Druhým rokem mám DRZ. Je to novější Éčko, má obyč. podtlakový karburátor, hmotnost vč. plné nádrže 142kg, moje první "lehká".
Já mám 93kg bez výstroje. Občas si dám nějaké cross country, Rumunsko, kamenolom, kratší enduro výlet. Nejezdím rychle, rád si s motorkou hraju, baví mě technický věci (stromy, členitý terén, potoky, výjezdy apod). Taky na tom jsem časově docela špatně, jezdím jen občas.
Chci enduro s papírama, se startérem, peníze cca 100-150tis. Výkon na DRZ mi tak nějak "stačí", neutahá, ale vadí mi váha, podvozek a celkově "charakter" motorky. Ono se na tom prostě jezdí líp v sedě a jsem pak dost pasivní a víc se flákám :).
Zalíbila se mi 250 ve 4T (buď WR-F nebo EXC-F 250), ale v Rumunsku mě od toho všichni odrazovali. Jak jsou na tom v sérii třeba s rychlostí při přesunech? Dá se na tom jet cca 80-90 bez výraznějšího trápení motoru? Co spodek? Keihin na 250 by snad mohl být dravější než podtlakový mikuni na DRZ? Nebo zkusit nějaké 2T?
1 reakcí na tento příspěvek Co vybrat - pro hobíka amatéra.
pokud chceš jezdit i amaterske CC tak bych vybral motorku jen pro tohle a obcas se na ni vyblbneš i v lese a za mě by to byla 250 4T nejlepe motokros
měl jsem ji a to mám 97 kg bez vystroje a ze by me neuvezla to se rict zdaleka neda!!
1 reakcí na tento příspěvek Co vybrat - pro hobíka amatéra.
1 reakcí na tento příspěvek Co vybrat - pro hobíka amatéra.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co vybrat - pro hobíka amatéra.
Ty tu 250 uvodíš...
Jak jsi vlastně dopadl na Náměšti ? Naposledy jsem tě asi viděl ve 2 kole , ukazoval jsi mi záda v bažince.
Taky pořád váhám - ale mám něco "malinko " přes 100kg( čistá bez výstroje , takže total hodně), k tomu 190 cm a olšové ruce, takže výběr lehce zúžený. U 2T si nejsem jistý, jestli pode mnou neumře.4T (400, 450)mě veze lehce, vyhovuje mi i "traktorový" průběh. Jen dobře vybrat...
Naposledy editováno 10.10.2011 17:15:23
LubinWR píše: jo 200 doporučuju, sice jsi pak už v E2 ale ne všude se řeší kategorie a na ježdění je to akorát i s mýma cca 90-95kg total...jo 2T je cool..měli jsem se ozvat v červnu když sem ji pouštěl, myslím že byla v dobrým stavu, akorát ji čekal brzy píst..
To, že jsem ji tenkrát nekoupil si budu vyčítat ještě hodně dlouho, to mi věř
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co vybrat - pro hobíka amatéra.
Tank píše: Fanda29>
Ty tu 250 uvodíš...
Jak jsi vlastně dopadl na Náměšti ? Naposledy jsem tě asi viděl ve 2 kole , ukazoval jsi mi záda v bažince.
Taky pořád váhám - ale mám něco "malinko " přes 100kg( čistá bez výstroje , takže total hodně), k tomu 190 cm a olšové ruce, takže výběr lehce zúžený. U 2T si nejsem jistý, jestli pode mnou neumře.4T (400, 450)mě veze lehce, vyhovuje mi i "traktorový" průběh. Jen dobře vybrat...
Já si tím právě nejsem vubec jistej, moje fyzička stojí totálně za prd... V náměšti jsem skončil 60 ze 77, takže nic světobornýho Roberto měl v RZ o hodně lepší časy...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co vybrat - pro hobíka amatéra.
prackarr píše: Jo a v jaký třídě jezdíš,díky obsahu? A jak se umístňuješ,že píšeš "bez problému". Končíváš na bedně?
Ta motorka je tak překoňovaná,že je dobrá tak akorát na hrabački,na závodech,nebo v ostrým enduru žádnou devizu nepřináší a myslím,že to víš taky. Stroj je to zajímavej,ale stejně jak u toho tříkila- kolik lidí ho má skutečně pod kontrolou?
Jezdim E3 vubec mi to nevadi.Umistuju se vetsinou v prvni tretine.Proc hned jestli jezdim na bednu?Na zavody jezdim hlavne proto ze se svezu v jinym terenu a pro radost.V ostrym enduru je to super kvuli tomu ze je to neskutecnej traktor a nemusi se tocit do bezvedomi jak 2T staci vrknout plynem.Jinak plnej vykon ty motorky v terenu nevyuziju to ano ale na motardech jo.Motorku pod kontrolou mam(je to jen o zvyku) jinak bych uz mel v tele asi vse zlamany.Jinak s mejma 98 kg a skoro dvouma metrama nebudu jezdit na nejaky 250
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co vybrat - pro hobíka amatéra.
LubinWR píše: Fanda29> najde se jiná jen hledej
Když ono by to nejdříc chtělo ujasnit si, co valstně do opravdy chci 200 by byla ideál, ale je jich sakra málo...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co vybrat - pro hobíka amatéra.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co vybrat - pro hobíka amatéra.
dalsi vyhody 3OO 2T jsou cena (za 150 koupis i novej GG 3OO, váha a taky jednoduchost i cena servisu (vlastni zkusenost - po 14O mth jsem minulej tejden menil pist, jinak jen základní údržba, a i ten pist si prumernej "monter" udela sam)
jinak zavody taky obcas jedu (myslim ze s Radem jsem se potkal minulej rok v Oparanech), ale jsem velkej hobik takze mojim cilem je vzdy objet aspon jedno kolo, a treba ty oparany bych na drz asi nedal, ale jak rikam jsem spis takovej houbar
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co vybrat - pro hobíka amatéra.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co vybrat - pro hobíka amatéra.
LubinWR píše: Horejs> souhlasím s tebou, na 300 2T mám políčíno taky, časem, ale neměl jsem možnos tse na ní pořádně povozit, osobně bych volil HB nebo KTM, už kvůli jednoduchému nastavení přívěry...
Lubine,to nemyslíš vážně?Horejs- mít motorku pod kontrolou a být spokojenej jsou dvě odlišný věci.
nic ti neberu,ale já na tom jel a rozhodně bych to nechtěl a to si troufám tvrdit,že jezdit umím... Víc k tomu psát nebudu,protože nechci vyvolávat flame...
Naposledy editováno 10.10.2011 21:25:54
ohledne ty kontroly, si myslim ze to pod kontrolou mam a do situaci kdybych nevedel co stim se diky vykonu nedostavam (s tim sem mel problem kdyz jsem si zkousel EXC 530, sem mel normalne strach pridat )
nevim na jaky 300 2T si jel, treba TM nebo HQ jsou asi vice prisny, ale ten GG je takovej hodne plynulej, skoro ani nepoznas kdy se otevre privera (kdyz jsem byl "mladej" tak jsem mel od svazarmu Jawu 125 RS (myslim, ze to byl primo kus na kterym jel Pepa Machacek v 83 sestideni) a to my pripadalo vic divoky hlavne ten prechod do vysokejch otacek "vsechno nebo nic"
jediny na co jsem si po DRZ-E musel zvyknout bylo to, ze 2T nebrzdi moc motorem a kdyz to trosku vice rozmotas po nejaky tvrdy lesni nebo polni ceste tak to zacne trosku "tancovat", ale to jde vyresit pribrzdovanim zadku + u 2T je trosku vyssi spotreba cca 10l
takze za mne velkej 2T urcite gut a to i pro hobika, a ta ovladatelnost (take diky vaze) je vyborna, myslim ze na enduro 2T urcite patri (a neni to jen muj nazor, kdyz se podivas na start jakyhokoli endura a to i v hobby kategorii tak za posledni 2-3 roky tech velkejch kolen velmi rychle pribejva)
ale kazdej at si vyzkousi co mu vyhovuje (a je taky samozrejme jasny, ze kazdej si chvali to svoje)
2 reakcí na tento příspěvek Co vybrat - pro hobíka amatéra.
A teď do mě,cfajtaktáři!
P.s.- není pravda,že si každý chválí to svoje. Já mám Hondu a velice si pochvaluji novou EXC530 a to ji nemám. Naopak mě vyhovuje moje dvoutaktní trialka..
Naposledy editováno 10.10.2011 22:28:13
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co vybrat - pro hobíka amatéra.
jinak co mi na 2T vadí je míchaní oleje a pak to koleno, to je prostě na ránu...
na druhou stranu jak někdo psal, jednoduchost motoru, výměna oleje, pístu, válec sundáš jak nic a nehrozí že bys něco pokazil..normálně a pak ta váha a ovladatelnost..
takže za mě, at si to každej zkusí
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co vybrat - pro hobíka amatéra.
LubinWR píše: prackarr> jo chtěl, docela vážně, jenže jsem neměl možnost nikde otestovat to co bych chtěl, tak jsem ji zavrhl, ale jednou se na ni svezu a zkusím...jinak máš pravdu že je 4T pohodlnější a pomůže, ale na druhou stranu se aspon na 2T víc snažíš.já mám pocit že mi 2T dost pomohlo...např. naučil jsem se spojkovat což na 250 4T je třeba, brzdění motorek je přežitek stejně jako dostatek spodku kdy nepotřebuješ řadit, pokud chceš jet kudlu tak to musíš hlídat na všem..no ale to já nejezdím :D
jinak co mi na 2T vadí je míchaní oleje a pak to koleno, to je prostě na ránu...
na druhou stranu jak někdo psal, jednoduchost motoru, výměna oleje, pístu, válec sundáš jak nic a nehrozí že bys něco pokazil..normálně a pak ta váha a ovladatelnost..
takže za mě, at si to každej zkusí
Ano,já souhlasím. At si to každej zkusí.Ale proč chodit ze 4T na 2T? Pro hobíka by měla být cesta opačná. Mě 2T naučily spoustu věcí,co ted na 4T zužitkovávám. Mimo jiné třeba i to,že nebrzdím motorem.
2 reakcí na tento příspěvek Co vybrat - pro hobíka amatéra.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co vybrat - pro hobíka amatéra.
RadoTP píše: Tak teď v tom mám ještě větší guláš než předtím
Pokud bys ted řekl,že chceš jezdit cross,tak bych ti ten 2T na vyježdění doporučil,ale na enduro bych být tebou šel radši do 4T a to spíše do 450,jak 250,ale to netvrdím na 100%,to musíš vidět sám,co ti sedne víc...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co vybrat - pro hobíka amatéra.
U 2T mě odrazuje naprosto odlišný styl jízdy a nevhodnost pro enduro, když všichni ostatní mají 4T.
A u 250 4T se zase bojím, že to pojede jen po otevření a bude to dost hlučné.. A já radši tichou mašinu. No, těžká zima, těžká bude.
Naposledy editováno 10.10.2011 23:21:05
1 reakcí na tento příspěvek Co vybrat - pro hobíka amatéra.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co vybrat - pro hobíka amatéra.
jinak, urctite souhlas s tim, ze pro 2T musi mit clovek trosku vic citu a taky trosku vic premyslet dopredu, ani 3OO 2T si nenecha v podtoceni libit to co 4T
a co konkretne tobe na 3OO 2T vadi, kdyz 530 se ti libi?
Horejs píše: prackarr> no pokud se bavime 300 2T, tak myslim, ze i hobik stim muze delat vic veci nez jen hrabat na polnacce, treba prave ve vyjezdech je pro hobika, kterej se boji to tam se 4T "nadelit" a cekat jak to dopadne, vyhoda ty ovladatelnosti, kdy to jde v pohode na 2T vyvrkat i s kosikem hub na riditku (tohle je moje zkusenost)
jinak, urctite souhlas s tim, ze pro 2T musi mit clovek trosku vic citu a taky trosku vic premyslet dopredu, ani 3OO 2T si nenecha v podtoceni libit to co 4T
a co konkretne tobe na 3OO 2T vadi, kdyz 530 se ti libi?
Pracka uz je stary zelezo, a narusta mu pupek tak potrebuje neco co ty pribejvajici kila vyveze kamkoliv, proto 530 :D