globalmoto_kveten





Téma: Co vybrat - pro hobíka amatéra.
 
9.10.2011 v 20:58
Čau, vím, že podobných témat je tu hodně, ale věřím, že mi i tak dobře poradíte :).

Druhým rokem mám DRZ. Je to novější Éčko, má obyč. podtlakový karburátor, hmotnost vč. plné nádrže 142kg, moje první "lehká".

Já mám 93kg bez výstroje. Občas si dám nějaké cross country, Rumunsko, kamenolom, kratší enduro výlet. Nejezdím rychle, rád si s motorkou hraju, baví mě technický věci (stromy, členitý terén, potoky, výjezdy apod). Taky na tom jsem časově docela špatně, jezdím jen občas.

Chci enduro s papírama, se startérem, peníze cca 100-150tis. Výkon na DRZ mi tak nějak "stačí", neutahá, ale vadí mi váha, podvozek a celkově "charakter" motorky. Ono se na tom prostě jezdí líp v sedě a jsem pak dost pasivní a víc se flákám :).

Zalíbila se mi 250 ve 4T (buď WR-F nebo EXC-F 250), ale v Rumunsku mě od toho všichni odrazovali. Jak jsou na tom v sérii třeba s rychlostí při přesunech? Dá se na tom jet cca 80-90 bez výraznějšího trápení motoru? Co spodek? Keihin na 250 by snad mohl být dravější než podtlakový mikuni na DRZ? Nebo zkusit nějaké 2T?
Předchozí
1 2 3 4 5 6 7... 9
Následující

Co vybrat - pro hobíka amatéra.

9.10.2011 v 21:06 | Nahoru | #1
Do té 250 4T bych určitě nešel. taky přemýšlím že pořídim něco na zimu. berga, husqu nebo Gas a jedině 400ccm 4T nebo 250ccm 2T. tej 250 4T se bojim protože bych to akurát trápil a nestíhal repasovat

1 reakcí na tento příspěvek Co vybrat - pro hobíka amatéra.

9.10.2011 v 21:07 | Nahoru | #2
Já bych se nebál při tvých 93kg 450 4T.

Co vybrat - pro hobíka amatéra.

9.10.2011 v 21:17 | Nahoru | #3
Přesně podobný problém jsem řešil...jen mám LC4. Nakonec jsem se rozhodl po pár pokusech vzít KTM EXC-R450, mám 2009 a s tlumičem řízení a miniúpravama je to stroj, který mi vyhovuje absolutně.
250 4T je lépe ovladatelný, ale výjezdy budeš muset spojkovat, musíš ho taky víc zatočit a na polích (zvlášť v orbě) a podobném terénu potřebuješ výkon, 250 to sice odjede, ale na 450 máš prostě rezervu. Taky nebudeš dávat 450 takovej kouř a váhově se bude lišit jen o nějakých cca 5kg...

Jinak určitě bych doporučil EXC nebo WR. Z 450 určitě nemusíš mít strach z překoňování, se seriovým laufem je EXC odspodu hodné, nechcípá, ale táhne a až když ho popostrčíš plynem, bouchnou v něm saze

(reakce na) Co vybrat - pro hobíka amatéra.

9.10.2011 v 21:18 | Nahoru | #4

prackarr píše: Já bych se nebál při tvých 93kg 450 4T.



Musím jen souhlasit, s výstrojí budeš někde kolem 100 kg a to je na 250 4t hodně. Na to co jezdíš bude ideál 450 4t nebo 300 2t

1 reakcí na tento příspěvek Co vybrat - pro hobíka amatéra.

9.10.2011 v 21:21 | Nahoru | #5
Gas Gas EC 300 verze se starterem?

4 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co vybrat - pro hobíka amatéra.

9.10.2011 v 21:23 | Nahoru | #6

SirIndy píše: Gas Gas EC 300 verze se starterem?


