Urcite nechci nejakou tezkou mrchu co jsou spis na cestovani, ani nejakej ostrej stroj, co by mi urval prdel a po kazde jizde delal generalku. Pocital bych s nejakou 4T 250 , 300 , ???400??... jet se po praci nekde vyblbnout... da se na takove motce treba dojizdet do prace? Dojet vyridit neco do sousedniho mesta po ceste? Jakej maji takovy endura dojezd na nadrz? Ma smysl takova motorka v okoli Prerova, kde je to jenom placka? A hlavne... nejsem v 36 uz starej zacinat na enduru?
Predem dik za nazory... nerikam ze u endura opravdu skoncim, ale rad si poctu vase nazory, za par tydnu jde soucasna motka k novymu majiteli a musim vyresit nahradu.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Prejit ze silnice na enduro?
PRETORIAN88 píše: DRZ 400 S nebo E podle toho jak moc hardcore chceš a víc bych neřešil.
Ale pozor na nejstarsi rocniky 00-02, maji docela dost bolistek (pokud uz je nekdo nevyresil).
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Prejit ze silnice na enduro?
PRETORIAN88 píše: SirIndy> jo, tyhle starý mívaly problém s automatickym napínákem rozvoďáku, doporučoval bych něco kolem roku 2005 s cenou okolo těch 70tis. to sou pak vděčný stroje.
To neni vse. Jeste u vsech DR-Z odchazi stator alternatoru - pokud se nedaj srouby na lepidlo tak se uvolnej a stator se poskodi - stava se to i u novejsich DR-Z ale cim starsi tim vetsi sance. Dal taky odchazi tahlo spojky a jeho loziska a gufera - zacne tam prosakovat olej - taky cim starsi tim vetsi sance. Kdyz blbe koupis tak oprava techto tri veci vyjde pres 10000, me z tech tri potkaly dve
EDIT: Teď když sem si to po sobě četl tak to vypadá jako kdybych od Endura odrazoval, tak to určitě není, jen jsem psal věci co se silnicí dali dělat a endurem to až tak optimální není. Mám takový pocit, že enduro je takový víc free and funny
Naposledy editováno 20.09.2011 14:12:55
Enduro je moc fajn představa - volnost, příroda, žádní plechovkáři, poprat se s necestou ale...
1)Připrav se na to, že skoro na všech zajímavých cestách mimo asfalt potkáš značku ZÁKAZ VJEZDU a s vyjímkou ofic.soutěží a ,,Balkánu'' se budeš pohybovat přinejmenším na hraně zákona a určitě Tě majitelé pozemků nebudou vítat s kytkama.
2)Opravdový terén chce i pekelnou fyzičku. A tak se představy o jízdě terénem mohou celkem rychle smrsknout na polňačky k rybníku. Ale dá se s tím vyjet i na pěkný kopec, to jako jó.
3)Budeš mít fajn mašinu a teď bude záležet na Tobě jak ji budeš mít rád, nebo jak se o ni budeš moci starat. Buď to dopadne tak, že za 20 min. radosti v terénu budeš půl dne s láskou v garáži čistit, rozebírat, mazat a ošetřovat (i to je relax ), nebo ji jen oliskáš wapkou a podle toho to pak bude velice brzo vypadat. Já chci mít mášu pěknou.
4)Nebo stejně skončíš víceméně na asfaltu, protože Ti to prostě bude líto pořád humusit a marnit tak svůj čas a práci, a chceš víc času projezdit.
To byla má zkušenost, a když k tomu přibyl i čím dál častější požadavek na jízdu ve dvou a dál než za humna, ocitl jsem se celkem rychle zpět v civilizaci na cestě.
1 reakcí na tento příspěvek Prejit ze silnice na enduro?
1. totalni picovina
2. s tim sa da trochu souhlasit
3. kdyz tou wapkou nebudes prat na citliva mista a nebudes motorku nechavat mokrou v garazi tak to nevadi
4. zalezi na jedinci
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Prejit ze silnice na enduro?
KubaLC8 píše: rabbit:
1. totalni picovina
2. s tim sa da trochu souhlasit
3. kdyz tou wapkou nebudes prat na citliva mista a nebudes motorku nechavat mokrou v garazi tak to nevadi
4. zalezi na jedinci
...naopak,..s bodem č.1 bych docela souhlasil. ....je to jediná, ale celkem otravující věc, která mi na enduru vadí.
Naposledy editováno 20.09.2011 17:44:13
2 reakcí na tento příspěvek Prejit ze silnice na enduro?
Konkretni moto jak uz jsem psal zatim nevybiram, na to prijde rada, az budu sam vedet, jestli jo, nebo ne
Treba poslednich par prispevku:
1: O tomhle jsem na foru cetl tuny prispevku... ono me to enduro zajima uz nejakou dobu a clanky a vlakna o sporech s lesakama, vlatnikama pozemku, nasranyma turistama atd atd jsem precetl dost... je to jedna vec, ktera me odrazuje.
2. Fyzicka by nemela byt problem... samoze pocitam s tim, ze na enduru je potreba jiny svaly a jinou vydrz nez jsem potreboval doted, ale nemivam problem se adaptovat na fyzickou zatez pri ruznych sportech.
3. Jak kdy, nekdy me chytne nalada a stroj (at masu, nebo kola, nebo treba auto) rozeberu co to jde a lestim... az je to jak novy a nekdy zas na to dlabu a dokud je to schopny provozu bez vetsich nasledku na materialu se proste vozim.
4. Bahna s spiny se nebojim Spoustu let drandim na horskym kole a to proste v cistote provozovat nejde... na takovy jezdeni mam silnicku... safra ono by bylo nejlepsi nechat cestaka a k tomu dokoupit enduro Jenze na to nemam ani prachy, ani misto kam dat dve masiny.
Filecraker> Neodrazijes... dik za nazor, presne tohle jsem chtel cist... nazory od lidi, co presedlali a bud jim to vyhovuje, nebo ne a vraco se zpatky na asfalt... jsou tu taci?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Prejit ze silnice na enduro?
Ono to totiž není jen o motorce, ale i o výbavě. Ze silnice se ti prakticky nebude nic hodit. A to jsou další nemalý peníze, který budeš muset investovat. No a v případě, že tě enduro nechytne, budeš se ztrátou prodávat.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Prejit ze silnice na enduro?
Stancek36 píše: Janek> Jo, vybava je dalsi vec co me odrazuje... zustane mi viset ve skrini komboska, boty, helma, rukavice co na enduru nepouziju a opacne kdyz me to nechyti... presne jak pises... S tim se budu muset v pripade prestupu smirit.
...to kdyžtak prodáš ne?
Navíc nebude problém dát na to kufr, zajet si občas někam dál apod... navíc je to držák s pohádkově nízkou spotřebou... a když se projedeš trochu rychleji po asfaltu, tak na tom tolik nefouká...
PS: Mně osobně by něco ostřejšího také lákalo, ale je to u nás po této stránce čím dál víc na hovno... prostě není kde jezdit... ty polňačku a lesní cesty se ještě dají okecat (a tam tě to na ostřejším stroji brzy přestane bavit), ale když Tě někdo uvidí, nedejžtopánbůh chytí, v terénu mimo cestu, budeš automaticky za největšího hajzla...
Naposledy editováno 20.09.2011 23:27:10
2 reakcí na tento příspěvek Prejit ze silnice na enduro?
Repulsion > Bavca ma kamos, sice ne dakara, ale tu nejobycenjnejsi verzi a prijde mi to dost tezky a neohrabany do terenu, o kolik je dakar na of lepsi neumim posoudit.
Jo a vcera jsem v hospode asi koupil babetu
2 reakcí na tento příspěvek Prejit ze silnice na enduro?
Jinak k tématu...nesouhlasím s firecrackerem.On popsal zkušenost jen se svým KLR...Sedlám již několikáteho Biga,měl jsem Afriku a chvíli LC8...Dojezdy jsou trochu jinde,pohodlí taky.Ještě se mi nestalo,aby mě po 100 km bolel zadek.Spolujezdec?žádný problém,skoro o něm ani nevím..a když pohledáš na foru,tak tu najdeš ode mě fotky a zjistíš,že i s motorkou,která má 200kg se dá jezdit hodně slušný off.Je to jen o prioritách...buď chceš motku na ježdění kolem komína a občasné řádění v lese,nebo chceš i cestovat a v tom případě musíš jít do většího endura...
Co se týče toho rozhodnutí...prostě to zkus.Vždycky se můžeš vrátit k silničním motorkám.Tohle za tebe nikdo nerozhodne....100 lidí má 100 různých názorů....
Ale stejně jednou všichni skončí u endur
1 reakcí na tento příspěvek Prejit ze silnice na enduro?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Prejit ze silnice na enduro?
Matess727x píše: ...naopak,..s bodem č.1 bych docela souhlasil. ....je to jediná, ale celkem otravující věc, která mi na enduru vadí.
za tech nekolik let co jezdim, jsem potkal tyhle znacky 2x. Asi zalezi kde jezdite.
