Téma: rozhovor s ředitelem dopravní policie z motohousu
 
4.8.2011 v 16:14
Leoš Tržil - ředitel dopravní policie
22. listopadu 2010 v 10:45
Autor: Karel Táborský
Fotografie: Jan Karásek, Vladimír Rejda

Velikost textu: Leoš Tržil mluví o motorkářích rozumně a vstřícně. Až budete číst následující rozhovor, možná v něm najdete řadů návrhů, které vám po prvním přečtení vyrazí dech – ovšem jen do chvíle, než se nad tím trošičku zamyslíte ...



Takže nejdřív uveďme téma. Domluvili jsme si rozhovor s Leošem Tržilem na prezidiu v Praze a chtěli jsme vědět jediné: „Jaký je v reálu skutečný náhled policistů na nás, na motorkáře?“ Že z toho bylo nakonec skoro dvouhodinové povídání, to je jen dobře − svědčí to totiž o faktu, že tady neberou lidi na motorkách jen jako potenciální problém.

Motorkáři jsou určitě riziková skupina, a to hlavně při pohledu na následky jejich dopravních nehod. Není jich tolik, ale když někde havaruje motorka, bývá to většinou s vážným zraněním, nebo s nějakou komplikací. Proto se ptáme…

MH: Takže co motorkář – to potenciální sebevrah?

Tržil: Chyba, špatně, takhle to neberme. Je to jednoduché. Postavíte se někam do vesnice, projede devět motorek, a bude to úplně v pohodě. Každý, kdo stojí u silnice (tedy i kterýkoli policista), uvidí, že tady se jede s rozmyslem. A pak se tam přiřítí nějaký borec s rozeřvaným výfukem a v nepředpisové rychlosti. A najednou je pohoda těch devíti smazána − náhle je zaděláno na malér. O tom to je, nikdo se na motorkáře nekouká paušálně špatně, je to o zdravém rozumu.

MH: Ale stejně se nemohu zbavit pocitu, že na českých silnicích se na motorky kouká s despektem.

Tržil: To je dáno tím, že tady spousta účastníků dopravního provozu nemá vlastní zkušenost s motorkou a neví, co to obnáší jet na dvou kolech. Navíc za posledních 20 let narostla hustota provozu a existuje stále obrovská skupina řidičů, kteří se v takové hustotě ještě nenaučili pohybovat.

MH: Myslíte, že je to problém, když se na nějakou skupinu kouká jakoby paušálně?

Tržil: Bohužel, a je to jeden z nešvarů, které by bylo potřeba vymýtit. Vymezovat se automaticky vůči nějaké skupině všeobecně, to totiž zcela bezdůvodně přivádí do provozu jen nervozitu a komplikace. Ten nenávidí kamioňáky, tamten motorkáře – pak si navzájem něco provedou (stačí nepustit se z pruhu do pruhu), nastane oplácení a vše se kupí. Zbytečně...

Ne, tohle si řekněme jasně. Nějaký paušální pohled policie, jak zaznělo na úvod, na motorkáře neexistuje. Naopak, snažíme se ke všem přistupovat opravdu individuálně. Důkazem těchto mých slov je například výběr našich policistů do motohlídek, právě tam se snažíme dosazovat lidi, kteří mají k motorkám vztah a dokážou řešit věci citlivě, s odkazem na znalost problematiky.

MH: Můžu se například zeptat, jestli už existuje nějaká zpětná vazba, dokázali policisté na motorkách již pojmenovat nějaký opravdu zásadní problém nás, motorkářů?

Tržil: Velikánský problém podle našich posledních analýz je, že motorkáři vlastně neumějí moc dobře jezdit. Opravdu, vidím to v těch všelijakých motoškolách, vychází mi to z průzkumů o nehodách. Znát opravdové vlastnosti brzd, umět stroj ovládnout, dokázat správně zareagovat na krizovou situaci. Tohle je podle mě problém takřka číslo jedna – rodící se už i kvůli tomu, že je nedostatečná výuka v autoškolách.

MH: Myslíte, že by to změnil přístup k nováčkům v autoškole? O tom nejsem úplně přesvědčen.

Tržil: To by musela být změna opravdu radikální. Místo popojíždění na motorce s dvěma řidítky udělat autoškoly tak, aby se nejdřív jezdilo někde na uzavřeném plácku a tam aby si zájemce o řidičák dokonale zažil chování stroje. A klidně si tohle dokážu představit i ve spolupráci s autodromy (včetně těch menších) nebo s polygony v republice. Tahle část přípravy pro motorkáře by se měla dít skutečně důkladně.

MH: To mi maličko vyráží dech. Je vám třeba jasné, jak by potom bylo získání takového řidičáku drahé?

Tržil: Určitě, prodražilo by se to. Ale oproti tomu, když se podíváte na statistiku nehod a na to, jak velké procento těchto řidičů je čerstvými držiteli řidičského oprávnění (do dvou let), pak si myslím, že by to mělo svůj smysl. Stejně tak si dokážu reálně představit nějaké besedy, školení, které by bylo i pro už jezdící motorkáře jednou za čas povinné a možná nejenom pro motorkáře.

MH: Uff, tak to už vůbec nevím, jak to myslíte...

Tržil: Jednoduše. Celé ježdění na motorce v dopravním provozu je z převážné většiny o zkušenostech. Předvídání, odhad, vyhodnocení situace. Tady je „dobrá rada nad zlato“, v tom staré přísloví nelže.

Proč tedy neudělat nějaké formy seminářů, kde by přednášeli skutečně znalí a zkušení jezdci, kteří by dovedli varovat před nebezpečím, které čeká na motorkáře v provozu. Bez problémů si to dovedu představit jako podmínku spojenou s pravidelnou výměnou řidičských průkazů – pokud chceš řidičák, prodělej školení.

MH: Tedy, vy mi dáváte. Tohle jsou úvahy trochu za hranicí mé představivosti. Pro pořádek, to myslíte nováčky s čerstvým řidičákem, anebo by takový kurz měl být pro všechny motorkáře?

Tržil: Mohlo by to být automatickou podmínkou pro získání řidičského oprávnění základní úrovně, ale i každé další vyšší kubatury. Pro zbývající motorkáře pak jednou za čas povinnost, pokud by si chtěli řidičák na velkou motorku udržet.

Ale samozřejmě, je to zatím jen takový nápad, na kterém chci ukázat, že o něčem na téhle bázi přemýšlíme. Musela by se nastavit pravidla, jak často na takové školení (řidiči-profesionálové ho mají pravidelně), a muselo by se vše dořešit legislativně. Je celá řada řidičů, kteří mají řidičský průkaz řadu let, dnes ani neví, co je pravidlo zipu, jak se má jezdit v obytné zóně…


MH: Hmmm. Praktické zkušenosti, to je opravdu to nejdůležitější, s čím můžete na silnici vyrazit. O to víc, když si představíte, jak moc je motorkář zranitelný... Jenže já už vidím zástupy těch, kteří ohrnují nad jakoukoli formou poučování nos, včetně školení.

Tržil: Všechno je to o lidech. Takové školení by nesmělo probíhat tím stylem, že se posadíte někde do učebny, tam vám pustí video, vy si u toho vyluštíte křížovku, podepíšete prezentaci a v míru se rozejdete. Ne, to by museli vést zkušení a znalí motorkáři, lidé, kteří by dokázali poradit. Takže víc než jako školení by to mělo mít formu diskuzí, kde by se hovořilo o jasných situacích.

MH: Shrnu-li to, mělo by být podle vás získání (a udržení si) řidičáku na motorku daleko složitější?

Tržil: Ne složitější, ale náročnější.

MH: Pojďte mě ještě něčím překvapit. Chtěl jsem se třeba bavit o policistech zašitých s radarem na každé třicítce ve městě… Kde vůbec vzniká takovéhle nesmyslné značení a proč třeba zrovna na takových úsecích tak rádi vybíráte?

Tržil: Tohle je hodně o správci komunikace a silničním správním orgánu − dnes není stanovisko policie v oblasti dopravního značení závazné. Abych to vysvětlil. Tady se desítky let stavěly široké prospekty a předimenzované městské komunikace. A je prokázáno, že široký prostor zcela automaticky navozuje v podvědomí řidiče pocit bezpečí, takže jede zcela bez příčiny rychleji, aniž by si to uvědomil.

Takže tohle není vůbec o policistech, ti mohou takové místo jen jednou za čas zkontrolovat, ale není to řešení. To by muselo nastat právě ze strany správy komunikací, oni by měli podobná místa opticky zúžit, udělat zábrany, užší jízdní pruhy, někde přejezdové prahy. Zkrátka takové zajištění komunikace, které by řidiči samo o sobě nedovolilo jet rychle a nenásilnou formou by usměrňovalo chování řidiče.

A až by se taková opatření podařila, vymizí dopravní policisté s radarem z ulic – budou tam zbyteční, budou se zabývat jinými situacemi v provozu.

MH: Což je ale úkol, podle mě, taky hodně „na dlouhou trať“.

Tržil: To je pravda, a já také netvrdím, že to bude hned. Ale uvádím to tady jako řešení. Ono takových problémů, týkajících se správy komunikací, by se našlo daleko víc.

Co třeba přichází v poslední době do úvahy jako veliký problém, to je stav menších a vedlejších silnic. Obyčejná kvalita asfaltu, povrch jako takový. Ten se po nějakém čase začne opotřebovávat a problém pro motorkáře (třeba v docela obyčejné přehledné zatáčce) je najednou na světě. Prostě to náhle začne za mokra více klouzat…

A to žádná dopravní značka, anebo policista s radarem nezachrání. Podobná místa by se měla podchytit a opravit. Zdrsnit povrch, nebo zas nějak uměle zpomalit.

