sharkis píše: V praxi je riziko odhalení skutečného výkonu zanedbatelné
Evidenčka nic, STK tohle neřeší, při běžný silniční kontrole na to nikdo nepřijde, pojízdnejch STK je taky minimum
Jediné riziko je opravdu při té nehodě, ať už zaviněné z jakékoli strany Ale - znám osobně dost lidí, co jezdí s 25kW v TP a dost z nich už nějakou nehodu mělo - nutno podotknout že nikdy né vyloženě vážnou, vždycky šlo spíš o plechy + max drobná zranění samotného jezdce
Výsledek? Všichni jezdí spokojeně dál, 25kW nikdo nikdy neřešil Havarijní pojištění jeden z nich využil asi 5x a taky se v tom nikdo nešťoural
suma sumárum... Dělat na tom co nemáš, ale šance, že by z Toho mohl být průšvih je dost malá (i když tam samozřejmě je), přímo úměrná stylu a bezpečnosti Tvé jízdy a výskytu blbců kolem Tebe
čéče, na zahraničí jsi zapomněl, tak zjistí na místě skutečný výkon na místě
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak je to v praxi s papírově seškrcenou motorkou?
VlastíkPlamínek píše: 1 - tedy vycházíš z obecně zažité logiky když může on já můžu taky?
nemoralizuje, má pravdu.
Já vycházím z toho, že každej dospělej člověk je odpovědnej sám za sebe a musí si být vědom možných důsledků svého jednání
A když si vemeš, co všechno je mimo zákon (dezén, výkon, rychlost, přednost v jízdě, předjíždění, nehomologovaný věci), tak mi neříkej, že existuje někdo, kdo se v životě žádnýho protizákonnýho jednání (byť jen přestupku) nedopustil
Danielos píše: to jsi na něj vyšťoural teda velké svinstvo
Teď mi ještě vysvětli co je na tom špatného?
Vůbec nic, jen mám takový tušení, že je to trošičku mimo ten limit, kterej tady tak vehementně obhajoval
(pokud teda takhle jezdí jen na okruhu, letišti nebo na německý dálnici, tak samozřejmě nemám problém uznat vlastní chybu a omluvit se )
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak je to v praxi s papírově seškrcenou motorkou?
sharkis píše: Já vycházím z toho, že každej dospělej člověk je odpovědnej sám za sebe a musí si být vědom možných důsledků svého jednání
A když si vemeš, co všechno je mimo zákon (dezén, výkon, rychlost, přednost v jízdě, předjíždění, nehomologovaný věci), tak mi neříkej, že existuje někdo, kdo se v životě žádnýho protizákonnýho jednání (byť jen přestupku) nedopustil
ano, za své jednání jsi zodpovědný, proto jsem rád že tu jsou ještě uživatelé co na dotaz (mohu mít jen 25kw v TP na A25 papíry a jezdit v pohodě?) odpovídají slušně a věcně. Rozhřešení ti tu nikdo nedá. Daný jedinec si musí uvědomit, že kdykoliv na moto sedne porušuje zákon daný vyhláškou, kdykoliv ho zastaví hlídka může počítat s tím, že ho mohou poslat na nejbližší STK, že ho dají na mobilní brzdu (je to sice nepravděpodobné ale ta možnost tu stále je, tak s ní musí počítat). Jak bylo již řečeno, pokud pak nedejbože díky štěrku, větru, vlastní i cizí blbosti do někoho narazí, musí opět počítat s tím že druhá strana může požadovat expertízu na stroji (vědomí o 25kw je už docela rozšířené tak na to bacha). To znamená první možný problém s zákonem a druhý, mnohdy horší je problém s pojišťovnou.
99 lidí mu tu odkýve že to je v pohodě, že ONI s tím jezdí a nevidí na tom nic špatného. A až se to 1 ze sta přihodí a v 18 ho oškubou jak kuře, bude x let platit pojišťovně za vlastní blbost protože se na internetu dočetl že to je "v pohodě" tak jsem zvědav co napíšete potom.
