nakupuji občas v německém louisu, kde nabízejí tento olej:
Procycle 10W40
Znáte ho někdo? Použili jste ho? A vaše zkušenosti jsou pozitivní nebo negativní? V čem?
Říkal jsem si, že bych ho koupil do svého SV, ale abych se přiznal, nemám k němu až takovou důvěru. I když podle popisu by měl být zcela standartní a motorce i mně dostačující.
Jen mě zajímají reference - abych zjistil, zda se mu radši nevyhnout.
Díky všem za postřehy.
Naposledy editováno 25.01.2012 22:33:36
Kov píše: Měl bych dotaz pro ty,co se vyznají v olejích...
Když občas pročítám debaty o olejích, tak moc lidí upřednostnuje Castrol, Motorex nebo Motul.(Viz taky anketa nahoře.) Málokdy se ale zmiňuje Repsol,přitom já už na tento olej jezdím několik let na Varaderu, mí kluci ho lijou do R6 a Ninji 600, každý rok ho samozřejmě měníme a zatím se nezdá,že by byl nějaký problém. Můžete se tedy prosím vyjádřit k vhodnosti tohoto oleje a třeba i v čem je třeba horší než Castrol,...atd? Cena je v pohodě,dá se sehnat kolem 165kč/l,což je cena ,,bezejmenných olejů"....
Dík.
http://www.oleje-adi...4t-10w-40-4l [/quote]
Rozhodně v tom oleji není žádný problém,takže ho klidně lij dál a nic neřeš.
Dle mého názoru je naopak lepší,jak castrol,aspon co se týče GPS.
A to,co se tu píše ber s rezervou,řeší se tu kraviny a většina toho,co tu zaznělo taky kravina je.
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nalili byste si tento olej do svojí motorky?
Eso_Rimmer píše: jak jsem na to prisel? no ja to nebyl... to je vec, ktera je znama uz mnoho, mnoho let pral bych ti videt komponenty motoru (vacky, zdvihatka), ktere diky spalovani nafty z vysokym obsahem siry odchazeji jako kdyby je nekdo vzal na frezu. na vine jsou latky (tvrde castice, kremik a pod.) vznikajici pri spalovani prave tehle nafty, ktere kvalitni olej na sebe navaze a pak je to v motoru jako brusna pasta. doslo to tak daleko, ze uz to napr.koncern VW pise i do servisnich knih. vymysli si snad i on?
Já se zase zeptám tebe,jak jsi na to,co píšeš přišel,protože VW toto do servisních knih nepíše!
Pokud ano,tak to sem hoď. Já mám VW fungl nového a píší mě tam 30.000km. Když se mi v 15ti rozsvítil servis,tak jsem dojel na garančku a tam mi řekli,že byl z výroby blbě nastaven palubní počítač,že mám přijet mezi 25-30tis.
Podotýkám,že garančku si platím ze svého,takže jijich motivem rozhodně nebylo,posunout mi interval jen tak.
Já jak to tady čtu,tak jedna kravina za druhou,včetně toho křemíku a síry,co tu píšeš.
Lidi,buďte běloši. Na jednu stranu tu z důvodu úspory peněz propagujete levnej olej,co nikdo nezná,na druhou stranu zpochybňujete údaje výrobce. Každej garážovej mechanik je tady chytřejší,jak výrobce,co dělá vývoj motorů,či maziv desítky let. Toto fakt nechápu. Většina motorek má náplň 3litry. Většina motorek má interval 6000km a většina motorkářů tu nenajede za rok těch 6000 tudíž mění olej jednou za rok. Místo toho,aby koupili olej za 600kč v krámu za rohem,tak řeší olej co neznají z Německa ,za 400kč a řeší pochybnou úsporu. A pak zkracují interval z 12000 na 600. Tak kde je pak ta úspora? Podle toho mě vychází,koupit prostě olej dle manuálu,třebas i dražší,dodržet interval a nic jiného neřešit.Už podle textu vidím,že většina z vás tady neví o olejích ani základní věci,ale přesně ví,co nalít,navzdory manuálui,co maj doma ve skříni.
Já se prostě nestačím divit.
Naposledy editováno 28.01.2012 11:44:29
prackarr píše: Já se zase zeptám tebe,jak jsi na to,co píšeš přišel,protože VW toto do servisních knih nepíše!
Pokud ano,tak to sem hoď.
jak se mi do ruky dostane nejaka serviska, oskenuju to a soupnu to sem. jasne tam pisou, ze v pripade pouzivani nafty s vyssim obsahem siry se interval vymeny oleje snizuje az na 7 500 km, proc by si to fabrika vymyslela? sam jsem se divil... co se tyka toho, co jsem psal-menil jsem uz mnoho vacek,zdvihatek vybrousenych jak na soustruhu. nemam v PC ulozene odkazy na tuhle problematiku, da se to vygooglovat i s fotkama, rozborem a pod. psal jsem si i se Skodovkou, kde mi to potvrdili, nicmene rekli, ze u naseho regionu se tento problem nafty s vyssim obsahem siry netyka. zajimave je, ze je u nas obrousenych vacek a zdvihatek jak nas*ano. proc asi?
1 reakcí na tento příspěvek Nalili byste si tento olej do svojí motorky?
Servisku mám doma,protože mám nové auto,tak snad vím,co jsem tam četl,ne?
Kolega má caddy tři roky,najeto 1/4mil.km,olej mění po 25-30tis. a pořád motor,jak novej. Podle mě ten život vačky záleží spíše na tom,jak se k tomu člověk chová celkově. Krom toho- u těch LL si ten motor bere olej. Já mám najeto 22.000km,a dolíval jsem už 11dcl oleje,takže tím ten olej vlastně "omlazuješ",chápeš?
prackarr píše: Já mám v manuálu u Caddyny 30000. Mám tam psáno,že mám používat jen klasickou naftu,žádné bio a pod.
Servisku mám doma,protože mám nové auto,tak snad vím,co jsem tam četl,ne?
Kolega má caddy tři roky,najeto 1/4mil.km,olej mění po 25-30tis. a pořád motor,jak novej. Podle mě ten život vačky záleží spíše na tom,jak se k tomu člověk chová celkově. Krom toho- u těch LL si ten motor bere olej. Já mám najeto 22.000km,a dolíval jsem už 11dcl oleje,takže tím ten olej vlastně "omlazuješ",chápeš?
mluvim o klasicke nafte, smozrejme ne o zade bio a pod. ta je v manualu vyslovne zakazana. a mluvil jsem o starsich motorech PD vyrabenych v roce cca 1996-2009. na zapade u techto motoru system LL funguje bez problemu, ale jak pisu i sam vyrobce rika, ze je to dano naftou s vyssim obsahem siry. nehadas se tedy semnou, ale s celym koncernem VW paradoxne-cim lepsi olej, tim vetsi ma schopnost na sebe navazat mikroskopicke castecky vznikajici jako odpad pri spalovani te "horsi" nafty a ty pak funguji v motoru jako tekouci smirgl. napriklad nafta Verva s tim problem nema vubec zadny, protoze je delana z (tusim) Norske,Finske ropy. a ta ma obsah siry v normalu.
1 reakcí na tento příspěvek Nalili byste si tento olej do svojí motorky?
1 reakcí na tento příspěvek Nalili byste si tento olej do svojí motorky?
Za vysokých teplot v motoru, který má sklony k přehřívání oleje, mi překvapivě dobře funguje obyčejný M8AD nebo M7ADS.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nalili byste si tento olej do svojí motorky?
prackarr píše: Já se zase zeptám tebe,jak jsi na to,co píšeš přišel,protože VW toto do servisních knih nepíše!