Na 2T tohoto obsahu pozor! Málokomu opravdu sedne. Málokdo na tom fakt umí. Každej ,kdo to má si myslí,že ano,ale většina z těch,co jsem na tom viděl jet,na tom prostě neuměla...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co vybrat - pro hobíka amatéra.

9.10.2011 v 21:47 | Nahoru | #7

prackarr píše: Na 2T tohoto obsahu pozor! Málokomu opravdu sedne. Málokdo na tom fakt umí. Každej ,kdo to má si myslí,že ano,ale většina z těch,co jsem na tom viděl jet,na tom prostě neuměla...



Ja jen nadhazuju velice chvalenou motorku, nerikam ze mu musi sednout...

(reakce na) Co vybrat - pro hobíka amatéra.

9.10.2011 v 21:48 | Nahoru | #8

SirIndy píše: Ja jen nadhazuju velice chvalenou motorku, nerikam ze mu musi sednout...

Jasně,já ti nic nevytýkám. Jen podotýkám,že většina těch,co ji tak chválí,na ni vůbec neumí jezdit...

2 reakcí na tento příspěvek Co vybrat - pro hobíka amatéra.

9.10.2011 v 21:48 | Nahoru | #9
Za mě Husaberg FE 550e

Co vybrat - pro hobíka amatéra.

9.10.2011 v 21:54 | Nahoru | #10
nevím, já bych 250 4T nepodcenoval, zvlášt na ty CC...váhově máš o něco víc než já (86) ale pokud nejsi fyzicky nabušenej, přece jen je 450 náročnější..normálně to nepoznáš, ale na CC uvidíš jak bude tahat...já jsem o 450 ani neuvažovval, šel rovnou do 250 a spokojenost, spojkování mi neva, naučil jsem se na 2T takže za mě ale chce to zkusit, každýmu sedne něco jinýho..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co vybrat - pro hobíka amatéra.

9.10.2011 v 21:56 | Nahoru | #11

Mlhos píše: Za mě Husaberg FE 550e


Na závody,jo?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co vybrat - pro hobíka amatéra.

9.10.2011 v 22:02 | Nahoru | #12
Mlhos> Na tom jsem se chvilku v Rumunsku povozil a jede to pekelně. Na silnici ok, ale v terénu zbytečně překoňovaný. Alespoň pro mě a můj styl jízdy.

Lubin> Konečně někdo, kdo má normální lidskou váhu heh. A máš WRko v originál stavu nebo nějako otevřený? A v porovnání s DRZ je na tom ta 250 jak (co se výkonu a spodku týká)?

Naposledy editováno 09.10.2011 22:03:45

Co vybrat - pro hobíka amatéra.

9.10.2011 v 22:18 | Nahoru | #13
Myslím, že 4t 250ky se není třeba bát. Na kila jsme na tom stejně a nikdy jsem neměl problém, že by se mnou WR250F něco nevyjela. Když, tak vždycky jsem jí to pokazil já! Měl jsem i DRZ a je to jako nebe a dudy. Výkonově podobné, ale WRko mnohem lehčí a ovladatelnější. Když má jet, musí se oproti 450 trochu víc točit, ale snese i silné podtočení a vždy se sebere. A víc odpustí i nějakou chybu právě v těch technických úsecích. Ono na blátě nebo při přeskakování kamene či kmene, těch víc koní nějak nepomůže.

(reakce na) Co vybrat - pro hobíka amatéra.

9.10.2011 v 22:21 | Nahoru | #14
RadoTP> ty jo s DRZ už moc nepamatuju, ale myslím že je silnější wrko..hlavně ono to je možná výkonově podobný, ael DRZ byla o dost těžší...
jinak wrko je samozřejmě plně otevřený, v civilu to prej vůbec nejede, ale třeba EXC ej taková divočejší a obratnější, sice jsem se na ni vozil jen chvilu ale připadalo mi to tak a kamoš taky potvrdil...výkonu ani průběhu bych se u WRka nebál..každej sedlá 450 a potom z toho utíkaj na 250 když začnou jezdit. no váhově jsou to samozřejmě lehčí cca do 80 kg..