Dál se podívej na svojí reakci, jeden uživatel se zdravým rozumem tu napíše že to opravdu není dobrý nápad a ty se do něj hned pouštíš, že nemá co poučovat jelikož sám jezdí 200? Trošku ubohý nemyslíš? Ale o něčem to svědčí. Nepřeju nikomu aby se mu přihodilo vše výše napsané, ale moc bych si přál aby se to alespoň jednou přihodilo. Pak to sem dám jako článek a budu doufat, že už nikdy nepotkám nevybouřenou mládež na otevřených supersportech na kterých jsou nebezpeční nejen sobě ale hlavně svému okolí.
2 reakcí na tento příspěvek Jak je to v praxi s papírově seškrcenou motorkou?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak je to v praxi s papírově seškrcenou motorkou?
Otázka zněla, jak to je v praxi a co se může stát
Slušně a věcně jsem mu odpověděl, že v praxi to chodí tak, že s ježděním na výše zmíněném stroji není celkem problém jezdit, jelikož to nikdo běžně nezkoumá, ale upozornil jsem ho i na to úskalí, že to být odhaleno může a že z toho může mít problémy
Docela by mě zajímalo, jestli znáš někoho, kdo na těch 25kW opravdu doplatil - z vlastní zkušenosti i ze zkušenosti mnoha lidí zde na fóru se mi zdá, že možnost expertýzy je akorát strašák, který distihne jen nepatrných zlomek zainteresovaných...
Naprosto netuším, co je na mé odpovědi špatného - odpovídá totiž přesně na danou otázku
Fakt, že se to nemá/nesmí, si ve vyhlášce může přečíst kdykoli, ale na to se on neptal, to už evidentně ví
Co se týče mé reakce - jakej je rozdíl mezi jízdou s 25kW v TP a jízdou přes 200km/h? Je někde nějakej metr, co je horší? Shrnul bych to asi "kázat vodu, pít víno"
A jen pro pořádek (páč jsem měl z Tvého příspěvku trochu sebevztažný dojem), mě se problematika 25kW už netýká
Maty_Kolin píše: o jednom případu "25kw v tp jinak otevřená" X nehoda okrajově vím, řeší se to pochopitelně jako řízení bez příslušného oprávnění, v jaké je to fázi a jaké budou důsledky pro řidiče zatím není jasné, pokud se ke mě dostane víc informací tak to doplním
to jsem na to opravdu zvědavý - byl by to první takový případ, o kterém vím
1 reakcí na tento příspěvek Jak je to v praxi s papírově seškrcenou motorkou?
Jinak abych se jen nenavazel, ja ridil bez ridicaku dokud za to nezavedli 25-50 tisic pokuty, a taky sem mohl dopadnout pri bouracce spatne, takze raci drzim hubu :)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak je to v praxi s papírově seškrcenou motorkou?
sharkis píše: VlastíkPlamínek> koukám na svou reakci a myslím si, že právě tu věcnou odpoveď jsem mu dal
Otázka zněla, jak to je v praxi a co se může stát
Slušně a věcně jsem mu odpověděl, že v praxi to chodí tak, že s ježděním na výše zmíněném stroji není celkem problém jezdit, jelikož to nikdo běžně nezkoumá, ale upozornil jsem ho i na to úskalí, že to být odhaleno může a že z toho může mít problémy
Docela by mě zajímalo, jestli znáš někoho, kdo na těch 25kW opravdu doplatil - z vlastní zkušenosti i ze zkušenosti mnoha lidí zde na fóru se mi zdá, že možnost expertýzy je akorát strašák, který distihne jen nepatrných zlomek zainteresovaných...
