uvažuju o koupi TRX-ka jako druhé motorky.
O tomto motoru jsem si už v minulosti přečetl dostatek informací a když teď začínám shánět opět informace, jak jsou na tom konkrétně TRX-ka se spolehlivostí(jenom přece koupě 12-15let starý motorky může přinést spoustu starostí a nemusí to bejt zrovna motorka , co se vyloženě sype...) začínám si vybavovat jejich ne příliš dobrou pověst ohledně různých poruch motoru a to doslova destrukčních (zadřená klika,ohlé ojnice ap...).
Je mi jasný, že 5-ti ventil bere oleje víc než jiný motory a to hlavně v nepravidelným zatížení, ale otázkou zůstává, zda je to spíš vinou předchozích majitelů a jejich neznalostí a nedostatečný kontroly hladiny oleje, nebo koncepcí motoru jako takovou(suchá skříň by s tím souvyslost mít neměla...???).
Můj dotaz zní, zda se nechá do TRX-ka použít motor z TDM850, nebo 900.
Jde o to, že oprava motoru vyjde dost draho a jinej origo na TRX-ko půjde jen těžko sehnat(ono možná i na to TDM)...
Někde jsem se dočetl, že u TDM850 později taky přesazovali kliku a TDM900 ji má mít přesazenou od začátku, věděl by někdo, jak to s těmito motory je???
edit: je pravda, že u posledního ročníku 99 zkrátili jedničku, protože byla nesmyslně dlouhá??? ( zatím mi to nikdo nepotrvdil...)
Díky za info
PS:nechci malovat čerta na zeď, osobně si myslim, že to s TRX tak zlý nebude, ale prevence je prevence
Naposledy editováno 18.01.2012 14:42:19
1 reakcí na tento příspěvek Yamaha TRX 850 - shánim info...
tušim že ji tu měl / má Plejba, zkus mu napsat...
1 reakcí na tento příspěvek Yamaha TRX 850 - shánim info...
http://motorky.bazos.cz/inzerat/13590143/Yamaha-TRX-850.php
1 reakcí na tento příspěvek Yamaha TRX 850 - shánim info...
A co mnotor z TDM 900?
I když... těch 850 znám od nás z webu vcelku dost, ale neznám ani jednu která by na klice umřela - tedy pominu že jí tak už někdo koupil.
Otázkou pak zůstává co s tím dál. Na STK to neprojde (legálně ) a nedej bože se něco stát, asi by se po tobě pojišťovna dost vezla...
1 reakcí na tento příspěvek Yamaha TRX 850 - shánim info...
Míma píše: Klidne sem foukni ten clanek,co jsem ti posilal..Mohli by jsme tu z toho udelat informativni tema o TRX pro stavajici,minule i budouci majitele Neco takoveho tu totiz jeste neni..
To by mě zajímalo.
Naposledy editováno 17.01.2012 19:32:11
Byl jednou jeden dvouválec obalen cestovním strojem a ten se strašně trápil. Jeho domov se mu nelíbil a nemohl naplno ukázat, co v sobě skrývá. Až jednou přišel mladý a nadějný Japonský císař s nápadem dát mu volné ruce. Vznikl zprvu podceňovaný, nicméně velice agilní motocykl, který se těšil oblibě skutečných fajnšmekrů a který nenápadně potrápil ostatní motocykly. Vznikl srdcařský dvouválec - Yamaha TRX. Stroj který útočil na city rytířů, kteří ho sedlali. Tahle pohádka bohužel skončila špatně a po čtyřech letech byl sportovní dvouválec zabit. Legenda však žije dál.
Bude se mi líbit?
