Chtěl bych se zeptat jak používáte brzdy?
Bavil jsem se s kámošem a on řiká že jsem blázen když používám přednostně přední brzdu(zadní jen nouzově(.
Jak je používáte vy?
ENejde vo to že bych neuměl brzdit, jde vo to jaký zvyk máte vy, to je nenormální chtěl jsem slyšet pouze zvyky(zkušenosti) a plno lidí mě tu pomluvá že nevim jak brzdit,zamyslete se nad sebou s tím pomlouváním!!
Naposledy editováno 11.06.2011 08:47:03
2 reakcí na tento příspěvek Brždění-používání zadní vs přední
Pokud jedu na Jawě s bubnama, tak brzdím víc zadní.
Pavlusha píše: Doporučené rozložení brzdného účinku dle odborníků je na klasickém povrchu (silnice) 70% předek a 30% zadek.Jasně,že mokro,brzdění pokud je nutné v zatáčce je rozloženo na % jinak.
Pokud jedu na Jawě s bubnama, tak brzdím víc zadní.
AMEN :)
E: 60 přední a 40 zadní
Naposledy editováno 07.06.2011 06:32:34
Pavlusha píše: Doporučené rozložení brzdného účinku dle odborníků je na klasickém povrchu (silnice) 70% předek a 30% zadek.Jasně,že mokro,brzdění pokud je nutné v zatáčce je rozloženo na % jinak.
Pokud jedu na Jawě s bubnama, tak brzdím víc zadní.
To s tim pomerem je, rekl bych, dost zavadejici.
Doporucene rozlozeni brzdneho ucinku bude zaviset predevsim na geometrickych a hmotnostnich pomerech dane motorky. Neni zadne universalni doporuceni. Jine to bude pro chopper, zcela jine pro supersport a samozrejme dalsich mnoho faktoru, ktere ovlivnuji brzdeni (jizda ve dvou, povrch atd.).
Jasne ze pro 'bezne' brzdeni se pouziva i zadni brzda, ale myslim ze rec se toci hlavne kolem sportovni jizdy a tam ten pomer 70/30 moc nesedi. Ono to totiz vychazi z kalkulace normalne sily (cili defakto pomer trakce a ne pomer brzdeni) pro supersport s dobre posazenym jezdcem pri zrychleni mensim nez -0.4g coz je pomerne velmi decentni brzdeni.
Pri razantnim brzdeni jde vyuzitelna trakce velmi rychle ve prospech predniho kola (je to defakto omezeno jen tlumenim komprese predni vidlice).
Ten zbytek trakce zadniho kola si bez problemu vycerpas brzdenim motorem pri podrazovani. Zadna trakce tedy pro zadni brzdu nezbyva i kdyz se snazis a drzis kolo na zemi...
Kdyz byli zminovani odbornici, dovolim si taky citovat nazor jednoho z nich.
Keith Code: píše: It is my recommendation that you master using only the front brake
except when riding in slippery conditions. Locking the back brake also puts
the bike out of control. The rear wheel, spinning, provides the vast majority
of stability for the bike from the steering head back. In other words,
everything but the front-end is kept stable by the gyro force of the spinning
rear wheel.
The obvious mathematics of the situation are that the front wheel
can do 100 percent of the braking and the back at that point just locks up
no matter who you are. Learn to totally rely on the front brake for quick,
clean stopping; then, if you still have a use for the rear, go ahead and use
it. But realize that the rear brake is the source of a huge number of
crashes both on and off the track. I'll leave the final decision up to you.
While it is true for most riders that a motorcycle will come to a full stop
quicker with both brakes applied, in racing, you don't come to a full stop
until you're done.
Naposledy editováno 07.06.2011 08:41:38
1 reakcí na tento příspěvek Brždění-používání zadní vs přední
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brždění-používání zadní vs přední
PafkaH3VB píše: Kluci vopaleny, nic ve zlym, ale na co asi tak muze mit vetsina motokol dve brzdy a ne jen jednu Ze by rezerva? Nevim presne a tak brzdim pro jistotu vzdycky soucasne obema naraz
tak jestli za sebou vozíš to černý, tak ti bude bohatě stačit zadní
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brždění-používání zadní vs přední
jnes píše: Ahoj na požití brzd přijdeš sám draku a kašli na to co Ti tady píšou, ten kdo na supersportu napíše, že nesáhne na zadní brzdu tak se ještě pořádně nesvezl, potřebuješ postě všechno čím se dá zpomalit jen záleží co jedeš.
To je ale píčovina......
Tak třeba až vyrostu tak se pořádně svezu, nebo mi to ukážeš jo?!
2 reakcí na tento příspěvek Brždění-používání zadní vs přední
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brždění-používání zadní vs přední
Nikde jsem tu necetl ze se ma zadni pouzivat jako primar je to spise sekundar pro dobrzdovani
Jestli je to reakce na ten sterk tak to jsem to ne moc dobre napsal je to zavadejici :)
Ale stale rikam ze i pri jak tu nekdo pise palici se da zadni pouzivat pokud ji ma motorka uz od novoty na pišču je jedna vec ale ja na sve mase ji mam celkem v pohode a asi ze zacatku na Jawce ji proste dokazu pouzivat a davkovat citelne tam to byla nutnost
Pouzivam ji treba vic na mokru pri dobrzdovani atd stale plati ze predni je primarni brzdna sila
Ale zadni ma svoje misto taky tak dzus mrdalove
ale když už dobržďuju někde, tak téměř zásadně jen přední, v případě potřeby (krizovka, jízda se spolujezdcem, mokro) v kombinaci s trochou zadní.
Na mokru podřadit před zatáčkou a motorem.
Krizovka-přední i zadní,podřadit o dva kvalty,pustit brzdy a vyhnout se.
Brzdící(motorem) zadní kolo motorku srovná.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brždění-používání zadní vs přední
Horten píše: Zcela jednoduše. Samozřejmě se dá brzdit jenom zadní, nebo především zadní, jak tady někdo píše. Ale v tom případě musíš jezdit jako totální mrdal. Prostě pokud jezdíš rychle, tak na zadek zapomeň. Vyzkoušej brzdnou dráhu se zadkem a s předkem a uvidíš sám. Nehledě na to, že zadek se mnohem hůř dávkuje a u většiny motorek je tam fakt jen tak do počtu. Jak říkal Rossi, zadní brzda se používá když jedeš po zadním a nebo v boxech
Pokud by to byla pravda tak Rossi by byl první kterej by zadní brzdu na motorce neměl vůbec namontovanou, úspora váhy atd. Jenže pravda to není.
Jinak Rossi a ani ostatní závodníci opravdu zadní brzdou nebrzdí nebo to aspon není vidět, ale srovnávat se s nima je trochu blbost, myslim že jak brzdí ty brzdy na GP, to si ani nedokážem představit, brzdí s přetížením až 2G a většinou jim u toho zadní kolo téměř ztrácí kontakt s asfaltem. Takže s kolem v luftě ho asi nemá cenu moc brzdit, i když jim ho brzdí motor. Kolik z vás tak jezdí se ptát nebudu.
Využití brzd taky podle stroje, na enduru asi zadní budeš brzdit dycky. U supersportu ti nezaletí vidle o 20 čísel dolů. A dokud má to zadní kolo kontakt s vozovkou jistý význam ho brzdit má, i když to pomůže třeba jen 10% z brzdný dráhy. A je jedno jestli ho brzdíš motorem nebo brzdou.
Naposledy editováno 07.06.2011 15:14:04