globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Válec po výbrusu s vůlí-kde je chyba?
3.2.2012 v 19:08
Loni na jaře jsem motorce dopřál výbrus.Bohužel na podzim jsem si všiml vcelku velké spotřeby oleje.Když mi na poslední 150 km vyjížďce spapala cca půl litru,rozhodl jsem se ji otevřít.Uvnitř mě čekalo nemilé překvapení.
Přesto že má výbrus najeto jen cca 2 tisíce,už je na něm v pracovní oblasti patrné opotřebení.Nejzvláštnější je fakt,že ten úbytek materiálu má podle pozice mazací kroužek!
Nikdy jsem se s tímhle nesetkal a vrtá mi hlavou čím by to mohlo být způsobeno.Mazací a těsnící kroužek už mají vůli přes milimetr,těsnící je ještě v normě,cca 0,7 mm.Ve válci je v pracovní části cítit na horní i dolní úvrati "rantl",na dolní úvrati je o něco větší.Píst je netknutý,má zatím jen částečně ošoupaný grafitový nástřik.
Setkal se s tímhle někdo?Jaké mohou být příčiny?
Anketa: Čím je způsoben úbytek materiálu?
Špatný olej
5%
1
Nevhodné zajíždění
16%
3
Nekvalitní výbrus
58%
11
Špatný vzduchový filtr
5%
1
Problém s mazacím okruhem motoru
16%
3

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Válec po výbrusu s vůlí-kde je chyba?

4.2.2012 v 19:44 | Nahoru | #31
Anti> Tak aspoň něco i když je to k nasrání.
Koukal jsem odpoledne na zánovní píst z KLX a na ocelových kroužkách stíráku nejsou žádný značky pro montáž. Tohle by se ještě mělo dořešit, jestli mají mít určenou polhu nebo jestli můžou být libovolně.

1 reakcí na tento příspěvek Válec po výbrusu s vůlí-kde je chyba?

4.2.2012 v 20:00 | Nahoru | #32
Co už včil...
Psal na ohledně těch kroužků Oulehlovi,uvidíme co mi odepíše.Stejně tam budu objednávat nový,tak je pak detailně prohlédnu.
Sic je to na nasrání,ale alespoň jsem zjistil,kde je zrada a díky tomu se to nebude opakovat...

(reakce na) Válec po výbrusu s vůlí-kde je chyba?

4.2.2012 v 20:10 | Nahoru | #33
Anti> Tak pěkně se o Kawu staráš a takovýhle trable ...

Válec po výbrusu s vůlí-kde je chyba?

4.2.2012 v 20:16 | Nahoru | #34
no nevím,šupinky.. jak velké a kolik ? ventil otevřený, no dobré ale ten je tam proto aby když se filtr ucpe aby do mohlo projít porát v tlaku a mazat dál , jen aby jsi to nepodcenil , v tom případě to musíš komplet rozdělat a propláchnout mazací kanálky

2 reakcí na tento příspěvek Válec po výbrusu s vůlí-kde je chyba?

4.2.2012 v 22:13 | Nahoru | #35
Je to divné,ale nic jiného mě nenapadá.Šupinky samy o sobě asi nic neudělají,ale nedokonalá filtrace oleje by mohla.Na druhou stranu by trpěla asi i klika a vačky.
Chystám se ten motor prolézt celý,stejně hlásí furt mrazy...

(reakce na) Válec po výbrusu s vůlí-kde je chyba?

4.2.2012 v 22:20 | Nahoru | #36
Anti> si vem že ostré endura mají jenom kokové sítko na olej co jde kamsi na hlavu, ale klikovka a píst je vohazovaná brajglem .. to by spíš pomale ničilo hluzné ložiska na vačce ale píst by to neudělalo

(reakce na) Válec po výbrusu s vůlí-kde je chyba?

4.2.2012 v 22:30 | Nahoru | #37

Janek píše: Anti> Tak aspoň něco i když je to k nasrání.
Koukal jsem odpoledne na zánovní píst z KLX a na ocelových kroužkách stíráku nejsou žádný značky pro montáž. Tohle by se ještě mělo dořešit, jestli mají mít určenou polhu nebo jestli můžou být libovolně.

