Zajímám se o tuto problematiku,protože v tomto oboru pracuji.Děkuji za ispirativní příspěvky.
Uzavřeno 12.04.2012 v 11:00 uživatelem bojar61
Otevřeno 12.04.2012 v 11:00 uživatelem bojar61
Uzavřeno 12.04.2012 v 11:07 uživatelem bojar61
p.s: o zažitých doktrínách se raděj bavit nebudu!!!
Na motorku jsem ted zatim na A18 jizdy neměl a mam jen autojizdy, ale je to skoro stejne jako když jsem delal v 16 na motorku
1, Nejhorší je, když instruktor či komisař je tlusty prase, co na motorce ma najezdene km jen z autoskoly a sam nema zkušenosti. Na tu 125ku to bylo třesny, když jsem jezdil s chlapem, co ma 120kg. Chudak maly cbrko uplne řvalo a když jsme zastavili na křižovatce v kopci, tak musel slezt, aby to cbrko vyjelo..
2, Moje autoškola to bere zodpovedne, na teorii řika chlapek(naštěsti nas uci dobre, co procestoval celou evropu atd.) zajimavosti, na co si mame davat pozor atd..
3, Naopak kamoši, co dělaji autoskolu v Olomouci, tak maji jen jizdy a zdravovědu. Teorii nemaji žadnou, jen jim intruktor dal učebnici a řekl "tam to vše mate", což je podle me dost nezodpovedne pak poslat na silnice človeka, co si přecte jen ucebnici(jestli vubec přecte)
4, Nevim, jestli to je tak vsude, ale ja mel jizdy ted hned po prvni teorii, kde jsme brali jen nastaveni zdrcatek,sedacky atd.. kdybych nemel už najezdeny neco na masine, tak bych ty křižovatky a vse nezvladal a moji "spolužaci" v autoskole, kteři maji nulove zkušenosti to nezvladali a pak na ne jen instruktor rval, jaktože nedavaji přednost..
tot asi vse.. Jako intruktor bych si zkusil byt, ale jen na nejakou letni brigadu, to by me bavilo jen sedet na motorce ci v aute a v podstate nic nedelat, nejsem nervak, tak bych nemel z toho nervy a nebyl na ne nastvanej, že jim to nejde
Na A1 a A18 jsem měl super instruktora - bejvalej dopravák, ale neskutečnej týpek Docela lehkej, vážil snad do 70kg, na motorkách najeto spoustu km a hlavně pohodář jak cyp
Vše poctivě, ač jsem na motorkách už pár let uměl, tak všechno poctivě vysvětlil a dal spoustu rad a upozornění Jízdy poctivě jak mimo město, tak ve městě, celkově bych to hodnotil dobře
Bohužel tato autoškola nedělá A21, takže jsem musel zvolit jinou
No nebudu to moc rozebírat, bude stačit, když řeknu jen to, že ty peníze pro autoškolu byly opravdu "za nic"
2 reakcí na tento příspěvek úroveň motoškol a co je třeba napravit
a jeste k te autoskole : obcas me irituje, že si ze me dela intruktor taxikařa.. Zavola frajerovi, jedeme pro neho, pak ho nekam odvezem, vyzvedneme doma intruktorovu ženu, zavezeme do obchodu, pak ji vyzvednem a podobne.. nebo ted jsem cekal na intruktora 30minut!! sel si do autobazaru vybirat auto, to už me nekdy irituje..
1 reakcí na tento příspěvek úroveň motoškol a co je třeba napravit
1) Zde na stránkách udělat nějakou sekci Auto-motoškoly, kde budou uživatelé dávat své objektivní hodnocení vč. pokecu
2) Používat již stránky, které jsou vytvořeny např. zde
Dokud budou lidi do těch shitoidních škol lidi, tak to ti "podnikatelé" nezavřou. To je jak s restaurací - vařit neumí, ale lidi tam na jídlo jdou, protože to "z venku vypadá dobře".
pri zkousce instruktor chtel videt sviznou jizdu a kratke poruseni rychlosti z duvodu mu nevadilo pze sam nam rekl ze chce videt ze umime bezpecne predjet a chovat se bezpecne ve vysi rychlosti
ja jsem byl nadmiru spokojen a muzu doporucit
Android.wr píše: ... J .. člověka naučí poznávat značky.. nějaké ty pravitla.. Pak ti ukážou motorku řeknou kde je brzda plyn atd. Sedneš na to tak nějak se na tom naučíš pohybovat,ale je to jen pouhý základ .Dostaneš noty , Koupíš máňu a zkušenosti nabíráš časem nemyslím že autoškola člověka naučí JEZDIT ...
Přesně tak, není třeba měnit vůbec nic, školy by měly být co nejlevnější, zkoušky rovněž, proboha netahejte do toho, že by vás škola měla naučit brzdit přední a jezdit v dešti... rozbít si hubu (a několikrát, sám jsem příkladem) si musí každý sám. Z tohoto požadavku neslevím.
Nevymýšlejte, co by mělo být jinak, nebo si to nějaký úředník přečte a pak se z toho pos...te. Budou povinné GPS loggery, kolik toho kdo najezdil, atd. Zkouška ve 3 lidech (adept, učitel, komisař, každý na svém stroji)... budete to chtít platit?
ale pravda je že já za celou dobu jízdy v autoškole používal 99% přední brzdu jelikož zadní buben neubrzdil nic to bych dřív zabrzdil botama ale hlavně nechápu nesmyslně dlouhou a zvedlou páku zadní brzdy už při první jízdě lak mile jsem šel na brzdy tak sem hledal kdysi zadní brzdu a marně tak sem to zašlápl přední a od té doby jsem byl z přední brzdou veliký kamarád jinak ze 120kg instruktorem se jezdí vážně výborně když má člověk koule na nádrží
Na motorce, na které zkoušky probíhaly, jsem seděl poprvé v životě už rovnou s komisařem. Tomu starému GSu vůbec, ale kurva vůbec, nebrzdila přední brzda a málem sem to natankoval do plechovky hned na první křižovatce. Zbytek jízdy byl ok, akorát se komisaři nelíbilo, že jezdím po středu cesty a nedržím se u pravého okraje.
Takže papíry jsem dostal a přitom sem neodjel ani jednu hodinu, neabsolvoval žádnou teorii, techniku, a zdravovědu mi taky nějak "zařídil" instruktor.
Takže... asi tak.
A bohužel, když si přečtu, jak se někde jezdí (jízda 20-30 minut místo 45 minut, menší počet jízd, nedělá se teorie, přístup učitelů apod.), tak je mi z toho na nic. Jak někdo psal výše, záleží na každém, jakou AŠ si vybere. Určitě jsou tady autoškoly, resp. motoškoly, které naučí své žáky základům řidičského umění včetně zásad bezpečné jízdy, předvídat, co se může stát, ..., ale ono to nejde bez kvalitního vybavení včetně moderních motorek, komunikačního zařízení a zodpovědného přístupu k přípravě. A to stojí peníze. Pokud si každý bude vybírat AŠ jen podle nízké ceny, tak se opravdu moc nenaučí, neboť provozovatel AŠ chce vydělat a za málo peněz - málo muziky. Ono to v autoškole nelze dohánět velkým počtem klientů, neboť s výjimkou teorie jde o systém 1 vozidlo - jeden žák - jedna vyučovací hodina - jeden učitel. A pokud se dodrží zákonem stanovené minimální počty hodin výcviku, tak lze snadno spočítat náklady, resp. cenu. A pokud někdo hledá nízkou cenu, tak ať se pak nediví, že jej nic nenaučí. Znám ze své praxe dost takových případů.
Je skutečně nutno říci, že se v AŠ skutečně žák naučí základní dovednost, ve kterých se pak zdokonaluje. Ale k tomu, aby se mohl zdokonalit, tak jej někdo musí ty základy naučit.
V případě motocyklů je, jak bylo výše několikrát řečeno, problém s váhou učitele. Ano, v je problém. Řešením by byla samostatná jízda žáka v provozu s doprovodem učitele ve vozidle či na motorce. Takové řešení se připravuje, ale opět nutno říci, že to bude znamenat vyšší ceny (jízda s druhým vozidlem, větší nároky na základní přípravu zvládání motorky na AC - více hodin, pojištění motorek atd.). Je to ale určitě způsob, jak zkvalitnit přípravu. Tomu ale musí také odpovídat i náročnost zkoušek.
Hlavně ale je nutné změnit přístup k výběru auto - motoškoly, je potřebné hledat takovou AŠ, kde skutečně žáky něco naučí, a ne je levnou autoškolu, kde je velmi pravděpodobné, že toho moc žákovi nedají, jen budou chtít z něj vytáhnout peníze a pokud možno co nejméně za to odvedou.
Jak to tak čtu, tak si můžu gratulovat za šťastnou ruku při volbě autoškoly. Faktem je, že když jsem si loni konečně splnil klukovský sen a rozhodl jsem se udělat si papíry na velkou motorku, měl jsem už hafo kilometrů nalítaných za volantem, tudíž jsem se v autoškole domluvil, že teorii si proletím doma sám a odjezdím si "jen" hodiny na motorce. Z motorky, potažmo instuktora jsem měl vcelku vítr, ale hned od první hodiny jsem stresy pustil z hlavy.
Instruktor byl naprostý pohoďák, který lítá na motorce snad každou volnou chvíli a i na cvičáku byl oblečený jak Robocop, takže jsem si tehdy sice v kožené bundě, ale v obyčejných jeansech připadal jak debil
Výuka probíhala z mého pohledu naprosto luxusně, protože jsem nejdřív jezdil na AC na "dváce", se kterou jsem další jízdu jel i do provozu. Další jízdy na 25kW GS500 a posléze na "plnotučné" Inazumě už probíhaly v provozu s tím, že jsme vystřídali snad všechny druhy cest včetně úseků, kde jsme to mohli legálně krapet "osolit", tak jsem si mohl udělat jakžtakž představu, jak se motorka chová v různých situacích. Poslední jízdu jsem si na radu instruktora odjezdil záměrně večer před zkouškama coby dvouhodinovku, abych ráno nebyl ve stresu - z části na cvičáku kolem kuželek a pak samozřejmě v provozu.
Nejde to samozřejmě srovnávat s kurzy Míry Lisého apod., ale troufám si tvrdit, že motoškola, kterou jsem absolvoval mi do začátku dala opravdu hodně a nepovažuju to za vyhozené prachy nebo ztracený čas kvůli povinnému razítku. Tímto zdravím svého instruktora Alana !
Naposledy editováno 12.04.2012 09:26:52
TO je NEJpotřebnější změna v našich motoškolách.