No jestli o ní vážně uvažuješ, tak by měla. A jestli se ti líbí, musíš o tom být vážně přesvědčen. Její design je zastaralý. Nicméně jeho jednoduchost vyhrává a to jej dělá tak chytlavým. Agresivně střižená polokapotáž vypadá zepředu moc hezky, pouze ze strany trochu vadí ploché boky, ale není to zas až tak zlé. Uzoučká nádrž pro lepší ovládání a vysoká podsedlovka poukazují na sportovní náčiní. Také ne všem se líbí příhradový rám, jenomže to je právě to, čím TRX získává a co jej dělá tak dobrou motorkou. No a nakonec tu jsou dva postranní laufy, které dávají najevo konkurenci, aby se s touto Yamahou počítalo. Největším plusem je motor - řadový dvouválec s přesazením kliky o 270°/450°, který tak krásně tahá odspoda a který svým charakterem dostane každého milovníka twinů. Je věčná škoda, že nedostal do převodovky šestku, ale i tak se nechá rozparádit na slušnou rychlost.
Kterou koupit?
Je to vesměs jedno, protože TRX se vyrábělo pouze v letech 96 - 99 a za tu dobu se nic nezměnilo. Snad jen barevné provedení. Jako nejpovedenější se mi zdá celo černá, nebo červeno-černá kombinace. Při koupi ale na to zřejmě nebudeš hledět, protože jich po našich silnicích jezdí po málu a v ojetých strojích na prodej není moc na výběr. Spousta TéeRiXek je již vylepšených, tak se snaž za své peníze získat maximum.
Bude spolehlivá?
Spolehlivost, to je velká otázka. Je to Japonec, takže by měla, ale...! TRX papá olej, hlavně při střídavém tempu jízdy a pokud na to nejsi zvyklý, může se stát, že olej chybí. Rozhodně používej ty nejkvalitnější oleje co můžeš, ale jak říkám, ani ten nejlepší olej neubrání motor před zadřením, když je ho tam málo. Takže kontroluj hladinku, nikoliv v krvi, ale v motoru. Problém je že do motoru při koupi nevidíš. Mohl mít za sebou podobnou příhodu bez oleje a nemusel být opečováván na 100%. Už jsem viděl spoustu motorů s ohnutými ojnicemi, zadřenou klikou, potkaným vyvažovákem a podobnými špeky. Co se týče ostatních věcí, mělo by být vše v pohodě a při standardní údržbě se nemá téměř co rozbít.
Co provozní náklady?
Tahle položka je celkem příjemná. Sice se setkáš se spotřebou oleje, ale je to tak decka až dvě na tisíc kilometrů. Vír z nádrže se ti bude ozývat při namontování laďáků a neseřízení krbců - to si totiž TRX dokáže vzít i přes 10 litrů. Po seřízení při normální jízdě by to mělo být kolem 6 - 7 litránků. Na delší cesty i o něco méně. Nezapomeň čas od času dojet do servisu seřídit a vyčistit karburátory. Co se týče pravidelného servisu, při prvních šesti a dále pak každých dvanáct tisíc by se měla kontrolovat palivová soustava (hadice, karbce), brzdová soustava, chladič a jeho trubky, eventuelně výměna chladící kapaliny, kontrola, popřípadě výměna svíček. Dále pak olej při každých šesti tisících a filtr jednou za dvě výměny. Štelování ventilů je psáno po 42 tisících, ale rozhodně bych to udělal dříve, aspoň pro kontrolu. Čištění vzduchového filtru je individuální záležitostí, ale rozhodně několikrát za sezonu bych to omrknul. Výdrž brzdového obložení se traduje v řádu 12-ti až 15-ti tisíc dle směsi. Řetěz vydrží přes dvacet tisíc, kliďo i pětadvacet. Co se týče pneu, hodně dobré zkušenosti mají majitelé s Road attackama, které na zadku vydrží cca osm tisíc a na předku zhruba 12.
Můžu ji vylepšit?