MH: Je pravda, že silnice jsou často v hodně šíleném stavu.

Tržil: Bohužel, ale to už je celé jen o penězích. A to nebudeme rozebírat. Já chtěl jen ukázat, že policie není o represích, že přemýšlíme nad tím, jak to celé dělat líp, jak zvýšit bezpečnost všech účastníků silničního provozu. To samozřejmě není jen o motorkářích.

MH: A je tedy něco, co by se konkrétně týkalo nás, na co se třeba připravit do příští sezony – myslím třeba nějaké celoplošné akce typu „Kryštof“ nebo třeba nějaké jiné novinky?

Tržil: Znovu opakuju, tohle vůbec není o represích a akce typu Kryštof jsou minulostí. Policie musí být vidět a pracovat, protože by jinak na silnicích byla džungle, to je snad každému jasné. Ale není to naše celoroční priorita.

Víte, co bychom třeba hrozně uvítali my? V poslední době se tady snažíme vymyslet nějaký systém zpětné vazby, něco, co by přinesli motorkáři jako takoví, a my to mohli zavést jako chytré řešení do dopravy. Cokoli, co by pomohlo.

MH: Přiznám se, že nerozumím.

Tržil: Jednoduchý příklad. Hodně často slýcháme, že celodenním svícením přišli motorkáři o „viditelnost“, že se mezi svítícími auty ztratí, řidiči je nevnímají. Lámali jsme si nad tím hlavy, co s tím. Jednoho motorkáře napadlo, že by třeba přední světla motorek mohla mít žluté žárovky. Nebyl by z toho předpis, ale doporučení, a řidiči aut by ve zpětném zrcátku jasně poznali, že je to motorka, co jede za nimi, nebo po hlavní…

Podobnou dobrou radou je žlutá reflexní vesta, nebo odrazové doplňky na oblečení. Cokoli, co vychází z každodenních zkušeností motorkářů a pomohlo by to ostatním. Je to věc diskuze a hledání řešení.

MH: Myslím, že by to nemusel být problém. S tím bychom mohli pomoci. Pokud opravdu stojíte o takovou zpětnou vazbu, vyzveme čtenáře, aby se vyjádřili. Nejlepší podněty bychom vám potom předali a vy uvidíte, jestli by to mělo nějaký reálný přínos.

Tržil: Já myslím, že ano. Zkusme to.

MH: A tím bychom asi mohli dnešní povídání prozatím ukončit. Myslím, že pár věcí čtenářům došlo, mně osobně se nejvíc líbila ta pasáž o zbytečně širokých silnicích (uvědomil jsem si totiž, že venku to mnohde opravdu tak funguje)…

A tak se budu těšit, že nám přijdou nějaké dobré nápady a já vám je budu moct předat. Pak snad nebude ten čas, co jsme tady spolu strávili, zbytečný.

Tržil: Já taky děkuju. A budu se těšit :o)

Napiš svůj nápad

Toto je vskutku unikátní nabídka, přímá zpětná vazba na nejvyšší policejní špičky. Takže přestaňte nadávat pod vousy a napište svůj názor všem a nahlas.

Bereme jakýkoli nápad, který by pomohl zvýšit bezpečnost (a nejen motorkářů) v dopravním provozu. Jako příklad si vezměte v textu zmiňovanou žlutou žárovku pro motorky, ale nepochybujeme, že vás napadnou i další nápaditá zlepšení.

Nejde o změny zákonů, o žádný bič, který bychom si sami na sebe upletli. Ne, chceme nápady, podněty, návody na řešení. Tohle je ideální okamžik, kdy můžeme pomoct sami sobě. Stačí se jen na chvilku zamyslet a napsat na e-mail honza@motohouse.cz. My už se postaráme o předání.




Napadlo mě že by se tu mohlo zkusit posbírat pár rad a nápadů, případně se něco více dozvědět.

Teď do mě, co vy na to.
Předchozí
1 2 3
Následující

1 reakcí na tento příspěvek rozhovor s ředitelem dopravní policie z motohousu

4.8.2011 v 16:20 | Nahoru | #1
z ceho to je?

rozhovor s ředitelem dopravní policie z motohousu

4.8.2011 v 16:32 | Nahoru | #2
Tržil: Velikánský problém podle našich posledních analýz je, že motorkáři vlastně neumějí moc dobře jezdit. Opravdu, vidím to v těch všelijakých motoškolách, vychází mi to z průzkumů o nehodách. Znát opravdové vlastnosti brzd, umět stroj ovládnout, dokázat správně zareagovat na krizovou situaci. Tohle je podle mě problém takřka číslo jedna – rodící se už i kvůli tomu, že je nedostatečná výuka v autoškolách.



