Téma: Válec a píst - motorová pila
 
2.4.2012 v 09:56
Zdarec, zajímala by mě příčina vzniku rýh na válci a pístu u motorové pily, každopádně razantně vylučuji a odmítám sdělení "servisu" že v benzímu nebyl olej.









Předchozí
1 2 3
Následující

1 reakcí na tento příspěvek Válec a píst - motorová pila

2.4.2012 v 10:13 | Nahoru | #1
příčina rýh je taková, žes to zadřel.....

(reakce na) Válec a píst - motorová pila

2.4.2012 v 10:20 | Nahoru | #2

bathed píše: příčina rýh je taková, žes to zadřel.....



Krásně vystihnuto. lépe bych to asi nepopsal.

Válec a píst - motorová pila

2.4.2012 v 10:24 | Nahoru | #3
takovou odpověď jakou jsi napsal jsem čekal jako neodbornou-má stejnou hodnotu jako ze "servisu"

vyvedu tě z omylu, zadřeno nic není, pila nedrží volnoběžné otáčky, jinak normálně fuguje

Válec a píst - motorová pila

2.4.2012 v 10:27 | Nahoru | #4
jojo měl jsem stejnej problém, JOHNSERRED, řekli mi to samý, že prej bez oleje a já ještě kupoval ten nejdražší co se dal sehnat. Kamarád co opravuje pily pro lesy mi řekl že to je nedostatečný ohřátí a špína ve vzducháči.
Na to si pamatuju velmi dobře, odvezl jsem to servisu že to chci poladit protože to nedrží volnoběch, Než jsem došel k autu tak mi volali že to je mázlý a oprava 6000kč. No tenkrát jsem je tan seřval že za dvě minuty nemohli zjistit že to je přidřený, ale měli pravdu, koukli tam vejfukem )

Naposledy editováno 02.04.2012 10:29:38

2 reakcí na tento příspěvek Válec a píst - motorová pila

2.4.2012 v 10:40 | Nahoru | #5
přesně tak jsem si to představoval, ale spíše že jsem to uštval, matroš na pístu a válci nevydržel teplotu, protože když jsem se díval na píst, připadalo mi to jako puchýře které popraskaly....

Válec a píst - motorová pila

2.4.2012 v 11:10 | Nahoru | #6
To máš ještě dobrý. My měli pilku na servise jen kvůli údržbě. A do toho servisu jsme jí nosili už od novoty. Pak jsme jí asi 3x použili (hobby použití, žádný kácení půlky lesa) a normálně se ohnula ojnice

A servisák? No vy jste to asi nemazali, je to zanedbanou údržbou. Až na to, že se to mazalo předepsanym olejem, předepsanym poměrem a údržbu na tom dělal on

No co, pilku máme jinou a do toho servisu už taky nechodíme A pilka to byla od Stihlu, takže by to žádnej šmejd být neměl...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Válec a píst - motorová pila

2.4.2012 v 11:10 | Nahoru | #7

davidas píše: přesně tak jsem si to představoval, ale spíše že jsem to uštval, matroš na pístu a válci nevydržel teplotu, protože když jsem se díval na píst, připadalo mi to jako puchýře které popraskaly....
PLUS:
takovou odpověď jakou jsi napsal jsem čekal jako neodbornou-má stejnou hodnotu jako ze "servisu", vyvedu tě z omylu, zadřeno nic není, pila nedrží volnoběžné otáčky, jinak normálně fuguje



A co jiného než zadření je to co popisuješ, odborníku?? Co jako myslíš že znamená zadření, než to že ti skápne třením píst a vydrolí nikasil???? Jakou odbornou radu tady čekáš, když neznáš ani základí pojmy? A že to jede jenom nedrží otáčky? - proboha! - kolik jsi za život zadřel třeba kozích dechů? - jede, zastaví, schládne..... a znova jede, jenom netáhne a nedrží volnoběh

1 reakcí na tento příspěvek Válec a píst - motorová pila

2.4.2012 v 11:17 | Nahoru | #8
Písek :)a nebo taky muzes byt takovej ten, jak nastartuje, hnedka zmacke plyn uplne na plno jak nejvic to de a reze a reze

Naposledy editováno 02.04.2012 11:24:17

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Válec a píst - motorová pila

2.4.2012 v 11:21 | Nahoru | #9

Koudy01 píše: Písek :)



ale pendrek! - to tady fakt neviděl nikdo naprosto učebnicový záděr?!

