Zároveň se chci trochu pochlubit, že se mi to tak povedlo ještě čekám na horní nosič od uživatele Bartus a ten namontuju a přidám topcase kufr ...
Hlavně mě zajímá jeslti myslíte, žebude vše OK, chystáme se v létě na Alpy ...
První jízda bude samoozřejmě na letiště Hradčany, abych zkusil jestli vycdržej i dálniční rychlosti ... kufry jsou to ty obyčejný z aukra, cena asi 700kč/kus. Vrchní sem koupil větší na 2 helmy a nějakej kvalitnější (snad) v ceně asi 1300kč.
Tak se mějte, klidně nahrajte fotky taky Vašich úprav co děláte, když je v zimě nuda
Naposledy editováno 17.02.2012 21:45:35
2 reakcí na tento příspěvek Montáž nosičů kufrů + diskuze o nosičích + foto
Co se tyka umisteni nosicu na ramu: Varanta tveho uchyceni je mozna, mam podobne resene bocni. Z duvodu pevnosti podsedlovky se k nosicum jeste pridava vzpera napr k zadni stupacce (je to kvuli zamezeni pripadneho ohnuti podsedlovych trubek vlivem pretezovani kufru). V miste horniho uchyceni zadniho tlumice je ram vyztuzen, tudiz bych nemel obavu (za predpokladu dodrzeni doporucene hmotnosti zavazadel v kufru).
Vyvedeni konzol na blinkry se mne ale vubec nelibi. Blinkry ti hodne trci, tam bych videl pripadny problem. Navrhnul bych ti blinkry presunout na topcase nosic az ti prijde.
Jinak si myslim, ze je to ok.
Fotky mam nejake v profilu a deniku, jestli budes chtit, podivej se tam.
1 reakcí na tento příspěvek Montáž nosičů kufrů + diskuze o nosičích + foto
Jinak chycený to je na 2 držácích každej kufr, tudíž na 2 místech, + sem tam dal tu výstuž dozadu. Blinkry držej na 2 místech na plotně. Celková pevnost když s tím silou hnu se mi zdá bejt OK...
Naposledy editováno 18.02.2012 08:05:47
Jeff píše: CentriFUGA>
Vyvedeni konzol na blinkry se mne ale vubec nelibi. Blinkry ti hodne trci, tam bych videl pripadny problem. Navrhnul bych ti blinkry presunout na topcase nosic az ti prijde.
Jinak si myslim, ze je to ok.
Fotky mam nejake v profilu a deniku, jestli budes chtit, podivej se tam.
Máš to vyřešený líp, tak to budu muset taky nějak pořešit ... sice si mi radost neudělal, ale co se dá dělat ...
hlavně nosič mi přijde udělanej přímo na míru na cb500, tak do něj budu muset nějak dy držáky blinkrů přidělat ... no ale je fakt, že ještě minimálně 1,5-2 měsíce se nikam nejede, tak to snad zvládnu ... sic mám teď hodně práce, ale třeba mi jedna nedělalna to vyjde, až přijde nosič .. zatím díky
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Montáž nosičů kufrů + diskuze o nosičích + foto
CentriFUGA píše: Díky za reakce, nevím jak ty blinkry vymyslet. Když tam sou kufry je tam 1cm místa mezi bklinkrem a kufrem, tak mi to přšlo OK, budu se inspirovat v profilech ;)
Jinak chycený to je na 2 držácích každej kufr, tudíž na 2 místech, + sem tam dal tu výstuž dozadu. Blinkry držej na 2 místech na plotně. Celková pevnost když s tím silou hnu se mi zdá bejt OK...
Je to jenom nápad, ale co takhle ty blinkry přidělat do držáku SPZky??, nevím jestli by to šlo z těch fotek to není moc vidět, ale bylo by to elegantnější řešení.
1 reakcí na tento příspěvek Montáž nosičů kufrů + diskuze o nosičích + foto
Bandit ma kratsi tycky blinkru, takze se mezi ne vejde znacka, i kdyz jsou bliz u sebe.
