1 reakcí na tento příspěvek Pryskyřice do nádrže ?
Najít kde to teče a zacínovat!
Mel jsem specialni Al tepanou nadrz kreta mela radu mensich prasklinek a jevilo se tedy idealni ji vylit nejakou specialni pryskyrici. Nakonec jsem objevil velmi ochotnou firmu Polyvianova , kde mi byla doporucena VUP 4717 BET , ktera je odolna benzinu.
Prvni test v Al plechove misce byl ok. Nadrz jsem tedy radne 'vyklepal' matickama od usad, odmastil isopropylem a vylil celistvou cca 1mm vrstvu. Nechal vytvrdit podle pokynu vyrobce.
Asi pul roku dobre, pak se ale zacala odlepovat a loupat uvnitr ve velkych kusech. Trvalo mi dost dlouho ji nakonec dostat ven.
Musel jsem nakonec laminovat zvenku na radne obrouseny povrch. Ta stejna pryskyrice potom nemela problem.
Vezmi si z toho co chces. Pro me je vylevani spatna praktika.
1 reakcí na tento příspěvek Pryskyřice do nádrže ?
1) vypustit nádrž
2) odstranit hrubé nečistoty a velké kusy rzi pomocí ocelových matek (ideálně smíchané s vodou) a pak jen otáčíš a klepeš s nádrží
3) odmašťovač, který se udržuje cca hodinu při určité teplotě - ideálně ponorným vařičem - můžeš tento krok klidně dvakrát zopakovat pak vypustit
4) odrezovač který se udržuje na určité teplotě po dobu asi hodiny, dvou - ideálně ponorným vařičem, opět pak vypustit
5) vlastní kaučukový lak (smíchají se dvě látky v určitém poměru a vliješ je do nádrže - konzistence podobná vodě) a pak otáčíš nádrží na všechny strany aby se to rovnoměrně rozprostřelo... pak to vyliješ... ale i pak musíš ještě pár hodin obracet nádrž aby ti ten lak nestekl na určité místo... ideální je mít např. nějaký plastový lavor, na který nádrž položíš a budeš průběžně obracet např. na jednu stranu nádrže za půl hodinky to otočíš na druhou atd... můžeš i ten poslední krok udělat znovu a mít tedy dvě vrstvy...
až tohle nám opravdu pomohlo, ten prostředek je celkem známý a dá se koupit na veteránských burzách atd... nebo objednat zde:
http://www.vintage-replica.cz/
tady máš od nich i návod:
http://www.vintage-replica.cz/Navod-krem-rot.pdf
Naposledy editováno 31.01.2012 06:57:07
1 reakcí na tento příspěvek Pryskyřice do nádrže ?
1 reakcí na tento příspěvek Pryskyřice do nádrže ?
Benzín při dlouhodobém působení je sviňa a žádné epoxydy, kaučuky,... mu neodolají věčně Pak je průser to z toho dostat ven, palivová soustava,... atd.
Osobně: pokud vidim, že nádrž je celkově pěkná a má někde jeden-dva defekty, tak opravit vařením a vnějšek kvalitně ochránit. Nádrž, která je prorezlá, tak lepší sehnat novou (či jinou v pěkném stavu), než se tim trápit a výsledek za dva-tři roky bude stejný jak na počátku.
Navíc, pokud je to původní stav, tak aplikace něčeho z vnějšku asi není úplně vhodná. Jasně, malou díru zavařit, to je jasné, ale pokud to sákne celé?
V profilu máš Čz,Aprilku,MZ,Cagivu, JT125, takže o které se bavíš?
Každopádně jestli jde sehnat jiná funkční nádrž, tak to udělej a nebudeš řešit kraviny typu:spravená nádrž v budoucnu poteče, nebo ne?
1 reakcí na tento příspěvek Pryskyřice do nádrže ?
s litím sraček do nádrže máš taky velmi špatné zkušenosti.
Naposledy editováno 31.01.2012 11:02:12
molex píše: Tekla nám nádrž od péráka z takové mikroskopické trhlinky (samozřejmě po laku i po chromech). Cínování nepomohlo tak jsme to řešili jinak. Ty pryskyřice nejsou nejšťastnější a časem popraskají. Dělá se to většinou takovým speciálním kaučukovým lakem, který je flexibilní a líp se vyrovnává s tepelnými rozdíly atd... jinak kompletní postup:
1) vypustit nádrž
2) odstranit hrubé nečistoty a velké kusy rzi pomocí ocelových matek (ideálně smíchané s vodou) a pak jen otáčíš a klepeš s nádrží
3) odmašťovač, který se udržuje cca hodinu při určité teplotě - ideálně ponorným vařičem - můžeš tento krok klidně dvakrát zopakovat pak vypustit
4) odrezovač který se udržuje na určité teplotě po dobu asi hodiny, dvou - ideálně ponorným vařičem, opět pak vypustit
5) vlastní kaučukový lak (smíchají se dvě látky v určitém poměru a vliješ je do nádrže - konzistence podobná vodě) a pak otáčíš nádrží na všechny strany aby se to rovnoměrně rozprostřelo... pak to vyliješ... ale i pak musíš ještě pár hodin obracet nádrž aby ti ten lak nestekl na určité místo... ideální je mít např. nějaký plastový lavor, na který nádrž položíš a budeš průběžně obracet např. na jednu stranu nádrže za půl hodinky to otočíš na druhou atd... můžeš i ten poslední krok udělat znovu a mít tedy dvě vrstvy...
až tohle nám opravdu pomohlo, ten prostředek je celkem známý a dá se koupit na veteránských burzách atd... nebo objednat zde:
http://www.vintage-replica.cz/
tady máš od nich i návod:
http://www.vintage-replica.cz/Navod-krem-rot.pdf
Přesně tohle používáme do veteránů, v některých je to už cca 6 let a v pohodě, já s tím teď vylejval nádrž na Ducati protože mi někde sákla a nebylo zjištitelný kde. Jinak jsem z jednoho balení vylil Ducati, Pařeza, Maneta a NSU. Dohromady cca 35-40 litrů objemu.
1 reakcí na tento příspěvek Pryskyřice do nádrže ?
mm-art-airbrush píše: Do nádrže nepatří nic jiného, než benzín. Nic, opravdu nic není dlouhodobě tak odolné,aby to nezačalo dělat bordel ( rok-dva to vydrží, dýl nevydrží nic, začne se loupat, praskat)
Benzín při dlouhodobém působení je sviňa a žádné epoxydy, kaučuky,... mu neodolají věčně Pak je průser to z toho dostat ven, palivová soustava,... atd.
Naprostý souhlas.Opravoval jsem nádrž na SS 900 celkem třikrát,pokaždé uprostřed sezony.Už to nase...Speciální tmel na nádrže z USA,Loctite a člověk,který se opravami nádrží žíví.Pokaždé to prosáklo a vždy o kousek dál Zkus pohledat jinou nádrž,ať nedáš do tmelů a chemie víc,než do lepší nádrže nebo do pořádné opravy.Já si jí nakonec nechám udělat hliníkovou,protože nechci riskovat koupi ze zámoří a za dva roky se zase rozčilovat
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pryskyřice do nádrže ?
sxs525 píše: současný benzín a aditiva v něm obsažená napadají a rozpouštějí polyester takže po ježdění je nutno nádrže z laminátu vypouštět pokud nechcete aby se vám rozpustila jinak existují kaučukové opravné sady na renovaci vyrezlých nádrží možno koupit na veteránské burze cca 500kč vždy je nutno uvážit jestli se nevyplatí pořídit nádrž jinou jsou to opravy s nejistým výsledkem
Pryskyřice je z principu nerozpustná - je to sesíťovaný polymer, rozpouštědlem pouze nabotnává. Jiná věc by bylo, kdyby s benzínem(s nějakou jeho složkou) reagovala a tím se rozkládala, ale to bude hodně záviset na danném lepidle. Já bych viděl spíš problém v adhezi lepidla k povrchu nádrže. Za mě bych tam zevnitř taky nic nedával, protože případný odstraňování je k posrání právě proto, že je pryskyřice nerozpustná.