Asi to bude jak na cem, treba na XS slo poznat, ze jedna strana ma maly srazeni a druha ne ....ale jestli mu slo do oleje kupy bordelu ze zabihajicich se ozubenych kol, a buhvi ceho jeste, tak akorat ten stirak zafungoval jako "honovaci hlava" a poradne vybrousil valec protoze pres nej jde nejvic oleje ze vsech krouzku

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Válec po výbrusu s vůlí-kde je chyba?

5.2.2012 v 11:54 | Nahoru | #38
Anti> nikde nečtu jestli jsi osil ojnici pokud ti žene píst nakřivo vyhoní ti vložku, kdo ti dělal výbrus a kde bydlíš

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Válec po výbrusu s vůlí-kde je chyba?

5.2.2012 v 13:40 | Nahoru | #39
felixxx> Vyosená ojnice by měla způsobit excentrický úbytek,ale rantl je vcelku rovnoměrný.
Kde bydlím máš přeci v profilu.Výbrus dělal jeden tady vcelku známý mechanik,Holátko z Moravského Krumlova.

Válec po výbrusu s vůlí-kde je chyba?

5.2.2012 v 19:35 | Nahoru | #40
Nahod schvalne nejaky fotky z rozborky - opotrebovanych dilu a tak

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Válec po výbrusu s vůlí-kde je chyba?

5.2.2012 v 20:22 | Nahoru | #41
Anti> zajdi za holátkem a ukaž mu problém zde asi nic nevyřešíš,

na jihu máme taky takové holátko, má leta a zkušenosti dám mu válec a píst, obdrím válec píst s kruhama a čep, vsunutý ve válci,

pokud by vznikl problém jako tvůj hned jdu za ním a řešíme,

(reakce na) Válec po výbrusu s vůlí-kde je chyba?

5.2.2012 v 20:28 | Nahoru | #42
felixxx> Když na něj budu chtít vystartovat,musím si být alespoň částečně jistý,že chyba je u něho.Nicméně,stejně musím přebrousit druhou vložku,takže mu to ukážu.Když už nic,tak alespoň slevu by mohl dát...
Ale pokud by bylo nějaké příště,poslal bych válec Oulehlovi,ať to vybrousí a osadí.Přeci jenom,má zkušenosti...
Jinak Holátko není žádný jouda,dělá to už taky nějaký ten rok,ale proslavil ho především jeho otec,ten je pojem v celém kraji.Jezdím tam už asi dvacet let.
[img]
[img]
[img]
[img]

Naposledy editováno 05.02.2012 21:36:27

Válec po výbrusu s vůlí-kde je chyba?

5.2.2012 v 22:49 | Nahoru | #43
zajímavé by bylo změřit ten válec elektrikou

1 reakcí na tento příspěvek Válec po výbrusu s vůlí-kde je chyba?

6.2.2012 v 10:37 | Nahoru | #44
zrada ohledně kroužků může nastat nesprávným broušením - někdo válec mohl vybrousit poze kamenem a "nevyhonovat" - broušení noži v oleji, nevím jak se to nazývá odborně, broušení kamenem udělá výrazně drsnější povrch => motorka se víc hřeje a navíc to sežere kroužky, je to smutné, ale je to tak

(reakce na) Válec po výbrusu s vůlí-kde je chyba?

6.2.2012 v 20:44 | Nahoru | #45

dančic píše: zrada ohledně kroužků může nastat nesprávným broušením - někdo válec mohl vybrousit poze kamenem a "nevyhonovat" - broušení noži v oleji, nevím jak se to nazývá odborně, broušení kamenem udělá výrazně drsnější povrch => motorka se víc hřeje a navíc to sežere kroužky, je to smutné, ale je to tak

No, osvez si technologii vybrusovani valcu, zjistil bys totiz, ze se nejdriv valec na vyvrtavacce pretoci na vetsi prumer s pridavkem na honovani a potom se jako dokoncovaci operace vyhonuje na pozadovany rozmer. Kdybys neco vedel o honovani, vedel bys, ze se to dela v oleji krizovym pohybem a vysledkem je typickej vybrusovej vzhled se stopama do krize, ktery "nesou" olejovej film. honovani docili presny kruhovitosti, rozmeru a hlavne profilu drsnosti povrchu tak, aby se valec hned neopotreboval.

Válec po výbrusu s vůlí-kde je chyba?

7.2.2012 v 14:41 | Nahoru | #46
Dnes mi odpověděl Oulehla:
"Dříve na tom záleželo, dnes jsou kroužky kvalitnější a v tomto případě nezáleží na straně.

Toto tedy nemůže být příčinou případného problému."

Takže špatnou orientaci kroužků mohu z potenciálních závad vyřadit.

Válec po výbrusu s vůlí-kde je chyba?

7.2.2012 v 20:04 | Nahoru | #47
@ Jindra: ale další metodou broušení je právě broušení kamenným kotoučem, což vytváří zmiňovaný příliš drsný povrch, který žere kroužky, už bych si to tak nikdy vybrousit nenechal - tato metoda by byla v pořádku, kdyby po ní bylo provedeno honování, které by uhladilo povrch a nadělalo zmiňované viditelné křížové drážečky

1 reakcí na tento příspěvek Válec po výbrusu s vůlí-kde je chyba?

8.2.2012 v 21:24 | Nahoru | #48
co vidím já tak špatný bebo žádný olej

Naposledy editováno 08.02.2012 21:26:25

Válec po výbrusu s vůlí-kde je chyba?

8.2.2012 v 21:24 | Nahoru | #49
motor nemazal ale dřel

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Válec po výbrusu s vůlí-kde je chyba?

8.2.2012 v 21:25 | Nahoru | #50
[

Naposledy editováno 08.02.2012 21:27:26

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Válec po výbrusu s vůlí-kde je chyba?

8.2.2012 v 21:30 | Nahoru | #51
felixxx> Jen tě uvedu do obrazu:KLR má vačky na kluzných ložiscích.To je první místo kde by to odešlo.A neodešlo....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Válec po výbrusu s vůlí-kde je chyba?

9.2.2012 v 07:57 | Nahoru | #52
Anti>

startovat na holátko to je blbost
normálka přineseš problém co stím v tom nic špatného nevidím,

můj názor znáš,
používám oleje desítky let vyzkoušené, jejichž předností je zajištění mazání prvního pístního kroužku v extrémních podmínkách a k problému co jsi nafotil nedojde.

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Válec po výbrusu s vůlí-kde je chyba?

9.2.2012 v 19:37 | Nahoru | #53
felixxx> Jak jsem psal,jezdím k Holátkovi dvacet let,takže je nesmysl na někoho takového startovat.Válec mu samozřejmě ukážu,protože mě zajímá jeho názor a protože bych rád s jistotou
věděl jaká je příčina.
Co se týče teěch olejů,první náplň byla plná syntetika Denicol,pak polosyntetika Repsol,Motul 5100 a zase Repsol.Pochybuju o tom že jsou špatné oleje.Jako správný majitel letitého jednoválce si hladinu hlídám,nehledě na to že při špatném mazání by se jako první kously ty vačky,jeden takový motor jsem tu měl.Majitel nehlídal hladinu a než to zadřel na pístu měla sací vačka vytlučené uložení snad o dva milimetry...

(reakce na) Válec po výbrusu s vůlí-kde je chyba?

9.2.2012 v 20:44 | Nahoru | #54
Anti>

tak to máš jednoduché olej OK motor mazal, přesto se ti válec vydřel

jedině zde http://www.google.c...9J3LgNCA&cad=rja

(reakce na) Válec po výbrusu s vůlí-kde je chyba?

9.2.2012 v 20:47 | Nahoru | #55
Anti>

a ještě jednou pro jistotu holátko ti dal píst, pístní kroužky, sesazené ve výbrusu jo?

nebo jen výbrus a pak si to nějak sesadil pokoupil

Naposledy editováno 09.02.2012 20:48:36

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Válec po výbrusu s vůlí-kde je chyba?

9.2.2012 v 20:56 | Nahoru | #56
Anti> to jsem zvědav jestli to rozlouskneš . Podle fotek jednoznačně stírací kroužek vysoustružil válec. Kdyby byl špatný materiál válce , projevilo by se to již dříve a asi i na všech kroužcích. Mazáním to nebylo ,protože zbytek motoru je OK a opět - zřejmě by to vyhoblovaly i ostatní kroužky. Takže ten stírací krouže za to může , ale proč? Špatný rozměr oproti výbrusu ? Vyloženě vadně nabroušený kus (břity)? Drážka v pístu x kroužek bylo v pohodě? Trošičku akta-X

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Válec po výbrusu s vůlí-kde je chyba?