(reakce na) Válec a píst - motorová pila

2.4.2012 v 11:27 | Nahoru | #10
bathed> odepisuj pomalejc ...smz. nikdo z nas nevi, jak to presne bylo a proc se tomu tak stalo rict: "malo oleja" je ale vzdycky nejjednodussi a pak se majitel citi urazene, protoze on mazal jak mel a pricina zadreni byla jinde..

Naposledy editováno 02.04.2012 11:28:05

(reakce na) Válec a píst - motorová pila

2.4.2012 v 11:27 | Nahoru | #11

bathed píše: ale pendrek! - to tady fakt neviděl nikdo naprosto učebnicový záděr?!

Ježiši a co pak to teda je ten "učebnicovej záděr?"

Válec a píst - motorová pila

2.4.2012 v 11:40 | Nahoru | #12
Příčin zadření může být milion: pamatuju si třeba jak hořely motorky na šestidenní ve španělsku, protože se ráno startovalo u moře a za dvě hodiny se motorky šplhaly po poprašku sněhu ve dvoutisícové výšce. Jezdci to teda natryskovali na nějaké střední hodnoty. Nahoře motorky kouřily (bohatá směs), ale tam se vložky nejely: natvrdo se závodilo zase dolů u moře a ejhle - hustší vzduch a chudá směs! Hlavně ukvičené malorážky odcházely jedna za druhou a v depu se měnily písty jak na běžícím pásu .... a tak by se dalo pokračovat....

Učebnicový záděr je přesně to co tu kolega vystavil: ať už je to dané špatným mazáním (málo oleje, nebo nevhodný olej) nebo tou chudou směsí (vyšší teplota spalování, protože směs má mimo jiné i úkol chladit spalovací prostor) nebo přetížením a špatným chlazením, je příčina jednoduchá - vysoká teplota na třecí ploše mezi hliníkovou slitinou (pístem) a povrchem válce (nikl, křemík, uhlík) způsobí, že olejová vrstvička přestane fugovat. Předně ztratí olej svoje kluzné vlastnosti.... Tím se zvýší tření a začne se celý systém víc zahřívat - nejvíc píst. Ten se tepelnou dilatací roztáhne, vytlačí i ten poslední zbytek oleje a i zvětšením objemu toho pístu se tření ještě znásobí..... Tomu se říká záděr. Vypadá to pak přesně tak, jak je vidět tady: Hliník se začne tavit, namotá se na pístní kroužek začne vydírat jinak velice tvrdý a houževnatý nikasil..... Píst je i s kroužkem vždycky na odpis.... Nikasil většinou stačí rozleštit, ale tady už je to natolik zprasené, že o téhle variantě pochybuju.

Naposledy editováno 02.04.2012 11:43:44

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Válec a píst - motorová pila

2.4.2012 v 11:51 | Nahoru | #13

bathed píše: A co jiného než zadření je to co popisuješ, odborníku?? Co jako myslíš že znamená zadření, než to že ti skápne třením píst a vydrolí nikasil???? Jakou odbornou radu tady čekáš, když neznáš ani základí pojmy? A že to jede jenom nedrží otáčky? - proboha! - kolik jsi za život zadřel třeba kozích dechů? - jede, zastaví, schládne..... a znova jede, jenom netáhne a nedrží volnoběh



nepovažuju se za odborníka.....
ale takové řeči co tu vedeš jsou nesmylné, nezadřel jsem ani jednou.....
pořádně si přečti co je npsáno v tomto příspěvku http://www.motorkar...amp;pgr=#goto6234756

