Uzavřeno 29.03.2012 v 08:55 uživatelem Mike70
1 reakcí na tento příspěvek Zahřívání zas a znovu...
Musel bys mit 2 stejne motorky, stejně podmínky, jednu zahřívat tak a druhou tak a po deseti letech to rozebrat a zkoumat mikrometrem opotřebení.
Já osobně sednu a jedu.
Teploměr nemám, manuál jsem nečetl.
Oni v návodu píšou ten postup z preventivních důvodů. Spousta lidí by po usednutí na tu motorku hned tahala za plynem.
Takhle na volnoběh(pokud si lidi ten návod přečtou) má výrobce jistotu, že není nezahřátý motor v záběru ve chvílích kdy se olejový film nanáší na pracovní plochy motoru a zahřívá se na svou optimální teplotu pro kvalitní mazání.
Proto je postup napsaný v manuálu víc blbuvzdorný!!!
Pokud nejsi blb a zahříváš motor jízdou tak jak píšeš, netaháš za to prudce zbytečně, nejezdíš ve vysokých otáčkách a nebrzdíš moc motorem, dělej to dál, tak jak to děláš a motorce jen prospěješ. A tvůj postup má ještě jedno pozitivum. Pokud máš nerezové svody, zůstanou déle v původní barvě a nebudou žloutnout tak brzo, protože se budou chladit jizdou!
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zahřívání zas a znovu...
dva_hrnce píše: A kdo myslíš ze ti to tu řekne?
Musel bys mit 2 stejne motorky, stejně podmínky, jednu zahřívat tak a druhou tak a po deseti letech to rozebrat a zkoumat mikrometrem opotřebení.
Já osobně sednu a jedu.
Teploměr nemám, manuál jsem nečetl.
Prozatím jsme totiž nezkoušel, za jak dlouho se dá zahřát motorka na místě před jízdou. Mám totiž zkušenost, že pokud je méně jak 10°C, tak se ručička nad C (na provozí teplotu) dostane až tak za 10km. Jestli by pak nebylo lepší déle zahřívat před vyjetím... zkusím a pak to sem napíšu
1 reakcí na tento příspěvek Zahřívání zas a znovu...
a ještě k motorům:
http://www.mjauto.cz/newdocs/motor/kap1.htm
Naposledy editováno 19.03.2012 20:23:50
PatMatbanda píše: http://auto.idnes.cz/jak-si-pri-zimnim-startovani-neznicit-motor-fmj-/automoto.aspx?c=A080817_211244_ak_aktual_fdv
a ještě k motorúm:
http://www.mjauto.cz...tor/kap1.htm [/quote]
Ten první článek je , ale ten druhej, ten je teda Už dlouho jsem si celý ten moto-zázrak takhle pěkně v celku neosvěžil. Dík
Mike70 píše: Prozatím jsme totiž nezkoušel, za jak dlouho se dá zahřát motorka na místě před jízdou. Mám totiž zkušenost, že pokud je méně jak 10°C, tak se ručička nad C (na provozí teplotu) dostane až tak za 10km. Jestli by pak nebylo lepší déle zahřívat před vyjetím... zkusím a pak to sem napíšu
Hele já mám vzduchace a pokud neni 25 ve stínu tak se motor ohreje tak akorat při popojízdení ve městě a pak to jde zas dolu, treba na 60-70 stupňů, víc ani prd. (Teploměr nemám, ale toto jsou zkušenosti guzzistů co maj teploměr místo zátky na olej)
Ale olej maže od daleko nižších teplot, takže je zbytečné to hrotit.
Na místě to bude vždy trvat déle než za jízdy, takže to dělej jako doteď a pohoda
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jak se prodávají starší motorky [1, 2] Suzuki GS 500E, Honda CBF 500, Suzuki SV 650, Kawasa... | jkprg | 56 | 6.8.2024 v 15:18 TurboLover |
Koukám po lacinější motorce do 50 0... Suzuki GS 500E, Honda CBF 500, Kawasaki ER 5 | jira123 | 8 | 12.10.2022 v 16:02 jira123 |
"Brousící" zvuk při zavřeném plynu ... Honda CBF 500 | Wolfikkt | 7 | 24.6.2022 v 14:12 Slávek-TDM |
Honda CBF 500 Nestartuje Honda CBF 500 | SemiBiker | 17 | 19.6.2022 v 17:23 ja1 |
Paralelní dvouválec [1, 2] Honda CBF 500 | Mike70 | 31 | 27.5.2022 v 13:18 TomasNBK |