Co vybrat - pro hobíka amatéra.

9.10.2011 v 22:35 | Nahoru | #15
Na zavody bych taky asi utekl na 250, ale na cc mi prijde 450 prijemna. Jak tu nekdo rikal, ze musis byt na 450 v kondici...odspodu je fakt hodna, ale za ruce tahat dovede, kdyz za ni zatahnes. Jinak ja mam 90kg a 250 semnou jede pekne, spis je to o technice jizdy, se 450 jedes jako s traktorem :D

1 reakcí na tento příspěvek Co vybrat - pro hobíka amatéra.

9.10.2011 v 22:42 | Nahoru | #16
kamoš říká, že 450 je pro holky, že vyjede všechno

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co vybrat - pro hobíka amatéra.

9.10.2011 v 22:47 | Nahoru | #17

LubinWR píše: kamoš říká, že 450 je pro holky, že vyjede všechno

a to má kámoš pravdu!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co vybrat - pro hobíka amatéra.

9.10.2011 v 22:52 | Nahoru | #18
prackarr> víme o kom mluvíme že? a taky že tam to není rozhodně jen o motorce

1 reakcí na tento příspěvek Co vybrat - pro hobíka amatéra.

9.10.2011 v 22:54 | Nahoru | #19
mě přijde CRF 250x o trochu silnější než DRZ 400e (i ve spodku). Kdybych vybíral znovu šel bych do EXC-F 250 - pocitově lehčí a ve vršku silnější.

(reakce na) Co vybrat - pro hobíka amatéra.

9.10.2011 v 23:04 | Nahoru | #20

LubinWR píše: prackarr> víme o kom mluvíme že? a taky že tam to není rozhodně jen o motorce

kebyžemi hlavu odrežete tak neviem...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co vybrat - pro hobíka amatéra.

10.10.2011 v 06:40 | Nahoru | #21

prackarr píše: Na závody,jo?


a proc ne?Ja je na tom jezdim bez problemu

(reakce na) Co vybrat - pro hobíka amatéra.

10.10.2011 v 08:14 | Nahoru | #22
Vždy se koušu do rtu a mlátim přes ruce, abych do diskuzí tohoto typu nepřispíval. Promiňtě, nedalo mi to!
Když se budu bavit o závodech/CC. Jestli vás zajímá jak která moto jede, mrkněte na výsledky z nějaké akce. Jaký je rozdíl mezi třídami E1/E/E3 a klidně přidejte i 85ccm...? Žádný, že Dokonce E1 mají mnohdy nejlepší časy, obvykle lepší než E3. To jen k tomu, kdyby měl někdo pocit, že nějaká moto "nejede". (Mimochodem na E1 lez udělat MS i absolutně)

Myslím, že je to tak, že každá moto pojede jen tak rychle, jak rychle ji dovedeš řídit. Pro mě jako hobíka je obvykle limitující hmotnost a ovladatelnost stroje Koně jsou až na druhým místě, v případě slabšího jezdce je velký výkon spíš na škodu (není nad to, když s 2T pičikolem proháníš 4T-450 )

RadoTP, netroufnu si doporučit ti nějaký stroj. Vždycky říkám, běž do toho, co se i líbí, co máš chuť zkusit Žádná moto není špatná (v příp.nového stroje není servis problém)! Je jen na tobě jak se k tomu postavíš, jak budeš makat, aby jsi na to dovedl jet.

F-T

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co vybrat - pro hobíka amatéra.

10.10.2011 v 08:16 | Nahoru | #23

Jindrs píše: a proc ne?Ja je na tom jezdim bez problemu


Jo a v jaký třídě jezdíš,díky obsahu? A jak se umístňuješ,že píšeš "bez problému". Končíváš na bedně?
Ta motorka je tak překoňovaná,že je dobrá tak akorát na hrabački,na závodech,nebo v ostrým enduru žádnou devizu nepřináší a myslím,že to víš taky. Stroj je to zajímavej,ale stejně jak u toho tříkila- kolik lidí ho má skutečně pod kontrolou?

(reakce na) Co vybrat - pro hobíka amatéra.

10.10.2011 v 08:29 | Nahoru | #24

prackarr píše: Jo a v jaký třídě jezdíš,díky obsahu? A jak se umístňuješ,že píšeš "bez problému". Končíváš na bedně?
Ta motorka je tak překoňovaná,že je dobrá tak akorát na hrabački,na závodech,nebo v ostrým enduru žádnou devizu nepřináší a myslím,že to víš taky. Stroj je to zajímavej,ale stejně jak u toho tříkila- kolik lidí ho má skutečně pod kontrolou?



Já!!! .....dle mě HSB 550 jako "motard" výborné...v terénu /náročném/ jen pro "mistry"!....a to já byl!! ...asi půl roku!!
... u nás to měl jednu dobu /asi 4 roky zpět/, snad každý..už to nemá nikdo a jedna stojí pořád na prodej!


Naposledy editováno 10.10.2011 08:30:32

1 reakcí na tento příspěvek Co vybrat - pro hobíka amatéra.

10.10.2011 v 09:26 | Nahoru | #25
Jednoznačná odpověď neexistuje a musíš si zkusit sám co ti nejvíc sedne. Já vidím trochu problém v hledání univerzální motorky na závody, trať, výlety, Rumunsko atd. Podle mě neexistuje a vždycky bude nějaká někde lepší nebo horší. Na CC pro hobíka amatéra jednoznačně a to i přes tvou váhu, motorku lehkou a naopak na delší výlet bude příjemnější velký čtyřtakt. Moje zkušenost je taková, že si poradit nenechám a tak už taky nějakou dobu hledám...

(reakce na) Co vybrat - pro hobíka amatéra.

10.10.2011 v 10:17 | Nahoru | #26

koubas píše: Jednoznačná odpověď neexistuje a musíš si zkusit sám co ti nejvíc sedne. Já vidím trochu problém v hledání univerzální motorky na závody, trať, výlety, Rumunsko atd. Podle mě neexistuje a vždycky bude nějaká někde lepší nebo horší. Na CC pro hobíka amatéra jednoznačně a to i přes tvou váhu, motorku lehkou a naopak na delší výlet bude příjemnější velký čtyřtakt. Moje zkušenost je taková, že si poradit nenechám a tak už taky nějakou dobu hledám...

to je přesné..

Co vybrat - pro hobíka amatéra.

10.10.2011 v 10:38 | Nahoru | #27
Zkus si nejakou 250 a 450 a uvidis jak se ti to bude zdat. Rozhodovanim mezi EXC, WR atd. bych se moc netrapil, jak se objevi dobrej kauf, tak bejva rozhodnuto.

Jinak nabizim samozrejme moje WR450 k vyzkouseni.

1 reakcí na tento příspěvek Co vybrat - pro hobíka amatéra.

10.10.2011 v 11:36 | Nahoru | #28
no myslim ze na vyletnictvi i na zavody tu jedna idealni motorka je jmenuje se to husaberg TE 250. na vylety ma 11l nadrz takze neni problem s dojezdem a na zavody je to lehkej 2t s vykonym motorem ale slusnym prubehem stejne jako EXC 250. Lepsi kompromis by se težko hledal.

(reakce na) Co vybrat - pro hobíka amatéra.

10.10.2011 v 11:47 | Nahoru | #29
Joraell> Proto EXC nebo TE bude snad další kterou zkusím a to bez nároku na kompromis

(reakce na) Co vybrat - pro hobíka amatéra.

10.10.2011 v 12:22 | Nahoru | #30

_JJ_ píše: mě přijde CRF 250x o trochu silnější než DRZ 400e (i ve spodku). Kdybych vybíral znovu šel bych do EXC-F 250 - pocitově lehčí a ve vršku silnější.



Moje řeč
Předchozí
1 2 3 4 5 6 7... 9
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist