S kamarádem jsme měli v plánu udělat synchronizaci karburátorů a konečně poprvé letos projet motorku. Všechno jsme si připravili a chtěli jsme se do toho pustit. Vytáhnem GSko před garáž, dám na stojan a najednou se začíná z motorky kouřit. Koukám jak blbec co se to děje a rychle hledám klíč abych odpojil baterku.
V šoku ani nevím kde to přesně kouřilo, myslím že něco šlo i od motoru.
Absolutně mi to hlava nebere, spínačka nebyla sepnutá, ani klíč tam nebyl. Taky nevím proč nezareagovala pojistka, byla tam předepsaná 20A.
Přikládám fotku seškvařeného krytu startovacího relátka s roztavenou pojistkou.
www.abload.de/image.php www.abload.de/image.php
Nevím kde se stala chyba ani co se všechno odvařilo, tiše doufám že to nebude nic vážného.
Co vy na to říkáte? Máte nějaký tip co zkontrolovat?
Naposledy editováno 11.06.2011 23:39:13
1 reakcí na tento příspěvek Chytla elektrika - GS 500
Jinak na vysvětlenou - trapných 20A pojistka je uplně na nic, když startér potřebuje třeba 80, 100A. Okruh baterka - relé - startér tak jde vždy u každého samochodu napřímo, nemáš ho bohužel v principu jak jistit a také je stále pod napětím. Také jsou to jediné kabely, které je dobré opravdu kontrolovat a očka vždy za každých okolností udržovat čisté, lesknoucí se jak psí kulky. Jakýkoliv přechodový odpor v nějakém místě způsobí, že se tam bude při startování (nebo zkratu) silně zahřívat.
U GSka je pak pod napětím ještě jak ke spínačce, tak k regulátoru, ale oboje už je přes pojistku, tam by problém být neměl. Osobně to tipuju spíš na relé, některé odcházely.
1 reakcí na tento příspěvek Chytla elektrika - GS 500
Zkusím to proměřit a zjistit kde nastal zkrat. Ten konektor zase taková tragédie není. Myslím, že jsem schopný ho nějak zbastlit a opravit.
Jestli se trochu vyznáš v elektrice tak si stáhni servisní manuál či Haynese, máš tam schéma, vydá za tisíc slov.
Prvně jsem myslel, že problém je ve startéru, protože svorky jsou ve zkratu. O chvíli později jsem ale zjistil, že tak to je normální a startér se točí. Tudíž ještě budu muset proměřit ty 3 "tenké" drátky co vedou do té růžové koncovky.
Sečteno podtrženo to asi vypadá na to relé...co říkáte? Změřil jsem ty dvě svorky na relé a propojené nejsou.
Mám z toho zamotanou hlavu
Zapojil jsem to znova, motorka normálně naskočila, tak jsem to byl kolem garáže projet..říkám si super asi nějaká chvilková porucha...chyba po asi 3 minutách se začlo kouřit znova
motor běžel dále, ale pohotově jsem kabely vyrval ze spínačky, aby se mi zase neupálili.
Okruh baterie - spínačka - startér jsem proměřil a tam chyba není...i celá spínačka je bez poruchy...
-> Dotaz: Je možná závada v regulátoru nebo alternátoru?
Stav kabelů jedině zrakem, čuchem, případně sluchem. V nějakém místě nejsou výrazně tenčí nebo zalomené, přeskříplé, na pohmat pod izolací utržené či roztřepené? Relé by mělo spínat pouze když startuješ, startér samozřejmě nemá jet trvale Osobně bych byl asi trochu "prase" a nebál se nechat to pěkně nažhavit a pak se podíval jasně, odkud a proč se mi čoudí, jinak to nepoznáš. Navíc pokud to stejně už zadýmilo tak to už víc než stejně je neposereš.
Poprvé mi to udělalo když byla motorka na stojanu, vypnutá..podruhé když jsem jel.
EDIT: Asi jsem na to konečně přišel, našel jsem prodřený a propálený drát, který vede z alternátoru. Prodřel se o řětěz. Takže to opravím a uvidíme..snad to už bude OK
Naposledy editováno 17.07.2011 16:40:59
Jestli už jsi zaizoloval a teď se vše tváří OK tak si jen pro jistotu změř napětí ze všech fází alternátoru (volnoběh i v otáčkách) jestli neodešlo některé z vinutí a napětí (volnoběh, otáčky) na baterce, jestli to přežil regulátor. Nafouklé či prasklé baterky by sis všiml a jinak by se tam snad ani nic jiné nemělo vysrat.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Kolik km musím ujet, aby se motorka... Suzuki GS 500E | ViraxRider | 18 | 12.9.2024 v 14:28 tun |
Olej na řetěz [1, 2] Suzuki GS 500E | ViraxRider | 54 | 7.9.2024 v 21:43 TomasRA |
Jak se prodávají starší motorky [1, 2] Suzuki GS 500E, Honda CBF 500, Suzuki SV 650, Kawasa... | jkprg | 56 | 6.8.2024 v 15:18 TurboLover |
Kolik km musím ujet, aby se motorka... Suzuki GS 500E | ViraxRider | 6 | 22.6.2024 v 07:45 MungoJerry |
Stržený závit uložení vačky - víko ... Suzuki GS 500E | Phabbyg | 8 | 10.6.2024 v 17:11 docent |