Já momentálně vlastním kawasaki zephyr 550, což je trošku jiný případ, protože ta si na youngtime veterána v podstatě pouze hraje, jelikož je mladší, konkrétně ta moje je rok 99.
Po 3 společných letech už však začínám pociťovat nutkání na změnu ještě umocněné nedávno nabitými notami opravňující mě k řízení strojoven dle libosti a nikoliv kilowat.
Velmi mě lákají stroje podobného rázu jako výše uvedené, avšak trošku se bojím jak je to s náhradními díly a poruchovostí především modelu GS 650 GT (vím totiž že se vyráběl jen velmi krátkou dobu a poměrně dávno již tomu).
Nejsem člověk vyžívající se v úpravách natož opravách, spolehlivost je pro mě jedním ze základních argumentů pro výběr. O spolehlivosti CB 750 netřeba pochybovat, avšak jak je to u starých XJ, případně GS 650 GT. Můžete též doporučovat další návrhy, mé představy +- 50 kW, 4válec, centrální stojan (zephyr ho nemá, tak vím své), chromované budíky (né panel).
Díky za ohlasy!
PS: foto je pouze ilustrační
Naposledy editováno 17.11.2011 14:26:37
1 reakcí na tento příspěvek Youngtime veteráni pro běžný provoz?
neustále vydírání vaček a zvihátek
sám mám zkušenost.
Jinak sam mám CBečko,ale na denní ježdění to nemám,poku ti jde jen o pohodu tak ano,ale pořádně se na tom nesvezeš,teda tak pořádně jak chci já
Ale je to taková nostalgie,alespon víš na čem jezdili před 30lety a co jsme jim mohli jen závidět.Nejhorší je,že to na dnešní poměry skoro nebzrdí a na tu váhu,ale jinak se zvyknout dá,ale denně bych za tom nejezdil,to už pak není ten pocit,když to vytáhneš jednou za měsíc.
Vidím to na své Jawce.Letos jsem na ní najel cca 50 km,ale když na ní jedu tak si to vážně užívám,kdežto na XTZ už tak nevnímám na čem jedu,ale už jen jak a kam.Prostě to chce kačky na víc a mít víc strojů.Proto do teď žádný youngtime nemam .
1 reakcí na tento příspěvek Youngtime veteráni pro běžný provoz?
Na FJ chcem dať dole nádrž - povolím dva šróby, odpojím hadice a hotovo.
súčasná CBF600S - treba rozobrať časť prednej kapotáže!!, potom uvoľniť nádrž a pokiaľ človek nechce dať dole celú polokapotáž, tak ju musí ešte aj násilne ohýbať...
Prístup k sviečkam na SV650 je tiež unikát.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Youngtime veteráni pro běžný provoz?
jean192 píše:
Prístup k sviečkam na SV650 je tiež unikát.
?? predni svicka 2 minuty
zadni valec asi 15 minut z toho 90% casu zabralo sundani sedla a odklopeni nadrze.
jak jinak by jsi to taky na podelnem Vtwinu chtel vyresit..
Vůbec bych se nebál náhradních dílů. Co jsem koukal, tak můj DAX by se dal koupit po dílech celý a CBčko taky - OEM (NOS) díly. Většinou ani nemusíš dlouho čekat, protože je všechno skladem v Evropě. Navíc se to poslední dobou hodně rozmáhá a jdou sice nahoru ceny, ale taky se už objevují solidní druhovýrobky. Honda umí bejt někdy dost drahá.
Naposledy editováno 19.11.2011 22:41:16
mm-art-airbrush píše: kuba350> Ještě jsme na něm nejel, ale na pohled je krásnej. Hlavně v originále s patinou.
Ja uz na OHC mel tu cest, na zrenovovanym a je to tak jak rikali pametnici plave to jako svine ......ale motor....ten motor......si asi nekdy koupim a do kejvacky zabuduju, abych ho moh poslouchat za jizdy, ale to se asi nesplni, protoze 50tis za motor pred GO opravdu nedam a i kdyz u nas ve meste jsou asi 4x OHC a znamej ma krom motorky celej volnej motor 02 a jeste torzo sneka, neni ta 02ka k mani :-/volil bych spis norton commando
prvořadě díky za vaše příspěvky, které mě posunuly značně dál ve výběru .
Současně se mi jeví jako dobří kandidáti XJ 650, GS 650 gt a gs 850 G (v jejich prospěch hovoří kardany) dále zase vzhled užasná kawa z650 a také stále nevyřazena CB 750 c.
Pojďme prodiskutovat tyto modely z hlediska potřeb pro cestování, pohodlí, výkonu, ovladatelnosti, brzd a výkonu.
Předem díkes za ohlasy..
Mějte se a využívejte hojně závěru sezony (pokud jste extrémisti jako já a ještě vám sezona neskončila )
1 reakcí na tento příspěvek Youngtime veteráni pro běžný provoz?
Známý prodává CB 900Boldor,viz foto,stav je velice dobrý,výfuky jsou nové,motorku má 10 let skoro na ní nejezdí.Motor je tam z CB 1100 (proto černá barva) jinak jsou doklady v pořádku Cena kolem 35 000,- Kč [URL= [/URL]
Naposledy editováno 22.11.2011 21:38:47
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Youngtime veteráni pro běžný provoz?
Ale i nebojt tý kubatury, zrovna Boldor se mi vzhledově až tolik nelíbí, v mých očích fakt nemá např. na krásku na úvodní fotce tohodle vlákna, i když je na něm asi lepší svezení..
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Youngtime veteráni pro běžný provoz?