Naprosto netuším, co je na mé odpovědi špatného - odpovídá totiž přesně na danou otázku
Fakt, že se to nemá/nesmí, si ve vyhlášce může přečíst kdykoli, ale na to se on neptal, to už evidentně ví
Co se týče mé reakce - jakej je rozdíl mezi jízdou s 25kW v TP a jízdou přes 200km/h? Je někde nějakej metr, co je horší? Shrnul bych to asi "kázat vodu, pít víno"
A jen pro pořádek (páč jsem měl z Tvého příspěvku trochu sebevztažný dojem), mě se problematika 25kW už netýká
tak jinak a jednoduše (je to evidentně za potřebí)
studuješ dejme tomu 1 LF UK - jedno co, dejme tomu třeba onkologii. V prváku usoudíš že školu stejně nepotřebuješ a nemá smysl jí dodělávat - máš pocit že si můžeš otevřít radiologickou poradnu a přijmat pacienty a léčit je?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak je to v praxi s papírově seškrcenou motorkou?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak je to v praxi s papírově seškrcenou motorkou?
Ozzy_ píše: ... medvede, co mi to tu smrdi ... ?
Jinak abych se jen nenavazel, ja ridil bez ridicaku dokud za to nezavedli 25-50 tisic pokuty, a taky sem mohl dopadnout pri bouracce spatne, takze raci drzim hubu :)
to nevím, papírově jsem to měl v pořádku... ale to je jedno, já spíš narážím na Sharkise coby univerzálního odborníka na morálku a jak cokoliv ojebat
Co se pojistky týče nevím jak je to u jiných pojišťoven, všechno jsme měli pojištěný vždycky u Generali a tam se pojišťuje objem a ne výkon.
howgh!
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak je to v praxi s papírově seškrcenou motorkou?
VlastíkPlamínek píše: to nevím, papírově jsem to měl v pořádku... ale to je jedno, já spíš narážím na Sharkise coby univerzálního odborníka na morálku a jak cokoliv ojebat
Me jeho prispevek tak jak ho predhazujes nevyznel. ALe uznavam ze se da vylozit ruzne. Me prisel vecnej.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak je to v praxi s papírově seškrcenou motorkou?
sharkis píše: VlastíkPlamínek> nemám a přesně vím, kam tím míříš
tak vidíš, bod pro tebe. Přeneseně je silnice to samý co nemocnice, když jsem učastníkem dopravního provozu očekávám, že ostatní učastníci jsou držitelé příslušného oprávnění na stroje co řídí. Když vlezu do nemocnice taky očekávám že mě bude léčit člověk s příslušnými zkušenostmi a vzděláním.
bavíme se v hypotetické rovině, ano, situace na silnicích ani ve špitálech není ideální. Pokud dochází k porušování vyhlášky je náprava na bedrech orgánů činných v dané věci.
Ozzy_ píše: Me jeho prispevek tak jak ho predhazujes nevyznel. ALe uznavam ze se da vylozit ruzne. Me prisel vecnej.
Vzhledem k tomu, že se mě tato problematika týkala 3 roky, jsem se o ní snažil nastudovat opravdu co nejvíc - proto si myslím, že zrovna k tomuto tématu mám co říct
Mám akorát pocit, že kdykoli mě Vlastík nachytá v diskuzi o 25kW, že by mě nejraději ukamenoval za to,o že prezentuju skutečnost tak, jak v praxi je a ne tak, jak by měla být
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak je to v praxi s papírově seškrcenou motorkou?
VlastíkPlamínek píše: tak vidíš, bod pro tebe. Přeneseně je silnice to samý co nemocnice, když jsem učastníkem dopravního provozu očekávám, že ostatní učastníci jsou držitelé příslušného oprávnění na stroje co řídí. Když vlezu do nemocnice taky očekávám že mě bude léčit člověk s příslušnými zkušenostmi a vzděláním.
bavíme se v hypotetické rovině, ano, situace na silnicích ani ve špitálech není ideální. Pokud dochází k porušování vyhlášky je náprava na bedrech orgánů činných v dané věci.
Otázka pro Tebe:
Mám kamaráda, co motorky fakt žere - od mala jezdil po polňačkách na vesnici, kde jako malej vyrůstal, na padesátce najel skoro 10 tisíc km, na CBR 125, který si pořídil v 16ti má najeto už skoro 40 tisíc - příští rok plánuje koupit naháče, co má v TP 25kW
Teď se podívej na zde oblíbená témata typu je mi 40, nemám zkušenosti a chtěl bych koupit sporta a upřímně řekni, kdo bude na tý silnici nebezpečnější, jestli 18letej kluk, co má najeto desítky tisíc km, nebo duševně vyzrálej chlap, co viděl motorku akorát na plakátu?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak je to v praxi s papírově seškrcenou motorkou?
sharkis píše: Otázka pro Tebe:
Mám kamaráda, co motorky fakt žere - od mala jezdil po polňačkách na vesnici, kde jako malej vyrůstal, na padesátce najel skoro 10 tisíc km, na CBR 125, který si pořídil v 16ti má najeto už skoro 40 tisíc - příští rok plánuje koupit naháče, co má v TP 25kW
Teď se podívej na zde oblíbená témata typu je mi 40, nemám zkušenosti a chtěl bych koupit sporta a upřímně řekni, kdo bude na tý silnici nebezpečnější, jestli 18letej kluk, co má najeto desítky tisíc km, nebo duševně vyzrálej chlap, co viděl motorku akorát na plakátu?
tohle je ale chybná uvaha vzhledem k vyhlášce - vyhláška se není stanovena že moto s 25kw mohou řídit ti kteří najeli km na 125ccm a pod. Zkus s tímhle nastoupit před přestupkovou komisi. To asi neklapne viď :)
Když si 40letej koupí R1 jeho boj, bude-li mít na ní papíry tak z hlediska zákona je v pohodě. Zákon mu dal příležitost si udělat příslušné oprávnění a zakoupit si daný stroj. Zákon tu není od toho aby ho držel za ruku až někam pojede.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak je to v praxi s papírově seškrcenou motorkou?
sharkis píše: Otázka pro Tebe:
Mám kamaráda, co motorky fakt žere - od mala jezdil po polňačkách na vesnici, kde jako malej vyrůstal, na padesátce najel skoro 10 tisíc km, na CBR 125, který si pořídil v 16ti má najeto už skoro 40 tisíc - příští rok plánuje koupit naháče, co má v TP 25kW
Teď se podívej na zde oblíbená témata typu je mi 40, nemám zkušenosti a chtěl bych koupit sporta a upřímně řekni, kdo bude na tý silnici nebezpečnější, jestli 18letej kluk, co má najeto desítky tisíc km, nebo duševně vyzrálej chlap, co viděl motorku akorát na plakátu?
Nechci bejt prorok, ale ty uz ses tak chytrej ze si brzo rozbijes usta :)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak je to v praxi s papírově seškrcenou motorkou?
sharkis píše: Otázka pro Tebe:
Mám kamaráda, co motorky fakt žere - od mala jezdil po polňačkách na vesnici, kde jako malej vyrůstal, na padesátce najel skoro 10 tisíc km, na CBR 125, který si pořídil v 16ti má najeto už skoro 40 tisíc - příští rok plánuje koupit naháče, co má v TP 25kW
Teď se podívej na zde oblíbená témata typu je mi 40, nemám zkušenosti a chtěl bych koupit sporta a upřímně řekni, kdo bude na tý silnici nebezpečnější, jestli 18letej kluk, co má najeto desítky tisíc km, nebo duševně vyzrálej chlap, co viděl motorku akorát na plakátu?
malé vetření do diskuse - Otec si koupil po dvacetileté pauze na 350ccm motorku - v4 600ccm naháče (yamaha radian) a nikdy s ní nepřekročil 120km/h i když ta motorka dá v krajní nouzi i 200km/h, má dvacetiletou zkušenost s provozem na silnici v autě a silnej pud sebezáchovy a i když já se budu s jistotou přiřazovat k tvýmu kamarádovi (jezdím od 13ti let dost aktivně) Jsem horší řidič, než on a ne, že bych byl dobytek.
Jde o to co má kdo v hlavě a to jak ovládá motorku není nejnezbytnější byť důležitá potřeba přežití na silnici
1 reakcí na tento příspěvek Jak je to v praxi s papírově seškrcenou motorkou?
Co se pojistky týče nevím jak je to u jiných pojišťoven, všechno jsme měli pojištěný vždycky u Generali a tam se pojišťuje objem a ne výkon.
jasně, pojišťuje se stroj, ale taky ten, kdo na tom sedí, musí mít patřičný oprávnění...
VlastíkPlamínek píše: tohle je ale chybná uvaha vzhledem k vyhlášce - vyhláška se není stanovena že moto s 25kw mohou řídit ti kteří najeli km na 125ccm a pod. Zkus s tímhle nastoupit před přestupkovou komisi. To asi neklapne viď :)
Když si 40letej koupí R1 jeho boj, bude-li mít na ní papíry tak z hlediska zákona je v pohodě. Zákon mu dal příležitost si udělat příslušné oprávnění a zakoupit si daný stroj. Zákon tu není od toho aby ho držel za ruku až někam pojede.
Já rozhodně neříkám, že by to klapnout mělo - tenhle příklad (asi docela výjimečnej, nikoho dalšího tomu podobnýho neznám) měl poukázat jen na tu absudritu - v tomhle případě bys chtě nechtě musel říct, že líp na tom bude ten, co bude muset paradoxně jezdit ilegálně - ale hezky si tu odpověď obešel, jen co je pravda
Prostě někdo může být slušně vyježděnej a snáší kritiku jen proto, že by to dělat neměl, protože je špatně nastavenej zákon, ale naopak ten, co je potenciálně Xkrát nebezpečnější je vysmátej a všichni mu ochotně poradí co a jak, protože má vše dle zákona v pořádku - otázka přežití na silnici je věc druhá
Můj osobní názor je ten, že silnice byla, je a bude jako válečný pole - osobně bych se ale spíš než na týpky s 25kW zaměřil na lidi, co jezdí pod vlivem - ti ročně udělaj daleko víc škody než ta "malá skupinka" 25kWatařů
Ozzy_ píše: Nechci bejt prorok, ale ty uz ses tak chytrej ze si brzo rozbijes usta :)
Bohužel i to se stává Ale jak říkají motorkáři - kdo nepadá, nezrychluje ...i když v příští sezóně mám v plánu ještě zpomalit...
mega.paran píše: malé vetření do diskuse - Otec si koupil po dvacetileté pauze na 350ccm motorku - v4 600ccm naháče (yamaha radian) a nikdy s ní nepřekročil 120km/h i když ta motorka dá v krajní nouzi i 200km/h, má dvacetiletou zkušenost s provozem na silnici v autě a silnej pud sebezáchovy a i když já se budu s jistotou přiřazovat k tvýmu kamarádovi (jezdím od 13ti let dost aktivně) Jsem horší řidič, než on a ne, že bych byl dobytek.
Jde o to co má kdo v hlavě a to jak ovládá motorku není nejnezbytnější byť důležitá potřeba přežití na silnici
Mluvil jsem o lidech, co na mašině neseděli nikdy - základy člověk nezapomene, stejně jako nezapomeneš do konce života jak se jezdí na kole
Co se týče mě, já aktivně jezdím od 6 let, ale co se týče kilometrů, tak na kámoše taky nemám
1 reakcí na tento příspěvek Jak je to v praxi s papírově seškrcenou motorkou?
25kw je v pohodě, alkohol v pohodě není.
takže radiolog amater je v pohodě, internista samouk už ne?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak je to v praxi s papírově seškrcenou motorkou?
VlastíkPlamínek píše: a jsme u jádra pudla, ty rozlišuješ mezi malým a velkým porušením zákona...
25kw je v pohodě, alkohol v pohodě není.
takže radiolog amater je v pohodě, internista samouk už ne?
Tak to pozor, takhle jsem to vážně nemyslel - porušení zákona je stejné, ale počet nehod, škody na zdraví i na majetku jsou u těchto 2 skupin diametrálně odlišný - však se podívej na statistiky dopravních nehod...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak je to v praxi s papírově seškrcenou motorkou?
sharkis píše: Tak to pozor, takhle jsem to vážně nemyslel - porušení zákona je stejné, ale počet nehod, škody na zdraví i na majetku jsou u těchto 2 skupin diametrálně odlišný - však se podívej na statistiky dopravních nehod...
pak tu už nebudu, ale pokračujeme zítra, do škod a následků odmítám zabřehávat, myslím, že dobře nahozená R1 s 25kw do správného místa v rafinerii dokáže taky nadělat dost škody. Takže tímto směrem bych se nezaobíral. Věnujme se problematice z pohledu vyhlášky. Jestli bude mít Maty nějaké poznatky z praxe budu rád když je napíše.
Jinak děkuji za slušnou debatu, to se tu imho už moc nevidá.
Kazdopadne jenom v kostce za me: to ze typek v 18 ma vodevrenou sestku a je strevo, ktery to hned nekam posle pac poleti jak dobytek neznamena, ze kdyz mu bude 21 a bude mit v kapse papir ze to muze ridit to hned nerozstreli vlastni vinou taky. Jenom chci rict, ze lidi nejsou stroje, nejsou stejny a kazdej to ma jinak. Nekdo je "rozumnej" (taky strasne neměřitelný slovo a pro kazdyho s jinou hloubkou ) uz v 18, nekdo ve 30 a nekdo treba az po 60ce a navsteve sovetskyho svazu . Takze tezko resit a dobrat se zaveru v tyhle filozoficky debate. Pac kazdej to cejti jinak - tudiz nekonecny tema.
Nicmene zakon, at uz spatnej, nebo dobrej, je proste zakon a pres to vlak nejede. Tudiz kazdej zodpovida za svy ciny a mel by si uvedomit jestli mu to za to riziko stoji ci ne (mysleno obecne, ale konkretne v tomhle topicu na to - jesti jezdit s 25kw pouze v technicaku)
Jinak pokud jde o zakony ridicskejch opravneni: Prijde mi na hlavu, ze 18 letej clovek muze ridit auto o XXX KW, s maximalkou XXX km/h. Ale na motorky je omezeni. Tzn. dvojí metr...
Jinak jak pise Plaminek - celkem obdivuhodny ze to tady nezavani nadavkama atd. vzhledem k tomuto milionkrat resenymu topicu, kterej, jako vzdycky, obsahuje spoustu protichudnejch nazoru
1 reakcí na tento příspěvek Jak je to v praxi s papírově seškrcenou motorkou?
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Ocenění bourané moto Suzuki SV 650S | hellboy265 | 11 | 27.4.2024 v 15:13 ja1 |
Kufr na suzuki sv 650s Suzuki SV 650S | johny6nine | 2 | 9.4.2024 v 05:29 Destroyer |
SV650 2003 tachometr přestal ukazov... Suzuki SV 650S | Dandos489 | 6 | 24.3.2024 v 14:14 Dandos489 |
suzuki SV650 2002 - palivový kohout Suzuki SV 650S | dinosaurus | 3 | 24.3.2024 v 07:59 jardad |
Jak zacílit bouchání do výfuku při ... Suzuki SV 650S | Dandos489 | 24 | 7.3.2024 v 12:34 Redguy |