Bojim se, jestli se nejedna o nejaky pancovany olej z Polska. Pokud je to jen sedy dovoz a olej nebude mit cesky popisky, je mne to jedno.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zkusenosti s www.oleje-shop.cz

Jsou výsledkem dlouhodobého nákladného výzkumu, na který mají finance jen ty největší firmy.
Nejsem chemik, ale strojař, který se tím ale musel zabývat dosti hluboce. Vyplatilo se mě to i v soukromí. Postupně jsem měl 22 automobilů a pouze v prvním (Wartburg) jsem používal do benzinu náš M5 mix. V následné Škodě 100 z r. 1970, už to byl Mobil oil 10W-50. Potom v těch dalších, už jen Castrol. Nikdy jsem neměl žádný problém s mazáním.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zkusenosti s www.oleje-shop.cz
idealista píše: ..proto jsem na zkoušku dal do jednoho motoru GM Detroid Diesel náš M6 AD SIII, přímo doporučený vývojovým střediskem Benziny. Za rok provozu bylo po něm. Na originální oleje (Shell,Mobil,Elf) pracovali ostatní stroje 3 roky a potom postupně jsme je generálkovali.
Nemohl tam být problém skrz detergenty v tom M6AD?
U nás, v posledních letech, chybí peníze skoro na všechno, (vyjma úplatků), tudíž i na kvalitní výzkum. Proto se nemůžeme divit, že naše oleje nedosahují úrovně kvality, těch velkých (a bohatých) nadnárodních firem.
1 reakcí na tento příspěvek Zkusenosti s www.oleje-shop.cz
kov píše: Kluci,jeden dotaz mimo mísu. Byl s náma v Černé Hoře chlapík na transalpu a protože jen do horkých oblastí,dal si do motorky olej 10W50. Měl s motorkou problém, že než se zahřála, tak mu prokluzovala spojka. Pak už jela normálně. Co na to říkáte? Setkali jste se s tím někdo? Je to vůbec tím olejem?
Mno to nevim, ale myslim ze i v cerne hore by mu 10W40 mohlo stacit. Hele a nebyl nahodou ten clovek z Brna transalp do zelena 600 V rv 1994 ? Ze jsem u jednoho takoveho co rad elaboroval s olejema byl.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zkusenosti s www.oleje-shop.cz
idealista píše: PetrXX> To si ani nepřej vědět jak moc se to liší. Prostě nebe a dudy. Jestli rád riskuješ a máš hodně peněz na opravy, tak si ho kup.
No to by mě taky zajímalo.Ta cena za Mogul je proti Motulu.Já bych ušetřil pětikilo.A to už stojí za uvahu.Ještě bych napsal,že do auta poslední tři výměny kupuju Paramo Speed stejny api...jak "značkový oleje"Ale je za poloviční cenu.A taky se ješte nic nep.....lo
Naposledy editováno 28.10.2011 18:04:53
1 reakcí na tento příspěvek Zkusenosti s www.oleje-shop.cz
4 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zkusenosti s www.oleje-shop.cz
2 reakcí na tento příspěvek Zkusenosti s www.oleje-shop.cz
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zkusenosti s www.oleje-shop.cz
Hafuša píše: A taky by mě docela zajímalo.Jakej je rozdíl mezi Motul 5100 a Motul 5000?
stovka!!!!!


1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zkusenosti s www.oleje-shop.cz
Hafuša píše: A taky by mě docela zajímalo.Jakej je rozdíl mezi Motul 5100 a Motul 5000?
Prvni je syntetika, druhy polosyntetika.
idealista píše: Hafuša> Na to mohu říci jen to, že při ceně motocyklu a cenách náhradních dílů, je ta "ušetřená" pětistovka zanedbatelný peníz. Pokud chce mít motorkář jistotu, že mu v motoru správně maže kvalitní olej, který pozitivně ovlivní i celkovou životnost, tak nekouká na rozdíl 500 Kč. Doporučuji podívat se na ceny na př. pístu, píst. kroužků, ojnice a nedej bože klikovky. Potom si můžeme zase sdělit svoje názory.
No přesně těmito slovy přesvědčují servisy zákazníky, ať se praští přes kapsu a koupí si megasuper Shell a mrtě lidí na to skáče jak slepice na flus.
V čem je Mogul horší?
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zkusenosti s www.oleje-shop.cz
No jenže doba je trochu jinde. Dneska máš na oleji jasně danou výkonostní specifikaci a tu to prostě má. Nic jinýho tě u obyčejný motorky vůbec nemusí zajímat. Léta sme lili do Favorita olej z lidlu. Ten motor byl na svůj nájezd v nejlepší kondici, jakou moh mít. A pozor: olej se jen dolejval, posledních cca 60tis km se neměnil. Běžně sem s tim jezdil na 6000 otáček atd. Má zkušenost prostě řiká, že já si na tom oleji ušetřim, stejně jako na dalších věcech, o kterých se zde píše, že se na nich nešetří..
Ještě poznámka k těm zkouškám. Ty nepotřebuješ do běžnýho auta/motorky žádný hi-tech přísady, takže ten olej, co se prodává nemusí mít nějaký pojebaný blbosti, kterýma se prezentujou ostatní výrobci. To já jen, aby se vědělo, kde se projeví ta cena.
A poslední věc: "kdyby" si náhodou měl pravdu, tak je mi stejně jedno, jestli tebn motor půjde do kopru ve 200000km, nebo 250000. To mezitim ušetřim ty peníze na oleji a dalším
Naposledy editováno 29.10.2011 00:45:54
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zkusenosti s www.oleje-shop.cz
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zkusenosti s www.oleje-shop.cz
mi-psi píše: idealista> Já se tě nechci nijak dotknout, ale myslim, že vycházíš akorát z jednoho případu a tim odsuzuješ levný a normální olej. Když si tam lil do toho svýho stroje M6A, tak tady taky nic jinýho nebylo a i do obyčejnejch motorek typu čz 516 se doporučovalo lejt zahraniční oleje. Jinak nemyslíš, že když někdo navrhoval nějakou věc, že počítal, co se do ní bude lejt? Zahraniční stroj <=> zahraniční olej.
No jenže doba je trochu jinde. Dneska máš na oleji jasně danou výkonostní specifikaci a tu to prostě má. Nic jinýho tě u obyčejný motorky vůbec nemusí zajímat. Léta sme lili do Favorita olej z lidlu. Ten motor byl na svůj nájezd v nejlepší kondici, jakou moh mít. A pozor: olej se jen dolejval, posledních cca 60tis km se neměnil. Běžně sem s tim jezdil na 6000 otáček atd. Má zkušenost prostě řiká, že já si na tom oleji ušetřim, stejně jako na dalších věcech, o kterých se zde píše, že se na nich nešetří..
Ještě poznámka k těm zkouškám. Ty nepotřebuješ do běžnýho auta/motorky žádný hi-tech přísady, takže ten olej, co se prodává nemusí mít nějaký pojebaný blbosti, kterýma se prezentujou ostatní výrobci. To já jen, aby se vědělo, kde se projeví ta cena.
A poslední věc: "kdyby" si náhodou měl pravdu, tak je mi stejně jedno, jestli tebn motor půjde do kopru ve 200000km, nebo 250000. To mezitim ušetřim ty peníze na oleji a dalším
Bohuzel Panacku zapominas ze on NEMa ten FAVORIT od NOVa jako Ty tedy on je v te tvoji planovane zivotnosti nekde ve 3/4te a tedy kdyz osere volej + i ti pred nim stejny jak TY tak pak usetri tak leda hovno a misto setreni dela motor

Ale jo usetrim 200 za sezonu na voleji to se VYPLATI

Ono vlastne na TVOJI jawu ro pasuje tam je fuk co tam seres.
Ze to nereknes hned

Naposledy editováno 29.10.2011 14:24:51
mira008 píše: mi-psi> jak víš, že ten motor v tom Fav. byl v nejlepší kondici? To jsi ho měl rozdělanej a měřil jsi vůle a opotřebení?
Zatim ne, ale chystám se na to v zimě. Motor sem si nechal. Ale vim jak jel a mám porovnání s pár podobnejma autama, ať už favoriti, nebo felicie. Taky vim, kolik žral oleje. Ale jak řikám, válce chci změřit
Na závěr, by se možná slušelo politovat stroj, který dostává tak mizernou péči.
1 reakcí na tento příspěvek Zkusenosti s www.oleje-shop.cz
PS: z mé zkušenosti se drtivá většina motorů dostane do stavu vylágrovaného tím, že majitel na výměny totálně kašlal, nebo tam olej téměř nebyl. O zprasení motoru za dodržení intervalů výměn a specifikací oleje jsem velmi neslyšel. O to absurdnější mi přijde tvrzení, že proto že je motor drahý, je třeba tam lít předražené oleje, které mají na obalu tu správnou samolepku.
SirIndy píše: Prvni je syntetika, druhy polosyntetika.
Není. Co je syntetika a co polosyntetika?
5100 je esterový olej. 5000 není,to je asi největší rozdíl.
5000 je olej vhodný spíše pro lehkoběžné motory. 5100kou můžeš mazat prakticky jakoukoliv ostrou motorku. Ostatní viz. specifikace.
Honza XT- nechci se ti vnucovat,ale proč se neozveš,když potřebuješ olej?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zkusenosti s www.oleje-shop.cz
PetrXX píše: No, zatím mi nikdo nevyvrátil, v čem je vlastně špatný olej jiné než profláknuté značky alá Shell, Castrol, Elf atd., pokud splňuje viskozitu a normu JASO a API.
PS: z mé zkušenosti se drtivá většina motorů dostane do stavu vylágrovaného tím, že majitel na výměny totálně kašlal, nebo tam olej téměř nebyl. O zprasení motoru za dodržení intervalů výměn a specifikací oleje jsem velmi neslyšel. O to absurdnější mi přijde tvrzení, že proto že je motor drahý, je třeba tam lít předražené oleje, které mají na obalu tu správnou samolepku.
No,u olejů je právě problém,že na rozdíl třeba o d plastů,nebo řidítek a pod. si test kvality oleje jen tak neuděláš. Je to dlouhodobá a nákladná záležitost a jen málo organizací kvalitní a spolehlivý test udělá. Několikrát tu test olejů proběhl a rozdíly byly značný. Problém je ten,že běžný spotřebitel toto moc nepozná. Olej je jistě důležitá veličina u spalovacího motoru,někdy kolem něho vládne hysterie,náboženství a mýtus.
Já osobně bych se zrovna u oleje osvědčené značky držel. Je lepší ztratit pár stovek a mít jistotu,než kvůli pár stovkám čekat,jestli "to klapne,nebo ne".
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jaký olej do benzínu 2t Gas Gas EC 300 | kruks | 19 | 25.2.2025 v 10:54 hunterzm |
Gas gas ec 300 rv 2003 nestartuje Gas Gas EC 300 | Mates215 | 6 | 14.9.2024 v 18:21 krokoš |
Chcípá na volnoběh při nízkých otáč... Gas Gas EC 300 | enduro_polak | 9 | 29.6.2024 v 19:46 pitbikeros |
Vyplatí se v dnešní době kupovat ga... Husqvarna WR 250, Gas Gas EC 300, Husqvarna TE 250, ... | Olihňos | 7 | 27.7.2023 v 08:12 wagusss |
Vyplatí se Gas gas Gas Gas EC 300 | Ferdator | 16 | 24.7.2023 v 15:27 Sally06 |