Určitě jo a doporučuji to. Laděné výfuky promění mašinu z nenápadného tichošlápka na brutální ohlušující monstrum s nejhezčím dvouválcovým zvukem široko daleko. Ani tolik propíraný zvuk Ducati na to nemá! V nabídce výrobců jsou jak koncovky z nerůznějších materiálů, tak i celé svody třeba i se změněným vedením. Výfuk pod motor, nebo pod sedlo, vše se dá sehnat. Přímé filtry a dynojet kity také nejsou něčím nedostupným a spousta majitelů si pochvaluje průběh krouťáku právě s těmito úpravami. Nechá se sehnat i rejček pod motor nebo nástavce kapot, popřípadě napasovat kapoty z něčeho jiného. Pro extremisty je tu big bore kit, čili převrtání až k hranici 920 kubíkům, ostré vačky, závodní karburátory, větší ventily atd. Hranice výkonu tohoto motoru se pohybuje za hodnotou 120 koní. Co bych dále doporučil, jsou určitě opletené brzdové hadice a pro lehce movitější i brzdové třmeny z R1, které pasují na úchyty vidlic. Pro úplné fajnšmekru je možnost montáže USD vidlic třeba právě z R1, nebo komplet rámu od firmy Spondon. Vhodným pomocníkem by mohl být i tlumič řízení. Pro cestovatele jsou v nabídce vyšší řidítka a platíčko pro tail-bag místo druhého sedla. Za úplný orgasmus považuji model se sajdou.
Na co si dát pozor?
Určitě na již zmiňovaný motor, na přední vidlice, které jsou často vytlučené - TRX-ko je celkem slušné náčiní pro wheelie panice. Dále pak na zadní přepákování, uložení kyvné vidlice, na karburátory a také na původ motocyklu. Některé stroje dovezené z Japonska mají jinou řídící jednotku a omezenou rychlost. Omrkni i přední vidle, zda-li na nich nejsou stopy po rovnání, zrovna tak zkontroluj příhradový rám. Pozornost věnuj i ložiskům v krku, je to sice menší investice než vidle, ale i tak je to nepříjemné. Pokud někde na přední kapotě najdeš prasklinku, je to jasný důkaz, že motorka ležela a předek byl vařen. Nedej na majitelovi keci, že je to dvouválec a že to prasklo, jak se to celé klepe. Určitě nezapomeň prohlédnout víka motorů, která jsou dost na ráně a při pádu utrpí poškození. Vařené víko nemusí být na závadu, pokud je práce dobře odvedená, ale požaduj vysvětlení a slevu. Koukni na výfuky, na jejich úchyty a na zadní stupačky, také se dá leccos odhalit. Nech si otevřít schránku pod sedlem a odklop i přední sedlo. Dost často bývá rovnaný podsedlový rám. Je toho spousta a vyplatí se podívat i tam, kam by ses normálně nepodíval. Štěstí je, že TRX si většinou vybírají lidi, co o něm dost vědí a při prodeji se ti věnují a vše vysvětlí. Nikdy se nespokoj s hláškou, že to je normální, vše chtěj vědět.
Jaká je konkurence?
Celkem široká. Nejčastěji bylo TRX srovnávání s Ducati 900 SS a to jak polokapotovaném, tak i celooblečeném provedení. Ducati je určitě sportovnější a má lepší podvozek, ale naopak na dlouhé cesty se hodí ještě méně než Yamaha. Pocitově jedou asi stejně, přičemž Duc se o trochu více točí. Místo kde 900 SS ztrácí je údržba a cena náhradních dílů. Dalším konkurentem se zdá být i SV 650 od Suzuki, která lépe brzdí, lépe drží stopu, je modernější, ale v tahu odspoda a pružnosti ztrácí. Nové BMW F800 S se také řadí ke konkurentům, jenomže ta už je o několik generací dále, takže v přímém souboji je nemá cenu porovnávat. Pak je tu ještě Laverda a všechny její modely 750, od naháče, přes polokapotovaný Sport po Formulu konče. Výkon 80 - 92 koní je dosti podobný jako u Yamahy a i jízdní projev a pružnost jsou téměř identické. Laverda má navrch co se týče podvozku a vybavení, naopak silně ztrácí se svou nevyrovnanou spolehlivostí. No a posledním konkurentem, který ale u nás nepotkáš (snad jen DB3 Mantru) jsou Bimoty DB2 a DB4, používající motor z 900 SS a disponující lehoučkou konstrukcí a skvělým podvozkem.
Co bych měl vědět?
Koupí TRX si kupuješ charismatickou motorku, kterou nepotkáš za každým rohem. Zároveň bys měl vědět, že při pravidelné údržbě se ti odvděčí spolehlivostí a univerzálností, kterou by ji mohli závidět mnohem novější a modernější stroje. Připrav se na to, že před koupí budeš dost dlouho hledat vhodný kousek. U nás je jich málo a v Německu jsou drahý. O TRX není moc zájem, takže i při prodeji budeš možná déle čekat. Cena je dnes už na celkem příznivé hodnotě a za 100 tisíc bys měl pořídit 99 v hodně dobrém stavu. Naopak ty první kousky se dají pořídit i kolem sedmdesáti litrů. Spousta kousků je překopána na naháče nebo streetfightery, což nemusí být vždy vkusné a navíc pokud majitel nemá náhradní díly, měj podezření na bouračku.
Hodnocení:
Plusy: nenápadný design, příhradový rám, tahavý motor
Mínusy: spotřeba oleje, zastaralá konstrukce, motor náchylný k poruchám
Technická data
Motor: R2 DOHC, vodou chlazený, objem 849 ccm, 10 ventilů
Max výkon: 83 k @ 7500 ot.
Kr. moment: 87 Nm @ 6000
Krmení: 2 x karburátor MIKUNI BDST38/2
Převodovka/ 5-ti rychlostní, přenos řetězem (39/ 17 zubů)
sek. převod:
Palivová nádrž: 18 l (3,5) rezerva
Pneu přední: 120/ 60 ZR17
Zadní: 160/ 60 ZR17
Hmotnost: 209 včetně všech náplní
Maximální 218 km/h
rychlost:
1 reakcí na tento příspěvek Yamaha TRX 850 - shánim info...
pokud ocenis poznatky majitele, ktery ma Trix asi pul roku...
Koupil jsem ji s najetejma 32 tisicema, ke kterym jsem za 4 mesice pridal dalsich 13 tisic. Vcetne dovolene na Korsice a nonstop zatezi po dalnici (1300km). Jedine co se mi na Trixie pokazilo, byl snek nahonu bowdenu tachometru.
S olejem se to ma tak, ze kdyz to clovek netoci (do 6ti) tak si to neveme skoro vubec, kdyz to toci vyse, tak to zere, nekdy 2deci, nekdy pul litru, nekdy i vice na 1000km.
Zato spotreba benzinu je pri normalni, i svizne jizde do 5.5l/100km(cela dovolena odjeta se spotrebou 4,8l/100km). Kdyz to clovek dre po dalnici tak asi 10, ale na to ta motorka stejne neni.
Par poznatku(ruzne jak me napada):
Motor se neprehriva, nikdy mi nezapnul ani vetrak. Motorka nesviti, nesviti, nesviti a jeste jednou nesviti. Jet s tim v noci, je fakt za trest :) Sedlo je tvrdsi, ale da se na to zvyknout. Uloznej prostor pod nim je naprosto kralovskej. Predni vidle jsou mekke i kdyz jsou dotazene na doraz. Neni od veci vymenit predni brzdice za "modre/zlute" z R1/R6. Ram se nekrouti, nepada rychle do zatacek, ale kdyz uz v ni je, tak ji pekne vykrouzi, ze clovek skrta stupackama. S origo vyfukama je peknej tichoslapek, takze si ladaky primo zaslouzi. Jo a dlouhy jednicky se neboj... :)
Kdyby cokoliv zajimalo, tak napis,
Zatim.
1 reakcí na tento příspěvek Yamaha TRX 850 - shánim info...
Trošku trápeníčka..No jo,mladická nerozvážnost
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha TRX 850 - shánim info...
jestli je to ta modrá tak už jí nechci... takhle nedůstojně se chovat k raritce!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
kéž by ti to laufy roztrhlo ty tě tady ukamenujou...
Naposledy editováno 17.01.2012 23:16:27
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha TRX 850 - shánim info...
jestli je to ta modrá tak už jí nechci... takhle nedůstojně se chovat k raritce!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
kéž by ti to laufy roztrhlo ty tě tady ukamenujou...
No a pak si kup TRX po takovým blbovi
SOUSEDRH9 píše: mari> píše:to Míma: Trošku trápeníčka..No jo,mladická nerozvážnost
jestli je to ta modrá tak už jí nechci... takhle nedůstojně se chovat k raritce!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
kéž by ti to laufy roztrhlo ty tě tady ukamenujou...
SOUSEDRH9 píše: No a pak si kup TRX po takovým blbovi
no je pravda že je to prasárna, ale kdo to za mlada nezkusil, že???
edit citace
Naposledy editováno 18.01.2012 12:51:52
Myslím, že máš po tolika příspěvcích už celkem přehled o TRX a jejich kvalitách i mínusech. Ještě bych Ti k tomu doplnil, že poměrně dobře reaguje na výměnu předního kolečka, původní "17" za "16", lépe se vytáčí od spodku, ale dle způsobu jízdy se spotřeba v běžném provozu zvedne cca o 0,5 - 1l na 100km. Přední vidlice je opravdu měkčí a celkem pak kazí dojem z přední brzdy, mé doporučení jsou pružiny z příslušenství, ať progesivní nebo klasika, a k tomu příslušný olej dle doporučení výrobce pružin. Naproti tomu je zadní centrál, plně nastavitelný - tj. pružina, odskok+útlum, dle mého názoru, po správném nastavení, paráda. Na mém prvním TRX jsem také namontoval brzdiče s modrými zátkami, ale na současném jsem původní pouze rozebral(tj. rozpůlil), vyčistil a brzdný účinek před a po proceduře se nedá srovnat=paráda. Jediný problém mi vznikl s tím, že po smontování mi jeden z brzdičú začal lehce prosakovat kolem pístků (namontoval jsem zpět původní těsnění, protože jsem si nebyl jist zda vyčistění pomůže!), ale to se dá vyřešit nákupem celé sady od firmy Tourmax a 100% úspěšný výsledek je zajištěn.
Vyprávění ukončím výfuky a jejich "zvukovém projevu". Originály se dají velmi jednoduše upravit "k parádnímu poslechu", jen bych pak doporučil nějaký propustnější vzduchový filtr, třeba KN. Mě se zatím, s těmito všemi výše uvedenými úpravami - zatím bez KN, spotřeba pohybuje kolem 7l/100km, olej cca 0,5l/1000km, ale musím upozornit, že se TRX, ALE PO ZAHŘÁTÍ!!!, nebojím pěkně využívat. Ještě k oleji, U TRX SE HLADINA KONTROLUJE AŽ PO ZAHŘÁTÍ MOTORU!!! Mám vyzkoušeno, že pokud máš za studena olej cca v 1/3 mezi měrkami, tak po ujetí cca 20km bude kolem 2/3 - 3/4 obsahu dle rysek, ale to je vše jen o zkušenostech. Pokud bys měl zájem ještě o nějaké konktrétní info, tak napiš nebo zavolej. Jinak mé TRX z databéze bude možná na jaře k prodeji. Měj se pěkně! Pavel-zilvarcz
1 reakcí na tento příspěvek Yamaha TRX 850 - shánim info...
Naposledy editováno 08.02.2012 19:43:42
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha TRX 850 - shánim info...
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
yamaha trx 850 Yamaha TRX 850 | ajwenfz6 | 1 | 11.12.2019 v 15:50 PajdaXJR |
Pozor při koupi TRX 850 Yamaha TRX 850 | GooDBody44 | 11 | 8.9.2016 v 13:34 GooDBody44 |
Olej Yamaha trx\tdm850 pomoc prosim Yamaha TRX 850 | bean.2 | 5 | 13.3.2016 v 20:18 TDM851 |
prestavba yamahy TRX 850 [1, 2, 3] Yamaha TRX 850 | vanyl | 61 | 2.3.2016 v 22:06 luko850 |
Názor Yamaha TRX 850 | DucatixDave | 13 | 2.2.2015 v 17:25 MedWed |