Abych dokončil tento horor, vrátili jsme se se synem zpět po projeté trase a až do večera jsme top-case hledali - marně. Takže honem domů a zablokovat platební karty. V tom se mobilem ozvala dívka z Čejče, že top-case našla a že je k vyzvednutí u ní doma. Tak mi spadl kámen ze srdce a jsem potěšen, že slušní lidé ještě žijí - v peněžence byla poměrně slušná hotovost v Kč a EUR. Tímto ještě jednou Lence z Čejče mnohokrát děkuji za nalezení a vrácení věcí.
Problematiku jsem konzultoval s odborníkem z materiálové zkušebny a ten potvrdil, že u plastů s rostoucí teplotou výrazně klesá tuhost a při vibraci či rázu při jízdě na nerovné silnici může dojít k takové krátkodobé deformaci, že západka zámku se může uvolnit (pozn.: celý mechanismus zámku + deska jsou z plastu).
Protože je motocykl ještě v záruce, tak celou věc řeším jako reklamaci, protože po pádu na silnici je top-case silně podřený a na spodní straně prasklý.
Tak jsem koupil tank-vak, teď mám alespoň příruční zavazadlo na očích. Hlavně všechny motorkáře varuji, aby si na top-case dávali pozor a raději v něm cenné věci nevozili, nemusíte mít takové štěstí jako já v případě ztráty za jízdy.
Dokončení story - tento týden (21. 9.) jsem si byl v Yamaze pro nový top-case, reklamace uznána, takže vše zdarma. Top-case teď jistí k desce 2 šrouby, takže to snad bude OK. Na rok se chystáme se synem (VN900) a dcerou (XJ6 D) na motorkach do Skandinávie, tak doufám, že vše bude fungovat a nebudu se zpět vracet na losovi ...
Naposledy editováno 24.09.2011 08:17:47
Naposledy editováno 30.08.2011 09:36:39
1 reakcí na tento příspěvek Top-case na FJR: za jízdy upadl !!!
1 reakcí na tento příspěvek Top-case na FJR: za jízdy upadl !!!
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/roll.png)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/01.gif)
ted mám plotnu s držákem od SW motech - sice plotna v plastu, ale pod ní je hliník plocha. Díky opakované návštěve Rumunska mohu garantovat, že to drží - popraskaly mi všechny sváry na SW motech držácích bočních kufrů, ustřihly se mi dva šrouby a neustále se mi povolovaly šrouby držící TopCase - ale TOP zustal na plotně.
Naposledy editováno 30.08.2011 10:32:12
To jen muj pribeh. Ale chci zduraznit, ze jsem ho pouzival asi 6 let necelych 100tis km a nikdy nic, samozrejme milionkrat po rozbitych cestach, hodnekrat nad 250km/h, casto prelozeny jeste se sportovni tezkou taskou na nem. Nikdy se nic nestalo a to bylo vedro i ke 40st v Italii behem brutalnich africkych veder v roce 2007. Takze to ze ti upadl zamceny je podle me rozhodne vyrobni vada nebo nekvalita obecne toho vyrobku a chtel bych penize zpet byt tebou.
1 reakcí na tento příspěvek Top-case na FJR: za jízdy upadl !!!
1 reakcí na tento příspěvek Top-case na FJR: za jízdy upadl !!!
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/cool.png)
ale pokud to bylo nějak víc nahřátý (to ale nemá podle mě moc vliv - muselo by to být dost přes 100°C), je možný, že se na nějakým velkým hrbolu ten kufr vycvaknul, a pak se západka vrátila do původní polohy - říká se tomu "tvarová paměť". Nicméně tohle snad za normálních podmínek nemůže nastat...
1 reakcí na tento příspěvek Top-case na FJR: za jízdy upadl !!!
1 reakcí na tento příspěvek Top-case na FJR: za jízdy upadl !!!
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/lol.png)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/big_smile.png)
baruš20 píše: Ty jo, to měl Dědek. docela štěstí- vždycky když jsem s ním jela a bolela mě prdel, stoupla jsem si do stupaček a krááásně se celou vahou opřela...moment, to jsem měla vlastně spíš štěstí já Moment to byla vlastně Suzukííí, tak nic
To jsi seděla vepředu nebo vzadu?
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/lol.png)
Takže podle mě pouze nějakej zmetek z výroby,jinak to není možný.
Bubrak ZX10R píše: FishX3: jak sem ted psal, tak mam original montazni sadu na ZX9R od Givi (ted samozrejme upravenou na ZX10R) a kufr byl Kappa 42l, ta plotna je plast a rozhodne bez problemu, takze v tom bych chybu asi nehledal
No mně u nonfanga kufr právě občas vyskočil protože propružil. ale byl to starý model kde místo kamene je trn, takže se to nedalo vyháknout a kufr zustal pootočenej na tom trnu.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Kotouče na FJR 1300 Yamaha FJR 1300 | FJRPEPA | 20 | 6.5.2024 v 21:29 Pedl |
Niečo so spojkou FJR 1300 - 2007 Yamaha FJR 1300 | Fitipaldi33 | 10 | 2.4.2024 v 20:58 Iceman111 |
Zaslepky usazení bočních kufru na F... Yamaha FJR 1300 | Wolf33 | 20 | 26.3.2024 v 18:02 Wolf33 |
Zapojení doplňkového ukazatele rych... [1, 2] Yamaha FJR 1300 | Wolf33 | 35 | 25.3.2024 v 13:30 assassin |
Ostrov Brač [1, 2] Yamaha FJR 1300 | tryk | 43 | 18.2.2024 v 10:27 Šroubovák |