Pokud se ti líbí moto z přelomu 70.-80-tých a tato má být v dobrém a spolehlivém stavu, je potřeba počítat s poměrně vysokou cenou při koupi nebo si v opačném případě připravit balík na renovaci. V obou případech je pak provozování takové moto v běžném a každodenním provozu tak trochu barbarství, vzhledem k určité historické hodnotě takového stroje.
Stran spolehlivosti je 99% úspěchu otázkou dobrého (resp. šťastného) výběru při koupi, ale i tak je ve většině případů potřeba počítat minimálně s repasí karburátorů (plovákové ventily, pryžové díly jako o-ringy - membrány šoupat, u vyšších nájezdů i jehly/emluzní trubice), palivového kohoutu, dále s výmenou pryžových přírub mezi hlavu/karburátory resp. karburátory/airbox, pokud má být na moto aspoň základní spoleh. V případě, že to člověk s tou spolehlivostí myslí opravdu vážně, je vhodné provést zároveň kontrolu hlavy - automaticky nová gufera a dle potřeby ideálně strojní servis ventilů/sedel. Dají se taky čekat problémy elektrické výzbroje, mj. např. vadné vinutí statoru alternátoru, nebo vadný regulátor napětí, další problémy vyžadující řešení často souvisí se spotřebou oleje. Obecně jsou motorky z této doby při pravidelné údržbě a dobrém zacházení spolehlivé a bezproblémové až neuvěřitelně, ale vzhledem k jejich době vzniku, bude tato podmínka splněna jen ve velice malém procentu případů.
S náhradními díly do motoru (ložiska, gufera, těsnění, písty, kroužky, vodící lišty atd.) a částečně i karburátorů obecně nebývá problém kromě Kawasaki, která ND na starší ročníky (nevím teď do kterého roku přesně) oficiálně nenabízí. S díly na exteriér moto už to bývá o poznání horší, ale spousta použitých věcí se různě po světě většinou sehnat dá, záleží na konkrétním modelu a jeho rozšířenosti v dané části světa. Na některé modely jako např. XS 650 extistuje i rozsáhlá druhovýrobní nabídka ND.
Podle všeho máš nejblíže ke stylu "custom", tak proč nezvážit i modely jako GS (GSX) 750L, Z 750LTD , XS 650SE nebo první ročníky XV700, možná i taková TR1 by mohla být zajímavá. Kardan u těchto starších moto většinou znamená významnou položku v kolonce "hmotnost" a IMO svým projevem trochu ubírá uživateli na jízdním komfortu, což samozřejmě narozdíl od řetězu neplatí o jeho údržbě. Osobně bych se nebál ani 1000cc kategorie, výkony v těch dobách nebyly nijak oslnivé (tedy v porovnání se současností) a u hodně typů byl mezi 750cc a 1000cc verzí co do hmotnosti jen zanedbatelný rozdíl.
Kdybych vybíral youngtimera pro každý den, pak z toho praktického pohledu by to jednoznačně vyhrála GSX 750 ES, což byla ve své době lehká, moderní, svou elegancí nadčasová a všestranná motorka, ovšem už to není pravý classic bike.
1 reakcí na tento příspěvek Youngtime veteráni pro běžný provoz?
1 reakcí na tento příspěvek Youngtime veteráni pro běžný provoz?
edit: dle prodejce je moto prihlasena v NL tzn uz ma EU homologaci tzn prihlaseni cca 3600,-
Naposledy editováno 28.11.2011 11:56:58
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Youngtime veteráni pro běžný provoz?
Naposledy editováno 28.11.2011 18:24:12
Kovi píše: Zaleží zda to má evropskou homologaci což asi ne,jinak by přihlašení být problém nemělo,ale prodávající o dokladech nic nepíše,třeba má motorka české SPZ-čož by za ty peníze mít mohla.
edit: dle prodejce je moto prihlasena v NL tzn uz ma EU homologaci tzn prihlaseni cca 3600,-
no právě Nizozemí a jejich doklady
vojáci U.S army toho tam navezli a ....
tam to jezdit může,ale vysvětlovat úředníkům že NL je země jako každá jiná v EU už rozhodně nebudu
od těchdle motorek ,byť to má "doklady" už dávám ruce pryč,leda by to šlo přes zmíněnou DEKRU,ale testaci zaplatí prodejce
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Youngtime veteráni pro běžný provoz?
Ovšem svěle fungující XS a parádní Daytona zaslouží gratulaci, co do výběru strojů máte rozhodně dobrý vkus!
začíná se mi po vašem lobbingu výrazně zahnízďovat v hlavě myšlenka na XJ 650.
Jednoznačnými argumenty pro mně jsou: kardan, protivzdušný reflektor , pěkný vzhled (chromované budíky, kulatý reflektor, z mého pohledu hezká zadnice), dle dosavadních referencí výborný motor se slušným výkonem i jeho průběhem, dobrá dostupnost dílů (rozšířenost modelu).
Proti snad hovoří jen ta absence 5ky..Nicméně pojďme tento model ještě více prodiskutovat, pokud máte někdo něco proti němu, napište to teď, nebo mlčte navěky (nebo hlavně mlčte až to koupím )
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Moto výlet po ČR Honda CB 750, Honda CB 750 F2 Bol d´ Or | Ina32 | 7 | 16.5.2024 v 21:24 Ina32 |
CB Seven fifty / Hornet 2002 - blinkry Honda CB 750, Honda CB 600F Hornet | Vaclav_74 | 3 | 2.4.2024 v 09:58 MartinXL650V |
Označení Pneumatik Honda CB 750 | rg250 | 5 | 2.2.2024 v 20:06 ja1 |
Zapojení startovacího solenoidu Honda CB 750 | jirisis | 2 | 6.1.2024 v 20:33 jirisis |
kempy na Slovensku Honda CB 750 | rg250 | 16 | 1.1.2024 v 12:12 PaloBachan |