Chtěl bych se zeptat odborníků na spousty dotazů.
Chci si pořídit za cca dva měsíce nějakou krosku. Nejlépe KTM. Problém je v tom, že o motorkách zase až tolik nevím dost věcí a proto sem píši s prosbou na odpovědi ke spoustem mojich dotazů. Raději hned začnu.
1.) Jaký je rozdíl mezi 125ccm a 250ccm motorkou ? Vím že jde o centimetry kubické, ale nevím kde se tenhle obsah oběvuje a co to znamená. Vyšší výkon / rychlost?
2.) Dále bych se chtěl zeptat jaký je rozdíl mezi dvoutaktním a čtyřtaktním motorem u motorek. Vím, že dvoutakt je jednodužší než čtyřtakt (výfuk, expanze...atd) Ale zajímalo by mě jaký to má výsledek v praxi (výkon, rychlost).
3.) Jak tyhle dvě předešlé věci (kubatura a 2T/4T) ovlivňují spotřebu paliva ?
4.) Na závěr bych se chtěl zeptat jak je to s kroskama a silniční jízdou. Líbí se mi hrozně Honda CR500 a později bych jí určitě po řidičáku chtěl užívat k jízdě po silnici. Zajímalo by mě tedy jestli s těmahle strojema ať už s CR500 nebo nějakým KTM endurem je možné jezdit po silnicích protože sem si u nich nikdy nevšiml SPZ značky nebo tachometru...
Pokud bych tedy chtěl využívat krosku s přepravě a jízdě po solničních komunikacích jaký stroj by ste tedy doporučili ? Například u přiložené fotografie nevidím ani tachometr ani SPZ tak bych se chtěl zeptat jak to s tím ježděním na silnicích n1ckos.users.photofile.ru/photo/n1ckos/200615731/xlarge/207117308.jpg
Berte prosím ohled na mé dotazy jako na absolutního začátečníka s těmito parametry a děkuji předem všem za jakékoliv odpovědi. Díky
1) Obsah (správněji objem válců) se projevuje na kroutícím momentu a výkonu. Teoreticky čím vyšší obsah tím vyšší výkon a krouťák tudíž vyšší rychlost a síla.
2) Dvoutakt je jednodušší technicky, čtyřtakt je jednodušší k údržbě Dvoutakt má při stejným objemu vyšší výkon.
3) 2T žere víc než 4T, s obsahem to je různý. 125 4T žerou kolem 3l/100km, 600 žerou kolem 6l/100km. Ale je to hodně různý podle stylu jízdy, motorky atd.
4) Pokud kroska nemá tachometr, světla, SPZ atd. tak samozřejmě nemůže na silnici. Respektive můžeš jezdit tak dlouho dokud tě nechytí
Naposledy editováno 17.04.2012 19:09:32
1) rozdíl mezi 2T 125 ccm a 250 je dvojnásobný výkon a kroutící moment... 35 koní vs. 60, jiný průběh výkonu, nutnost míchat olej s benzínem, větší spotřeba... 4T 250 jede podobně jako 125 2T akorát má pro začátečníka lepší jednodušší průběh výkonu... ale olej se mění cca 10 mth, kilometrově cca 300 km... v případě GO dražší servis
2) u 2T vs. 4T je výkon cca 1,5 krát větší 2T, to znamená že zjednodušene si odpovídá větší kubatura v rozdílných konstrukcích... 125 2T, 250 4T... 250 2T, 450 4T apod... zjednodušeně řečeno
3) spotřeba paliva také skoro dvojnásobná, koně nejedou zadarmo
4) kroska na silnici legálně nejde... to je enduro... ale údržba pořád stejná... baví li tě co 300 km měnt olej, nasaď supermoto gumy a vyraž s krosovou 450 na cesty
CR500 je nejvyšší level, nejsilnější zabiják, na to rovnou zapomeň...
a jestli je to nějaký opožděný apríl, tak mám u tebe aspon pivo za tenhle elaborát, protože takové dotazy to se jen tak nevidí
Naposledy editováno 17.04.2012 19:10:07
1 reakcí na tento příspěvek Potřebuji poradit jaký stroj + další dotazy
Dalo by se to ale nějak vyřešit pokud bych měl zájem o krosku/enduro a chtěl se s nima pohybovat po silnicích? Jsou nějaké tipy, které mají tachometry světla popřípadně odnímatelnou SPZ ? Já jen, že už jsem na ulici viděl spoustu motorkářů na kroskách. Líbí se mi už od mala a teď když budu mít peníže na řidičák i motorku a ještě zbude tak bych si jí moc rád pořídil.
PS: V autoškole si osvojíš jenom nejholejší základy
1 reakcí na tento příspěvek Potřebuji poradit jaký stroj + další dotazy
pro tebe jedině ATK Intimidator
...a nakup si kvalitní plíny
A teď vážně, nenapsal jsi nám, kolik na to budeš mít chechtáků, ale koupil bych nějaký lehký dvoutaktní, klidně i 125 endurko - rok si pojezdíš - uvidíš jak tě to chytí a pak bych přemejšlel o něčem jiným.
1 reakcí na tento příspěvek Potřebuji poradit jaký stroj + další dotazy
Jinak co říkáte třeba na Husqvarna TE 250 ? Co sem koukal jde s ním i do terénu. Světla SPZ tachometr technická, to všechno má a co sem koukal na videa tak to hošani přezuli na terén a vyřádili se na tom až až a když se to přezuje na asfalt tak nemusim mít starosti s pneumatikama ne ? Hlavní vytížení motorky: Ježdění po asfaltu převážně a občas nějakej ten offroad (občas). Jinak po výkonu mi jde samozřejmě i o vzhled. Teréní enduro je pro mě prostě krásný, ale jak řikám rád bych vzhled endura i jeho vlastnosti - HLAVNĚ, ale chtěl bych i aby bylo pojízdný i na silnici. Přeci mi neříkejte, že se v dnešní době nedělaj endura se světlama (maličkost ne ?) kusem plastu na zadku pro SPZ a pokud možno nějaký malý zrcátka aby to nevypadalo jako papamobil a pořád ve stylu teréního endura.
Rozpočet no chtěl bych do toho dát tak max. 40 000 - 45 000. Na úplně novej stroj z fabriky to nebude ale určitě existuje možnost koupit něco takového co sem popsal za takový peníz kvalitně zachovalé a neporušené ne ?
2 reakcí na tento příspěvek Potřebuji poradit jaký stroj + další dotazy
Máš řidičák vůbec na něco?
Jezdil jsi na nebo v něčem?
Nikdy Tě nezajímaly motory, auta, motorky?
Podle dotazu mám pocit, že neumíš ani jezdit na kole.
Takhle se snad ani nemůžeš ptát!
Nemáš ani ponětí o něčem s motorem a za dva měsíce si chceš koupit krosku?!
Nezlob se za trošku hrubší tón, ale vážně chceš motorku?
VladaM píše: Já se spíš zeptám Tebe.
Máš řidičák vůbec na něco?
Jezdil jsi na nebo v něčem?
Nikdy Tě nezajímaly motory, auta, motorky?
Podle dotazu mám pocit, že neumíš ani jezdit na kole.
Takhle se snad ani nemůžeš ptát!
Nemáš ani ponětí o něčem s motorem a za dva měsíce si chceš koupit krosku?!
Nezlob se za trošku hrubší tón, ale vážně chceš motorku?
e:pismenka
Naposledy editováno 19.04.2012 08:56:45