mamba54 píše: Josef58: jen v rychlosti, Oba incidenty si pamatuju. To havárie na "C" rovně do bariéry, to byl Barros na červené Cagivě v treninku. Rovněž to "kopání", znovu Barros- tentokrát už na zelené Hondě. Bohužel si nepamatuju už do koho kopal, jen vím, že to bylo za "zavření" při nájezdu do nepomalejší levé. Bohužel z hlavy si nepamatuju roky, ale dalo by se to dohledat. Napřed bych ale musel dohledat ty programy! Momentálně mám málo času.
mamba54 - dík Sem věděl, že si to bude někdo pamatovat. Akorát jsem to "trošku" popletl, ale to gró tam bylo.
Jaroslave, ještě toho Rojsa, prosím?
jan26 - na tom videu pěkný, jak to krosí těsně vedle sloupu- Veselka? Pak se mě líbí na konci: ABSOLUTNÍM vítězem VC ČSR se stal....
1 reakcí na tento příspěvek Masarykův okruh a jeho okolí
START BRNO MOTOGP
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Masarykův okruh a jeho okolí
Vedle tohoto Tvého videa jsem na YT našel další video z Brna,které také stojí za zhlédnutí!
Zajímavé a netradiční záběry,které se jen tak nevidí (hlavně od 2:20)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Masarykův okruh a jeho okolí
1 reakcí na tento příspěvek Masarykův okruh a jeho okolí
V roce 1973 byl souboj až pod šachovnicí ve 125 ccm mezi 53 Mortimer a 63 Buscherini. Jejich foto před vjezdem do cíle sem už dával JV. Zvítězil Otello, a zatím je jako jediný jezdec, který v Brně vyhrál svůj první a i poslední závod kariéry V jeho případě ze tří celkem.
26.12. 2011 mě poslal opravdu krásnou zprávu o Buscherinim mamba54 Myslím, že by si to každý rád přečetl, a je škoda to sem nedát.
Tady další foto z jejich souboje. Ví někdo, kde je to foceno, já ne.
No a třída 350, to byla bomba Fandil jsem Tepimu, brácha Ago, a kamoš Phil. První kolo, a co hlášení v rozhlase z úseků, tak vždy jiné pořadí Závod, na který se prostě nezapomíná.
A toto je focený kde? Read a Ago "M"
1 reakcí na tento příspěvek Masarykův okruh a jeho okolí
z "libušiňáku" navazuje stoupání k Novýmu Lískovci
(Teppi už před Readem) a odjezd z "pisárecké" (Read "kontroluje" Aga).
Coby Dvoutakťák jsem nad vývojem tohoto závodu jásal v "libušiňáku",
těsně nad nynější křižovatkou se silnicí z panelákových Kohoutovic :
už nevím, v které fázi závodu "to přišlo", ale vývoj byl rychlý - během
tří(!)kol. V jednom Teppi Lansivuori cca 100m za dvojicí MV(Read,Ago),
v následujícím už trojice (Teppi "čte"konkurenty) a hned v dalším kole
Teppi cca 100m ve vedení ...
2 reakcí na tento příspěvek Masarykův okruh a jeho okolí
Od roku 1949 do roku 1975 se počítalo podle systému:
počet závodů/2 + 1 a výsledek se zaokrouhlil dolů (pokud vyšlo necelé číslo)
takže například:
z 8 závodů se započítávalo 5 výsledků (8/2 + 1 = 5),
z 9 závodů se započítávalo 5 výsledků (9/2 + 1 = 5,5; zaokrouhleno dolů = 5)
z 10 závodů se započítávalo 6 výsledků (10/2 + 1 = 6 atd.
V roce 1976 byl systém komplikovaný, MS bylo rozděleno na dvě části a z každé se započítávaly pouze tři výsledky. Bohužel ne všechny třídy byly pořádány ve všech závodech a tak například u sidecarů tvořily první část MS tři závody, které se všechny počítaly, zatímco ve zbytku byly čtyři závody z nichž se jeden škrtal.
Co se týče Länsiho, tak ten bohužel v posledním (navíc domácím) závodě odstoupil z prvního místa pro přetržený řetěz (pokud se nepletu) a to ho stálo titul. Pokud by totiž vyhrál, tak by měl o 5 započtených bodů víc t.j. 82, zatímco Ago o tři méně, tedy 81. Vámi uváděné počty bodů jsou ze všech závodů, ale Länsimu se jeden třetí flek nepočítal (z 10 závodů se bralo 6).
