Téma: Dělám něco špatně já? Vada motoru
6.2.2012 v 13:45
Zdravím, minulé léto jsem si z letní brigády koupil Suzuki DR 350 bez papíru za 17 000Kč, všechno ok super ale po vyjetí asi 8-10 nýdrží mi prasklo ložisko v motoru a roztrhalo kartery, bylo to i tady na foru takže jste si možná někdo všimli..
Sehnal jsem starší spodek motoru za slušné peníze 4300kč. Namontuji, složím a jezdim vesele dál. Vyjeté zhruba 4 nádrže a a poslouchám nějáký divný zvuk z motoru myslím že hned po startu. Dojedu domů asi 6km, zvuk z motoru šel slyšet pouze po sklonění a poslouchání motoru ze strany spojky. Rozhodím motor, sundám spojku a co zase nevidím?! Opět a zase stejná závada ,ložisko tentokrát neprasklo ale vydřelo uložení v karteru a rozpraskalo ho, ale tentokrát méně.
Doufám že to ted půjde zavařit jinak si nezajezdím do léta...
A ted ktomu:
Dělám něco špatně já? Nakopávám to tak že mám moto na stojanu a nakopvám prvně s dekompresem- projedu to a jedu podruhé už bez dekompresu a to švihnu hodně a motorka naskočí. Mám 175cm a zhruba 70kg takže žádnou velkou sílu v noze nemám.
Nebo je někde vada v motoru? Vada obou ložisk?Tu hřídel protočím vpohodě rukou...
Poslední fotka je foto minulého motoru
Naposledy editováno 06.02.2012 13:47:53
Sehnal jsem starší spodek motoru za slušné peníze 4300kč. Namontuji, složím a jezdim vesele dál. Vyjeté zhruba 4 nádrže a a poslouchám nějáký divný zvuk z motoru myslím že hned po startu. Dojedu domů asi 6km, zvuk z motoru šel slyšet pouze po sklonění a poslouchání motoru ze strany spojky. Rozhodím motor, sundám spojku a co zase nevidím?! Opět a zase stejná závada ,ložisko tentokrát neprasklo ale vydřelo uložení v karteru a rozpraskalo ho, ale tentokrát méně.
Doufám že to ted půjde zavařit jinak si nezajezdím do léta...
A ted ktomu:
Dělám něco špatně já? Nakopávám to tak že mám moto na stojanu a nakopvám prvně s dekompresem- projedu to a jedu podruhé už bez dekompresu a to švihnu hodně a motorka naskočí. Mám 175cm a zhruba 70kg takže žádnou velkou sílu v noze nemám.
Nebo je někde vada v motoru? Vada obou ložisk?Tu hřídel protočím vpohodě rukou...
Poslední fotka je foto minulého motoru
Naposledy editováno 06.02.2012 13:47:53
1 reakcí na tento příspěvek Dělám něco špatně já? Vada motoru
Nesmíš na tom hlavně jezdit!!!!
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dělám něco špatně já? Vada motoru
verybusy> Už jsem dojezdil no
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dělám něco špatně já? Vada motoru
Řezníík> Ne vážně,nevypadá to pěkně,jsem zvědavej,jestli přijdeš na to,kde je chyba...
já nechápu jak to ložisko může něco vydřít, vnější část přeci stojí a je vlisovaná, vnitřní se točí..tak pokud nezadřeš ložisko tak nemůže vydřít v uložení karter ne? tak pak buď pitomný ložisko, nebo to nemazalo, nebo nebylo správně namontovaný, případně nalepený, sehnal bych si servisní manuál a zpytoval svědomí s ním. Jestli třeba si použil správně tlustý těsnění, nebo jestli byla axiální vůle hřídele, pokud nebyla vůle, mohla hřídel tlačit přes ložisko na karter třeba...ale to by spíš odešlo dřív to ložisko, tady jde o nějakou chybu komponenty nebo montáže
Naposledy editováno 06.02.2012 14:40:51
Naposledy editováno 06.02.2012 14:40:51
1 reakcí na tento příspěvek Dělám něco špatně já? Vada motoru
Olej jsem poctivě měřil, nechci aby mi odešly vahadla nebo tak...A značka Motorex do motorek... No právě mi to taky nejde do hlavy, udělalo mi to při startu i minule. Navíc už to je druhý motor, těsnění originál. Motor byl složený. Manuál mám ale pouze v Němčině, ale nic otom jsem tam neviděl.
Minulé ložisko prasklo a tím pádem se vydřelo to uložení. Toto vypadá v pohodě. Je to ložisko kde jsou dvě řady kuliček vedle sebe.
S ložiskem můžu hýbat do boků takže nějak se to vymačkalo nebo vydřelo.
Myslíte že to půjde zavařit?
Minulé ložisko prasklo a tím pádem se vydřelo to uložení. Toto vypadá v pohodě. Je to ložisko kde jsou dvě řady kuliček vedle sebe.
S ložiskem můžu hýbat do boků takže nějak se to vymačkalo nebo vydřelo.
Myslíte že to půjde zavařit?
Řezníík> zavařit by to šlo, jestli to není horčíkový tak myslim že docela dobře, ale rozměrový tolerance budou problém..a jaký ložiska v tom byly?..bych to vysledoval, praskl karter, od ložiska, proč se ložisko zadřelo, špatný ložisko nebo nemazalo, pokud mazalo mohlo to přijít od hřídele...
Naposledy editováno 06.02.2012 15:00:00
Naposledy editováno 06.02.2012 15:00:00
Měnil jsem celý převodovku, ze své jsem dal jen válec,píst,hlavu.
Nevím co to je za slitina... právě mám docela strach no. Když se mi to udělalo minule, psal jsem do jedné firmy zda by to zvládli. Napsali že bude lepší koupit nové kartry.
Fizzer> no myslím že nijak moc ne..ikdyž?
Ted se mi to stalo tak že jsem se jel projet. Startnu to, oblékám se a asi 5 min motorka běží v garáži na volnoběh. Vyjedu a jedu na kopce za domem, jelikož je sníh moc rychle nejedu. Když jsem měl za 3 a jedu po takové pěšince, jenže mi ujelo přední kolo a vtáhlo mě to trošku do lesa, obě nohy jsem měl ze stupaček abych nespadl a zadusil jsem to. Poté to startuji a objevil se ten zvuk. Jaký na to může mít vliv podtáčení?
Jezdíme spíše na pohodu že tak bublám po okolí,ale občas jedu i svižně.
Jinak myslím že to mazalo docela dobře, když jsem to rozložil bylo vše od oleje, nevypouštěl jsem ho.Mám mašinu na boku, myslel jsem že to bude jen prkotina.
Jde o ložisko s číslem 25
Naposledy editováno 06.02.2012 15:12:22
Nevím co to je za slitina... právě mám docela strach no. Když se mi to udělalo minule, psal jsem do jedné firmy zda by to zvládli. Napsali že bude lepší koupit nové kartry.
Fizzer> no myslím že nijak moc ne..ikdyž?
Ted se mi to stalo tak že jsem se jel projet. Startnu to, oblékám se a asi 5 min motorka běží v garáži na volnoběh. Vyjedu a jedu na kopce za domem, jelikož je sníh moc rychle nejedu. Když jsem měl za 3 a jedu po takové pěšince, jenže mi ujelo přední kolo a vtáhlo mě to trošku do lesa, obě nohy jsem měl ze stupaček abych nespadl a zadusil jsem to. Poté to startuji a objevil se ten zvuk. Jaký na to může mít vliv podtáčení?
Jezdíme spíše na pohodu že tak bublám po okolí,ale občas jedu i svižně.
Jinak myslím že to mazalo docela dobře, když jsem to rozložil bylo vše od oleje, nevypouštěl jsem ho.Mám mašinu na boku, myslel jsem že to bude jen prkotina.
Jde o ložisko s číslem 25
Naposledy editováno 06.02.2012 15:12:22
1 reakcí na tento příspěvek Dělám něco špatně já? Vada motoru
4Taktní motory podtočení snesou v pohodě, 2Takt je na to citlivější kvůli jehlovým ložiskům. v tom bych problém neviděl...co to bylo za ložiska, orig? byly nový? jestli ne tak mohli už být vylágrovaný
1 reakcí na tento příspěvek Dělám něco špatně já? Vada motoru
hele ja to z fotek nepoznam, co je to za hridel co je v tom lozisku?
dvojrady lozisko mi prijde naky divny... to ze je ted to lozisko volne je jasny kdyz je to popraskany, ale to ze to popraskalo je fakt divny, me to prijde jako ze je tam nejakej problem pri montazi - ze je tam navic naka podlozka a pri stazeni je nadmerne axialne namahane nebo nejakej podobnej problem, staci i nejak hnuta ta hridel, to ze je dvourade by podle me delalo docela vysoke naroky na souosost der v tech dvou pulkach karteru... fakt mi prijde zvlastni ze by v japonsku navrhli neco takovyho.. jakoze by jim tam nevyslo pocetne lozisko s timhle rozmerem tak ze by zvysili unosnost zdvojenym....
jinak na to svarovani asi zapomen, svar by nejspis byl OK, jenze ten hlinik tim svarovanim dost pracuje a plochu pro lozisko bys musel nasledne obrabet - to je celkem orisek. to bych uz shanel novy kartery, asi i s prevodovkou (jestli je to hridel predlohy) protoze to ze odesly 2kartery se stejnou skrini uvnitr mi neprijde uz moc jako nahoda...
edit: takze nez sem to dopsal tak si hodil obrazek... takze je to vystupni hridel prevodovky...
hele tak trosku me napada jestli si nepresponoval retez..... ono kdyz je malo volnej tak tam pri propruzeni vznikaj sily o rad jinde nez na jaky je to dimenzovany...
Naposledy editováno 06.02.2012 15:20:02
dvojrady lozisko mi prijde naky divny... to ze je ted to lozisko volne je jasny kdyz je to popraskany, ale to ze to popraskalo je fakt divny, me to prijde jako ze je tam nejakej problem pri montazi - ze je tam navic naka podlozka a pri stazeni je nadmerne axialne namahane nebo nejakej podobnej problem, staci i nejak hnuta ta hridel, to ze je dvourade by podle me delalo docela vysoke naroky na souosost der v tech dvou pulkach karteru... fakt mi prijde zvlastni ze by v japonsku navrhli neco takovyho.. jakoze by jim tam nevyslo pocetne lozisko s timhle rozmerem tak ze by zvysili unosnost zdvojenym....
jinak na to svarovani asi zapomen, svar by nejspis byl OK, jenze ten hlinik tim svarovanim dost pracuje a plochu pro lozisko bys musel nasledne obrabet - to je celkem orisek. to bych uz shanel novy kartery, asi i s prevodovkou (jestli je to hridel predlohy) protoze to ze odesly 2kartery se stejnou skrini uvnitr mi neprijde uz moc jako nahoda...
edit: takze nez sem to dopsal tak si hodil obrazek... takze je to vystupni hridel prevodovky...
hele tak trosku me napada jestli si nepresponoval retez..... ono kdyz je malo volnej tak tam pri propruzeni vznikaj sily o rad jinde nez na jaky je to dimenzovany...
Naposledy editováno 06.02.2012 15:20:02
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dělám něco špatně já? Vada motoru
assassin> Já koupil komplet převodovku, kartery i vnitřnosti. Takže doma se mi v krabici válí jedna převodovka. Jasně kartery by byli nejideálnější, jenže jsem student takže si to ted nemůžu dovolit. Nejdříve tak v červenci...
Vidíš možná tím řetězem to je možné....
Jinak to ozubené kolo na pozici 30 je spojené s kolem startpáky. A jestli volně to nevím, jdu to skouknout.
Vidíš možná tím řetězem to je možné....
Jinak to ozubené kolo na pozici 30 je spojené s kolem startpáky. A jestli volně to nevím, jdu to skouknout.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dělám něco špatně já? Vada motoru
Řezníík píše: assassin> Já koupil komplet převodovku, kartery i vnitřnosti. Takže doma se mi v krabici válí jedna převodovka. Jasně kartery by byli nejideálnější, jenže jsem student takže si to ted nemůžu dovolit. Nejdříve tak v červenci...
Vidíš možná tím řetězem to je možné....
Jinak to ozubené kolo na pozici 30 je spojené s kolem startpáky. A jestli volně to nevím, jdu to skouknout.
jojo startpaka bude volne, to tam bude jen jako vlozenej prevod (jinak bys musel startovat pres kvalt :) )
no jestli si to rozchrupnul prepnutym retezem 2x po sobe, tak to bude draze vykoupena zkusenost....
jo, jinak priznejs se kolik delas pruvis na retezu...
Naposledy editováno 06.02.2012 15:51:39
Minule mi to dokonce střihlo tu osku na které toje. Nyní je to tak volné že mi to příjde střihlé zase . Natočil jsem video na kterém to trošku jde vidět, sorry za kvalitu. Je to točené mobilem.
Ložisko má označení 5203 HIC Japan
Ložisko má největší vůli zhruba v 45-60 stupních směrem nahoru k sedlu.
Tady video:
Edit: Ale logicky kdyby to bylo tím řetězem při propružení zadního kola to tahá ozubené kolo nahoru pod uhlem zhruba 45-60 stupnu, takže to ložisko co mám já by to mělo tlačit přesně opačně ne?
Naposledy editováno 06.02.2012 15:55:26
Ložisko má označení 5203 HIC Japan
Ložisko má největší vůli zhruba v 45-60 stupních směrem nahoru k sedlu.
Tady video:
Edit: Ale logicky kdyby to bylo tím řetězem při propružení zadního kola to tahá ozubené kolo nahoru pod uhlem zhruba 45-60 stupnu, takže to ložisko co mám já by to mělo tlačit přesně opačně ne?
Naposledy editováno 06.02.2012 15:55:26
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dělám něco špatně já? Vada motoru
assassin> No pruvis? Do vodorovného stavu zhruba 2cm?
1 reakcí na tento příspěvek Dělám něco špatně já? Vada motoru
Takže sem si to dojebal našpanovaným řetězem? No tak to potěš
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dělám něco špatně já? Vada motoru
Řezníík> no ten průvis se měří různě, podívej se podle svýho manuálu, ale dva cenťáky dolů se mi zdá málo, to měl otec na CBR takovej
Naposledy editováno 06.02.2012 16:12:27
Naposledy editováno 06.02.2012 16:12:27
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dělám něco špatně já? Vada motoru
Řezníík píše: assassin> No pruvis? Do vodorovného stavu zhruba 2cm?
Zkousel si co takovej pruves udela jenom kdyz si na motorku sednes?
PRETORIAN88> Mám ji ted naboku, ale díval jsem se a byly zhruba 3cm ale jen podle ok. Kouknu na to a uvidíme, spíše mi ted jde o opravu...
Ještě otázka, co může způsobit vylomení zubu na spojkovém koši?
Tady fotky jak ten zub vypadá, co to mohlo způsobit?
¨
A tady foto jak vypadají ty zuby na na druhém spojkovém koši, to se podařilo jak?
Ještě otázka, co může způsobit vylomení zubu na spojkovém koši?
Tady fotky jak ten zub vypadá, co to mohlo způsobit?
¨
A tady foto jak vypadají ty zuby na na druhém spojkovém koši, to se podařilo jak?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dělám něco špatně já? Vada motoru
SirIndy> Právě že vůbec
Řezníík píše: SirIndy> Právě že vůbec
U nekterejch endur/crossek to mas tak ze si myslis jak je retez volnej ale ve chvili kdy si na to sednes tak se uplne napne. A potom za jizdy nastane pruser. Musi se to napinat bud v nezatizenem stavu podle navodu od vyrobce nebo tak ze se na motku posadis a i potom tam musi byt slusna rezerva...
1 reakcí na tento příspěvek Dělám něco špatně já? Vada motoru
asi se ten motor zaseknul při tý destrukci předpokládám, tak ty zuby holt nevydržely a tvrdší kolečko je takhle ulámalo...
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dělám něco špatně já? Vada motoru
PRETORIAN88> Ted myslíš ty zbroušené zuby nebo ten jeden ulomený?
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Záměna předních tlumičů na Dr 350 Suzuki DR 350 | Musitobyt | 4 | 26.6.2024 v 08:14 krokoš |
DR 350 těžké nastartovat / špatně s... Suzuki DR 350 | Jakuub_CZ | 17 | 12.9.2023 v 17:38 Hrosin |
Suzuki dr 350 hlava Suzuki DR 350 | Repsolis | 4 | 4.4.2022 v 09:08 Pedl |
Zapojenie otackomera suzuki dr 350 Suzuki DR 350 | 820825 | 4 | 22.8.2021 v 00:30 combust |
Suzuki dr 350 Suzuki DR 350 | Simon456 | 6 | 18.4.2021 v 14:00 vlkivo |