Původně jsem chtěl téma založit Pro motorkářky, ale nepustilo mě to. Nevadí.
Napadlo mě, protože jezdím s batůžkem často, že bych se rád dozvěděl vše, co by té mojí polovičce usnadnilo pobyt za mnou.
Takže hlavně odpovědi něžného pohlaví potěší.
Jsou vítané specifické rady ohledně oblékání - od bundy a kalhot až po spodní prádlo, různé zateplení, vycpání a vypodložení.
Dále poznatky ohledně pohodlného cestování, např. opěrka zad, řidítka na nádrži, madla,...
Potom mě napadla jízda samotná, tedy nejen způsob brždění, zrychlování, myšky, náklony, předjíždění, ale i třeba četnost přestávek.
Ještě zbývá asi vzájemná komunikace.
Nakonec jestli batůžek snáší dobře batůžek na zádech, či jestli nutně kvůli dvoum mikinám a svačině hned montovat kufry a tankbag.
Děkuji všem batůžkům za příspěvky!
1 reakcí na tento příspěvek Batůžek neboli spolujezdec - problémy, přání...
Jinak jezdim celkem normálně,takže asi jako na každý zmrzlině...vysoká rychlost jí nevadí, ale zádný extra psí kusy,protože nemá ještě ani páteřák(napravíme).Přesto dodržuju určitý pravidla který jsou pro batůžka určitě výhodou.
-Slabší decelerace (mít na rukou celou váhu není uplně košér)
5511 píše: S manželkou jsme hodně jezdili dříve zamlada, takže když jsem po letech koupil znovu motorku, nebyl problém. Za jízdy je skromná, nemá žádné luxusní požadavky, drží se ani nevím jak a čeho, naklání se se mnou, vypadá spokojeně. Má kolem sebe 3 velké kufry, zadní s opěrkou, takže spadnout nemůže. Myslím, že základní požadavek batůžku na řidiče je především POCIT VELKÉ BEZPEČNOSTI. Odpustí vám asi všechno, když se s vámi bude cítit bezpečně a nebude se bát. Přece nikdo rozumný nechce, aby měl batůžek výlet na motorce zkažený tím, že by se s námi za jízdy bál. I když sám jedu třeba ostřeji, s batůžkem vždycky jedu opatrněji, protože se dovedu vcítit do jeho pocitů. Párkrát jsem jel s někým jako batůžek taky a zažil jsem takovou hrůzu, že jsem se klepal ještě hodinu po dojezdu. A to jel řidič slušně! Spolujezdec nám musí bezmezně věřit, nic jiného mu ani nezbývá. To, že svěřil náš život do našich rukou, by pro nás měla být být pochvala a uznání našeho řidičského umění. A tu si musíme zasloužit. Moje manželka není řidička, i když řidičák na auto má, nejezdí, dost se bojí. O to více ji uznávám, že si se mnou sedne na motorku, která je obecně považována za stroj smrti. Jednou jsme se vraceli ze Slovenska a když mi doma sama od sebe řekla, že se jí líbilo, jak bezpečně a dobře jedu, že se se mnou vůbec nebojí, byl jsem blahem bez sebe a rád na to vzpomínám. Mám dobrý pocit z toho, když ona má dobrý pocit z bezpečné a klidné jízdy. A to musím říci, že se rozhodně nešouráme, ale tam, kde by mohl nastat problém, jedu pomalu.
Dalším pozitivem zejména pro dálkové cesty, je pohodlné sedlo. Nechal jsem si ho ušít v Mohelnu, je širší a měkčí s paměťovou hmotou uvnitř. Velmi důležitý je hrb mezi námi, protože klouzání po sedle bylo při brždění nebo jízdě z kopce nepříjemné pro oba, musela se přitahovat zpátky dozadu za boční madla, bylo to pro ni prostě namáhavé a nepohodlné.
Pocit jistoty, který nemohou nahradit ani vložky s křidélky, jí poskytuje horní kufr s opěrkou. Proč? Protože moje paní za jízdy spí. Zejména když jedeme daleko. Ale to batůžci dělají.
Ženy, jako správné kočky, mají rády teplo. Proto občas dohlédněte, aby byly dobře oblečeny a ta moje má ráda ledviňák, protože vzadu se víří vzduch a více fouká na záda. Doporučuji.
U nás je to jako přes kopírák! :-
Přeju ještě hodně šťastných a společných kiláků!
2 reakcí na tento příspěvek Batůžek neboli spolujezdec - problémy, přání...
Lucinka87 píše: tak a teď mi tedy pánové poraďte, jak mám docílit toho, aby ten co mi vozí čůrací přestávky dodržoval... protože většinou mi zastaví až tak po hodině, co mu oznámím, že bych potřebovala... ano, je mi jasné, že zastavit hned okamžitě nejde, ale tak když už míjíme několikeré odpočívadlo a on furt nic, to už je fakt na zabití...
Jednoduchá rada, pustitmu to na záda, ať ví, že je debil. Můj batůžek dá vědět a do 3-5 min stojíme.
Vovce už to asi shrnula dobře, to nastupování a sesedání je dobré dělat zásadně s vědomím řidiče, notabene když chudák drží okufrovanou motorku vážící přes 300kg a balancuje na špičkách Bežnou ak/deceleraci jde udržet nohama ve stupačkách, jinak jsem se opírala jednou rukou o nádrž, oběma jen při hodně ostré jízdě, je to dost namáhavé. Sledovat provoz, aby se stačilo reagovat na nenadálé situace, nevyrovnávat zatáčky, nevrtět se a když, tak jen na rovině a ne jak když chytnu vlka, hezky do obou nohou současně a posunout pozadí na chtěné místo
S manželem máme interkomy, takže komunikace probíhá přes ně, je to fajn věc, i když občas mám chuť ho vypnout, když si začne zpívat
Jo, a mně jako batohovi přišlo zcela normální občas zaplatit benzín nebo nějaký to kafe, oběd (s někým, s kým jsem jezdila pravidelně, jasně), chci se vozit, tak proč by měl platit jen řidič...samozřejmě u manželů je to asi bezpředmětné, stejně jako u párů sdílejících společnou kasu
Každopádně teď mám třetí sezónu svou motorku a je to super. Baví mě to moc a strašně se těším na léto, pojedem do Alp, loni jsme byli na jedné mašině, letos už chceme na dvou
interkom nebrat - chvili jsme ho chteli... ale kdyz jedu, mam tendenci si zpivat... a nechci aby to musela poslouchat (nebo mi do toho kecala - nemam hudebni sluch, takze jsou to vzdy desny vodrhovacky)
signaly - imho rukama staci (poklepani na levy ci pravy stehno je navigace, zatahani za bricho je zpomal a stisknuti koleny pridej)
pridavani na benzin - nikdy jsem neresil...
zastavovani na wc - jsem prostatik, takze stavim sam a casto :D nevyhoda zen je, ze si reknou az kdyz uz nutne musi... kdezto chlap vi, ze uz dlouho nebyl a bude muset... :D jinak si to neumim vysvetlit
motodovolena - nejezdim, ale kdybych jezdil, staci topcase - na spodky, kartacek a kreditku :)
spani - draha se mi priznala, ze uz za mnou parkrat usnula... asi bych mel pridat :D
kuzmič píše: Tak jo... spolujezdkyně na zadním sedátku, pokud se zrovna nebojí, tak se většinou nudí..! Mě hooodně pomohl interkom, na dlouhé cesty je to moc fajn věcička a manželka už bez tohoto vynálezu na motorku nevleze...
POZOR
Interkom hodně odvádí pozornost od řízení, hlavně do té doby, než si zvykneš na to, že Ti někdo kecá do helmy za jízdy...
Teď jsem jí pořídil dítě... už nemá čas se nudit..
to mě rozesmálo, jsem na tom podobně.., mám dítě nemám čas výletit, akorát za řídítkama jsem já
1 reakcí na tento příspěvek Batůžek neboli spolujezdec - problémy, přání...
P.S.: Po neděli jedu pro nosič a kufr top case i s opěrkou, na který čekám už 14 dnů. V tomto fóru jsem se utvrdil, že to bude ku prospěchu.
Jinak hrozně důležitý je, jaký má batůžek k motorkám vztah. Pokud vezu někoho, kdo s motorkama nemá moc zkušenosti, vždycky si na začátku domluvíme základní pravidla,(tzn. jak a kde se má držet, jak se chovat v zatáčkách, jak mi dát najevo, že chce zastavit atd.). Co se týče vybavení, kromě svý kombinézy mám ještě textilní motobundu, náhradní rukavky a helmu, takže ji půjčuju. Bez základní výbavy a pevných bot nikoho za sebe neberu. Člověk nikdy neví, co se může na silnici stát, takže tak.
Ohledně stylu jízdy, tak to je hodně podle batůžka, jestli taky sám/a jezdí nebo ne. Když jo tak jedeme i svižněji, ale vždycky jedu o hodně opatněji než kdybych jela sama. Co se týče delších cest zatím jsem to řešila větším batohem s přeskama (obdoba menší krosny), přece jenom na mojí motorce by se kufr přidělával hodně těžko, i když do budoucna uvažulu alespoň o nějakém nosiči na boční brašny.
A usínání za jízdy? No musím říct, že se to žádnýmu batůžku u mě ještě nepodařilo A ani já v jsem si teda ještě v pozici batůžka na motorce neklimbla:)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Batůžek neboli spolujezdec - problémy, přání...
U nás by to neprošlo, protože je více jak dvakrát těžší než já
Oblečení doporučuju stejný jako u pilota, to že jsem batoh, neznamená, že jsem míň ohrožená.
Co se týče jízdy, každému sedí něco jiného. Akcelerace mi nevadila, ale když jsem třeba na světlech nedávala pozor a najednou jsme jeli po zadním, málem jsem si vystoupila A rychlost pro spolujezdce do 120 nuda a od 250 výš celkem o ničem a nepohodlný
Jo a u brzdění je dobrý (nebo prostě obecně) nedržet se pilota, ale nádrže
Naposledy editováno 15.04.2012 01:32:45
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Batůžek neboli spolujezdec - problémy, přání...
Morticianna píše: FishX3> "Nemáš mít tak těžkou pr....el!" zní má odpověď když dostanu žduchanec za odlehčené přední kolo
U nás by to neprošlo, protože je více jak dvakrát těžší než já
Pochop, že nějak zdůvodnit to odlepený přední kolo musím a na to abych řekl že se mi chtělo nejsem dost velkej hrdina ....... no na vážno nechápu že si za někoho holky sedáte (a to myslím i za sebe) a samo čím větší zvíře tím je to pro mne nepředtavitelější.Myslím že jsem někde na půl cesty mezi prdlavkou a sebevrahem, ale i tak....asi žiju s ženskou magorem .
..a vůbec to že jsi poloviční než já ještě neznamená že nemůžeš za zvednutý kolo ....jo jsem zmetek co to určo nakonec u kočky okecá - malé vítezství,ele nemam iluzí kdo vyhrává válku.
Letos dokonce uvažuje, že už si koupí vlastní moto takže jízdu ve 2 už dlouho řešit nebudu :)
Ale co je důležité:
1. Dobrá volba motorky - Futura je parník s velkým zadním sedlem takže je spokojená
2. Rychlost nevadí, prudké brždění má naučené - opírá se o nádrž a navíc je mezi námi velký váhový rozdíl takže se mnou moc neposune v nějaké krizovce
3. Padá se mnou do zatáček a v pohodě všechno, nemám problém s ní omlít trochu slidery (na závěr nějakého dobrého úseku, třeba na Brodě když zastavím tak mi poznamená, že je vidět že jsem se dostal do tempa a že se to líbilo :))
4. Interkom jsme neřešili, máme domluvená gesta a zatím to vždy fungovalo. Paní je velkej kochač, takže se radši kouká než aby mluvila.
5. Jediný co mi opravdu leze krkem, když si nevezmu páteřák, protože pak cítím jak mám zarytou bradu helmy v zádech :D
6. Čůrací zastávky jsou standard, nemám s tím problém.
Jinak jsem rád, že to paní takhle chytlo a baví jí to. Aspoň na té motorce můžu najezdit co nejvíc :)
SuperSic58 píše: Neni nad to jezdit sám, spolujezdec je jen na obtíž.
Rika to vetsina jezdcu vsude, ale do oci spolujezdci nikdo...
Pokud si to chces uzit a jet dle sebe, naprosty souhlas!
Pokud to je holka, co ji mas rad, myslim, ze ta jizda je spis o tom uzit si ji spolecne, zazit neco spolu....
A to je snad taky fajn!
Jinak me naprosto desi co tady ctu o spicich babach vzadu!!!!!
To je snad v urcitem okamziku horsi, nez namol zkarovanej 130 kg chlap za jezdcem... :-\
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Batůžek neboli spolujezdec - problémy, přání...
Máš pravdu, vlastně za to určitě můžu já- a možná také to obecenstvo okolo
Dávám raději přednost vyježděnému řidiči, jehož jízdní styl mi skvěle vyhovuje, než abych se pokoušela přežít své sebevražedné pokusy o samojízdu
Po čtyřech autonehodách se ještě stále bojím autem jezdit, ale na motorce mě tento strach paradoxně zcela opouští. To máš jako v životě. Je naivní se domnívat, že máš něco 100% pod kontrolou. Prvek náhody je vždy přítomen.
Ale zajímaly mě názory ostatních batůžků na wheelie, jenže se nikdo nehlásí
2 reakcí na tento příspěvek Batůžek neboli spolujezdec - problémy, přání...
Jak to, že nikdo nespadnul?
Když se asi moc nedrží...
SuperSic58 píše: Neni nad to jezdit sám, spolujezdec je jen na obtíž.
Pokud jde jen o to zajezdit si, tak souhlasím. Ale pokud jde o to cestovat, tak to si dovolím oponovat!
Není nad to, sdílet pocity, zážitky a dojmy z cest a dovolených ve dvou!
Jezdím jak sám, tak ve dvou a každé má své. Proto jsem to nakonec vyřešil dvěma stroji. Jeden na to ježdění a jeden na to cestování. Ten druhý jsem pro pohodlí spolujezdce nechal s origo sériovými výfuky, doplnil nosičem s bytelnými madly a třema kufry (i s opěrkou) a pořídil jsem do přileb intercom. Základ je však pohodlné sedlo!
Musím říci, že batůžek je spokojený! Jezdí se mnou ráda po ČR i po Evropě a fakt si to oba užíváme. Protože má ideální parametry batůžku 154cm a 50kg a umí se na tandemu chovat vozím ji rád.
Při dlouhých cestách ve dvou je moc důležité nejezdit jak debil, brzda-plyn. Prostě jet plynule! Batůžek musí mít možnost změnit jízdní pozici (z předklonu a držení řidiče k opření o opěrku kufru a držení madel. V obci při 50-ce si třeba protáhnout nohy. Přestávky po 100km jsou samozřejmostí! Teprve pak bude pro spolujezdce cesta příjemná a užije si ji. Je třeba mít na paměti, že batůžek si prostě nikdy neužívá jízdu na motorce tak, jako řidič!
VladaM píše: Kurňa, spící batůžek!
Jak to, že nikdo nespadnul?
Když se asi moc nedrží...
No, když jedu s batůžkem jako "řidič slečny Daisy", tak si také občas klimbne, ale zatím jsem ji neztratil! Proto ten intercom. Jak mi klepne přilbou do mé, hned na ni mluvím, aby nespala!
Naposledy editováno 15.04.2012 15:56:17
Morticianna píše: Jako batoh na moto batoh nedám dopustit. Při pádu byly záda jediné kontaktní místo, které nebylo naraženo Takový airbag na páteřáku
Jinak mám dotaz na ostatní batůžky, jak snášejí wheelie, tedy jízdu po zadním kole?
Mne to 2-3x při vyjížďce nevadí, ale když už je to popatnácté, tak už mě to poněkud irituje
Me spis irituje, ze se tim nici rizeni, rafky, loziska atd.
Pokud mam jedno moto a k nemu laskyplny vztah, tak mu to neudelam i kdybych byla sebelepsi kaskader.
Ale proti gustu...
Jinak mi to jako spolujezdci nejak potize nedelalo poprve, ani po desate.
Spis jsem koukala jak puk, kdyz jsme hned na to meli nahore to zadni kolo a stali z pekny rychlosti najednou na fleku.
Ac jsem tusila, ze to prijde, litala jsem tam jak hadr na holi a borce asi neco vepredu zabolelo jak jsem na nem pristala
Poprve jsem to teda moc nedala...
Ale ted uz se radsi jen kocham, at si blbnou ti ostatni...
Azi. píše: Gabba> Já vím je to moje zlato;), ale už jsme si msuel dupnout,m že se pojedu sám projet, abych to mohl pořádně potahat. Jinak dělá vše podle mě jedem jako jeden člověk a divný bojí se za mnou na motorce mín, než vedle mě v autě . Jinak na co interkom? stačí oklopit na pů minuty ani ne plexi natočit hlavu a je to jasný. Mladá mě neupozorňuje na každý letadlo nebo srnku v poli, ví že na takové kra.iny nemám při tom čas.
Clovece, to s tim strachem v aute mam obcas taky vic nez na motu!
Zajimave
A pak jsem se taky bala na motu od 180 - do 200 a pak uz ne.
Taky nechapu...
Ted uz se nekdy bojim i pri 150
To bude asi vekem... haha
VladaM píše: Kurňa, spící batůžek!
Jak to, že nikdo nespadnul?
Když se asi moc nedrží...
ta moje začala spát po prvním opuštění silnice -- trochu jsme se proletěli, já si potrhal břicho a ona se fest lekla, za 2h jsme jeli dom (450km) . já na operaci a ona se uklidnit - většinu cesty prospala ... no a od té doby s tím nemá problém ...samozřejmě musí být podmínky, většinou spí při nějakých dlouhých přesunech ale neni to závislé na rychlosti - loni když jsem mastil do rumunska s celkovým průměrem 130 (včetně měst) tj na dálnicích co tvořily velkou část přesunu jsem nesešl pod 200-240, tak spala velkou část cesty
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Batůžek neboli spolujezdec - problémy, přání...
cestopis baťůžka-ENDURO
Interkom používáme,i když jezdíme každý na své motorce a opěrka na topu je super věc , miniaturní balení čehokoliv na cestách se cení , spát se dá na dálnicích úplně v pohodě..
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Batůžek neboli spolujezdec - problémy, přání...
no já zatím na cestách nespala a asi ani šanci mít nebudu... jeli jsme na dálnici, já si jen na chvilku zavřela oči a už jsem schytala ťukanec do helmy, abych dávala pozor
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Batůžek neboli spolujezdec - problémy, přání...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Batůžek neboli spolujezdec - problémy, přání...
Morticianna píše: ...
Po čtyřech autonehodách se ještě stále bojím autem jezdit, ....
To dává tvé přezdívce skutečný význam Pokud jsi při těch nehodách řídila ty, tak bych na tvém místě také raději přenechal řízení jiným