Jinak vcelku souhlasím ale docela mě sere že jsou furt nějaký žvásty o bezpečnosti a přitom máme silnice se štěrkem kdy je bezpečnost nulová.

rozhovor s ředitelem dopravní policie z motohousu

4.8.2011 v 16:41 | Nahoru | #3
Tohle vyřeší jen povinnost všech držitelů ŘP dělat při řidičáku i jízdy na motocyklu v provozu. Aby věděli jaké to je.
A rozhodně nedávat "malé A" automaticky s autem. Pak na to sedne kdekdo.

(reakce na) rozhovor s ředitelem dopravní policie z motohousu

4.8.2011 v 17:52 | Nahoru | #4
Cuba_GSXR> myslím, že je to z nějakého loňského motohousu.

rozhovor s ředitelem dopravní policie z motohousu

4.8.2011 v 18:04 | Nahoru | #5
shodou okolností byl v dnešním reflexu moc pěknej editorial, kterej shrnul moc pěkně společenskej názor na celou policii, k rozhovoru: Různý školení, jízdy na autodromech a podobně, to je zase vyslovená šikana za to, že mam koníček jinej než ostatní a jeví se to zvlášť absurdně ve srovnání s tím, že kamion můžu řídit od 18 let a motorku s neomezeným výkonem až od 20 respektive od 24 let a stejně jim je to furt málo. Žlutá žárovka, no to je kokotský řešení, zvlášť když 100 lety vývoje motorismu se přišlo na to, že žlutá je v noci naprd, ale rozumim, zase by si někdo namastil kapsu a kdo by vyjel do Rakouska, ten by za žlutou žárovku byl popotahovanej. Z měření na nesmyslnejch místech se hezky vykroutil, ale takový kecy jako že je moc široká cesta se špatně poslouchaj, když např v jižních Čechách je jedno z jejich oblíbenejch míst naprosto přehlednej přejezd na silnici mezi Budějcema a Pískem u Vodňan(to že je to nejmíń drncavý místo na celý silnici pominu). Pro neznalý místních poměrů, je to přejezd přehlednej, na rovným úseku cesty a hlavně na trati, která byla zrušená a uzavřená, takže tam nikdy žádnej vlak nepojede, takový sviňárny jako chytání tam kde je stavba v neděli večer a nikdo tam nestaví, nebo že sberou přenosný třicítky, daj to na čtyrproudovku a začnou chytat, nebo namátkovou buzeraci kontrolou talků v rezervách(když na každej benzínce je kompresor a spousta lidí si ho i vozí v autě) radši opomenu. O nezaujatosti policie dále hovoří hromady případů, kdy auto vyjíždějící z vedlejší nebo od benzínky a podobně zavinilo nehodu, ale potrestanej byl motocyklista, nebo známej případ cyklistickej závodníků v protisměru. Spíš bych uvítal, aby se starali celkově o bezpečnost provozu a ne pouze o vybírání a kasírování lidí, mam namysli např jak byli někdy před dvouma rokama hrozně nasraný, že málo vybíraj protože řidiči před hlídkama protijedoucí varujou a tak začli chytat i lidi co na druhý blikli. Třeba např. aby se něco dělalo se znečištěním vozovky ať už ze stavby, z pole či štěrkem od silničářů, zákony na to jsou a hovoří jasně, dále aby kvůli banální bouračce nebyla uzavřená silnice i 4 hodiny, proč v okolních státech, když se lidi vybouraj, je uklizeno a provoz v normálu do 10 minut od příjezdu policie a hasičů. Ať hlídaj plynulost provozu aby se nikdo nesral na státovce 60, protože ten vytváří opravdu nebezpečný situace, ať hlídaj správnej styl jízdy, to znamená, např nepředjíždim, neseru se do levýho pruhu, nebo při zahejbání se má brzdit v odbočovacím pruhu, ten je právě k tomu a ne aby lidi brzdili před nim ze stovky na 40 a pak teprve odbočili. Takovejhle případů sou mraky, lidí maj taky dost, pro představu Rakousko nebo Bavorsko(stejně velký celky se stejnou populací) maj polovinu policajtů a bezpečnostní situace jak na silnicích, tak mimo ně vypadá z gruntu jinak a ne proto že by měli vyšší pokuty, protože např němci maj pokuty co se týče např rychlosti nižší než my.

rozhovor s ředitelem dopravní policie z motohousu

4.8.2011 v 18:26 | Nahoru | #6

Tržil: To by musela být změna opravdu radikální. Místo popojíždění na motorce s dvěma řidítky udělat autoškoly tak, aby se nejdřív jezdilo někde na uzavřeném plácku a tam aby si zájemce o řidičák dokonale zažil chování stroje. A klidně si tohle dokážu představit i ve spolupráci s autodromy (včetně těch menších) nebo s polygony v republice. Tahle část přípravy pro motorkáře by se měla dít skutečně důkladně.


Jo motoskoly jsou dobra cesta. Ale musi byt kvalitni. Jsem slysel neco o tom jak v Brne jede 50 zaku a jsou tam 3 instruktori. No a ty maly okruhy podle mne nestacej. Clovek si tam nezvykne na tu vetsi rychlost. Sice se tam nauci jezdit zatacky v 60kmh. Ale ty vetsi rychlosti tam moc neozkousi a pak ho to muze zazkocit.

Naposledy editováno 04.08.2011 18:28:39

rozhovor s ředitelem dopravní policie z motohousu

4.8.2011 v 18:30 | Nahoru | #7
Tak mi nějak z toho rozhovoru připadá,že nám zase hodlaj provětrat peněženky

rozhovor s ředitelem dopravní policie z motohousu

4.8.2011 v 18:44 | Nahoru | #8
Dobrej rozhovor, s většinou souhlasim.
Zvlášť nějaký ty polygony nebo okruhy by všem a nejen začátečníkům prospěly

1 reakcí na tento příspěvek rozhovor s ředitelem dopravní policie z motohousu

5.8.2011 v 00:37 | Nahoru | #9
...typická oběť povolání, profesionální deformace čiší z každé jeho věty - ovšem být životním posláním buzerant, na to musí být povaha


...a to mám mezi policajty pár kamarádů, kteří dělají svoji práci v rámci zákonů Absurdistánu dobře, žádný z nich ovšem není dopravák...

vencisimo: místo nehody těžko může být uklizeno deset minut po příjezdu hasičů a policie, protože mezi těmito zpravidla uplyne několik hodin - orgáni musí nejdřív dovybrat někde za bukem plánovanou částku, sbalit trojnožku, posvačit a pak možná jedou...
...urgování policie k nehodám je u nás běžné a marné, takže mimo pomoci zraněným musíš ještě koukat aby ti někdo neujel špičky/prdel ...ještěže to řízení provozu za ně vždycky převezmou hasiči

Naposledy editováno 05.08.2011 00:38:53

1 reakcí na tento příspěvek rozhovor s ředitelem dopravní policie z motohousu

5.8.2011 v 07:05 | Nahoru | #10
Vencisimo >

Článek od policajta je napsanej líbivě a naivní člověk by sním snad i souhlasil. Bohužel v tom vidím jen tahání peněz z našich kapes a omezování.
Přístup policie je nejlíp vidět denodeně na silnicích, kde zpravidla měřej někde schovaný za bukem na přehlednejch úsecích, nebo kontrolujou pásy. Prostě prováděj činnosti nejsnáž realizovatelný s jistotou výběru pokut.
Až je uvidím jezdit v provozu a stavět řidiče za nesprávnej způsob jízdy, omezování plynulosti provozu, agresivní jízdu, riskantní předjíždění (tím ale nemyslím, např. když někoho s prstem v nose, naprosto bezpečně předjedu díky výrazně lepší dynamice motorky někde na plnej čáře), prostě až uvidím, že policie skutečně dělá něco pro bezpečnost a nesnaží se vybrat co nejvíc peněz, pak na ně třeba změním názor a budu věřit takovejmhle článkům.

rozhovor s ředitelem dopravní policie z motohousu

5.8.2011 v 07:48 | Nahoru | #11
Super, protože je pár debilů, tak zůžíme silnice, zavedem školení na všechno a donutíme všechny jezdit v zelených vestách.

Proč prostě nejdeme cestou přírodní selekce-ti blbější se vyselektují do stromu/auta sami, zbytek přežije a jede se dál.....netřeba opatření pro každého pitomečka.

Lidi to moc řeší, měli by se řídit heslem "tyhle starosti nechte na nás Kefalín, lidí je jako sraček"

3 reakcí na tento příspěvek rozhovor s ředitelem dopravní policie z motohousu

5.8.2011 v 08:24 | Nahoru | #12
...diskuse jako z politikem...vždy jen něco napolovic a nebo úplně nejasné...a úplně mimo realitu!...takže zase o hovně,ale snažil se být a vystupoval jako "dobrák"!

...proto jsem dostal za nenalezenou "vestu" 500.- Kč "pohlavek" jako výchovný prostředek!..jinak vše v pořádku/u auta/...vesta byla zapadlá pod koberečkem!..prostě skutečně dobráci!....malo kdy vidím,že u nehody se pohybují řidiči a účastníci nehody ve vestě!

(reakce na) rozhovor s ředitelem dopravní policie z motohousu

5.8.2011 v 08:38 | Nahoru | #13

2LEKO píše: ...diskuse jako z politikem...vždy jen něco napolovic a nebo úplně nejasné...a úplně mimo realitu!...takže zase o hovně,ale snažil se být a vystupoval jako "dobrák"!

...proto jsem dostal za nenalezenou "vestu" 500.- Kč "pohlavek" jako výchovný prostředek!..jinak vše v pořádku/u auta/...vesta byla zapadlá pod koberečkem!..prostě skutečně dobráci!....malo kdy vidím,že u nehody se pohybují řidiči a účastníci nehody ve vestě!


Kriminálníku, že se nestydíš jezdit s nepřipravenou vestou! Víš kolik matek s kočárky, důchodců a homosexuálních příslušníků menšin jsi smrtelně ohrozil? Kriminál na tebe!!!!

edit: K článku: fízlí blití, nic jiného, hlavně žádná konstruktivní koncepce, jen buzerace a vyšši buzerace zbytečností bez řešení podstatných věcí. Bez dopravní policie by se jezdilo líp a bezpečněji.

Naposledy editováno 05.08.2011 08:40:01

(reakce na) rozhovor s ředitelem dopravní policie z motohousu

5.8.2011 v 09:00 | Nahoru | #14

2LEKO píše: ...proto jsem dostal za nenalezenou "vestu" 500.- Kč "pohlavek" jako výchovný prostředek!..jinak vše v pořádku/u auta/...vesta byla zapadlá pod koberečkem!..prostě skutečně dobráci!....malo kdy vidím,že u nehody se pohybují řidiči a účastníci nehody ve vestě!


Tak když bys měl někde v noci poruchu a potřeboval bys tu vestu, tak bys jí taky nenašel, pohlavek sis zasloužil

Bludevil píše: Bez dopravní policie by se jezdilo líp a bezpečněji.




Naposledy editováno 05.08.2011 09:00:31

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) rozhovor s ředitelem dopravní policie z motohousu

5.8.2011 v 09:23 | Nahoru | #15

_xy_ píše: vencisimo: místo nehody těžko může být uklizeno deset minut po příjezdu hasičů a policie, protože mezi těmito zpravidla uplyne několik hodin - orgáni musí nejdřív dovybrat někde za bukem plánovanou částku, sbalit trojnožku, posvačit a pak možná jedou...
...urgování policie k nehodám je u nás běžné a marné, takže mimo pomoci zraněným musíš ještě koukat aby ti někdo neujel špičky/prdel ...ještěže to řízení provozu za ně vždycky převezmou hasiči


Hale pod oknama se nám docela často někdo sťukne a že by se čekalo na dopraváky hodiny je pěkná píčovina z hospodských sraček. Většinou přijeli 10-20 minut po nehodě (10km ze strakonic)...

2LEKO> já tě nevím ale VonZahn má pravdu. kdybys jí potřeboval tak jsi celkem v háji a buď bys půl hodiny prolejzal auto a nebo riskoval, že někomu zkurvíš život jen proto, že tě v noci při pobíhání kolem auta neviděl a...i takle to ber

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) rozhovor s ředitelem dopravní policie z motohousu

5.8.2011 v 09:25 | Nahoru | #16

karf píše:

2LEKO> já tě nevím ale VonZahn má pravdu. kdybys jí potřeboval tak jsi celkem v háji a buď bys půl hodiny prolejzal auto a nebo riskoval, že někomu zkurvíš život jen proto, že tě v noci při pobíhání kolem auta neviděl a...i takle to ber


A pokuta mu nepochybně pomohla, v podstatě revolučně zlepšila jeho život a odteď bude mít vestu vždy hned po ruce. Čím ty lidi uvažujou...

(reakce na) rozhovor s ředitelem dopravní policie z motohousu

5.8.2011 v 09:39 | Nahoru | #17
2LEKO> hele tak to zas musim oponovat... kdyz jedu autem, tak se az divim kolik lidi si u "poruch" nebo u "nehod" bere vesty... fakt ze jo... jako naopak asi ja osobne bych se na ni vysral... ale asi dle toho kde by se mi co stalo... nekde na dalnici bych si ji asi vzal...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) rozhovor s ředitelem dopravní policie z motohousu

5.8.2011 v 09:47 | Nahoru | #18
Bludevil: No, asi mu ta pokuta pomohla, protože pak tu vestu našel

Já bych celkem souhlasil s fockewulfem, že by se lidi měli vyselektovat sami. Jen mě zneklidňuje to nebezpečí, že budu rovněž vyselektován, když někdo jiný bude provádět sebeselekci. To mě fakt neláká. Nicméně způsob, jakým dneska dopravní policie funguje, tomu stejně nijak nezabrání. Jediné co bych z jejich činnosti měl, by byla věta na parte, že jsem za to nemohl.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) rozhovor s ředitelem dopravní policie z motohousu

5.8.2011 v 10:17 | Nahoru | #19

Bludevil píše: A pokuta mu nepochybně pomohla, v podstatě revolučně zlepšila jeho život a odteď bude mít vestu vždy hned po ruce. Čím ty lidi uvažujou...


Se na to podívej ze strany někoho, kdo projíždí kolem auta kolem kterýho se motá nějakej 2LEKO bez vesty v noci, za deště a nejlépe v tmavý teplákovce. Srazíš ho a co z toho budeš mít? Zkurvenej zbytek života, protože jsi zabil někoho, kdo se choval jako naivní blbec.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) rozhovor s ředitelem dopravní policie z motohousu

5.8.2011 v 10:30 | Nahoru | #20
1100Virago> tak jak jsi správně podotkl, dnes ta situace není o mnohe lopší...čili tě vyselektují raz dva
Nicméně pokud zůstanem jen u těch motorek, tak pravděpodobnost toho, že se srazíš s motorkou(ty rovněž na motorce) nebo že tě dokonce zabije je hodně malá. Neříkám, že takové případy nebyly, ale tvoří zlomky % nehod..to tě snad spíš trefí blesk

Nicméně svému vyselektování se dá částečně zabránit třeba tím, že blbce pustím nebo mu i trochu uhnu...ať jede když chce, co mi po tom.

(reakce na) rozhovor s ředitelem dopravní policie z motohousu

5.8.2011 v 10:44 | Nahoru | #21

MH: Pojďte mě ještě něčím překvapit. Chtěl jsem se třeba bavit o policistech zašitých s radarem na každé třicítce ve městě… Kde vůbec vzniká takovéhle nesmyslné značení a proč třeba zrovna na takových úsecích tak rádi vybíráte?

Tržil: Tohle je hodně o správci komunikace a silničním správním orgánu − dnes není stanovisko policie v oblasti dopravního značení závazné. Abych to vysvětlil. Tady se desítky let stavěly široké prospekty a předimenzované městské komunikace. A je prokázáno, že široký prostor zcela automaticky navozuje v podvědomí řidiče pocit bezpečí, takže jede zcela bez příčiny rychleji, aniž by si to uvědomil.

Takže tohle není vůbec o policistech, ti mohou takové místo jen jednou za čas zkontrolovat, ale není to řešení. To by muselo nastat právě ze strany správy komunikací, oni by měli podobná místa opticky zúžit, udělat zábrany, užší jízdní pruhy, někde přejezdové prahy. Zkrátka takové zajištění komunikace, které by řidiči samo o sobě nedovolilo jet rychle a nenásilnou formou by usměrňovalo chování řidiče.

A až by se taková opatření podařila, vymizí dopravní policisté s radarem z ulic – budou tam zbyteční, budou se zabývat jinými situacemi v provozu.



Tohle je hnus, i když se dá s pár věcma souhlasit tak tohle mi ukazuje jak se to s tím pánem má ...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) rozhovor s ředitelem dopravní policie z motohousu

5.8.2011 v 10:57 | Nahoru | #22
fockewulf: Vyslektován můžeš být i trotlem v autě, který ti to tam třeba pošle na poslední chvíli z vedlejší. Nemyslel jsem to jen na motorky.
Já se tomu zatím léta úspěšně bráním. Sice to obnáší jezdit občas jako posera, ale lepší zdravý posera než mrtvý hrdina. A hlavně nespoléhám na to, že mě jakákoli policie ochrání.
Každopádně jsem si už davno všimnul, že čím je systém jednodušší a méně se do něj vrtá, tím líp funguje. Čili každé další nové opatření pro rádoby zvýšení bezpečnosti má za následek, že nakonec situaci zhorší.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) rozhovor s ředitelem dopravní policie z motohousu

5.8.2011 v 11:02 | Nahoru | #23

karf píše: Se na to podívej ze strany někoho, kdo projíždí kolem auta kolem kterýho se motá nějakej 2LEKO bez vesty v noci, za deště a nejlépe v tmavý teplákovce. Srazíš ho a co z toho budeš mít? Zkurvenej zbytek života, protože jsi zabil někoho, kdo se choval jako naivní blbec.


Jojo, já to chápu, že praktičnost tam je, tu vůbec nerozporuju. Ale "výchovnou metodu" ano. Bylo nutné dávat pokutu? Ve výši 5x cena té vesty?? Nebylo by lepší právě vysvětlení to, jak jsi to udělal ty, i mnohem poučnější? Jenže to by PČR musela být nástrojem k účelu bezpečnosti, ne dodatečný výběrčí daní.

