Pamětníci tohoto fóra si možná vzpomenou, že před 2 lety jsem zde prováděl anketu ohledně rizikovosti motocyklů, tehdy jako součást bakalářské práce. Rok s rokem se sešel, takže nyní píši diplomovou práci na téma "Aktuální trendy v bezpečnosti motocyklů a jejich řidičů", jehož aplikační částí bych rád měl (resp. mělo by být ) výzkumné šetření, v tomto případě dotazníkovou metodou. Cílem je zachytit současný přístup řidičů motocyklů k jejich vlastní bezpečnosti.
Proto Vás tímto prosím o vyplnění následujícího dotazníku. Jeho vyplnění Vám zabere max. 2-3 minuty, skládá se z 8 otázek, takže opravdu nic náročného.
Vyplněním tohoto dotazníku mi pomůžete k naplnění aplikační části mé diplomové práce, za což Vám budu moc vděčný.. Každopádně, pokud bude zájem, po ukončení zde rád zveřejním výsledky.
Vyplňování dotazníků ukončeno!
Celkem vyplnilo dotazník 260 respondentů, čímž Vám velmi děkuji za účast na mém výzkumném šetření. Pro mé účely je to více než dostačující reprezentativní vzorek.
Až zpracuju výsledky, hodím je sem.
Naposledy editováno 28.01.2012 10:55:20
1 reakcí na tento příspěvek Dotazník "Bezpečnost motocyklistů", diplom. práce
ernest píše: Nové rozdělení ŘO - 45% respondentů si myslí, že tato změna nebude mít vliv na nehodovost, resp. že jí nesníží. (Docela mě to překvapilo - proč si to myslíte?)
Myslím si to, protože za
1) se stejně časem najde nějaká klasická česká ochcávka, ač se to třeba na první pohled nezdá
2) se stejně najde nějaká řádka "magorů" bez pudu sebezáchovy a kontrolou nad pravým zápěstím i přezto, že je jim 24 let.
3) Kdoví jak bude vypadat situace, která nastane tj. 35 kW - bude to víc poníků ve stejném věku, kdy kdysi mohli mít jenom 25 kW (I když to většina měla škrcené jenom papírově) Takže kdoví, kdoví...
4) I ten 25 kW Transalp třeba co vím už nějakých těch 150 fičet umí, tudíž bude haluz, jestli bude po zavedení toho zákona méně mrtvých... (A to bych řekl, že ten Trandík bude asi z těch pomalejších )
Co se týče páteřáku:
Možná by nebylo od věci to nějakým způsobem konkretizovat...
Já třeba vozím, a klikl jsem tam, páteřák - za litr z druhé ruky původně na SNB nebo lyže. Vím, že to nebude asi takové to pravé ořechové, nicméně si myslím, že je to pořád lepší, než ten kousek pěny v bundě a ve výsledku se snad (a doufám, že to nikdy nebudu muset testovat) tyhle dvě ochrany "sečtou" a já nebudu muset nadosmrti tahat nohu...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dotazník "Bezpečnost motocyklistů", diplom. práce
...mě by třeba taky zajímalo, proč Tebe překvapilo, že si značná část lidí myslí, že novela nehodovost nesníží
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dotazník "Bezpečnost motocyklistů", diplom. práce
sharkis píše: ernest> čéče já tak něják doufal, že když už ses zeptal na názory ohledně té legislativy, jelikož Tě to překvapilo, tak že o tom budeš taky diskutovat, a ne že si jen vyslechneš názory druhých
...mě by třeba taky zajímalo, proč Tebe překvapilo, že si značná část lidí myslí, že novela nehodovost nesníží
Ty woe, nestíhám dělat 20 věcí najednou, nemůžu vysedávat jen tady..
Vydrž, už se tím tak nějak probírám, oproti včerejšku nejsou výsledky až tak výrazně jiný.
Ohledně ligislativní změny - myslím si, že je to cesta dobrým směrem. Jednak je to osvědčený model z jiných zemí (ten kdo tvrdí, že je to jen lobby autoškol, tak vůbec netuší..), když vezmu v potaz psychofyziologickou úroveň vývoje jedince, tak to opět svědčí pro 24 let. Mimo to, všeobecně známé - alespoň legislativní cestou se zabrání nezkušeným řidičům sedlat silné stroje. Celá tato koncepce je postavena na zkušenosti s řízením motocyklu - zvýhodňuje ty, kteří jsou plynulou cestou od A1 (příp. AM), přes Ao až po An.
Ano, už teď vím o několika mezerách v této koncepci (které tu z pochopitelných důvodů nebudu zveřejňovat), ale časem se to vyladí, vydá se k tomu nějaká ta novela jak je tomu zvykem a věřím, že to bude fungovat.
Zda to sníží nehodovost - těžko předjímat, osobně si myslím, že u viníků nehod do 25 let spíše ano.
Zajisté na to má každý svůj názor, což svědčí i z vyplněných dotazníků. Nicméně troufnu si říct, že je to dost vyrovnané - posuďte sami:
"Ano" - 40%
"Ne" - 47%
"Nevím" - 13%
Nerad bych, aby tady o tom vzniknul zbytečný flame kvůli tomu, jaký na to mám názor já. Mám stejný názor jako dalších 88 respondentů (tzn. "Ano"), takže bych to nerad rozebíral. Díky.
1 reakcí na tento příspěvek Dotazník "Bezpečnost motocyklistů", diplom. práce
základním prvkem bezpečnosti by měl být mozek řidiče - cokoliv jiného stejně nebude fungovat a restriktivní přístup není dle mého tou správnou cestou
pokud státu jde o omezení nehod a myslí si, že by mělo být cestou omezení tak nebude dlouho trvat něž někoho napadne a začne prosazovat že motorka nesmí mít víc jak třeba 35 kW s argumentací na co? když max povolená rychlost je 130 kmh na dálnici a to jede všechno od dvácy nahoru, případně zda by nestálo vůbec za to sportovní motorky úplně zakázat - vždy jsou nebezpečné, obtěžují okolí hlukem a spodinami a motorkáři žerou malé děti takže jejich zákazem se bude konat to nejvyšší společenské dobro
ad legislativa - nemám problém s tím postupným přechodem a ovšem je docela jedno jestli 21 nebo 24 let ...ostatně dle statistiky je nejvíc nehod v rozpětí 25-30 let
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dotazník "Bezpečnost motocyklistů", diplom. práce
Honza-TA950 píše:
ad legislativa - nemám problém s tím postupným přechodem a ovšem je docela jedno jestli 21 nebo 24 let ...ostatně dle statistiky je nejvíc nehod v rozpětí 25-30 let
Ano, s tímto souhlasím - poměr zaviněných DN řidičů do 25 let je zhruba 1:2 oproti ostatním. Ovšem proč se nepokusit s tím něco udělat?
Navíc - otázka je, kolik % řidičů starších 25 let právě v těch +- 25 a více letech začalo s jízdou na motocyklu a zároveň kolik % z nich šlo posloupností A1, Ao, An. To je to, co se ze statistiky vyčíst nedá.
Se zasahováním státu do všeho, co se jen pohne, taky nesouhlasím, ale až zas tak ad absurdum jako ty bych to neviděl..
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dotazník "Bezpečnost motocyklistů", diplom. práce
ernest píše: Ano, s tímto souhlasím - poměr zaviněných DN řidičů do 25 let je zhruba 1:2 oproti ostatním. Ovšem proč se nepokusit s tím něco udělat?
Navíc - otázka je, kolik % řidičů starších 25 let právě v těch +- 25 a více letech začalo s jízdou na motocyklu a zároveň kolik % z nich šlo posloupností A1, Ao, An. To je to, co se ze statistiky vyčíst nedá.
Se zasahováním státu do všeho, co se jen pohne, taky nesouhlasím, ale až zas tak ad absurdum jako ty bych to neviděl..
Mě to přijde prostě divný, ač se mě už nový vyhláška týkat nebude - motorka na velkou od 24 let - v porovnání s minimálně 2 faktama, co mě teď napadaj:
1. čerstvě 18etej si může s Bčkem koupit klidně Veyrona, Ferrari nebo jakýkoli jiný auto s libovolnym výkonem, když na to bude mít - s tím asi nadělá daleko větší paseku než s motorkou - a přiznejme si, že hodně 18letejch má auta, co by jim s mokrejma papírama neměla vůbec přijít do ruky (2litrový diesely, benzíny, turba a podobně, navíc často hustokrutě vylepšenejch) To ale nikoho nezajímá, protože nehody aut jsou prostě "normální", narozdíl od nehody motorky, kdy je z toho vždycky všude hrozný haló
2. ve 21 letech můžu mít legálně zbraň, což je podle mě výsada psychicky vyspělých jedinců, kteří na to musí složit příslušné testy, tj. musí být způsobilí Když si zákonodárci myslí, že v 21 letech může být člověk dost duševně vyspělý pro držení a nošení střelné zbraně (kterou může v případě, že mu hrábne zabít daleko víc lidí než na motorce), tak nechápu, proč maji takovej problém právě s řízením motorky s odůvodněním "duševní nedospělosti"
...podle mě je to prostě absurdistán Kdyby se radši zaměřili na to, jak globálně zmírnit stále narůstající kriminalitu...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dotazník "Bezpečnost motocyklistů", diplom. práce
Ad. zbraň - ano, i to je pravda. Ovšem na zbrojní průkaz jsou pravidelná přezkoušení a jeden "průser" a končíš - seberou Ti jak ZP, tak i zbraň. Na moto spácháš pár přestupků, když se zadaří tak se vyboduješ, ale moto ti nikdo nesebere a ŘP se Ti většinou max. do roka vrátí..
Ano - respekt k právu a vymahatelnost práva samého, to je věc jiná..
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dotazník "Bezpečnost motocyklistů", diplom. práce
ernest píše: Na moto spácháš pár přestupků, když se zadaří tak se vyboduješ, ale moto ti nikdo nesebere a ŘP se Ti většinou max. do roka vrátí..
No ale to je chyba systému - někoho na silnici zabiješ vlastní blbostí - sorry, doživotně bez řp - totéž při jízdě pod vlivem a při ostatních vážných trestných činech nebo nekonečnému páchání přestupků - klidně po dvojitém vybodování bych bral řidičáky natrvalo
Taky se pak podívej jak to pak celkově vypadá - je to ve všem - tresty jsou všeobecně mírný, takže místo toho, aby potenciálně nebezpečnýho člověka uklidili do chládku na pěkně dlouho a zamezili mu ohrožovat ostatní, tak mu daji nějakej směšnej trest a za chvíli je zase venku Pak v televizi slyšíš, že 30letej, 8x tretanej člověk někoho zabil...
O diametrální odlišnosti trestů za rasově motivované činy na obou stranách radši ani nemluvím
Když sleduju dění kolem sebe, tak mám dojem, že jde vše do kopru
1 reakcí na tento příspěvek Dotazník "Bezpečnost motocyklistů", diplom. práce
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dotazník "Bezpečnost motocyklistů", diplom. práce
ernest píše: Legolend> Škoda, že tu není funkce "Správce vlákna" - už bys jí měl..
myslíš něco ve smyslu...každý dobrý skutek musí být po zásluze potrestán
jinak prostě dobrými úmysly je dlážděná cesta do pekla....pokud jde politikům o tolik mrtvých na silniicích tak co třeba snížit rychlost na 20kmh ve městě a na 50 mimo město - mrtvých pak bude výrazně, ale opravdu výrazně míň
ad silná auta od 18 a zbraně od 21 to jenom pěkně ilustrují, ostaně i to že cca polovina nehod motorek je nezaviněná - ale následky jsou logicky horší promotorkáře
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dotazník "Bezpečnost motocyklistů", diplom. práce
ernest píše: Legolend> Škoda, že tu není funkce "Správce vlákna" - už bys jí měl..
Pro každý vlákno můžeš zvolit jednoho zástupce, kterej v tom danym vláknu má stejné pravomoce jako Ty
Najdeš to v hlavičce tématu vpravo dole
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dotazník "Bezpečnost motocyklistů", diplom. práce
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dotazník "Bezpečnost motocyklistů", diplom. práce
ernest píše: sharkis> Ty woe, je vidět, že jsem tu fakt dlouho nezakládal žádný téma (naposledy někdy v roce 2010)..
Stává se
Jaké máš plány do budoucna, smím-li se zeptat? Budeš bojovat s nehodovostí v řadách PČR, nebo z Tebe bude nezávislej dopravní expert?
Dotazník "Bezpečnost motocyklistů", diplom. práce
1 reakcí na tento příspěvek Dotazník "Bezpečnost motocyklistů", diplom. práce
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dotazník "Bezpečnost motocyklistů", diplom. práce
Ad. ochranna použitých bezpeč. prvků - už jsem podstatu otázky vysvětlovat, takže jen copy: Ano, záleží na druhu nehody, ale podstata otázky je jinde - cílem je zjistit, zda-li jsou motorkáři se svojí výbavou ve své podstatě spokojeni, či by raději udělali něco na víc - to se skrývá za touto otázkou.. Ten, kdo dá odpověd "Ano", je evidentně spokojený a jeho současná výbava mu vyhovuje / poskytuje pocit bezpečí (jak psychického, tak reálného). Ten kdo dá odpověď "Ne", sice bude považovat svou výbavu možná za ucházející, ale sám moc dobře ví, že by se leccos dalo vylepšit (např. koupit chránič páteře apod.).
Jinak ano, máš pravdu - při DN působí řada sil negativních sil, které ani sebelepší ochranné prvky nemohou ovlivnit.
Ad. fluorescenční vesta - o tomto se vedou diskuze již delší dobu. Osobně si myslím, že fluorescenční prvky obecně (ať už to jsou prvky na oblečení či šle apod.) by povinné být měly. Zároveň chápu, že vesta jako taková je vzhledově nic moc (byť má největší účinnost), proto by byl vhodný nějaký kompromis.
Btw: sám ve fluo. vestě jezdím, dokud jsem si neudělal vlastní pokus ohledně viditelnosti, tak jsem to taky považoval za zbytečnost.
Btw2: pěkná kombi.
Edit.: chybka
Naposledy editováno 27.01.2012 13:39:31