Pokud ano,tak to sem hoď.
je to ze servisni prirucky Skoda Octavia, najdes to uplne dole, servisku zatim nemam, pripadne doplnim... [img]
prackarr píše: Nehádám se ani s tebou ani s koncernem VW,píšu jen to, co je v příručce, kterou mi dal koncern VW, napsáno.
nikde jsem nepsal, ze se to tyka vsech motorizaci koncernu VW, mluvil jsem o konkretnim pripade motoru PD. stara TDI s tim taky zady problem nemela.
PS: http://oleje.cz/ind...ain&page=moto_4t
a http://oleje.cz/ind...p;page=clanky_mytus1
Naposledy editováno 28.01.2012 13:40:59
1 reakcí na tento příspěvek Nalili byste si tento olej do svojí motorky?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nalili byste si tento olej do svojí motorky?
lad píše: Želva_2: jestli máš strach,nelej tam procycle,ať má dušička klid,můj názor je takovej,že jestli výrobce uvádí potřebnýspecifikace,nebál bych se ho,jen je potřeba včas měnit,nevím,kolik nalítaš,ale min.jednou za sezonu
Jo jo, ten olej to splnuje. Jak jsem psal, nalitam tak 6-8 tis. km. Kazdou sezonu na jare menim.
prackarr píše: Durex- 30000 na olej je zvěrstvo? Aha,škoda že ten výrobce nemluvil s tebou,to by jistě zkrátili.
Ty si myslíš,že ti výrobci ty intervaly střílí od pasu?
Ti mají sakra ověřeno,kolik mají dát,aby nemuseli řešit reklamace a špatné jméno značky. Věř,že opak je pravdou,než to,co jsi psal ty- pokud výrobce napíše na olej 6,vydržel by klidně 8. Pokud dá 30,jistě by vydržel 40. Nevím,ale ty jsi dělal ty rozbory olejů,že toto tvrdíš? Jsem 100% přesvědčenej,že výrobci aut ano,ale u tebe nevím...
Taky bych si troufal odhadovat, ze vyrobce udava intervaly spise s rezervou, nez aby riskoval pripadne problemy a reklamace.
smartin1 píše: Ta flaška vypadá podivně Určitě bych to netestoval
Jo a nalil by sis něco podobnýho do auta???
No, motocyklovej olej ne, ale automobilovej jo. Podle vzhledu flasky bych prilis nesoudil
PS: auto mam stary, takze mi nevadi skoro zadnej olej. A leju tam Mogul.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nalili byste si tento olej do svojí motorky?
Eso_Rimmer píše: jak jsem na to prisel? no ja to nebyl... to je vec, ktera je znama uz mnoho, mnoho let pral bych ti videt komponenty motoru (vacky, zdvihatka), ktere diky spalovani nafty z vysokym obsahem siry odchazeji jako kdyby je nekdo vzal na frezu. na vine jsou latky (tvrde castice, kremik a pod.) vznikajici pri spalovani prave tehle nafty, ktere kvalitni olej na sebe navaze a pak je to v motoru jako brusna pasta. doslo to tak daleko, ze uz to napr.koncern VW pise i do servisnich knih. vymysli si snad i on?
Jasne v 70 letech mela nafta 0.5% siry a problem nebyl, v 90 se 0.15% taky ne a prusery zacaly po roce 2005 s 50 mg/kg a po roce 2009 s 10 mg/kg je to nejhorsi ...
Kremik taky asi nevznikne spalovanim nafty a olej se k vacce a zdvihatkam dostava pres co? Ze by filtr?
Naposledy editováno 28.01.2012 18:28:45
1 reakcí na tento příspěvek Nalili byste si tento olej do svojí motorky?
no ale v obci se snížila rychlost na 5O a mimo obec je pořád devadesát to točíte motor při devadesáti km na 15OOO otáček?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nalili byste si tento olej do svojí motorky?
felixxx píše: mně by třeba zajímalo jak je potřeba olej s estery různé speciální oleje, plstifikátory, tím že roste zatížení motorů?
no ale v obci se snížila rychlost na 5O a mimo obec je pořád devadesát to točíte motor při devadesáti km na 15OOO otáček?
Já ne, mě to 15 netočí...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nalili byste si tento olej do svojí motorky?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nalili byste si tento olej do svojí motorky?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nalili byste si tento olej do svojí motorky?
petrvtr_new píše: Jasne v 70 letech mela nafta 0.5% siry a problem nebyl, v 90 se 0.15% taky ne a prusery zacaly po roce 2005 s 50 mg/kg a po roce 2009 s 10 mg/kg je to nejhorsi ...
Kremik taky asi nevznikne spalovanim nafty a olej se k vacce a zdvihatkam dostava pres co? Ze by filtr?
a proc vyrobce udava, ze se interval vymeny oleje skracuje v pripade pouzivani te vyse zminovane nafty? ze by jen tak z pleziru?
Pegos píše: petrvtr_new> Ba ba protože u nás se palivo hodně odsiřuje což třeba dál na východ není ale na druhou stranu palivo s vyšším obsahem síry je lepší než to odsíření a narvané těma sračkama co se tam přídávají aby tu síru nahradily.
No to rozhodne, sira znacne zvysuje mazivost nafty.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nalili byste si tento olej do svojí motorky?
Eso_Rimmer píše: a proc vyrobce udava, ze se interval vymeny oleje skracuje v pripade pouzivani te vyse zminovane nafty? ze by jen tak z pleziru?
Reaguju na tvoje tvrzeni, ze u nas je nafta s vysokym obsahem siry. Naopak u nas je nafta bezsirna..
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nalili byste si tento olej do svojí motorky?
petrvtr_new píše: Reaguju na tvoje tvrzeni, ze u nas je nafta s vysokym obsahem siry. Naopak u nas je nafta bezsirna..
skoda, ze nemam fotky tech menenych vacek a zdvihatek... klasicky dukaz toho, kdyz se pouziva prave tahle nafta. ale ok, drz se svych tabulkovych hodnot, ja se budu drzet praxe
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nalili byste si tento olej do svojí motorky?
Eso_Rimmer píše: skoda, ze nemam fotky tech menenych vacek a zdvihatek... klasicky dukaz toho, kdyz se pouziva prave tahle nafta. ale ok, drz se svych tabulkovych hodnot, ja se budu drzet praxe
To je problem systemu PD a jeho extremniho naroku na mazani, ne nafty
A co tech zadrenych vstrikovacu a cerpadel zpusobenych bezsirnou naftou
Naposledy editováno 29.01.2012 11:09:29
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nalili byste si tento olej do svojí motorky?
petrvtr_new píše: To je problem systemu PD a jeho extremniho naroku na mazani, ne nafty
ok, necham ti tvuj nazor. nekdy si najdi cas, zagoogluj si a najdi si k tomu par odbornych rozboru a studdii.
no právě když jedeš jak máš nic nevytáčíš a vím se že když někomu naleju nejlevnější M6AD v domění http://www.google.c...YZsk5T-w&cad=rja
tak zde napíše jak po nalití má motor kultivovaný chod všechno stichlo a jak je dobrý
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Měnění oleje a Coyote 10W40 Suzuki SV 650S | Dandos489 | 10 | 19.8.2024 v 20:23 ALFA70 |
Kapotáž Suzuki SV 650S | Lála_ | 2 | 31.7.2024 v 17:42 Lála_ |
Moto po silném zmoknutí nedrží otáč... Suzuki SV 650S | johny6nine | 7 | 29.6.2024 v 12:29 ja1 |
Ocenění bourané moto Suzuki SV 650S | hellboy265 | 11 | 27.4.2024 v 15:13 ja1 |
Kufr na suzuki sv 650s Suzuki SV 650S | johny6nine | 2 | 9.4.2024 v 05:29 Destroyer |