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Válec a píst - motorová pila

2.4.2012 v 11:57 | Nahoru | #14

davidas píše: nepovažuju se za odborníka.....
ale takové řeči co tu vedeš jsou nesmylné, nezadřel jsem ani jednou.....
pořádně si přečti co je npsáno v tomto příspěvku http://www.motorkar...#goto6234756 [/quote]

A já ti znova - tuším už potřetí opakuju, že tohle je regulerně zadřený válec! To jestli sis toho všimnul nebo nevšimnul, na to nemá žádný vliv! I na té motorce je to tak, že to laik při jízdě nemusí ani postřehnout a v terénu to platí dvojnásob. Zkrátka se ti při řezání pilka trošku zpomalila (jako by ti třeba sevřelo lištu s řetězem) a znova se rozběhla. Ani to že pak měla logicky o 25% i víc slabší výkon ve špici nemusels poznat!

A příčiny? Viz můj dlouhosáhlý příspěvek.... I těch pil s takovýmhle "auví" jsem už pár viděl. Po opravě se museli majitelé poohlédnout po lepším mazání, vysoko daleko kvalitativně nad tím, co doporučuje výrobce: klidně Racingový olej pro dvoutakty.... a navíc klidně s vyšším poměrem než dřív....

Naposledy editováno 02.04.2012 11:58:13

Válec a píst - motorová pila

2.4.2012 v 15:04 | Nahoru | #15
jestli je svrchu shoreny pist nedej boze dira,tak to bylo chude, velky predstih,zasah do vyfuku ,sani,karburatoru, spalovaciho prostou, nevhodny benzin a pod.
Jestli ne, tak to jelo bez oleje. A nebo olej primichany do benzinu pri celozimni odstavce v nadrzce zdegradoval.

Válec a píst - motorová pila

2.4.2012 v 15:06 | Nahoru | #16
A nez koupis ty streva nove, tak doporucuji najit a odstranit pricinu zaderu. Aby jsi to neplatil dvakrat, trikrat,ctyrikrat I takove odborniky jsme uz potkali.

Válec a píst - motorová pila

2.4.2012 v 15:36 | Nahoru | #17
Po pravdě: benzín+olej byl letošní čerstvý nebo loňský?
Zadřené je to fest,to je bez debat.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Válec a píst - motorová pila

2.4.2012 v 15:42 | Nahoru | #18

bathed píše: A já ti znova - tuším už potřetí opakuju, že tohle je regulerně zadřený válec! To jestli sis toho všimnul nebo nevšimnul, na to nemá žádný vliv! I na té motorce je to tak, že to laik při jízdě nemusí ani postřehnout a v terénu to platí dvojnásob. Zkrátka se ti při řezání pilka trošku zpomalila (jako by ti třeba sevřelo lištu s řetězem) a znova se rozběhla. Ani to že pak měla logicky o 25% i víc slabší výkon ve špici nemusels poznat!

A příčiny? Viz můj dlouhosáhlý příspěvek.... I těch pil s takovýmhle "auví" jsem už pár viděl. Po opravě se museli majitelé poohlédnout po lepším mazání, vysoko daleko kvalitativně nad tím, co doporučuje výrobce: klidně Racingový olej pro dvoutakty.... a navíc klidně s vyšším poměrem než dřív....



Ale dyť vono to není zadřený

Válec a píst - motorová pila

2.4.2012 v 15:55 | Nahoru | #19
Když je to dříplé na vyfukovém kanále,jako tomto případě,vždy se jedná o přehřátí motoru.Lesu zdar.

(reakce na) Válec a píst - motorová pila

2.4.2012 v 16:02 | Nahoru | #20

maras píše: Ale dyť vono to není zadřený



davidas 10:24 "vyvedu tě z omylu, zadřeno nic není, pila nedrží volnoběžné otáčky, jinak normálně fuguje"

(reakce na) Válec a píst - motorová pila

2.4.2012 v 16:49 | Nahoru | #21

davidas píše: přesně tak jsem si to představoval, ale spíše že jsem to uštval, matroš na pístu a válci nevydržel teplotu, protože když jsem se díval na píst, připadalo mi to jako puchýře které popraskaly....

tak to buď rád,žes to nezadřel

3 reakcí na tento příspěvek Válec a píst - motorová pila

2.4.2012 v 17:10 | Nahoru | #22
to rozhodně není zadřený! Nenech si nic namluvit od zdejších odborníků... s nima mám svoje zkušenosti tohle není zadřený ani omylem, tohle je na 100% unavený. Nech to odpočinout a uvidíš že za týden poběží jak nová

(reakce na) Válec a píst - motorová pila

2.4.2012 v 17:16 | Nahoru | #23
VlastíkPlamínek> ty rýhy se uhladí provozem,to dá rozum,jen to chce nešetřit,horký se to líp uhladí

(reakce na) Válec a píst - motorová pila

2.4.2012 v 17:17 | Nahoru | #24

VlastíkPlamínek píše: to rozhodně není zadřený! Nenech si nic namluvit od zdejších odborníků... s nima mám svoje zkušenosti tohle není zadřený ani omylem, tohle je na 100% unavený. Nech to odpočinout a uvidíš že za týden poběží jak nová


Musím souhlasit,místní chytraci nepoznají unavený motor od zadřeného,jak říkáš nechat odpočinout a kdyby to nepomohlo tak použít Turbonátor nebo Magnetizér paliva aspon ze začátku než si ten volnoběh zase sedne, pak by melo být zase vše v pořádku.

1 reakcí na tento příspěvek Válec a píst - motorová pila

2.4.2012 v 17:19 | Nahoru | #25
jako studijní materiál doporučuji shlédnout Příhody vojína Čonkina

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Válec a píst - motorová pila

2.4.2012 v 17:20 | Nahoru | #26

VlastíkPlamínek píše: jako studijní materiál doporučuji shlédnout Příhody vojína Čonkina

kolik cukru,tolik hoven?

(reakce na) Válec a píst - motorová pila

2.4.2012 v 17:22 | Nahoru | #27

valibuk píše: kolik cukru,tolik hoven?



ee, ten kukuricznik Nebyl rozbitý Váňo, potřeboval si jen odpočinout

Válec a píst - motorová pila

2.4.2012 v 17:28 | Nahoru | #28
po pravdě řečeno je to ukázkově kousnutý,sám bych to líp nedokázal pokud to není jebka,na kterou nic není,tak v tom nevidím žádnou katastrofu. jako kluk jsem dokázal kousnout fichtla i 3x denně

1 reakcí na tento příspěvek Válec a píst - motorová pila

2.4.2012 v 17:51 | Nahoru | #29
Jestli si tam nechal namíchanej benzín s olejem dlouho, tak se stane to, že si ten olej časem sedne a bez pořádnýho promíchání (protřepání) se ta pila snadno přidře, protože tam ten olej fakt neni

Bohužel osobní zkušenost - toto nám řekli v servisu Zajímavýal je, že o ničem takovym v návodu nic nepíšou Každopádně od tý doby mícháme benzín podle potřeby tak, aby tam pokud možno nezůstával

(reakce na) Válec a píst - motorová pila

2.4.2012 v 17:58 | Nahoru | #30

sharkis píše: Jestli si tam nechal namíchanej benzín s olejem dlouho, tak se stane to, že si ten olej časem sedne a bez pořádnýho promíchání (protřepání) se ta pila snadno přidře, protože tam ten olej fakt neni

Bohužel osobní zkušenost - toto nám řekli v servisu Zajímavýal je, že o ničem takovym v návodu nic nepíšou Každopádně od tý doby mícháme benzín podle potřeby tak, aby tam pokud možno nezůstával



Co to tady meleš?! tohle není přidřené!!!
Předchozí
1 2 3
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist