nakupuji občas v německém louisu, kde nabízejí tento olej:
Procycle 10W40
Znáte ho někdo? Použili jste ho? A vaše zkušenosti jsou pozitivní nebo negativní? V čem?
Říkal jsem si, že bych ho koupil do svého SV, ale abych se přiznal, nemám k němu až takovou důvěru. I když podle popisu by měl být zcela standartní a motorce i mně dostačující.
Jen mě zajímají reference - abych zjistil, zda se mu radši nevyhnout.
Díky všem za postřehy.
Naposledy editováno 25.01.2012 22:33:36
prackarr píše: olejový filtr u nás 110kč
DOT 4 i za 80kč
nabíječka za 300kč v lídlu
a 60 l nepromok vak jsem kupoval za 280kč v Bonmotu.
Pocit z nákupu - k nezaplacení
Jet kolem Louise a nakoupit tan,ano,taky jsem si tam nechal koupit jednou sadu gola,bo tam kámoš jel,ale to,co jsi psal,se dá sehnat za ty prachy i tady.
A v čem je to "tady" lepší než "tam"? Já právě tady v Boleslavi to za tyhle prachy schopnej sehnat nejsem, proto mi to přišlo jako docela "fajn"
1 reakcí na tento příspěvek Nalili byste si tento olej do svojí motorky?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nalili byste si tento olej do svojí motorky?
prackarr píše: Tak pořád o 17kč levnější,jak v Lídlu a "kvalitní" budou obě stejně.
Ale zároveň si nedělám iluze, že např. nabíječka Bosch C3 za cca 1200 Kč funguje jinak..
BagoBorec píše: Kov> takže nějakejch 170Kč/l.
170? Tak to ani nestojí za to. Jak jsem psal výš,beru do motorek Repsol,zároveň koupím oleje do aut+filtry,takže je to bez poštovného a platím za olej míň než jsi zaplatil ty u Lujza.(Letos jsme se domluvili 5 lidí a koupili kanistr 20litrů oleje a jsme o chlup pod 150kč/litr...Navíc mám pocit k nezaplacení, že jsem něco nechal vydělat čekého prodejce...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nalili byste si tento olej do svojí motorky?
prackarr píše: A v čem je to tam lepší,jak tady?
Právěže v ničem, ale díkybohu za tu svobodu volby. To že si MŮŽU koupit levnější olej, kterej svou funkci splní úplně stejně jako 2x dražší a nechat všechny ostatní kupovat ty hyper turbo full syntetiky s tisícema esterů, frikšn modifajrů za 300/litr
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nalili byste si tento olej do svojí motorky?
ernest píše: Ale zároveň si nedělám iluze, že např. nabíječka Bosch C3 za cca 1200 Kč funguje jinak..
No,jestli tu nabíječku dělá Bosch stejně,jako dělá pračky a myčky,tak se mně tvoje iluze rozplývají kdesi v dáli...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nalili byste si tento olej do svojí motorky?
BagoBorec píše: Právěže v ničem, ale díkybohu za tu svobodu volby. To že si MŮŽU koupit levnější olej, kterej svou funkci splní úplně stejně jako 2x dražší a nechat všechny ostatní kupovat ty hyper turbo full syntetiky s tisícema esterů, frikšn modifajrů za 300/litr
A jsem na začátku tématu- jak víš,že ten olej "funguje" stejně,jako ty hyper turbo s tisíci estery?
19 kč úspora na litru proti těm "prověřeným"... B.Polívka by řekl- bude to stačit?
Naposledy editováno 30.01.2012 21:24:41
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nalili byste si tento olej do svojí motorky?
prackarr píše: A jsem na začátku tématu- jak víš,že ten olej "funguje" stejně,jako ty hyper turbo s tisíci estery?
A jsme na začátku - jak ty víš že ne?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nalili byste si tento olej do svojí motorky?
prackarr píše: No,jestli tu nabíječku dělá Bosch stejně,jako dělá pračky a myčky,tak se mně tvoje iluze rozplývají kdesi v dáli...
Žádné iluze si nedělám, tudíž se mi ani nemá co rozplývat..
Každý máme jiná měřítka, mě tahle konkrétní nabíječka (nebo spíš konkrétní kus ) vyhovuje..
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nalili byste si tento olej do svojí motorky?
BagoBorec píše: A jsme na začátku - jak ty víš že ne?
Jenže já nevím a sázím na "osvědčenou" věc. Ty nevíš,a sázíš na to,že bude.
Rozdíl- mě to stojí 19kč,tebe sázka o celou motorku.(motor)
Naposledy editováno 30.01.2012 21:31:08
ernest píše: Žádné iluze si nedělám, tudíž se mi ani nemá co rozplývat..
Každý máme jiná měřítka, mě tahle konkrétní nabíječka (nebo spíš konkrétní kus ) vyhovuje..
Já mám ultimate 4,nebo jak se to píše a taky mě vyhovuje,bo nabíjí....
prackarr píše: Jenže já nevím a sázím na "osvědčenou" věc. Ty nevíš,a sázíš na to,že bude.
Rozdíl- mě to stojí 19kč,tebe sázka o celou motorku.
V tomhle případě jí rád podstoupím a klidně budu za mučedníka
Navíc ta moje neosvědčená věc splňuje přísnější normy než spousta jinejch "značkovejch" olejů a prodává jí největší motorkářskej německej obchod pod svojí privátní značkou.A to je Německo na mašiny sakra větší trh a nebojím se tvrdit, že tady toho "neosvědčenýho" Procycle prodaj za celej rok tolik, že by to možná v součtu dalo celkovej prodej olejů tady
Já chápu že se kolem těch olejů pohybuješ a víš o tom víc než ostatní tady, ale stejně si myslím, že taky sám moc dobře víš co tady šíříš za bludy.Já teda nemám zkušenosti z olejů pro motorky, zaměřením jsem spíš na auta, a když jsem viděl, s jakým olejem jezdí skoro 2/3 závodníků... ...přestal jsem si dělat iluze o nějakejch super olejích.
Souhlasím prostě s názorem, kterej už tady byl citován.Dneska už najdeš jen oleje dobré a vynikající...a zrovna 20let starej motor domina konstruovanej na nějakej hutnej minerál není nic, co by mělo mazací nároky nějak extra vysoko
2 reakcí na tento příspěvek Nalili byste si tento olej do svojí motorky?
Právě proto,že máš motor 20 let starej,bys do něj neměl lít SM,co píšou na krabici toho voleje. Pro tvou motorku tak SE,SF či SG. Už s ohledem na spojku. No však uvidíš,jestli to "klapne",nebo ne. Good luck.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nalili byste si tento olej do svojí motorky?
Když to nebude fungovat, přísahám že to sem napíšu a klidně ze sebe debila udělám
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nalili byste si tento olej do svojí motorky?
BagoBorec píše: prackarr> Nechám se překvapit
Když to nebude fungovat, přísahám že to sem napíšu a klidně ze sebe debila udělám
Tak,že by vyloženě zadřel motorku,tomu ani já moc nevěřím. Já spíše myslím,co udělá s motorem. Např. spojka,gufera apod.
Apropo- dlužíš mi vysvětlit ty bludy. Děkuji.
Naposledy editováno 30.01.2012 21:46:53
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nalili byste si tento olej do svojí motorky?
Sázím tak maximálně prokluzující spojku, což se, přiznávám, může stát, stejně jako se to některejm stává na Castrol, nebo co.
Jinak jsem si 99% jistej, že nepoznáš jedinej rozdíl mezi Procycle-Castrol-Motorex-Motul-Mogul...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nalili byste si tento olej do svojí motorky?
prackarr píše: Jaké bludy myslíš,to mě vysvětli?
Právě proto,že máš motor 20 let starej,bys do něj neměl lít SM,co píšou na krabici toho voleje. Pro tvou motorku tak SE,SF či SG. Už s ohledem na spojku. No však uvidíš,jestli to "klapne",nebo ne. Good luck.
Myslis, ze by se pouziti oleje, co splnuje SM, tj. "lepsiho" nez SE-G, mohlo nejak negativne projevit, napr. na te spojce, guferech atd.?
Jestli jo, proc?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nalili byste si tento olej do svojí motorky?
Ale jinak mě toto téma připomíná- Vědro má ve dně díru.....
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nalili byste si tento olej do svojí motorky?
Želva_2 píše: Myslis, ze by se pouziti oleje, co splnuje SM, tj. "lepsiho" nez SE-G, mohlo nejak negativne projevit, napr. na te spojce, guferech atd.?
Jestli jo, proc?
Mohlo. Aproč? Kvůli odlišným aditivům.
U olejů neplatí,že čím "dražší",nebo s "vyšší" třídou je lepší.
Nikdy nevíš,co to udělá.
Značkové oleje jsou zkoušeny koncerny a ty vědí,co to s motorem udělá. Jak to víš u tohoto oleje? "Zkoušel" to někdo?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nalili byste si tento olej do svojí motorky?
SM (od r. 2004) - kategorie zavedena 30. listopadu 2004. Oleje klasifikace SM obsahují
aditiva pro kontrolu deposit, pro snížení oxidace oleje, snížení opotřebení a aditiva zlepšující
vlastnosti oleje za nízkých teplot.
Pokud se pohybujeme v hypotetické rovině, tak si ten motor spíš odrovnám když tam toho oleje bude málo, nebo budu srát na výměny
prackarr píše: Mohlo. Aproč? Kvůli odlišným aditivům.
U olejů neplatí,že čím "dražší",nebo s "vyšší" třídou je lepší.
Nikdy nevíš,co to udělá.
Značkové oleje jsou zkoušeny koncerny a ty vědí,co to s motorem udělá. Jak to víš u tohoto oleje? "Zkoušel" to někdo?
Pokud jsem se docetl, tak se aditiva jednotlivych oleju prilis nelisi. A i kdyby, ja preci nerikam, ze se to nemuze negativne projevit, vsimni si, ze se v uvodnim prispevku ptam na to, zda byste si ho vy nalili do sve motorky, nikoliv zda je "lepsi" nebo "horsi" nez tzv. znackove oleje. A jak ty pises: "Zkousel to nekdo?"...presne to je dalsi cast meho prispevku otevirajici toto tema (ptam se na to ve 4. radku).
Uz jsem tu mnohokrat opakoval, ze cilem zalozeni tohoto vlakna nebylo ujistit se o tom, ze uspora v radu stovek Kc stoji za nejaky extremni risk s neznamym olejem...Spis jsem se chtel jen informovat, zda ho treba uz nekdo nezna, aby ho tedy pro vsechny vic "oznamil".
Nejsem setrilek za kazdou cenu, jen mi vadi, kdyz zjistim, ze platim vic za stejnou kvalitu, nez musim, a to zbytecne.
Naposledy editováno 30.01.2012 22:04:36
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nalili byste si tento olej do svojí motorky?
v jisté hypotetické rovině můžou právě tato aditiva v novém motoru "léčit",ve starém "zabíjet".
Nejsem trilobiťák,takže se nebudu pouštět do hloubkových debat na toto téma.
Jdu spát. čus bus.
prackarr píše: Mohlo. Aproč? Kvůli odlišným aditivům.
U olejů neplatí,že čím "dražší",nebo s "vyšší" třídou je lepší.
Nikdy nevíš,co to udělá.
Značkové oleje jsou zkoušeny koncerny a ty vědí,co to s motorem udělá. Jak to víš u tohoto oleje? "Zkoušel" to někdo?
tenhle olej je taky vyzkoušenej koncernem, navíc má jaso. Spojka se snad v průběhu 20 let nijak zásadně neměnila ...
1 reakcí na tento příspěvek Nalili byste si tento olej do svojí motorky?
1) - všechny oleje, jak zde bylo již někým řečeno, se vyrábějí z tzv. základového oleje hlubokou hydrogenací a to z ropných frakcí a nebo jejich směsí. Z tzv. olejových frakcí, jako jsou OF-1, OF-2 a OF-3. Za těmito frakcemi z ropy zbývá už jen asfalt.
Hloubka hydrogenačního procesu se udává v tzv. viskozním indexu 90, 100, 105, 120 - nebo jejich obdobách.
2) tyto oleje se aditivují různými příměsemi a ty pak určují výsedné parametry.
3) Údaj SAE (W)je doplňován číslem před ním a po něm. První čísla, ty před ním - 0,5,10,15,20, udávají jeho čerpatelnost za nízkých teplot. Čím je číslo nižší, tím je čerpatelnost za nízkých teplot lepší - což je údaj potřebný pro aplikaci oleje, toho správného, v zimním období. Zhoustlý olej nízkou teplotou se po startu buď vůbec nečerpe v důsledku jeho přerušení - přetržení (kavitaci) v sacím potrubí zubového čerpadla a nebo čerpe jen málo a motor není mazán správně.
Druhé číslo - 20, 30, 40, 50, 60 vyjadřuje jeho mazací hodnoty v závislosti na změně teploty. Čím je to číslo větší, tím jsou jeho mazací schopnosti za vysokých teplot větší. Mazací vlastnost se vyjadřuje viskozním indexem, který vychází ze samotné viskozity oleje. A ta je jiná za studena a jiná po jeho zahřátí. U závodních aut, která jsou namáhána nad jejich teplotní limity, se zásadně používá olej s hodnotou 60, protože se vzrůstající teplotou klesá viskozita a tento pokles pak snižuje i mazací vlastnosti olejů.
4) je problém vyrobit takový olej, který by byl dobře čerpatelný za teploty až -30°C a současně by za vysokých teplot dokázal neztratit své mazací vlastnosti.
5) vedle údaje SAE se u olejů sleduje ještě i tzv. pevnost olejového filmu. Dělá se to mezi dvěma dokonale rovnými deskami a pod vysokým tlakem. Čím má olej nižší první číslo, tím více dokáže ztratit i onu pevnost olejového filmu a zvlášť po zahřátí. Proto u aut s doporučeným či předepsaným olejem např. 0w20 a pro všechna roční období je instalovám olejový chladič, který olej do motoru vrací ochlazený tak, aby byla dodržena ona pevnost olejového filmu spolu se správnou viskozitou.
6) V severských zemích se jezdí na tento olej 0w20 celoročně, protože tam je stále kosa.
V Africe, kde jsou denní teploty jiné, vysoké, je pro stejný typ auta předepsán olej 20w50 a nebo 20w60! Jde prostě hlavně o to, v jakém prostředí auto jezdí a jak je teplotně, v závislosti na klimatu a jeho zatížení, namáháno.
7) Křemík (Si) je prvek a spalováním uhlovodíků, které obsahují vodík (H) a uhlík (C) nelze docílit vytvoření nového prvku s jinými vlastnostmi, jako je křemík. Kdyby to bylo možné, pak bychom vynalezli "kámen mudrců" a dokázali z olova vyrábět zlato!
8) Náš největší výrobce paliv - Česká rafinérská - vyrábí motorovou naftu s obsahem i 4 ppm (pár per mili) - tedy desetitisícina. Všechny hydroenační jednotky to nedokáží a proto výsledná nafta mívá obsah do 10 ppm síry. Přes tuto hranici se nejde!!!!
9) je to s podivem, ale obecně obsah síry v motorovém oleji zvyšuje její mazivost - tedy šetří namáhané části. Bohužel však s větším obsahem síry v oleji stoupá i jeho kyselost a ta pak ničí všechny slitiny s obsahem železa (Fe)
10)Jinak oleje s přídavkem esterů a různých jiných přísad mají velmi dobré mazací schopnosti, ale jednu špatnou vlastnost. Molekuly těchto aditiv tvoří spirálku - šroubovici, která ovšem není odolná vůči "střihu", takže tento olej po čase ztrácí své mazací schopnosti, protože čím jsou spirálky kratší, tím jsou mazací vlastnosti horší.
Naposledy editováno 31.01.2012 09:45:16
2 reakcí na tento příspěvek Nalili byste si tento olej do svojí motorky?
"Kostol vidím, gulu vidím a kde som ja?"
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nalili byste si tento olej do svojí motorky?
Yper píše: 2 Kubrt11: To je jako z černých baronů
"Kostol vidím, gulu vidím a kde som ja?"
len ta trůba chýba len ta trůba
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Měnění oleje a Coyote 10W40 Suzuki SV 650S | Dandos489 | 10 | 19.8.2024 v 20:23 ALFA70 |
Kapotáž Suzuki SV 650S | Lála_ | 2 | 31.7.2024 v 17:42 Lála_ |
Moto po silném zmoknutí nedrží otáč... Suzuki SV 650S | johny6nine | 7 | 29.6.2024 v 12:29 ja1 |
Ocenění bourané moto Suzuki SV 650S | hellboy265 | 11 | 27.4.2024 v 15:13 ja1 |
Kufr na suzuki sv 650s Suzuki SV 650S | johny6nine | 2 | 9.4.2024 v 05:29 Destroyer |