1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kolik km je na moto moc??
om tratim za tri sezony 100 tis kc a zajemcu bylo dost kdyz nekdo kouka na najete km je fakt lepsi koupit nove moto..
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kolik km je na moto moc??
GeorgePanek píše: SirIndy> kouslo se to na klice a to v rychlosti 120..takze je to na hadry motor jsem nechal delat tedy vrsek hlavy vent.atd oprava prez 30 tis a ted po 5 tis km odesel spodek bylo to nacaty takze tenhle motor je kaput a musim dat jinej jinak oleje bylo dost a je pravda ze jsem doleval kazdych tis km tak 0.7 litru oleje
Klika a ojnice = spodek ne? S tim prece museli taky neco delat potom co se to kouslo. A co se teda stalo ted po tech 5000? A jestli to zralo az takhle hodne tak musel bejt ten motor spatne zajetej. Ale celkove v tomhle ohledu Rakusaci moc neexcelujou, kupodivu maj vice spolecneho s Italii nez s Nemeckem...
GeorgePanek píše: Martin.z.brna> no spousta lidi by mela chapat ze motorka je konicek co neco stoji nenavidim staceni km je to cisty podvod. Ja prodaval svoji kawu mela najeto 55 tisic a holt jsem musel pocitat s tim ze na t
om tratim za tri sezony 100 tis kc a zajemcu bylo dost kdyz nekdo kouka na najete km je fakt lepsi koupit nove moto..
Nerikej si 100 tisic za tri sezony ale "necele dve koruny na najetej kilak". U vetsiny ojetin to nebude o moc lepsi, kdyz koupis blbe tak daleko horsi...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kolik km je na moto moc??
Sema píše: Ušetřils mi hledání, zrovna tohoto maníka jsem tu chtěl vystavit Myslím, že je někde na webu fotka s tachem už na 450000 mílích.
Na AdvRider je o tom cca 10 stránková diskuse...
Např. u BMW R 1100 GS (ročník 1998, tedy už ten poslení nejvychytanější model) zdokumentován nájezd 471.383 mil, tedy cca 760 tisíc km.
BMW R 1100 GS, ročník 98'
Dovi píše:
Na AdvRider je o tom cca 10 stránková diskuse...
Např. u BMW R 1100 GS (ročník 1998, tedy už ten poslení nejvychytanější model) zdokumentován nájezd 471.383 mil, tedy cca 760 tisíc km.
BMW R 1100 GS, ročník 98'
To vychazi pres 50000km za rok Bych to cekal spis na rocniku 94, 95...
9 let stara moto s 13000km, vymenenejma kotoucema a retezovkou
..prostě jsou různé okolnosti a podmínky kdo a kolik km najede!
..a je to spíš štěstí,než nějaké zpochybňování,když někdo koupí moto s málo km od někoho kdo skutečně málo jezdí!
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kolik km je na moto moc??
molex píše:
BMW R 1100 GS tohle mělo přes 400 000mil tady zhruba 640 000km bez závažnějších závad....
na takový hovna múže skočit jen někdo kdo neví proč se to hejbe,a nebo je tam motor ze scanie
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kolik km je na moto moc??
Tvůj velmi inteligentní příspěvek nic neříká, jen bez jediného argumentu, pomlouvá ať už majitele, mě, nebo tu motorku samotnou...
Příště používej mozek, než něco napíšeš, tak si napočítej do deseti (pokud ti to tvoje mozková kapacita umožňuje) zamysli se, zda máš něco k věci k tématu a pak ideálně vlákno opusť...
Naposledy editováno 18.09.2011 14:26:13
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kolik km je na moto moc??
Naposledy editováno 18.09.2011 15:47:05
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kolik km je na moto moc??
Takže ty motory ve zkratce jsou dosti koncepčně blízké motorům automobilovým, tudíž je u nich možno dosáhnout životnosti podobné u aut. Evidentně jste nikdy BMW s boxerem neviděl a neměl tu čest se na něm svést atd... Prosím zdržte se tedy podobných nesmyslných příspěvků, když vůbec nemáte ponětí o tom o čem mluvíte...
P.S. k těm rozvodům jeden člen na BMW fóru už začal být trochu nesvůj když měl najeto přes 200 000km tak kontaktoval právě autorizovaný servis BMW s tímto dotazem a tam mu bylo řečeno, že ten rozvoďák je navržen na životnost motoru, a že musí vydržet hodně přes 500 000km.
Naposledy editováno 18.09.2011 16:06:16
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kolik km je na moto moc??
molex píše: VlaHa> pane inteligente, pokud byste něco o těch motorek BMW věděl tak tu neplácáte takové nesmysly. Boxery BMW mají objem lehce nad litr (1100-1200ccm) na dva válce tedy zhruba lehce přes půl litru na válec (což odpovídá celkem automobilovým motorům > 4 válce zhruba 2 litry). Také výkon není nějak extra vysoký a pohybuje se u starších modelů zhruba kolem 80koní až po dnešní modely zhruba 110koní. Což opět odpovídá litrovému výkonu automobilových motorů. Dále ty motory jsou poměrně pomaloběžné ve srovnání s motorkami... červené začíná většinou pod 8 000ot./min (obdobně jako u výkonnějších benzínových motorů u aut). Mají suchou spojku jako auta, a mají převodovku ve vlastní olejové lázni (též jako auta).
Takže ty motory ve zkratce jsou dosti koncepčně blízké motorům automobilovým, tudíž je u nich možno dosáhnout životnosti podobné u aut. Evidentně jste nikdy BMW s boxerem neviděl a neměl tu čest se na něm svést atd... Prosím zdržte se tedy podobných nesmyslných příspěvků, když vůbec nemáte ponětí o tom o čem mluvíte...
Navic drtiva vetsina majitelu tehle motorek na tom bude jezdit na pohodu, bez nejakeho toceni do cervenyho, zvedani na zadni, paleni gum a razeni bez spojky...
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kolik km je na moto moc??
ps,to vykání si nech vod cesty,já už svůj názor na tebe mám,joudo
Naposledy editováno 18.09.2011 17:12:24
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kolik km je na moto moc??
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kolik km je na moto moc??
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kolik km je na moto moc??
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kolik km je na moto moc??
Naposledy editováno 18.09.2011 17:52:23
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kolik km je na moto moc??
VlaHa píše: takový popularizování miluju,tady se hází cifry jak u nákladákú který se ideálné pohybujou v otáčkách kde má motorka volnoběh,1300-1500 a proto jim není cizí najet milion a víc, i jízda na pohodu s gs je běžně kolem 5 tis.ot a u os .auta 2500,prostě zase polovic,určitě se pár vyjímek najde že vydrží víc,některý zas míň,tak že prúmněr bude prostě někde v polovině, životnosti auta,někerý auto žere olej ve 150ti a je rádo že se dožije 200 a jiný ten samej typ najede 400 a je ještě v poho,hodně taky ovlivní majitel,to je jasný,každej motor je individuální ale jestli někdo řekne že púl milionu musí vydržet rozvody,nebo motor,no tak to je chudák,a ještě větší ten co mu to žere.A nemluvím jen o bmw ale všeobecně.molexi,nic mi nevyvracej a žij si ve svejch bludech sám,já jen napsal jak to vydím já,a s tím nic neuděláš.čus
ps,to vykání si nech vod cesty,já už svůj názor na tebe mám,joudo
To VlaHa:
Doufám, že Ti nešlo hlavně o to, aby ses pohádal, ale aby ses něco dozvěděl a případně i něčím přínosným ostatním přispěl.
Tak bych Tě chtěl na úvod poprosit, abys zkusil s ostatními komunikovat klidně, bez emocí, a pokusil se diskutující neurážet, vždyť je to zbytečné a k ničemu dobrému to nikdy nevede. Díky už předem
Možná se Ti to bude zdát divný, ale já třeba se svým 1100 GS nejezdím po dálnici, a na pohodu jezdím tak mezi 80-90 km/h... A na pětku mi přitom motor točí mezi 2700 až 3000 ot/min, a můžeš mi věřit, že ten motor fakt nepodtáčím. Takže žádných Tvých 5 tisíc otáček - ale to jenom konstatuju a všimni si, že Tě neurážím.
A už ani nepamatuju, kdy bych naposledy jen tak z plezíru motor "zbytečně" vytočil ke 4 tisícům ot/min nebo víc - opravdu nemám tu potřebu. Při rozjezdu (při řazení 2-3-4-5) motor vytáčím tak asi k 3500-3700 ot/min.
Ano, občas, 1x až 2x za vyjížďku (typicky 100-300 km v tahu) motor vytočím k cca 5-6 tisícům, a chvilku (deset dvacet sekund) to tam nechám - ale to jenom abych "vyhnal pavouky z motoru", a kdyžtak využiju situace a motor preventivně občas vytočím při razantnějším předjíždění.
Druhá věc:
Ty boxery ze začátku (při zajíždění) mají větší spotřebu oleje, ale po záběhu to jde k nule. A je to velmi solidní a desetiletími evolučně vypiplaný vzducháč s většími vůlemi (větší rozptyl pracovních teplot než u vodníka), a ten záběh (alespoň u starých dobrých R 1100 a 1150 GS) trvá (trval) na dnešní poměry nezvykle dlouho - usazuje se to klidně až do najetých 40-80 tisíc km - podle toho, jak kdo za to tahá. I z tohoto je nepřímo vidět, na jakou asi životnost je to stavěné.
Za třetí:
Nemusíme chodit až do Ameriky a do Austrálie, odkud je pár takovýchto zdokumentovaných případů. Vezmi si třeba "našeho" cestovatele a světoběžníka Igora Brezovara s jeho R 1100 GS. Sice na ní zatím najel "jenom" něco přes 200 tisíc km (5x kolem Zeměkoule), ale když si poslechneš jeho vyprávění nebo si alespoň něco od něho přečteš a mrkneš se na fotky s tou jeho velmi přetíženou mašinou (odhaduju brutto váhu přes půl tuny včetně nabaleného jezdce a celé cestovní výbavy i mimo civilizaci), tak uznáš, že ten stroj dostával pěkný záhul a že ten boGSerácký motor něco vydrží.
Takže pro Tvůj klid - nikdo tady netvrdil a netvrdí, že ty nájezdy 400 a více tisíc mil jsou typické. Samozřejmě, že ne. Jsou to výjimky potvrzující pravidlo a de facto extrémy.
A samozřejmě, že se mezitím musí občas něco oservisovat a vyměnit, ale základ toho robustního baworáckého motoru - blok, válce, hlavy, klika, ložiska, ojnice a vačkové hřídele - tuto v motorkářské branži nezvykle velkou zátěž vydrží.
EDIT: oprava překlepů
Naposledy editováno 18.09.2011 19:21:55
Mám starý CB, mnohem točivější než BMW, k tomu sotva půllitr, kterému je potřeba občas naložit. Přesto má najeto přes 200 a většina dílů je původních. Přestože jsou původní písty i kroužky a ventily, kompresní tlaky to má pořád ještě 11 Atm, což je dobrá hodnota i pro nový motor tohoto typu. V tom motoru je měněnej jen rozvodovej řetez a volnoběžka startéru (oboje několikrát), pak ještě řetěz vyvažováků. Nebýt tam ty řetězy a nepovedená volnoběžka, mohl tenhle maloobjem najet těch 200 bez rozebrání.
BMW volnoběžku naštěstí nemá, má startér s vysouvacím pastorkem jako auto. Jaký pohon vačky má OHV BMW? Staré BMW s vačkou nad klikovkou měli ozubené soukolí, v celé motorce nebyl jediný řetěz. V Dněprech a Uralech je to tak naštěstí dodnes.