1 reakcí na tento příspěvek Válec a píst - motorová pila
Na to si pamatuju velmi dobře, odvezl jsem to servisu že to chci poladit protože to nedrží volnoběch, Než jsem došel k autu tak mi volali že to je mázlý a oprava 6000kč. No tenkrát jsem je tan seřval že za dvě minuty nemohli zjistit že to je přidřený, ale měli pravdu, koukli tam vejfukem )
Naposledy editováno 02.04.2012 10:29:38
2 reakcí na tento příspěvek Válec a píst - motorová pila
A servisák? No vy jste to asi nemazali, je to zanedbanou údržbou. Až na to, že se to mazalo předepsanym olejem, předepsanym poměrem a údržbu na tom dělal on
No co, pilku máme jinou a do toho servisu už taky nechodíme A pilka to byla od Stihlu, takže by to žádnej šmejd být neměl...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Válec a píst - motorová pila
davidas píše: přesně tak jsem si to představoval, ale spíše že jsem to uštval, matroš na pístu a válci nevydržel teplotu, protože když jsem se díval na píst, připadalo mi to jako puchýře které popraskaly....
PLUS:
takovou odpověď jakou jsi napsal jsem čekal jako neodbornou-má stejnou hodnotu jako ze "servisu", vyvedu tě z omylu, zadřeno nic není, pila nedrží volnoběžné otáčky, jinak normálně fuguje
A co jiného než zadření je to co popisuješ, odborníku?? Co jako myslíš že znamená zadření, než to že ti skápne třením píst a vydrolí nikasil???? Jakou odbornou radu tady čekáš, když neznáš ani základí pojmy? A že to jede jenom nedrží otáčky? - proboha! - kolik jsi za život zadřel třeba kozích dechů? - jede, zastaví, schládne..... a znova jede, jenom netáhne a nedrží volnoběh
1 reakcí na tento příspěvek Válec a píst - motorová pila
Naposledy editováno 02.04.2012 11:24:17
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Válec a píst - motorová pila
Koudy01 píše: Písek :)
ale pendrek! - to tady fakt neviděl nikdo naprosto učebnicový záděr?!
Naposledy editováno 02.04.2012 11:28:05
Učebnicový záděr je přesně to co tu kolega vystavil: ať už je to dané špatným mazáním (málo oleje, nebo nevhodný olej) nebo tou chudou směsí (vyšší teplota spalování, protože směs má mimo jiné i úkol chladit spalovací prostor) nebo přetížením a špatným chlazením, je příčina jednoduchá - vysoká teplota na třecí ploše mezi hliníkovou slitinou (pístem) a povrchem válce (nikl, křemík, uhlík) způsobí, že olejová vrstvička přestane fugovat. Předně ztratí olej svoje kluzné vlastnosti.... Tím se zvýší tření a začne se celý systém víc zahřívat - nejvíc píst. Ten se tepelnou dilatací roztáhne, vytlačí i ten poslední zbytek oleje a i zvětšením objemu toho pístu se tření ještě znásobí..... Tomu se říká záděr. Vypadá to pak přesně tak, jak je vidět tady: Hliník se začne tavit, namotá se na pístní kroužek začne vydírat jinak velice tvrdý a houževnatý nikasil..... Píst je i s kroužkem vždycky na odpis.... Nikasil většinou stačí rozleštit, ale tady už je to natolik zprasené, že o téhle variantě pochybuju.
Naposledy editováno 02.04.2012 11:43:44
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Válec a píst - motorová pila
bathed píše: A co jiného než zadření je to co popisuješ, odborníku?? Co jako myslíš že znamená zadření, než to že ti skápne třením píst a vydrolí nikasil???? Jakou odbornou radu tady čekáš, když neznáš ani základí pojmy? A že to jede jenom nedrží otáčky? - proboha! - kolik jsi za život zadřel třeba kozích dechů? - jede, zastaví, schládne..... a znova jede, jenom netáhne a nedrží volnoběh
nepovažuju se za odborníka.....
ale takové řeči co tu vedeš jsou nesmylné, nezadřel jsem ani jednou.....
pořádně si přečti co je npsáno v tomto příspěvku http://www.motorkar...amp;pgr=#goto6234756
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Válec a píst - motorová pila
davidas píše: nepovažuju se za odborníka.....
ale takové řeči co tu vedeš jsou nesmylné, nezadřel jsem ani jednou.....
pořádně si přečti co je npsáno v tomto příspěvku http://www.motorkar...#goto6234756 [/quote]
A já ti znova - tuším už potřetí opakuju, že tohle je regulerně zadřený válec! To jestli sis toho všimnul nebo nevšimnul, na to nemá žádný vliv! I na té motorce je to tak, že to laik při jízdě nemusí ani postřehnout a v terénu to platí dvojnásob. Zkrátka se ti při řezání pilka trošku zpomalila (jako by ti třeba sevřelo lištu s řetězem) a znova se rozběhla. Ani to že pak měla logicky o 25% i víc slabší výkon ve špici nemusels poznat!
A příčiny? Viz můj dlouhosáhlý příspěvek.... I těch pil s takovýmhle "auví" jsem už pár viděl. Po opravě se museli majitelé poohlédnout po lepším mazání, vysoko daleko kvalitativně nad tím, co doporučuje výrobce: klidně Racingový olej pro dvoutakty.... a navíc klidně s vyšším poměrem než dřív....
Naposledy editováno 02.04.2012 11:58:13
Jestli ne, tak to jelo bez oleje. A nebo olej primichany do benzinu pri celozimni odstavce v nadrzce zdegradoval.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Válec a píst - motorová pila
bathed píše: A já ti znova - tuším už potřetí opakuju, že tohle je regulerně zadřený válec! To jestli sis toho všimnul nebo nevšimnul, na to nemá žádný vliv! I na té motorce je to tak, že to laik při jízdě nemusí ani postřehnout a v terénu to platí dvojnásob. Zkrátka se ti při řezání pilka trošku zpomalila (jako by ti třeba sevřelo lištu s řetězem) a znova se rozběhla. Ani to že pak měla logicky o 25% i víc slabší výkon ve špici nemusels poznat!
A příčiny? Viz můj dlouhosáhlý příspěvek.... I těch pil s takovýmhle "auví" jsem už pár viděl. Po opravě se museli majitelé poohlédnout po lepším mazání, vysoko daleko kvalitativně nad tím, co doporučuje výrobce: klidně Racingový olej pro dvoutakty.... a navíc klidně s vyšším poměrem než dřív....
Ale dyť vono to není zadřený
davidas píše: přesně tak jsem si to představoval, ale spíše že jsem to uštval, matroš na pístu a válci nevydržel teplotu, protože když jsem se díval na píst, připadalo mi to jako puchýře které popraskaly....
tak to buď rád,žes to nezadřel3 reakcí na tento příspěvek Válec a píst - motorová pila
VlastíkPlamínek píše: to rozhodně není zadřený! Nenech si nic namluvit od zdejších odborníků... s nima mám svoje zkušenosti tohle není zadřený ani omylem, tohle je na 100% unavený. Nech to odpočinout a uvidíš že za týden poběží jak nová
Musím souhlasit,místní chytraci nepoznají unavený motor od zadřeného,jak říkáš nechat odpočinout a kdyby to nepomohlo tak použít Turbonátor nebo Magnetizér paliva aspon ze začátku než si ten volnoběh zase sedne, pak by melo být zase vše v pořádku.
1 reakcí na tento příspěvek Válec a píst - motorová pila
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Válec a píst - motorová pila
VlastíkPlamínek píše: jako studijní materiál doporučuji shlédnout Příhody vojína Čonkina
kolik cukru,tolik hoven?1 reakcí na tento příspěvek Válec a píst - motorová pila
Bohužel osobní zkušenost - toto nám řekli v servisu Zajímavýal je, že o ničem takovym v návodu nic nepíšou Každopádně od tý doby mícháme benzín podle potřeby tak, aby tam pokud možno nezůstával
sharkis píše: Jestli si tam nechal namíchanej benzín s olejem dlouho, tak se stane to, že si ten olej časem sedne a bez pořádnýho promíchání (protřepání) se ta pila snadno přidře, protože tam ten olej fakt neni
Bohužel osobní zkušenost - toto nám řekli v servisu Zajímavýal je, že o ničem takovym v návodu nic nepíšou Každopádně od tý doby mícháme benzín podle potřeby tak, aby tam pokud možno nezůstával
Co to tady meleš?! tohle není přidřené!!!