Ty mas ty tycky koukam dost dlouhy, slo by je nepouzit? Nebo ty blinky dat tak ze tycky budou vertikalne? Nevim jak vyzarovani svetla, jestli neni delany na to ze je blinkr horizontalne.
Vypada to, ze kolem zadniho svetla mas mista dost, tam bych ty blinky nejak zkusil dostat.
Jeste over, jestli neni ve vyhlasce ze nejzazsi cinna plocha blinku musi byt aspon xx mm od cinne plochy zadniho/brzdoveho svetla. Obcas se tam neco takoveho resi, aby svetla nebyly moc u sebe a byly rozpoznatelny.
Vybodnul bych se na hradčany (stějně ti naložená motka nepojede 200) raději bych tam nakopal zátěž a dal si 200km nekde v ne uplně ideálním terénu - po zimě prakticky jakákoli česká silnice - zjistíš jízdní vlastnosti, kvalitu svárů a co to celkově provádí s tvým strojem. Výztuhy směrem ke stupačkám jednoznačně ano. Pokud nemáš (nevidím tam) měl by jsi mít výztuhy i kufru proti sobě (běžne se to dává pod značku) Blinkry ti nekomentuji, to je asi nejvíc do očí bijící. Nepodceňuj váhu nákladu, mam motku o 100kg težší vedle kter bude tvuj stroj vypadat jak mládě, ale pokud ji naložím, musím dát pod péra jeětě podložku aby se s tím dalo bezpečně jet. (při jízdě ja+1 tj 100kg+60kg)
PS: nezlob se na mne, ale prohledl jsem jeste jednou fotky a myslím že to co jsi vyrobil je tak na prazdny kufry - ta pásovina mi jako příliš geniální nepřijde (podle mne jí mělo být méně a raději tam navařit profil - trubka , jekl, cokoli - menší váha, větší pevnost). Možná se pletu ale ať koukám jak koukám, vidím jen jeden bod co nese celý kufr a ještě mimo jeho osu (což už je skoro jedno) - pokud by to tak bylo, nečti nic, smaž to , rychle to sundej a zahoď - to už je holé šílenství. Pokud ne, udělej lepší fotky
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Montáž nosičů kufrů + diskuze o nosičích + foto
Scout píše: Kupoval jsem ted bocni nosice na bandita, a tam je to reseny tak, ze misto aby se s blinkrama snazili dostat za kufry, jak to mas ty, tak je trosku pridrcli k sobe tak, ze se vlezly akorat mezi kufry, tj. nemusej couhat tolik dozadu a do stran.
Bandit ma kratsi tycky blinkru, takze se mezi ne vejde znacka, i kdyz jsou bliz u sebe.
Ty mas ty tycky koukam dost dlouhy, slo by je nepouzit? Nebo ty blinky dat tak ze tycky budou vertikalne? Nevim jak vyzarovani svetla, jestli neni delany na to ze je blinkr horizontalne.
Vypada to, ze kolem zadniho svetla mas mista dost, tam bych ty blinky nejak zkusil dostat.
Jeste over, jestli neni ve vyhlasce ze nejzazsi cinna plocha blinku musi byt aspon xx mm od cinne plochy zadniho/brzdoveho svetla. Obcas se tam neco takoveho resi, aby svetla nebyly moc u sebe a byly rozpoznatelny.
Pri "zuzeni" se dostava do problemu s čitelností blinkru z uhlu - na to jak ma vzadu kufry je skorem nerealne aby blinkr byl videt (bude mu stínit kufr). Kdybych to resil, mozna bch zvážil kombinaci tj zuzit blinkry nekam ke značce + přidal bych nejakou malou kapku na každý kufr - bude sice jako vánoční stromeček, ale proč ne. Myslim že nějaky blinkr by se dal použít z automobilového průmyslu, kde v kapotách toho jsou mraky.
PS: pokud seženeš ledkový, nebudeš ani muset řešit přerušovač či jeho spotřebu, navíc to může být prcek ...možná by to šlo zbastlit i z voděodolného žlkutého ledpásku,
Naposledy editováno 18.02.2012 12:30:35
1 reakcí na tento příspěvek Montáž nosičů kufrů + diskuze o nosičích + foto
měl bych strach s tím někam vyjet
Naposledy editováno 18.02.2012 12:27:40
borekXJ píše: FishX3>
měl bych strach s tím někam vyjet
nejen na tom, ale i s ním a nedej bože za ním
(pokud to je tak jak to vypadá a není tam ještě "něco" co není na fotce vidět)
Naposledy editováno 18.02.2012 12:32:11
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Montáž nosičů kufrů + diskuze o nosičích + foto
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Montáž nosičů kufrů + diskuze o nosičích + foto
Scout píše: FishX3> Je mozny ze je mam sice zuzeny ale i posunuty kousek dozadu, ze vyjdou zhruba nastejno se zadni hranou kufru... Kouknu se.
u mne je u Motechu pasovina co vede pod značkou - jednak je fixačním bodem pro rozpěru mezi kufry ajednak slouží jako držák blinkru - blinkr je u značky a cca 6-8cm odsazen dozadu.
Ja mam blinkry nechane na serivých pozicích, kufry mam co více vpředu (defacto tak aby se spolujezdcova bota vešla na stupačku) a mam hranate se zkosenopu hranou - jsou viditelé cca 45st od osy motorky (ted jen hadam, nepoběžím se podívat k motce)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Montáž nosičů kufrů + diskuze o nosičích + foto
2 reakcí na tento příspěvek Montáž nosičů kufrů + diskuze o nosičích + foto
Jinak co se týře pevonsti, má to 2 body kde to drží k motorce, nějakýho kroucení a tak ybch se nebál, jedzim normálně, nebudu s tim jezdit 200, ale chce to zkusit. Třeba po první jízdě změnim názor
Jinak try blinkry sem vytáhl hlavně kuli tomu aby do mě někdo třeba nevletěl zezadu, ale asi bude lepší je dát na topcase. To co tu píšete, dát tam dvoje blinkry, tak nechci vypadat jako vánoční stromeček )
i tak díky za rady a postřehy
CentriFUGA píše: NO posunout kufry tošku dopředu by šly, ale zase to bedu kuli spolujezdci, aby se tam dalo sedět vůbec. Zatím to nechám, až přijde vrchní nosič, zkusim dát blinkry k němu.
Jinak co se týře pevonsti, má to 2 body kde to drží k motorce, nějakýho kroucení a tak ybch se nebál, jedzim normálně, nebudu s tim jezdit 200, ale chce to zkusit. Třeba po první jízdě změnim názor
Jinak try blinkry sem vytáhl hlavně kuli tomu aby do mě někdo třeba nevletěl zezadu, ale asi bude lepší je dát na topcase. To co tu píšete, dát tam dvoje blinkry, tak nechci vypadat jako vánoční stromeček )
i tak díky za rady a postřehy
jak jsem psal, mnohem víc než na rychlosti záleží na VÁZE NÁKLADU a TERÉNU, tj můžeš jet 200km po dálnici 200km/h a pak to ztratíš na dvou dírách ve 40km/h.
PS: našel jsem druhý bod, pokud to chápu dobře, máš to chycené na dvě pásoviny, prošroubované v přední třetině plotny - jak jsem psal, nalož to regulerni vahou a projed se po polňačce nebo na to zatlač - podle mne se ti to otočí kolem osy - zadek půjde dolu, současně ti kufry budu mit tendenci jít do kola - samozřejmě pokud nic nepraskne , tak ne nějakým šmahem. Když ti to upadne, budeš v ohrožení podsedláku
PS2: na mým origo motechu mám všechny sváry vyjma jednoho rumunský .... jako že převařeno na cestách protože to popraskalo...ale každý svého štěstí strůjcem, čím víc koukám na ty fotky tím víc mi přijdeš pro sebe a bohužel i okolí nebezpečný :(
ještě malá poznámka - jestli je to ta lisovaná čínská plechová plotna, tak už jsem viděl utržený kufr (byl tam ohybany kámen - to do čeho kufr zamykáš - a ten plech se prostě narovnal a prd - věci na zemi....)...možná by to stačilo provařit,možná to byl vadný kus, nevím.
Naposledy editováno 19.02.2012 04:02:42
1 reakcí na tento příspěvek Montáž nosičů kufrů + diskuze o nosičích + foto
Co se týče těch opěrných bodů, kámoš to měl přidělaný hodně podobně, 2 body takhle, měl to na gs 500, najezdil s tim takhle spoustu kilometrů, byl s tím i v Alpách a |Chorvatsku a bez jedinýho problému, takže já ho akorát šoupnu dopředějc a upravim ty držáky blinkrů. Když uvidim, že se to kroutí, přidělat držáky na stupačky, ebo kudry proti sobě rozepřít někde pod sedlem nebo kolem SPZ můžu vždycky. Určitě budu nejdřív testovat kolem komína, kdyby cokoliv. TO že bych měl bejt nebezpečnej svýmu okolí bych zase neviděl tak drasticky, ale každej to vidí jinak
Odpoledne to du šoupnout dopředu, zkusim tam posadit baťůžek i kuli nějakýmu pohodlí a pak začnu přemejšlet co by se dalo dělat s blinkrama
1 reakcí na tento příspěvek Montáž nosičů kufrů + diskuze o nosičích + foto
Naposledy editováno 19.02.2012 12:08:16
...jinak souhlas s Hiffsonem a co se týká pohodlí, pokud jsou kufry za stupačkou tak aby se ta vešla noha, nevidím jedinný důvod (pokud nejsem masochista) abych je cpal dozadu. Čím výše a čím víc vzadu, tím větší průser pro jízdní vlastnosti motorky. Máš sedlo široké pro 3 zadky, takže nevím o jakém pohodlí tu mluvíš.
ještě malý komentář k té plotně - můj mladej také vozí tenhle kufr jako topcase, ale o tom nebyla řeč - uvědom si , jaké síly působí na zámek u topcase, kde ti pouze fixuje kufr a vlastní náklad leží na ploše a u bočních kufrů kde ti ty 3 body nesou celou váhu kufru.
Hodně zdaru...a štěstí. Třeba na bocích budeš vozit jen po jednom spacáku a na to ti to samozřejmě stačí i tak jak to máš teď.
Si říkám, jestli nejsi v tomhle směru panic a díky tomu stavíš držáky na zatížení kufru definované výrobcem -- já nevím o nikom kdo by kufr nepřetěžoval a důsledků si užiješ do sytosti i s optimálním rozložením přidané váhy - jenže k tomu se dopátráš až v okamžiku kdy máš tu hromadu krámů co jsi už 3x probral zabalit, není kam a když už to "nejak nacpeš" pomalu to nejde odnést. Řešením týhle situace je taky nechat doma mladou nebo tankvak s kreditkou...ale to asi není tvůj případ (ani můj)
Hodně štestí. Měj se
Naposledy editováno 19.02.2012 13:06:42
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Schéma budíků CB 500 1999 Honda CB 500 | Bodlin | 2 | 30.8.2024 v 05:22 Bodlin |
Honda CB500 1996 - světla Honda CB 500 | dzouunas | 5 | 17.7.2024 v 00:17 dzouunas |
kód barvy tmavě zelené Hondy Honda CB 500 | PidaCZ | 7 | 2.5.2024 v 16:27 Gahan37 |
CB 500 Palivový ventil daruji Honda CB 500 | mta | 1 | 9.4.2024 v 09:27 yan71 |
Motorka A2 35kw pro trpaslíka Suzuki GS 500E, Honda CB 500, Kawasaki GPZ 500, Kawa... | sasasasa | 29 | 25.3.2024 v 17:59 mRKEF |