9.2.2012 v 21:48 | Nahoru | #57
raw> jo ale pokud ti nějaký holádko udělá výbrus sesadá kruhy s pístem má dvacetiletou nebo ještě větší zkušenost proč řešit nějaký kroužek který to způsobil to snad musí mít domakáno aby ty díly fachčily, a opačném případě to musí vysvětlit a polepšit se,

u nás to tak maká doneeš píst kruhy válec padalíkovi do šardic ten ten řekne co tomu chybí, zadřeno, vyhoněno, opotřebeno časem, udělá sesadí ty to namontuješ a není problém

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Válec po výbrusu s vůlí-kde je chyba?

9.2.2012 v 22:03 | Nahoru | #58
felixxx> jj souhlas .Čistě teoreticky se mohlo stát , že v sadě byl větší rozměr stíracího kroužku (všechno na to ukazuje) . Ten Holátko si ale ,čistě teoreticky ,změřil jen píst a ten vrchní co byl OK .No a je zaděláno na problém. Ví se jaké byly vůle na zámcích kroužků po tom vyhoblování? Porovnat stírací a těsnící. Stírací změřit dole co měl vyhoblováno a těsnící nahoře kde je ještě rozměr po výbrusu. Pak ještě nahoře kde není válec odrašplený zkusit nasadit ten stírací a změřit si ho v zámku (i když ho také asi ubylo.....).

(reakce na) Válec po výbrusu s vůlí-kde je chyba?

10.2.2012 v 07:41 | Nahoru | #59
raw> máš těžko z čisté teorie je nejlepší jít ptakticky za holátkem a řešit problém prakticky
člověk který deítky let brousí válce toho ví víc než celý internet

go motoru jsem dělával do roku l996, dneska už jen potkané hlavy a sem tam i výbrus

Naposledy editováno 10.02.2012 07:44:46

1 reakcí na tento příspěvek Válec po výbrusu s vůlí-kde je chyba?

10.2.2012 v 14:19 | Nahoru | #60
Píst s kroužkama jsem koupil jako pístní sadu Wossner přímo na daný motocykl od firmy Oulehla.Tuto pístní sadu jsem spolu s válcem odvezl Holátkovi.Když jsem si pro to přijel a zeptal se jaké udělal vůle,poklepal na krabičku od pístu kde bylo na štítku vytištěno clearance 0,06mm tak jsem to neřešil.
Dodatečná měření s kroužkem ve válci odhalují,že neopotřebovaná plocha nahoře je o cca 0,1mm ve vůli kroužku menší než dole.Ale na průměru to bude nulanulaprd.Nicméně i pocitově se zdá dole větší rantl než nahoře.To vyběhání v pracovní ploše sice dělá taky nějaké dvě desetiny takže na průměru málo,ale takhle ten válec nebyl vyběhaný ani po 70 tisících které měl než jsem ho k výbrusu dal.
Nejspíš to byla kombinace více negativních faktorů,protože pro každou hypotézu existují i důvody proti.Napadá mě kombinace nevhodného kroužku s příliš hrubým výbrusem a trochou bordelu v oleji.
Po neděli pojedu přebrousit druhou vložku,tak hodím řeč s Holátkem.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Výměna zadního tlumiče KLR 650 (+vi... Kawasaki KLR 650 KubAiS 6 9.5.2024 v 15:19 Anti
Zpřevodování KLR 650c Kawasaki KLR 650 KubAiS 6 19.2.2024 v 21:27 KubAiS
Montáž blastrů - plná, zaslepená ří... Kawasaki KLR 650 KubAiS 8 19.2.2024 v 20:44 Slávek-TDM
Díra v plechové nádrži skrz Kawasaki KLR 650 KubAiS 11 16.5.2023 v 20:13 Julip2
výfuk Leo Vince x3 na čtyřkolku Suzuki DR 650, KTM LC4 640, Kawasaki KLR 650, Suzuki... Perkz 2 24.10.2022 v 14:02 Eddie83


TOPlist