1 reakcí na tento příspěvek Prejit ze silnice na enduro?
..je enduro a enduro!
..jední jezdí jen a jen v terénu a asfaltu a dlouhým přejezdům se vyhybají a sem tam nějaký hobby závod "mrdal cup"!..mají radí těžší a náročnější terén a vyjížďky jsou kratší, ale výživnější!
..a další parta mají těžší a cestovní endura a cestují!
...věk není omezující..když tedy umíš padat!
...a pak jsou takoví,co si to pořídili jako modní vlnu,a rychle opustili,hlavně ten těžší terén,protože tam se nedá nic okecat!..což je dobře,protože hlavně ti se vyžívali v jízdách před lidmi a aby byli vidět..nový stroj,nové hadry!
..a jasně je taky důležité kde bydlíš a jaké máš možnosti výběru terénu!
Naposledy editováno 21.09.2011 09:51:19
2 reakcí na tento příspěvek Prejit ze silnice na enduro?
Stancek36 píše: Bavca ma kamos, sice ne dakara, ale tu nejobycenjnejsi verzi a prijde mi to dost tezky a neohrabany do terenu, o kolik je dakar na of lepsi neumim posoudit.
Tak v hmotnosti asi velký rozdíl nebude, ale jinak je to nebe a dudy Pokud jde o tu neohrabanost, tak záleží hlavně na jezdci.
Takhle se dá blbnou na KTM LC8 Adventure (ta ještě těžší a "neohrabanější", když se to umí :
nedojed píše: Možná že by stačilo TOHLE .Je to sice u Pavelky,ale vypadá dobře a lepší už neseženeš.Máš to kousek tak si na ni zajed aspon sednout.
Hm! Tak ta vypadá luxusně!
Tyhle klasický střední endura je třeba brát jak se objeví! Nebudou! Nebudou!
Dnes už se takoví držáky nevyrábí.
Právě jsem byl v servisu u Šnobla v Neplachově. Dělá tak drobnou opravu na Kawě KLR600 z roku 1984 (asi) a říkal: Věčná mašina! Ta nás přežije! Motory to má naladěný asi na 60% jejich možností. Má to rezervu jak pro špatný zacházení, tak pro případné dotunění.
Já bych toto DRko bral!
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Prejit ze silnice na enduro?
nedojed píše: Možná že by stačilo TOHLE .Je to sice u Pavelky,ale vypadá dobře a lepší už neseženeš.Máš to kousek tak si na ni zajed aspon sednout.
DR650SE dobry, ALE
-na silnici mizerne brzdy
-od 120km/h nic moc dynamika
-v terenu pri rychlejsi jizde nestiha podvozek (pole, louky)
-v tezkem terenu praska ram
- relativne tezka
+blbuvzdorne
+pracant - voda v motoru neni problem, vylit a jet (vyzkouseno)
+motorka toho vydrzi strasne moc, moc kurvitek tam neni
konkretne u teto se mi zda cena ponekud vysoka, takze pokud nemas tolik penez, tak se koukni po starsich rocnicich, technicke rozdily mezi nimi vice mene nejsou, zaklad je porad stejny
KubaLC8 píše: DR650SE dobry, ALE
-na silnici mizerne brzdy
-od 120km/h nic moc dynamika
-v terenu pri rychlejsi jizde nestiha podvozek (pole, louky)
-v tezkem terenu praska ram
- relativne tezka
+blbuvzdorne
+pracant - voda v motoru neni problem, vylit a jet (vyzkouseno)
+motorka toho vydrzi strasne moc, moc kurvitek tam neni
konkretne u teto se mi zda cena ponekud vysoka, takze pokud nemas tolik penez, tak se koukni po starsich rocnicich, technicke rozdily mezi nimi vice mene nejsou, zaklad je porad stejny
Praska ram???
Porad je o dost lehci nez konkurence (KLR 650, XT 660 R)
1 reakcí na tento příspěvek Prejit ze silnice na enduro?
KubaLC8 píše: za tech nekolik let co jezdim, jsem potkal tyhle znacky 2x. Asi zalezi kde jezdite.
...značky jsem až tak úplně nemyslel,...ale dnes je vše něčí a vždy musí být člověk ve střehu, kdy na tebe kde někdo vyběne, že jedeš, nebo jezdíš po jeho pozemku. Není to samozřejmě tak drastický,...ale to víš, já pamatuju dobu, kdy jsme si s bráchou lítali ještě za totáče na půllitrových soutěžáckých Jawkách co jsme měli od Svazarmu kde se nám zachtělo a nikdo si tě jaktěživ nevšiml. ....zlatý komunisti.