Téma: Zpátky do minulosti!!!
7.11.2009 v 11:32
Ahoj všem příznivcům dvou kol.Když jsem se v létě zastavil u našich doma,tak jsem přišel ve chvilce kdy se uklízelo.Chtěl jsem se otočit a jít pryč,protože to smrdělo prací,ale na štěstí jsem zůstal a do rukou se mi dostalo,díky tomu, velké bohatství v podobě starých negativů(cca100),které nafotil můj táta na některých podnicích tady u nás v Čechách v letech x až y.Chtěl jsem se s Vámi všemi o to podělit a proto jsem založil toto vlákno.Pokusím se vám tady naservírovat všechny zajímavé kousky a z táty vydolovat nějaké ty popisky i s rokem a místem pořízení snímku.Doufám,že se vám to bude líbit a někomu zaplesá srdce.Zpátky do minulosti na RAJČETI!!!!!


Naposledy editováno 11.01.2010 03:21:04

Zpátky do minulosti!!!

8.12.2011 v 01:14 | Nahoru | #9331

Zpátky do minulosti!!!

8.12.2011 v 07:15 | Nahoru | #9332

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zpátky do minulosti!!!

8.12.2011 v 07:51 | Nahoru | #9333

JirkaR2 píše: Tohle bude asi jednoduchá hádanka, i když se jezdec maskuje rucnikem. Foceno v Kolíně květen 1987.



Kdo to teda je?

(reakce na) Zpátky do minulosti!!!

8.12.2011 v 08:00 | Nahoru | #9334
L&B> Imoladu to trefil, je to Jarda Žitník s jednoválcovou třistapadesátkou.

Zpátky do minulosti!!!

8.12.2011 v 09:21 | Nahoru | #9335

1 reakcí na tento příspěvek Zpátky do minulosti!!!

8.12.2011 v 11:19 | Nahoru | #9336
Krátke video z Hričova z roku 1996, trieda 125 ccm...

VIDEO HRIČOV 1996

(reakce na) Zpátky do minulosti!!!

8.12.2011 v 13:42 | Nahoru | #9337
Risso46> Díky Ríšo. Ty vždycky víš, jak člověka potěšit!

Zpátky do minulosti!!!

8.12.2011 v 21:38 | Nahoru | #9338

[img]//img.motofotky.cz/upload/images/forum/2011/49/47115_suzuki750.JPG[/im

Zpátky do minulosti!!!

8.12.2011 v 21:43 | Nahoru | #9339

1 reakcí na tento příspěvek Zpátky do minulosti!!!

8.12.2011 v 21:45 | Nahoru | #9340
Tady je video z Ulster GP 1968 třída do 350
S číslem 62 F.Šťastný "on d džáva"


Naposledy editováno 08.12.2011 21:49:20

(reakce na) Zpátky do minulosti!!!

9.12.2011 v 09:21 | Nahoru | #9341
GSXJarda> Paradni vzpominka na mladi.Pridej dalsi jestli mas.Dik.S pozdravem Jiri

Zpátky do minulosti!!!

9.12.2011 v 10:49 | Nahoru | #9342
Ani jsxem netušil, že existují takový úžasný dokumenty z tak dávné historie 0-:
Myslel jsem,že (např.ze 60.let) "to" někde v archivech existuje, ale nejspíš na filmových
"páscích"... GSXJardo díky, to jsou skutečně LAHůDKY

1 reakcí na tento příspěvek Zpátky do minulosti!!!

9.12.2011 v 12:15 | Nahoru | #9343
Šťastný je tam na štvorvalci...

Naposledy editováno 09.12.2011 12:16:22

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zpátky do minulosti!!!

9.12.2011 v 13:07 | Nahoru | #9344

Retro píše: Šťastný je tam na štvorvalci...



A NEJELO MU TO! On už byl v 41 letech dost za limitem a hlavně hodně rozbitý a Jawa 4V byla hodně poruchová!

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zpátky do minulosti!!!

9.12.2011 v 14:41 | Nahoru | #9345

AKRO píše: A NEJELO MU TO! On už byl v 41 letech dost za limitem a hlavně hodně rozbitý a Jawa 4V byla hodně poruchová!


no ale ještě by jsi mohl dodat, že i když jak píšeš "On už byl v 41 letech dost za limitem" dokázal být ve špičce v GP a dojet na bedně.
Ty mi s tím hodnocením Franty připadáš jako soudruh Křivka.

(reakce na) Zpátky do minulosti!!!

9.12.2011 v 14:46 | Nahoru | #9346

hoff píše: no ale ještě by jsi mohl dodat, že i když jak píšeš "On už byl v 41 letech dost za limitem" dokázal být ve špičce v GP a dojet na bedně.
Ty mi s tím hodnocením Franty připadáš jako soudruh Křivka.

(reakce na) Zpátky do minulosti!!!

9.12.2011 v 15:17 | Nahoru | #9347
hoff>

1 reakcí na tento příspěvek Zpátky do minulosti!!!

9.12.2011 v 16:40 | Nahoru | #9348
Tak je to i v tom videu vidět,jak zrovna vyjíždí z boxů,takže asi nějakej problém byl,ale přesto v tomto závodě dojel čtvrtej A celkově 1968 na sedmém místě...to snad je mimo diskuzi,že ještě patřil do světové špičky.

(reakce na) Zpátky do minulosti!!!

9.12.2011 v 17:01 | Nahoru | #9349
GSXJarda> V těch boxech byl dokonce 2x.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zpátky do minulosti!!!

9.12.2011 v 20:30 | Nahoru | #9350

hoff píše: no ale ještě by jsi mohl dodat, že i když jak píšeš "On už byl v 41 letech dost za limitem" dokázal být ve špičce v GP a dojet na bedně.
Ty mi s tím hodnocením Franty připadáš jako soudruh Křivka.



Proč soudruh Křivka? Ten měl sice svého koně Gustava Havla, ale myslím, že o Frantovi snad zas tak špatně nemluvil? On už na to Franta MOC NEMĚL, ona ta motorka měla minimálně na první trojku a s Ivym i na titul! To sedmé místo se z dnešního hlediska vypadá dobře, ale ve 350 nebyla valná konkurence, na rozdíl třeba ve 250kách, kde jelo dost Yamah! Nakonec trochu o úrovni a konkurenci napovídá i to, že byl Franta 2x v depu a stejně dojel v závodě čtvrtý!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zpátky do minulosti!!!

9.12.2011 v 20:40 | Nahoru | #9351
AKRO> aha, tak vlastně za to že Jawa nezískala titul může Franta

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zpátky do minulosti!!!

9.12.2011 v 20:46 | Nahoru | #9352

hoff píše: AKRO> aha, tak vlastně za to že Jawa nezískala titul může Franta



TO SNAD NEMYSLÍŠ VÁŽNĚ? Na titul to nebylo možná ani s Ivym, Ten 4V se hodně sypal! Od dobitého a polámaného 41letého Šťastného se titul nebo umístění do první trojky nedalo čekat! Ivy mu na stejné motorce byl schopný dát i 1 kolo.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zpátky do minulosti!!!

9.12.2011 v 21:03 | Nahoru | #9353

AKRO píše: TO SNAD NEMYSLÍŠ VÁŽNĚ? Na titul to nebylo možná ani s Ivym, Ten 4V se hodně sypal! Od dobitého a polámaného 41letého Šťastného se titul nebo umístění do první trojky nedalo čekat! Ivy mu na stejné motorce byl schopný dát i 1 kolo.


no, končím s tebou diskuzi, protože si ve dvou po sobě jdoucích příspěvcích silně protiřečíš a dopadlo by to zasráním tohoto zatím vynikajícího vlákna

(reakce na) Zpátky do minulosti!!!

9.12.2011 v 21:06 | Nahoru | #9354

hoff píše: no, končím s tebou diskuzi, protože si ve dvou po sobě jdoucích příspěvcích silně protiřečíš a dopadlo by to zasráním tohoto zatím vynikajícího vlákna



Tak to by sis měl ty dva příspěvky pořádně přečíst, když tvrdíš, že si protiřečím! Nakonec nic ti nebrání, říci svůj názor!

1 reakcí na tento příspěvek Zpátky do minulosti!!!

9.12.2011 v 21:41 | Nahoru | #9355
Možná, že "budu nosit dřevo do lesa", ale přispěju s mou troškou"do mlejna":
Franta Šťastný byl hrdina mýho bajkerskýho "dětství" a mládí a především poté,co ho tak
sprostě vyhodili z Jawy. Přesto musím říct,že v éře jawského dvoutaktního čtyřválce 350
už byl Franta skutečně za jeho zenitem a to především kvůli všem těm neuvěřitelným zraně-
ním, která v jeho DLOUHÉ kariéře utrpěl. Ani se mně to nechce psát,ale po všech těch jeho
převážně "čtyřtaktních letech", měl z toho dvoutaktního "letadla" strach. Jezdilo to hodně
rychle (mlaďoši,nešklebte se nad těmi 70PS!!), ale ještě rychleji z z toho "lítalo" po
neustále se opakujícím "kousání"DOLNÍHO ojničního ložiska ! To nebylo,jako když se zadře
píst, kdy to začne jako by někdo chytl za sedlo a kdo má pro toto cit, dokáže i něco ještě
udělat(vyhmátnout spojku). Když se "raflo" ojnič.ložisko, tak to byla rána a jezdec letěl!
Viděl jsem,jak "letěl" na brněns.okruhu těsně před Veselkou Jack Findlay... Měl kliku,
u něj to odnesla"jen"klíční kost a v závodě jel "kousavku" Ginger Molloy.
Snad jen Bill Ivy měl"pro strach uděláno", protože byl vyučenej na Yamahách,taky čtyřvál-
cích, ovšem ty se TAK ČASTO,JAKO Jawa,"neňafaly . Jawu "odjezdila" řada jezdců,např. Bíma,
Grasseti a další,ale v cíli bývali jen sporadicky.Jawa buďto jela"jako vítr" anebo rána...
A co bylo jádro pudla - to není z mojí hlavy,ale v té době pečlivě utajovaná skutečnost,
že OKOPÍROVANÁ koncepce dvoutaktního V4(podle YAMAHY), holt byla pouze "zevní kopií" - do
útrob motoru Made in Yamaha pochopitelně technici Jawy neměli šanci nahlídnout !
Namazat DOSTATEČNĚ dolní ojniční ložisko DVOUTAKTU, točícího a s velkým výkonem,není totiž
jen tak. Jawa nakupovala,tehdy nejlepší,jehlová ložiska Dürkopp a z nakoupených ještě vybírali, JENŽE : jaké konstrukční řešení Yamahy "dostávalo" do DOLNÍCH ojnič.ložisek dosta-
tek oleje(ve směsi s benzinem!!!), to pochopitelně Jawa okopírovat nemohla.
Ten "průvan" směsi benzinu s olejem přes dolní oko ojnice je u výkonného DVOUTAKTU tak
"háklivej", že se u motorů naladěných (bohatostí směsi) "na hraně" stávalo, že docházelo
k zadírání PÍSTů při pouhém DELŠÍM zavření plynu, nebo na konci delšího úseku"na plnej plyn"
stačilo jen "přivřít"...
No a TAKTO se stalo, že "čtyřválec" likvidoval jedno ojniční ložisko za druhým a Bill Ivy
zaplatil nejvíc,když na Sachsenringu(všichni tvrdili,že jezdeckou chybou!) trefil v rych-
lé zatáčce plot. Stejný jako nějakej rok předtím i Mike Haiwood, jenže Bill neměl kliku
jak Mike a místo dřevěných tyček trefil sloupek...

1 reakcí na tento příspěvek Zpátky do minulosti!!!

9.12.2011 v 21:43 | Nahoru | #9356
AKRO len povedal svoj názor a hovorí k veci. A pánové on tomu rozumie. Nemyslím si že to je na zsranie tohoto vlákna. Hoci inde to s ním vyzerá dosť srašne... Nesúdim, lebo tie šialenstvá nečítam.

Zpátky do minulosti!!!

9.12.2011 v 21:53 | Nahoru | #9357
Grassetti na štvorvalci...

[img]

Zpátky do minulosti!!!

9.12.2011 v 21:53 | Nahoru | #9358
No prosím, pár měsíců jsem tu nebyl a hned taková zajímavá diskuse Takže si jako pamětník té pohnuté doby vezmu na pomoc časopis Svět motorů, abych citoval: V bitvě, která se za ním rozpoutala(Ago), si znamenitě počínal náš F. Šťastný. Z počátku tvrdě bojoval o 2. místo s Rosnerem, přičemž je oba těsně sledoval letos velmi dobrý Carruthers. Po odpadnutí Rosnera musel však i Šťastný do depa měnit svíčky. Na druhé místo postoupil Carruthers. O 3. místo zápolili Findlay, Steenson a Woodman. Vzápětí mezi ně znovu pronikl i Šťastný. Zakrátko však musel podruhé do depa a tak se nakonec musel spokojit se 4. místem, když znamenitým finišem překonal ještě v poslední zatáčce Woodmana. Tak to jsou fakta. Názor nechť si udělá každý sám.

Zpátky do minulosti!!!

9.12.2011 v 21:57 | Nahoru | #9359
Každej by si (aspoň)TADY měl psát to svoje a nestarat se o to, co napsal kamarád(???) .

(reakce na) Zpátky do minulosti!!!

9.12.2011 v 22:45 | Nahoru | #9360
IvanDvoutakťák> Díky Ivane, napsal jsi to přesně jak to bylo! On Franta neměl ten čtyřválec rád, sám mě říkal, že to byla kousavá potvora a on, celý život vlastně až skoro do čtyřicítky jezdil na čtyřtaktech a vysokoobrátkové 4V dvoutakty už nebyly vzhledem k jeho věku pro něho nejlepší! On byl na vrcholu až do pádu v Jičíně v roce 1963 a pak sice ještě hodně pošramocený dosáhl dobrých výsledků v sezónách 1964-66 i když si v roce 1964 v Německu obnovil zranění nohy a měl s tou rozbitou nohou, díky tehdejšímu roztlačování dost špatné starty! Pak vlastně neměl jednu sezónu motorku, protože Jawa prodala tovární čtyřtakty soukromým jezdcům a Šťastný a Havel neměli na čem jezdit, protože vývoj čtyřválce trval déle naž se čekalo. Na Havla zbyla jedna 350ka z ČZM Strakonice a Frantovi půjčoval Jawu 350 Milan Chalupník. Bohužel rychlý motocykl přišel už v době, kdy po čtyřicítce šel Šťastný už výkonnostně dolů a navíc byl hodně polámaný a zlomeniny se začínaly ozývat. Ona ta motorka měla taky smůlu, zdaleka nevyužila svůj potenciál, který měla! Vše nakonec skončilo havárií a těžkým zraněním továrního jezdce Jawy Zdeňka Bímy a motorky skončily v muzeu.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist