Zakládám toto téma, abych se poučil od zkušenějších, něco o bezpečné jízdě. Historii fora jsem procházel bez valného úspěchu.
Zajímal by mne váš názor na několik věcí.
1) jak projíždět zatáčku
2) jak brzdit
3) jak předjíždět v provozu (ne v koloně)
4) jak poučit batůžka (ukaž koz. znám.... )
5) co dělat když vidím v zatáčce bordel (písek, štěrk, olej, rozmázlou kočku...)
6) jaký je bezpečný odstup od předemnou jedoucího auta
Díky za odpovědi. Něco už jsem najel, ale rád se dozvím další názory.
Tomáš.
Naposledy editováno 19.08.2011 10:29:45
2) jak brzdit
3) jak předjíždět v provozu (ne v koloně)
4) jak poučit batůžka (ukaž koz. znám.... )
5) co dělat když vidím v zatáčce bordel (písek, štěrk, olej, rozmázlou kočku...)
6) jaký je bezpečný odstup od předemnou jedoucího auta
Tak par typu co jsem se za posledni rok naucil- mam taky dvacu, taky 'chopper':
1)Radsi brzdit driv, nez pozde. Pokud zacnes mit pocit, ze ti to jako ujizdi a vypadavas ze ztacky, zmackni spojku Jo, a jeste edit- v zatace se neradi
2)Ja vetsinou brzdim motorem- podradit, vrknou, pomalejc pustit spojku- dobrzduju predni brzdou. Bacha na mokrou silnici, mas vzadu teziste, predni kolo se lehce dostane do smyku.
3)Chce to dlouhou rovinku Me se osvedcilo nechat odstup, podradit plnej plyn, rozjed se a az pak vyjizdet z pruhu
4)Nedavat nohy ze stupacek NIKDY, a co nejpevnejc se chytnout tebe (kvuli naklonum)
5)Pred zatackou hodne pribrzdit, jinak plati to co s ujizdenim, kdyzje pozdej, tak radsi volnobeh a HLAVNE nebrzdit predni.
6) tak abys vedel, z kdyz to zaslapne, tak to ubrzdis
Naposledy editováno 19.08.2011 20:05:44
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bezpečná jízda.
DMRS píše: Zkusil sis, jak dlouhou brzdnou dráhu máš při intenzivním brzdění jen přední brzdou a jakou s oběma, když na to jdeš s citem a nehamstneš na to naplno, tak aby se ti kola zablokovala? V krizových situacích potřebuješ zastavit co nejdřív a zadní brzda ti ubere nějakej ten metr brzdné dráhy. Kdyby zadní brzda nebyla potřeba, proč by jí tam výrobce vůbec dával?
Párkrát už jsem na 916 takto "krizově" brzdil a při použití zadní brzdy to vždy skončilo tím, že mi zadní kolo několik desítek metrů "klouzalo" po silnici s prakticky nulovou přilnavostí... Jestli mi to ale nějakých pár metrů brzdné dráhy ubralo, to skutečně netuším... A odpověď na tvou otázku "proč?" - tak to vážně nevím , ale pravdou je, že Ducati má zadní brzdu většinou o dost silnější než ostatní sportovní stroje... Stejně ji tam ale moc nepoužívám...
Naposledy editováno 19.08.2011 20:04:51
nigga píše: 1) jak projíždět zatáčku
Co nejrychlejš
2) jak brzdit
Nebrzdi
3) jak předjíždět v provozu (ne v koloně)
všude i kdyby tam byla zed
4) jak poučit batůžka (ukaž koz. znám.... )
at ti ho honí za jízdy.
5) co dělat když vidím v zatáčce bordel (písek, štěrk, olej, rozmázlou kočku...)
Při písku pořádně na něj vjet a zamáčknout přední, štěrk to samí , olej, klopit to co nejvíc , rozmázlou kočku přejet.
6) jaký je bezpečný odstup od předemnou jedoucího auta
Zde ti to pán vysvětlí hned na začátku
Jasně tento extrem je taky nazor . Dík
Vladyka píše: Takže jezdi,jezdit a jezdit...jinak se to nenaučíš a žádná škola bezpečné jízdy Ti nepomůže.A když tak jen coby teorie.
Nemusíte souhlasit...je to jen můj názor a sposty km na mašině.Všem přeji aby vždy dojeli do cíle bezpečně!!!Čauky.Motodědek vladyka.
No jasně že jezdit jezdit jezdit, jenže když bude jezdit s klasickými zlozvyky a nikdo mu na kurzu bezpečné jízdy neřekne co a jak a pod dohledem učitele si to nezkusí tak se sice vyjezdí, ale mnohdy právě se špatnými návyky... Nechci se dohadovat, tvůj názor beru, ale troufám si tvrdit že téměř všichni kteří nějaký ten kurz bezpečné jízdy absolvovali by rozhodně neřekli že to bylo k ničemu...
-pár pravidel, co říkám přísavkám před jízdou:
Neřídíš ty, řídím já.
Neklopíš ty, klopím já.
Nechrápej tam vzadu.
Když bude problém, zmáčkni mě na stehně.
souhlasim,ale u me dodatek..neklopis ty-klopim ja,nahni se mi na opacnou stranu a trefim te loktem
podle me by batuzek mel aspon vedet,ze se ma drzet tvych zad,klopis-li masinu do leva,narovna se ti do prava,pak se to tahne kurna blbe..mam s tim spatnou zkusenost a batuzek dostal ceres...ze si ho pamatuje dodnes.
Kdyz ma strach,problem,cokoliv,i ja i me..na rameno..zmenu smeru jizdy na nohu..nejak to mam zabehle,naucene,jedine co nepouzivam,je pozdrav nohou..
jinak s tebou konkretne souhlasim ve vsem
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bezpečná jízda.
HornisGSX píše: nigga> věk a tvá blbost tě omlouvá... spíš bys měl poslouchat než radit pi...
Nechápeš ironii? . Sorry, ale zachvíli bude téma jak si sednout na motorku.. Vymýšlíte pí.. nic ti nepomůže než jezdit jezdit a ještě víc jezdit. Zkus si nekde na plácku kde nic nejezdí manipulaci s motorkou. Pak brzdy.. skoukni videa, ale stejně nejlepší je jezdit čim víc km, tim líp.1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bezpečná jízda.
DMC.motobiker píše: Párkrát už jsem na 916 takto "krizově" brzdil a při použití zadní brzdy to vždy skončilo tím, že mi zadní kolo několik desítek metrů "klouzalo" po silnici s prakticky nulovou přilnavostí... Jestli mi to ale nějakých pár metrů brzdné dráhy ubralo, to skutečně netuším... A odpověď na tvou otázku "proč?" - tak to vážně nevím , ale pravdou je, že Ducati má zadní brzdu většinou o dost silnější než ostatní sportovní stroje... Stejně ji tam ale moc nepoužívám...
U svého CBF nemám problém používat v případě nutnosti obě brzdy , ale rád jsem se dozvěděl něco nového a po přečtení reakcí na téma brzdění tedy upřesňuji poznatek:
S ohledem na polohu těžiště sporty brzdí více předkem, cesťáky oběma, choppery více zadkem.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bezpečná jízda.
DMRS píše: S ohledem na polohu těžiště sporty brzdí více předkem, cesťáky oběma, choppery více zadkem.
A Jawky protikopcem a podrážkama
Enthropy píše: A Jawky protikopcem a podrážkama
No když si vezmu, že jediná brzda co na Jawě aspoň trochu brzdí je ta zadní , která je ale ještě k tomu na bowdenu , tak jízda na třiapůlce je docela adrenalin... I když v té době, když jsem na 350 jezdil, mi to zase tak strašné nepřišlo...
Každopádně je to mašina pro drsný hochy co neznají strach!
Tohle si klidně nacvič tak, že když jedeš rovně můžeš krátce i na štěrku přebrzdit do smyku, tak že ji hned pustíš a v pohodě. Jen musíš jet rovně a být rychlý, takže já když zjistím bordel v zatáčce, tak co jde tak brzdím rovně přední i zadní, pak v malé rychlosti to trochu naklopím. Vždy to vyšlo. Vyzkoušej si třeba na letišti, že krátkodobě jde i přední kolo přebrzdit, ale musíš jet rovně a hned pustit brzdu. V provozu v krizovce ji hned zase musíš třeba zmáčknout, ale to si natrénuješ.
U čopra má zadní brzda velkej význam - je těžkej, má dlouhej rozvor, nízký těžiště, váha rozložená rovnoměrně na předek i zadek a předek většinou nebrzdí úplně nejlíp. SS je úplně jiná kategorie, ale u čopra stěží odlehčíš zadek natolik, aby zadní brzda ztratila účinek - spíš naopak pozor na její zablokování, takže s citem.
Za autem je dobrý je s takovým odstupem, aby ses stih vyhnout i dírám na silnici, jet pokud možno stranou, buď vpravo, nebo vlevo - podle situace - abys viděl pokud možno i před to auto a když je průser a vidiš, že to k tomu autu nedobrzdíš, tak to poslat mezi auto a krajnici (pokud tam nejsou svodidla - jasně, že?) - dost často se tam v pohodě vejdeš a získáš pár metrů k brždění navíc.
Naposledy editováno 20.08.2011 08:09:30
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bezpečná jízda.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bezpečná jízda.
Enthropy píše: A Jawky protikopcem a podrážkama
tak na te moji byvale jawince by jsi si krasne vybrousil tetovani na cumacku
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bezpečná jízda.
Tirrilca píše: tak na te moji byvale jawince by jsi si krasne vybrousil tetovani na cumacku
To víš, já mám kvalitní model s bubnama Takže brzdy znají polohy: Nic se neděje, lehce zvolňujeme, docela zpomalujeme, hryz
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bezpečná jízda.
Enthropy píše: To víš, já mám kvalitní model s bubnama Takže brzdy znají polohy: Nic se neděje, lehce zvolňujeme, docela zpomalujeme, hryz
co si pamatuju svojí jawasaki tak to byli polohy nic se neděje, stále se nic neděje a už je kurfa problém model s kotoučem...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bezpečná jízda.
HornisGSX píše: co si pamatuju svojí jawasaki tak to byli polohy nic se neděje, stále se nic neděje a už je kurfa problém model s kotoučem...
Tak tohle naštěstí neznám - krizovky probíhají vzadu stylem starý ABS (rychle přerušovanej smyk) a do toho vlažný ale znatelný přibržďování předního kola
Mr.Dreamer píše:
1) jak projíždět zatáčku
Dřív jsem to nedělal moc správně, ale teď se snažím hlavně mířit do cíle, zatáčet jakoby jedním tahem. Dříve se mi občas stalo, že jsem si blbě najel a během zatáčení se to už blbě koriguje. Takže, hlavně je cíl zatáčky, vzatáčce klidně, nepřidávat a hlavně nebrzdit, snažit se ideálně neměnit náklon, stejný poloměr zatáčení, nebát se náklonu. Pokud je to špatné, tak spojku a co nejvíce v klidu, žádné rychlé pohyby, vlnění, zmatkování...
V zatacce se musi pridavat co nejdriv. Trailbraking se taky klidne muze pouzivat..
Rikam mas tu 4. strany. Ale stejnak je lepsi precist si to v knizce kde to mas presne a ucelene. Ja to driv taky zkousel resit tyhle veci na foru. A pak uz jsem to vzdal...
Naposledy editováno 20.08.2011 09:51:18
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bezpečná jízda.
Enthropy píše: Tak tohle naštěstí neznám - krizovky probíhají vzadu stylem starý ABS (rychle přerušovanej smyk) a do toho vlažný ale znatelný přibržďování předního kola
..jj kam se hrabe elektronické ABS oproti tomu mechanickému jak máš pomalou nohu jseš mrtvej chlap
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bezpečná jízda.
NervI_ píše: HornisGSX> Ne že bych chtěl rypat, ale vyježděnost nepříchází s věkem, ale s najetými kilometry. Sica napsal uplnou sračku to je svatá pravda. A co ty víš třeba by ti to GSXO do te garáže vtlačil :DDD
s těma km máš svatou pravdu ale rozum přichází s věkem...
2 reakcí na tento příspěvek Bezpečná jízda.
1 reakcí na tento příspěvek Bezpečná jízda.
Jinak matyho motoškolu doporučuji
čydlo píše: Dal jsem si na naučení cestu po evropě, pyreneje, alpy, dálnice, městský provoz (andora,monaco), místa odlehlé kde 100km žádná benzinka, chvilku střelba, chvilku přesun, déšt, sníh, vedro.... a vrátil jsem se zocelený a vyježděný, něco jak 2 roky vojny ta tež ted mladým chybí
Jinak matyho motoškolu doporučuji
Tak to bych si taky nechal libit
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bezpečná jízda.
Malus-Animus píše: pán vyvede všechny zbloudilé duše z údolí temnot.
Cesty bozi jsou nevyspitatelne, nevime dne ani hodiny.