Škoda, taky jsem mu tehdy velice fandil. Moje hypotetická squadra druhé poloviny sedmdesátých let byla
Länsivuori
Rougerie
Kneubühler
Biland
Lazzarini
Mang
Bertin
a samozřejmě naši Staša a Hlavatka.
Jo, to byly časy...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Masarykův okruh a jeho okolí
No a to necelé číslo, např. 9 závodů, to mě také napadlo, jak to počítali...a teď už to díky tobě víme,- zaokrouhleno dolů.
Bylo by zajimavé, kolik jezdců dopadlo jako Tepi ,(Agovi by zas tak moc neubylo, a Teuvo by byl šampión jako krajan Jarno) tedy že měli celkově víc bodů za sezonu, ale díky systému půlka+1 dopadli hůř.
Ještě jednou dík,....jo, a byly to časy
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Masarykův okruh a jeho okolí
JV píše: josef58> Jen taková perlička. V roce 1972 ve 125ák, kdyby se počítali všechny závody, tak by mistr Nieto skočil až čtvrtý. A mistrem by byl třetí Mortimer.
To je to samé jako Teuvo/Ago, akorát, že v bleděmodrém. Nietovi by taky moc neubylo, a Mortimer by měl z jediného titulu jistě obrovskou radost , tak jako každý, kdo vstupuje do MS
Tak jako lidé, když jdou do Sazky, co kdyby???
1 reakcí na tento příspěvek Masarykův okruh a jeho okolí
Auto Union-vzadu 16 válců to považaji za PROTOTYPY loňský vítěz von Stuck, 2x Rosemeyer a Varzi
Chiron s plavovlasou Švédkou Alicou, ktrou si příštího roku vzal Caracciola
Vítěz Seaman na voze ERA do 1500ccm
von Stuck Auto Union, už v prvním kole mu nízko letící pták rozbil brýle, po ošetření v boxech pokračoval, ale po dvou kolech odjel v Pisárkách se závodním vozem na vlastní pěst do městské nemocnice
Start závodu 1935.Varzi a Rosemeyer, oba Auto Union
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Masarykův okruh a jeho okolí
Že bych dal nějaký vtip "mimo mísu"??
JirkaCS píše: [quote=josef58]No, nějak to tady všude vázne, a tak bych chtěl konečně dokončit předválečnou historii Masecu v automobilových závodů.
Že bych dal nějaký vtip "mimo mísu"??
Tak tento pohled jsem si kdysi taky schoval. Je na něm vše, i ten nábytek (umejvák)prostě špicovej Jo jo, bývaly to časy, dnešní sms není jaksi to pravý ořechový
26.9. 1937 přišlo za krásného počasí opět na 200000 diváků Poprvé byly DVA samostatné závody
-Velká cena Československa nad 1500 ccm, 12 vozů, 15 kol
-Velká cena Brna byla vypsána poprvé do 1500 ccm, 14 vozů, 5 kol
První vitěz VC Brna 1937 Ital Villoresi na Maserati, který až v posledním kole pro sebe rozhodl nad Martinem (GB) a siamským princem Birou, oba ERA (loňský vítězný stroj)
VC ČSR hned poznamenala havárie prvního tréninku Němce Pietsche, kde jeho nové Maserati zcela shořelo Jezdec dobrý
Poslední start předválečného Masecu
Ze zadu
Mechanici Auto Union
Varzi na Auto Union se v závodě neobjevil (prý snad užívání narkotik)
Lang na Mercedesu vyhrál trénink
Nuvolari na Alfě v lesích nad Žebětínem jede asi 6km bez gumy do pomocného depa v Ostrovačicích, kde mu kolo vymění.
V pátém kole druhý Lang na Mercedesu stíhá Rosemayera na Auto Union, když na 13. km nedaleko dnešního Masecu v lesích nad Žebětínem, ve vysoké rychlosti havaruje 11 diváků zraněno, z nichž dva umírají.
Vítězí Caracciola, druhý Brauchitsch oba Mercedes třetí Rosemeyer Auto Union
Tímto končí předválečná historie Masarykova okruhu
"M" mě mrzí, že mě to bratr řekl až teď, mohl si někdo udělat pěknou vyjížďku na bajku. 15 km Pernštejn a nad hrází karasínská rozhledna
Mezi elektrárnou a vodopády ty dva černé čtverečky, tak někdy těmi "džonsony" upouští vodu a tlakem to stříká snad 70m.
"VODOPÁD"
Vlevo špatně vidět zcela zaplněnou hráz. Na vodě ještě zbytky ledu
Pohled s hora
No a cca 300 metrů pod hrází známá "vírská ledová skála", kde před měsícem bylo MR v lezení po ledové stěně.