 reakcí na tento příspěvek Divny problem pri startovani
Pokud ani tak problém nezmizí, viděl bych to spíše na mechanický problém v motoru, ale může být i ve starteru - nemusí se projevit vždy a jako na potvoru se neprojeví, když to zkoušíš a kor máš-li na mysli to, že starter vymontuješ a jeho pláštěm se dotkneš pláště motoru v jiném místě, pak může jít o to, že se to neprojeví, když starter běží naprázdno, bez zátěže.
Tak problem musi byt nekde v + kabelu...
Baterku jsem nechal plne nabit, bez zapalovani (otoceni klicku), jsem priolozil kabel k + polu na starteru a rovnou na + pol baterky a tocilo to krasne, potom jsem zkusil otocit zapalovani, znovu jsem prilozil + kabel rovnou na baterku a nastartovalo to hned po spojeni kabelu, potom jsem teda zkusil dat originalni kabel na + starter, a otocit klickem a stlacit startovani a uz to neslo, tak jsem zase zkusil jen spojit + pol starteru rovnou na + pol baterie bez zapalovani a tocilo to zase krasne soumerne, tak jsem pak zkusil otocit zapalovani a spojit zase starter na primo s baterii a chytlo to zase hned po spojeni, takhle 2x za sebou... ale klasicky, ze kdyz otocim klicek, stlacim startovani, tak to nechytne.. tim padem se nekde na + kabelu od tlacitka startovani musi ztracet proud ze ?
Ale spíše to vypadá na to, že skutečně bude chyba v napájecí větvi starteru. Jak uvádíš, může být vadný kabel, ale spíš než na prodření a zkrat bych usuzoval na to, že bude pod izolací "zlomený" a na takto sníženém průřezu se napětí ztrácí. Místo závady bys poznal dle silného zahřívání. Ale chyba může být i v relátku starteru... Vyhřáté, opálené kontakty s přechodovým odporem (to můžeš odzkoušet prozkratováním silových svorek relátka, např. šroubovákem - nelekni se zajiskření), nebo i v napájením okruhu cívky (spínačka, tlačítko, kabel k cívce relátka, blokovací kontakty - spojka, stojánek, neutrál). To můžeš prověřit tím, jestli v momentě, kdy se závada projeví, relátko starteru třeba necvaká, nebo nebzučí. Cvakání může způsobit i slabá baterka, nicméně to by se projevilo pohasínáním kontrolek při startování.
Tedka jsem parkrat za sebou zkousel startovat a vzdy bez problemu, uvidime casem, jestly se neobevi zase nejaky problem...
Jeste jednou dik a hezky den...
Ale snad už to teď bude v pohodě. Nedá se sice vyloučit, že by byla závada přímo uvnitř starteru, ale nebudeme čmárat čerty po zdi.
Naposledy editováno 08.04.2012 21:27:07
1 reakcí na tento příspěvek Divny problem pri startovani
Když žádný "skrytý" odběr vybíjející baterku nenajdeš, potom to bohužel vypadá na chybu uvnitř starteru. Můžou to být ometené či uvolněné uhlíky (ale to by jen snížilo příkon a nevybíjelo tak baterku, nebo, a to je horší, mezizávitové zkraty ve vinutí kotvy či zkrat vinutí na železo kotvy a odtud přes ložiska a pastorek na kostru. Tehdy má starter skutečně příliš velký odběr, přestože nepodává potřebný výkon. To by způsobovalo to, že se vybije baterka tím, jak držíš starter dlouho kvůli tomu, že pořádně netočí. Je to jakobys přitom měl zapnuté třeba dva takové naplno točící startery.
Můžeš potom zkusit ještě sehnat starter jiný, který tam bude rozměrově a výkonově pasovat (asi nebude snadné sehnat starter coby náhradní díl přímo na tento typ), namontovat jej tam a bude-li fungovat dobře, je závada stávajícího starteru jasná. Nejsi-li elektrikář, dej to nějakému navíječi (ale ne každá opravna elektromotorů přijímá tak malé motory), ale je možné, že by Tě taková oprava vyšla dráž než sehnat jiný starter.
Ještě zkus, zda při tom startu, kdy to blbne, se nápajecí kabel ke starteru nehřeje znatelně více, než když to startuje normálně. Pokud ano, opět to ukazuje na chybu ve starteru. Asi bude v tuto chvíli nejlepší zkusit jiný starter. Jinak takto na dálku těžko můžu zatím více radit, kor když se chyba ukáže jen někdy. A jako elektrikář Ti bohužel musím potvrdit (stejně jako každý můj kolega z oboru), že nejhorší poruchy v elektrice jsou ty zaviněné špatným kontaktem, který náhodně někdy převádí, někdy ne. Najít takovou závadu je leckdy o infarkt, takže tohle Ti fakt nezávidím. Krom toho teď musím nejméně na několik dní odjet, takže se sem teď dlouho nedostanu. Tak snad už si poradíš, ale jestli nemáš žádný multimetr, jak uvádíš, tak to raději dej někomu, kdo jej má a elektrice rozumí. Jinak si zbytečně budeš přidělávat nervy. Tak zatím hodně štěstí.
I když teď mě napadlo, když píšeš, že se závada objevuje v poloze spínačky, kdy světla nejdou vypnout, tak pokud svítí hned po zapnutí a nezhasnou ani při spuštění starteru, tak je dost možné, že baterka už není v dobré kondici a světla ji zatíží tak, že starter už neutáhne. To bys opět zjistil měřením napětí při startu. Trochu můžeš soudit i podle toho, jak moc světla během startu pohasnou. Takže ještě před tím, než začneš laborovat se starterem. můžeš ještě vyzkoušet jinou baterku, o které s jistotou víš, že je v pořádku.
Ale nejlepší bude, když na to koukne elektrikář, který má potřebné přístroje.
Ano, on mi neco ten elektrikar rikal, ze se nemuze dal v tom starteru dostat, ze je to tam zalisovany atd.. ale ze funguje vporadku, jak pisete, mozna zrovna u nich fungoval v poradku a u me zase blbne.. I kdyz ted vse nejspis funguje, sejnak si mylsim, ze se zachvilku zase objevi stejny problem a stejnak dojde na to, ze si budu muset udelat novou kabelas... Ale muze to byt jen par zavad, bud spatne Rele, nebo nekde prodreny kabel, a nebo spatny starter ? Rikam to zpravne ? Poradite mi, jak bych zjistil ze je spatny Rele ? Psal jste neco o cvakani, kdyz tam starter nebyl, tak je to dobre slyset, kdyz stlacim tlacitko start, tak neco jednou cvakne... ale to by melo byt takhle zpravne ne ? Jinak myslim, ze v starteru snad problem neni, protoze kdyz jsem predtim zkousel kde je zavada, a prez normalni tlacitko to netocilo skoro vubec, vypnul jsem normalne klicek (takze motorka nemohla chytit) a spojil + kabel s + baterky a starter tocil opravdu rychle a stejnomerne, potom jsem hned otocil klicem a zkusil klasicky start prez tlacitko a uz to neslo.... :) Videl bych to opravdu na nejakou zajimavou chybu, kterou ja asi opravdu nenajdu, jeste kdyz se problem objevi, jak mate relatko a v nem je kabel od starteru, tak bych zkusil udelat uplne novy kabel, napojit do relatka a pripojit k starteru, rikam to zpravne ? Ale co jsem koukal, opravdu mi nikde neprijde, ze by mel byt spatny kabel nebo tak neco ale skrz tu izolaci to nemusi byt vube videt.. ZKusit jiny starter bohuzel moznost nemam a utracet za novy, kdyz tenhle je treba v poradku se mi take nechce Jojo jak pisete, takhle na dalku mi moc pomoct nemuzete, chtelo by to videt, ale uz i tak jste mi pomohl az az, dekuju moc ! Vazne co nejdriv zajedu asi k elektrikari, ale jak jsem psal, zatim to jde... Svetla po otoceni klicku nesviti, az kdyz motorka nastartuje, tak se rozsviti...
Jeste jednou dik....
1 reakcí na tento příspěvek Divny problem pri startovani
Také mně přijde zbytečné používat tu druhou polohu spínačky, kor když se závada projevuje jen v ní. Zapínat a vypínat světla vypínačem snad nezapomínáš a také spousta lidí tuto funkci (automatické zapnutí světel po nastartování, nebo v horším případě po zapnutí klíčku), zejména u motorek dovezených z USA, vyřazuje.
Tak mam par novinek, startovani parkrat zasebou slo, ale dnes opet ne, zase to startovalo nesoumerne a temer uz vubec to netocilo (jako kdyz je baterie kaput), tak jsem to klasicky pichnul na nabijecku a ta ukazovala ze je to skoro plne nabite, tak me napadlo zase zkusit + kabel k + polu na starteru naprimo od baterku a taky stejny problem a kabel se nejak zahrival, tak me napadl tedy jedine problem v starteru.. (a baterku to v celku dost vycuclo), tak jsem zase vyndal starter, tak na nem je vystrcenej kus zavitu na kterem je pritazene matka, vy na to date ocko a zase matku, prislo mi, ze tam musi byt nejaky odpor/problem, tak jsem sundal ten plastovej kryt nakonci starteru a taky ze tam je problem, drat kterej vede od + polu a ma tam byt u tech uhliku pripajenej, tak byl temer utrzenej a nemel skoro zadny kontakt, stacilo malo s nim hejbnout a uz se utrhl uplne.... Tak doufam, ze jsem dospel k zaveru a mohlo to byt vse zpusobene timto kabelem, co myslite ? :) Zitra to beru na praxe, jelikoz se vyucuji automechanikem, tak uvidim, co tam s tim provedu, pokud si nebudem vedet rady odvezu to k elektrikarovi.. :)
Jinak jak jste psal, urcite mi nevadi vyuzivani polohy, kdy musim manualne zapnout svetla, ale nejspis to vypada ( jak uz jsem ted popsal) ze to tou polohou vubec nebylo, akorat proste kdyz jsem to zkousel, tak jsem mel nejspis smulu, ze to treba zrovna slo, tak jsem si myslel ze je to ok... :)
Hezky vecer
Naposledy editováno 18.04.2012 20:05:23
1 reakcí na tento příspěvek Divny problem pri startovani
Docela mne udivuje, že by si toho nevšiml ten elektrikář, kterémus to dával, nicméně mohl se přehlédnout... holt nevím, jak ten starter přesně uvnitř vypadá, tak nemohu soudit. Každopádně vem starter na praxi a dej to nejlépe mistrovi zaměřenému na autoelektriku. Ten si s tím snad poradí nejlíp.
Hlavní ale je, že jsme se konečně dobrali, kde jest zakopaný pes.
Jak jste psal, vypada to, ze jsme snad konecne nasli, kde byla chyba, jeste se ozvu jak to bude startovat v pristich dnech..
JESTE JEDNOU DIKY MOC !!!!
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Nehází jiskru při startování přes s... Derbi GPR 50 Racing | Infiernox | 8 | 22.4.2021 v 20:50 krokoš |
derbi gpr Derbi GPR 50, Derbi GPR 50 Racing | petruhlir2 | 6 | 11.8.2020 v 21:12 Kohlstein |
Derbi gpr 50 bez sytiče nejede Derbi GPR 50, Derbi GPR 50 Racing | Lamakaja | 2 | 10.4.2020 v 22:31 Edrig |
náhon otáčkoměru derbi RGP 50 R Derbi GPR 50, Derbi GPR 50 Racing | vasek2000 | 0 | 13.5.2018 v 12:15 vasek2000 |
Derbi GPR 50 R uchycení plastů ve s... Derbi GPR 50 Racing | fejk72 | 0 | 11.2.2018 v 18:50 fejk72 |