Zakládám toto téma, abych se poučil od zkušenějších, něco o bezpečné jízdě. Historii fora jsem procházel bez valného úspěchu.
Zajímal by mne váš názor na několik věcí.
1) jak projíždět zatáčku
2) jak brzdit
3) jak předjíždět v provozu (ne v koloně)
4) jak poučit batůžka (ukaž koz. znám.... )
5) co dělat když vidím v zatáčce bordel (písek, štěrk, olej, rozmázlou kočku...)
6) jaký je bezpečný odstup od předemnou jedoucího auta
Díky za odpovědi. Něco už jsem najel, ale rád se dozvím další názory.
Tomáš.
Naposledy editováno 19.08.2011 10:29:45
1 reakcí na tento příspěvek Bezpečná jízda.
Z těch keců co sem budou všichni psát budeš mít stejně kulový
2 reakcí na tento příspěvek Bezpečná jízda.
- v provozu nejlépe zatáčet až když do ni vidíš, tedy co nejdéle.
2) jak brzdit
- na SS stačí přední brzda, zadní jen jako pomocná
3) jak předjíždět v provozu (ne v koloně)
- co nejrychleji...
4) jak poučit batůžka (ukaž kozi znám.... )
- kdo tě vozí ten tě šu....
5) co dělat když vidím v zatáčce bordel (písek, štěrk, olej, rozmázlou kočku...)
- no já bych se tomu teda asi snažil vyhnout, ne..??
6) jaký je bezpečný odstup od předemnou jedoucího auta
- 4,635 m při rychlosti 66,4 km/h (ale dle vkusu každého soudruha..)
4 reakcí na tento příspěvek Bezpečná jízda.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bezpečná jízda.
Grifick píše: toto jen potvrzuje fakt že autoškoly sou na hovno! naučí tě jen prazáklad všeho.
Autoškola ještě z nikoho řidiče neudělala.Dá jen základy a zbytek se musíš naučit za pochodu..Neumím si představit,kolik hodin by k tomu bylo potřeba.. Ovšem i to je zcela individuální
Edit:Písmenka
Naposledy editováno 19.08.2011 09:26:58
1) jak projíždět zatáčku
2) jak brzdit
3) jak předjíždět v provozu (ne v koloně)
4) jak poučit batůžka (ukaž kozi znám.... )
5) co dělat když vidím v zatáčce bordel (písek, štěrk, olej, rozmázlou kočku...)
6) jaký je bezpečný odstup od předemnou jedoucího auta
1) Praxe ukázala, že po staru - tj. kolama šikmo dolů na silnici a ve svém pruhu - je to stále nejlepší
2) Máš-li kubaturu, motorem. Máš-li brzdy, brzdama. Selhal-li předchozí postup podrážky a modli se. Techniku si natrénuj - pokud nemáš ABS tak nejdřív brzdi míň, postupně přidávej, je to bezpečnější varianta jak přebrzdit a vzít přistávací dráhu čumáčkem.
3) Najet si doleva abys viděl kolik máš místa, přesvědčit se, že tam není nikde jakákoliv odbočka nebo cokoliv kam se dá uhnout abys nebyl sestřelen, ohulit co to jde a co nejrychleji zmizet. Odhad kam se vlezeš, jak dlouho to bude trvat atd. si musíš vypěstovat, nejdřív se vejdeš jen na rovince na místě, kde předjedou i dodávky, po nějaké době ukličkuješ v pohodě medi okolním provozem. Preferovaný způsob zleva. Pokud někdo moc zavazí tak zprava.
V koloně kde je volno zleva, pokud jsou to dva pruhy co se někam sbíhají tak raději vedle uplně bokem - třeba v odstavném, ale hlavně ne skrz - pokud pojedeš středem kolony kuř že to tam nakouří někdo, kdo zrovna chce jet z jednoho pruhu který stojí do druhého, který též stojí, případně se už řadí kilometr před překážkou.
4) Mašina je pro jednoho... nejdřív se nauč jezdit sám
5) Nepanikařit a zvolnými pohyby se vyhnout. Pokud moc změníš styl jízdy - brzdy či náklon či prudké vychílení - spíš to podjede. V malém náklonu se nestane vůbec nic. Obecně když vidíš překážku tak brzdi co to půjde a nakonec vše povol, jen se odlehči v sedle a nedělej nic - přeskočit je pořád lepší jak hrkat se zabržděným kolem
6) Asi tak na autobus a dva - zvykni si, že to kurwa jede, ale nezatáčí a nebrzdí
A vůbec - srat na net, jezdit, jezdit, jezdit
1 reakcí na tento příspěvek Bezpečná jízda.
Ja byl v Koline u Matyho a naprosta spokojenost a tech par korun je nic v porovnani se zborenou motko nebo nedejboze pochroumanym zdravim
3 reakcí na tento příspěvek Bezpečná jízda.
1) jak projíždět zatáčku
-razím heslo, pomalu do ní, rychle z ní ven
2) jak brzdit
-brzdím v pořadí: motorem, přední, dlouho nic, zadní
3) jak předjíždět v provozu (ne v koloně)
-blinkr, čučka do zrcátka, čučka co jede oproti, podřadit, jedu, jedu, řadím vejš, jedu jedu, blinkr, čučka do zrcátka, jedu dál
4) jak poučit batůžka (ukaž kozy znám.... )
-pár pravidel, co říkám přísavkám před jízdou:
Neřídíš ty, řídím já.
Neklopíš ty, klopím já.
Nechrápej tam vzadu.
Když bude problém, zmáčkni mě na stehně.
5) co dělat když vidím v zatáčce bordel (písek, štěrk, olej, rozmázlou kočku...)
-nezmatkuju, podřadím, brzdím minimálně, co jde, to přejedu
6) jaký je bezpečný odstup od předemnou jedoucího auta
-závisí na stavu vozovky, počasí, ale obecně si držím odstup na dýlku auta, který mám před sebou
ed.: dovolila jsem si opravit tu hrubajznu...měkký kozi fakt né
Naposledy editováno 19.08.2011 09:52:15
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bezpečná jízda.
baruš20 píše: ed.: dovolila jsem si opravit tu hrubajznu...měkký kozi fakt né
Kozy jsou ale vždy měkkoučké, tak s měkkým
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bezpečná jízda.
dj_hroch píše: Kozy jsou ale vždy měkkoučké, tak s měkkým
Kozy že jsou měkoučký? No pokud je ti šedesát a máš je po kolena, tak jo Jinak jsou pevný a tvrdý
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bezpečná jízda.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bezpečná jízda.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bezpečná jízda.
baruš20 píše: Jak to dělám já:
1) jak projíždět zatáčku
-razím heslo, pomalu do ní, rychle z ní ven
2) jak brzdit
-brzdím v pořadí: motorem, přední, dlouho nic, zadní
3) jak předjíždět v provozu (ne v koloně)
-blinkr, čučka do zrcátka, čučka co jede oproti, podřadit, jedu, jedu, řadím vejš, jedu jedu, blinkr, čučka do zrcátka, jedu dál
4) jak poučit batůžka (ukaž kozy znám.... )
-pár pravidel, co říkám přísavkám před jízdou:
Neřídíš ty, řídím já.
Neklopíš ty, klopím já.
Nechrápej tam vzadu.
Když bude problém, zmáčkni mě na stehně.
5) co dělat když vidím v zatáčce bordel (písek, štěrk, olej, rozmázlou kočku...)
-nezmatkuju, podřadím, brzdím minimálně, co jde, to přejedu
6) jaký je bezpečný odstup od předemnou jedoucího auta
-závisí na stavu vozovky, počasí, ale obecně si držím odstup na dýlku auta, který mám před sebou
ed.: dovolila jsem si opravit tu hrubajznu...měkký kozi fakt né
3) Nejdřív podívat, pak blikat - míň to děsí ostatní šoféry.
4) Doplnil bych: - pracky na zem nepatří, dokud neřeknu
- neklofat do přilby
- nekopat do paty
- ukázat, kde je lékárnička a jak se k ní dostat. Třeba bude po vyklopení narozdíl ode mě při vědomí.
5) To podřazení mi tam nesedí - na kluzkým mi mnohem líp funguje převod, při kterým mám co nejmenší otáčky, aniž by to ještě kopalo - líp se dávkuje výkon. (Zkoušeno bohatě na sněhu)
6) Pokud nejezdíš 30, tak je to kurva málo.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bezpečná jízda.
baruš20 píše: dj_hroch> Bo je to tím, na co jsem zvyklá u sebe Víc než "céčka" na omak neznám
A to je ten problém Jsou buď měkoučký, nebo malý Takže radši měkký kozi, než žádný kozy
2 reakcí na tento příspěvek Bezpečná jízda.
1 reakcí na tento příspěvek Bezpečná jízda.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bezpečná jízda.
SVSkritek píše: O tom jsou cely knihy. Tak si nejakou porid
Dík, tohle je rychlejší a místo čtení knihy můžu jezdit, jezdit a jezdit .
HornisGSX píše: kurz bezpečné jízdy? co?? http://www.motorkar...l-13628.html [/quote]
Super, dík.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bezpečná jízda.
Enthropy píše: 3) Nejdřív podívat, pak blikat - míň to děsí ostatní šoféry.
4) Doplnil bych: - pracky na zem nepatří, dokud neřeknu
- neklofat do přilby
- nekopat do paty
- ukázat, kde je lékárnička a jak se k ní dostat. Třeba bude po vyklopení narozdíl ode mě při vědomí.
5) To podřazení mi tam nesedí - na kluzkým mi mnohem líp funguje převod, při kterým mám co nejmenší otáčky, aniž by to ještě kopalo - líp se dávkuje výkon. (Zkoušeno bohatě na sněhu)
6) Pokud nejezdíš 30, tak je to kurva málo.
Koukni hore: Jak to dělám já... tzn.- takhle jezdím já.
A co, že tam tobě něco nesedí, ještě mi to oboduj ty jo
5)Na sněhu nejezdím, když jedu do zatáčky, zpomaluju, když tam vidím štěrk a stejně potřebuju zpomalit, podřadím.
6) 30 nejezdím, obecně se za autama moc nemrcasím, když nemusím a o tom, co je málo a moc se dá diskutovat.
Neříkám, že mám patent na jízdu, nikomu nenutím, aby podle toho jezdil