(reakce na) rozhovor s ředitelem dopravní policie z motohousu

5.8.2011 v 11:06 | Nahoru | #24
Bludevil> No to už se nám Leko nepochlubil, jestli mu jen suše vystavili bloček a nebo dostal přednášku...každopádně těch 500kč byla dobrá motivace k nalezení vesty pod koberečkem, kde by jí beztak v noci nehledal, a teď už jí jistě má po ruce - drahá zkušenost. To máš jako s radarem. Někdo zaplatí za zjištění, kde se měří, někdo si to poslechne v rádiu a zařídí se podle toho

Naposledy editováno 05.08.2011 11:07:00

(reakce na) rozhovor s ředitelem dopravní policie z motohousu

5.8.2011 v 11:13 | Nahoru | #25

karf píše: Se na to podívej ze strany někoho, kdo projíždí kolem auta kolem kterýho se motá nějakej 2LEKO bez vesty v noci, za deště a nejlépe v tmavý teplákovce. Srazíš ho a co z toho budeš mít? Zkurvenej zbytek života, protože jsi zabil někoho, kdo se choval jako naivní blbec.



Tohle je způsob argumentace kterej vede akorát do všeregulujícího pekla. Pokud chceš blbost jednotlivce eliminovat předpisem pro všechny, může to dopadnout třeba zákazem motorek nad 100 koní a jízdou padesátkou všude, přece si nevezmu na svědomí motorkáře kterýho jsem sejmul autem když mi vyjel do protisměru.

(reakce na) rozhovor s ředitelem dopravní policie z motohousu

5.8.2011 v 12:09 | Nahoru | #26
1100Virago> jo, jenže tohle se mi stalo i v offroadu, který profilem převyšuje běžné auta-debil mi to tam z vedlejší poslal jako by se nechumelilo. Jezdím jako ty-když vidím auto na vedlejší, tak na férovku zpomaluju, najíždím do středu a čumím zásadně na kola, protože to, že řidič v autě na tebe čumí neznamená vůbec nic, ale to jsitě víš.

Nicméně tohle nemusí být dané jen malými schopnostmi, může být ospalý, za tebou auto, které tě "skryje" - to jsou věci mezi nebem a zemí,které neovlivníš stejně jako na tebe může na stavbě někdo z vrchu omylem pustit cihlu.

Nicméně souhlas-čím jednodušší systém a míň buzerace, tím líp tofunguje.

krásný případ je ta blbá 50ka v obci a měření ozbrojenými zedníky - když měli doteď cedule, tak rychlost vozidel stoupla, ale paradoxně nehod ubylo - proč asi...lidi nečuměli na tacho a čuměli tam, kam mají-na provoz.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) rozhovor s ředitelem dopravní policie z motohousu

5.8.2011 v 12:13 | Nahoru | #27

Bludevil píše: Jenže to by PČR musela být nástrojem k účelu bezpečnosti, ne dodatečný výběrčí daní.



Zas na druhou stranu, když jsem vyplňoval v ebankovnictví u platebního příkazu koncovku 0710, tak jsem cítil nesmírnou hrdost, jak tím mojim litrem ulevuji státnímu rozpočtu

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) rozhovor s ředitelem dopravní policie z motohousu

5.8.2011 v 12:18 | Nahoru | #28

fockewulf píše: Zas na druhou stranu, když jsem vyplňoval v ebankovnictví u platebního příkazu koncovku 0710, tak jsem cítil nesmírnou hrdost, jak tím mojim litrem ulevuji státnímu rozpočtu


O tomhle způsobu sebeukájení jsem zatím neslyšel

1 reakcí na tento příspěvek rozhovor s ředitelem dopravní policie z motohousu

5.8.2011 v 12:21 | Nahoru | #29
jenom takovej pohled "zvenci"....jak pan Trzil rika, ze policie musi byt videt-jinak bude dzungle.....no nevim, me vzdy kdyz prijedu domu prastej do oci 2 veci:
1- policajti na kazdym rohu a to temer doslova....tady (UK) hlidku, ktera meri ci kontroluje nepotkam treba rok a dzungle to tu neni, spis naopak lidi jezdej vetsinou ohleduplne i bez ty buzerace

2- zadnej provoz....uplne jsem vzdycky nadsenej jak jsou v cechach prazdny silnice

rozhovor s ředitelem dopravní policie z motohousu

5.8.2011 v 12:25 | Nahoru | #30
Ja z toho opet jen vycet, ze me, ktery jezdi cca 25 let , budou tahat za silene prachy na nejake nic nerikajici skoleni, kde mi 150kg policajt bude vysvetlovat jak mam jezdit.

To same se defacto udalo v kamionove doprave, jezdil jsem s kamionem a jinymi tezkymi stroji pres dvanact let, pote jsem jezdeni na 4 roky prerusil , kdyz jsem si sel obnovit profesni prukaz, bylo mi receno ze uz neplati a musim ho za cca 40 000 kc udelat znova. V tom vychazel kamos , ktery zrovna udelal ridicak a profesni prukaz dostal k nemu zdarma.

Miluji skupinu debilu (cti policistu) v tehle republice, mam strasne rad ze me maji tak radi a nedopusti aby se mi neco stalo, delaji dobrou praci, jelikoz mi pomalu ale jiste dokazou vsechno zhnusit.

Naposledy editováno 05.08.2011 12:26:28
Předchozí
1 2 3
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist